Thursday, 5 February 2009

Issız Adam

Issız Adam da Issız Adam.. Hayır anlamıştım sabun köpüğü olduğunu da, bu kadarını da beklemiyordum :)

Hadi hikaye çerez. Olabilir. Hayattaki her şey hatta hayalgücündeki her şey senaryolaştırılabilir.
Senaryonun işlenişi nanay. Ona da tamam. Ne olursa olsun emek verilmiş. 5 dakikalık bir çekimin bile ne kadar zor olduğunu bilirim. O yüzden onu da geçtim.

Ama o oyunculuk daha doğrusu oynayamayacılık nedir ya?! Oyunculuk yok ortada. Korkunç tonlamalar. Yanlış yerde yanlış vurgular. Kulağı tırmalayan ses tonları.

Lise müsameresine çıkmış, ezberden bile değil, elindeki kağıttan şiir okur gibi konuşmalar! Resmen arkadaşlar gözümde canlandı. Ellerinde A4 kağıtlar, baka baka okuyorlar! Oyunculuk sıfır.

Filmde gözüm bir tek yerde sulandı. Yok yok o komedi gibi son 10 dakikada değil. Filmin başında Alper'in annesi oğlunu arar. Konuşurlar. Kapatırken; gözlerinden öperim evlatçığım der. O anda birden duygulandım ve gözlerim sulandı. Filmdeki tek samimi kare buydu bence :) O kadar içten, o kadar sade ve o kadar gerçek.

Filmin gerisi can sıkıntısı. Bu kadar yapmacık olurdu. Olmuş :)

16 comments:

Ayse said...

if you read what my reactions were, ayni seyleri hissettigimi goreceksin. bence oglanin annesini oynayan hanim cok iyiydi, ve en samimi sahneler onun oldugu sahnelerdi... ustelik bana 7 sene evvel kaybettigim ninecigimi hatirlattigi icin ekstradan bir vurdu beni...

opuyorum canim.

Fevkalade said...

Ben olaya cok Fransiz kaldim. Turk filmi mi bu?Nerde izlediniz?Ingiltere'ye geldi mi film?

meltem said...

esroscum,

bence cok abartmissin...ben cok begendim...gayet duygusal bir filmdi bana gore...gunluk hayatta hepimiizn basina gelebilecek bir hikaye...ben cekimleri cık begendim...ozelliklede alperin kumsalda yururken gordugu dans eden kizi sevgilisine benzetmesi....orada gun batarken gokyuzun goruntusu cok guzel yakalanmis...ayrica muziklerde cok guzel..

Esra said...

Tam hissettiklerimi dile getirmişsin.Çevremdeki insanların mükemmel! diye anlatmasından meraklanıp ben de gitmiştim,ama tam bir hayal kırıklığı oldu ben de.hiç beğenmedim.Anlamadığım niye insanların bu kadar takdir etmeleri.Sıradan bir film olmuş bence.Ya da ben çok beklenti halinde gitmiştim,umduğumu bulamadım..Bence filmi güzel yapan içindeki nostalji şarkıları..Sanırım insanlar bundan da çok etkilenmiş olabilirler..

missy said...

aynen...oyunculuk yok, yapmacıklık var her yerde...sadece alper'in annesinde samimi bir oyunculuk gördüm o kadar...filmde onlar konustukca, aynen dedigin gibi, yanlis vurgularla, ici doldurulamayan cumlelerle...ay ay ayyy oldum...hani cizgi filmlerde olur ya, tombul kadin cikar bagira bagira sarki soylemeye baslar, orkestradaki tum muzik aletleri iptal olur, kemanlarin telleri atar falan...oyle bir his, buyuk bir hevesle gitmistim, ama atti resmen tellerim, esimi de surukleyip goturmustum, ilk yari bitti, baktik birbirimize, ben cikalim istersen dedim, o kadar yani...bosver seyredelim dedi de oyle devam ettik, benim icin bitmisti film...filmi begenenleri anlayamiyorum, gercekten...

tuguna said...

bu filme karsi ben de ayni seyleri hisettim, bloguma da yzmistim. neden bu kadar etkilendi herkes hic anlamadim.

mesecina said...

hislerime tercüman oldun, yorum yapan çogu arkadaş gibi filmi göğe çıkaranları anlamakta güçlük çekiyorum. bende sevmediğimi yazmıştım, bir nevi seni önceden uyarmıştım :)))

KeLeBeK said...

babam ve oğlum da fazlaca reklam olmuş çok merak etmiş ve izlemeden önce yorumlara bakmıştım. o kadar çok eleştiri ve gereksiz abartıldığına dair görüş okudum ve filmden karelere tv de rastladım ki izlemekten vazgeçtim şimdi aynı şeyi bu film için de hissetmeye başladım bu post tüm bu yorumlar sayesinde :)

Anne ve Bebisi said...

Aysecim, bence de :)

Fevkalade, internetten izledim:)

Meltemcim konu basitti falan ama beni rahatsiz eden o olmadi. Gerci o da benim mantik sinirlarimin biraz disinda:) Yani sadece 1 ay birlikte olup da sonra tum hayatin boyunca unutamamak falan biraz abarti bence:) Belki adam acisindan ok. Onun icinde bulundugu durum itibariyle kizla yasadigi 1 aylik iliski tum hayatina sirayet edebilir de kiz acisindan cok gercekci degil bence. Belki bir kac yil derin-tutkulu bir iliski yasasalar ya da yonetmen bunu seyirciye verebilse:P sonrasinda omur boyu birbirlerini unutamamalari bana daha gercekci gelirdi ama dedigim gibi gercekcilik falan mesele degil. Beni en cok rahatsiz eden berbat oyunculuk. Konu beni etkileyecekse de o beceriksiz konusmalar, mimikler falan butun olayi batirmis:) e oldu, tamam o zaman, hmm demek oyle falan filanlarla geciyor film:) Muzikler tamam canim, onlara diyecek yok :) Guzel secim.

Esra, siradan bile degil, sIkIcI olmus :P

missy, bir suru tv dizisi bile bu filmden iyidir bence :)

tuguna, ben de bilmiyorum :P

mesecine, filmi izlemeden izlemis gibi olmustum ama dedigim gibi bu kadar kotu oyunculuk beklemiyordum. Bir de nedir hakkatten o ici bos laflar falan. Kizin kabaligi da beni ayrica rahatsiz etti. Adam okuz, ona hic girmiyorum:P Kaba insanlari ve kabaligi hic sevmiyorum.

KeLeBeK bo$ vaktin varsa izle:P

Dijle Bahtiyar Durgunlu said...

ohhhhhhhhh be nihayet aklı selim birileri çıktı!

Bu arada merhaba;ben Dijle:)))

New York'tan said...

Esra'cim bende yeni izledim inan merakimdam ama hic begenmedim kesinlikle katiliyorum sana, cok basit,oyunculuk cok kotu ozellikle erkek oyuncuda,ayrica cinsellik insani bu kadar rahatsiz edici sekilde oynanmaz diye dusunuyorum bana gore yani :))

hande said...

bugün akşam seyretmeyi düşünüyoruz bakalım sonuç ne olacak

annesininoglusu said...

ben de senin gibi düşünüyorum,duygusuz muyum neyim:))

Anonymous said...

Babam ve oglum için de yapilmisti ayni abarti !.. Fondaki yemyesil doga manzarasi müthisti o filmde, sicak serin rüzgari taa içimde hissetmistim izlerken, ama filmin hikayesi o kadar basitti ki herkesin yasayabilecegi siradan bir yasam öyküsüydü.. insanlar neden bu kadar aglamis, filmin hangi sahnesi izleyiciye gözyasi döktürmüs niye merak etmistim. iki kez izledim aglayamadim(ben ki gerçek bir sulu gözlüyüm :( ). Yakinda Türkiyeye gidiyorum filmi izliycem ve eminim ki Esraya katilicam bu abarti konuda.

иαℓαи said...

selamlar valla aynı fikirdeyim :)

nilo said...

Kesinlikle katılmıyorum... Esas kızın role adapte olusu, annenin samimiyeti bence çok iyiydi. Müzikleri ve seçilen mekanları hiç belirtmiyorum bile... Bence hayatından mutlu sonla bitmeyen ama çok sevdiği bir aşk geçmiş birçok kişi aynı fikri paylaşıyodur... Çok harika bir mutsuz sondu....

x