Monday, 19 January 2009

Yemekteyiz Asure :))

video


Bu da Tatli kritigi :P


**************************

1 ayi gecti evde, sadece anne sutu+ babasinin küspe dedigi:)) porridge tarzi sutlu mama ile besleniyor sadece. SADECE! Ve sadece EVDE! Bakicisinda oldugu gunler corbasini da iciyor, yemegini de yiyor. Eskisi gibi degil ama yiyor. Ayni corbayi ben yapiyorum, icmiyor. Uzum, mandaline en sevdigi meyvelerdi, agzina koymuyor. Kuru uzume hayir demezdi, bir tane bile yemiyor. Anlamadim gitti?

Tamam yeme-yememe konusunda rahatim dedim de bu ne ya? Sut, sut, sut, su, su, su... E guzel.

Gerci bu durumda bile eskiden okudugum bir gazete haberi ile kendimi rahatlatmayi basariyorum.

Haber, 14 yasindaki Ingiliz bir delikanli hakkinda. 2.5 yasindan beri sadece ve sadece sut ve cilek recelli ekmek yedigi uzerine!! Sut ve cilek recelli ekmek. Sabah, oglen, aksam!

Testler yapilmis, vitaminler tam vucudunda. Gayet saglikli. Ve muhtemelen sutun etkisi, gayet uzun boylu. Mutlu bir genc adam!

Biz de bu konuda gazeteye haber olur muyuz acaba? 14 yasinda ve sadece anne ve inek sutu ile beslenen delikanli diye :D

**************************

Yaklasik 3 ayliktan bu yana yer yataginda yatiyor. Montessori icin idealmis, simdilerde haberim oluyor. Bize kalsa yatagina yatirirdik tabi ama yerde yatmayi bir nevi kendisi istedi :)) Ben de yanina yatip emziriyordum ya da uykusu hassas otesi bir genc oldugu icin kendisi, sallayip uyudugu yerde birakiyoruz. Ordan alip da yataga koymak hayal :))

Uykusunda donme konusunda kendisini asti. 360 derece falan cocuk oyuncagi kendisi icin :P Uykusunda asker misali yerde surunuyor mesela. Oyle surune surune bir kac metre gidiyor. Dahasi, babasi ayri ben ayri defalarca koridordan topladik kendisini! KORIDORDAN! Done done, surune surune odadan cikip koridora giriyor, hatta orda da yol almayi basariyor :))

Tabi koridor cikis kapisini bulamadigi zamanlarda taak tuuk sesleriyle kafayi duvarlara vuruyor :) Guluyorum cunku duvarlar sunta :P Ancak ses veriyor, can yakmiyor cok sukur.

Battaniye falan hak getire tabi. Uyku tulumuna sokmaya calistim bir kac kere ama uykusunda bile ayaklari rahat hareket etmesi gerektigi icin uyumadi. Bir de ayaga kalkamadigi icin sinirlendi, agladi. Imkan yok uyumuyor. Battaniyeyi zaten uyumadan ortemiyoruz, ustemiyor. Uyurken koridorlara tasmaktan ustunde battaniye durmuyor. Velhasil arkadas ortusuz, battaniyesiz yatiyor.

Zor cocuk demek istemiyorum. Haksizlik oluyor. Ama hangi sifati kullanacagimi da bilemiyorum. High Need Child orasi tamam ingilizce de, turkce icin ne diyecegim hala dusunuyorum. Kendi bildigini okuyan bir cocuk:)) olmasi itibariyle, gun icinde cok yoruluyor olmamin bu konularda bana faydasi oluyor. Bu konular: Yememe, ustunu acma vs:P

Bu tur konularda, ooofff yorgunluktan bitmisim zaten, ugrasacak halim kalmamis, yemezse yemesin, ustunu acarsa oyle uyusun napiiim! tarzi bir yaklasim benimsedim gidiyorum. Saldim cayira :P

Bu arada zamanina mothercare'den aldigim yatagi da yukluk niyetine kullanmaya basladim iyi mi! Yatak yorgan attim icine, duruyor :D Satsam mi acaba diye dusunmeye basladim. Ikinci cocuk falan beklersek ohooo.. Onu da yerde yatiririm muhtemelen :))) Satsam mi?

14 comments:

Ayse said...

ay esra, valla hem guldum hem uzuldum... hele su uyurken surunme durumuna... tam zipir bu oglan ya...
yiyorsa bence bosver. heralde aciksa buyumese haberin olur di mi?

yatak konusunda- ay o stilish yatak dimi? :) ben olsam kesin kiyamazdim, ama bu Turkiye disi ulkelerde satma olayi cok yaygin- aslinda cok da kullanmadin dimi- brand new sayilir, iyi para edebilir yani...

2 numaraya yenisini alirsin... :) sat bence.

Elif said...

Esracım, sal gitsin diyeceğim ben de yapamıyorum. Bu modeller biraz enteresan... Biraz da anneye naz, eziyet... ne diyeceğimi bilmediğim bir ruh haline oluyorlar. Hepimize kolaylıklar

meltem said...

ESROS ASURE YAPMISISN ALLAH KABUL ETSIN...SEN BOSVER KENDINI BILMEZ MISAFIRLERINI:))))AMA BURCUNUN ELI YANMASI VE CANININ COK ACIMASI OLAYINA RESMEN KOPTUM..ARKADASLAR SUPERDI:))

BU ARADA KAANCIK ICIN AKLIMA BIR FIKIR GELDI..BIZIM COCUKLAR YATARKEN GIYIYOR.UYKU TULUMU...AMA ICINE GIRILIP YATILMIYOR.AYNEN TULUM SEKLINDE COCUK USTUNE GIYIYOR VE YORGAN GIBI KALIN BISEY...BU DURUMDA USTUNU ACSADA USUMEZ...

BEN KAANCIGIMA BULABILIRSEM YESIM TEYZESIYLE ONDAN GONDEREYIM...

MERT said...

evet bencede uyku tulumu giydir eller ayaklar rahat olduğu için sıkıntı vermiyo bu türlere :) benim oğlumda öyleydi valla ama 3 e girmesine çeyrek kala bir mucize oldu ve herşeyi değişti, zor uyusada geceleri deliksiz uyuyor artık hani davul çalsa uyanmaz derler ya öyle. Üzülme sanada az kalmış artık zamanla geçiyor, walla bak. Ben bile inanamıyorum hala.

New York'tan said...

Esra'cim ayakli uyku tulumlarini dene,ben ondan kullanmistim, hala da Ahrar'a kullaniyorum,yemek konusuna gelince Mirzahan da oyleydi hep zorla hala da oyle insallah duzelir sizdeki durum ama kucukten umitliyim :)

pel!n said...

Benim büyük oğlanda aynıydı,hatta küçükte şu anda aynı gibi... Bizde aynı şeyleri yaşadık.. yatağının üzerine çatır kurduk,sadece kafa kızmını çok az açık bırakıyorduk ki çocuk havasızlıktan ölmesin diye :)) Sonra büyüdü oda çare olmadı,bizde sıkı giydirip üstünü açık yatırıyorduk ama bütün kış boyunca odasında sabaha kadar zaman ayarlı elektrikli panel radyatör yakardık...
Yemek konusunda da aynıydık,bizim çocuk bir çok yemeğin lezzetini bilmez bile:) Süt'ü günde 1 litre içmeye başlayınca sorun olmaya başladı.Sütü su ile karıştırıp azaltmasını başardık...

Anlatıklarını okuyunca eskilere gittim,eminim ol bunlar kalıcı değil ,geçici :))

Sevgiler..

paçoznuri ve saz ekibi said...

bu bebeciğin aynısından bende de var bi tane! uyku tulumu giydirdiğim geceler asla uyumaz,asla üstünü örttürmez ve asla kendi yatağında uyumaz ve asla ama asla açıkmaz!!!

sevgiler
paçozz

Evrim Ozkan said...

Merhaba,

Ayni durum bizdede var. Berk'in ustunu ortmek imkansiz. yatak bombos bu yuzden. yastık, battaniye vs hak getire. en mukemmel cozum bu. ayaklari acikda oldugundan rahatlikla yuruyor. onu hic sıkmıyor.

https://www.halosleep.com/products/detail/88/micro-fleece/273/micro-fleece_early_walker_sleepsack_wearable_blanket_/

süpürgesizcadi said...

MK'yi koridordan toplamaniza güldüm baya, gözümde canlandirdim da :))

Her cocuk farkli bir karakter,farkli bir renk bu dünya'da :)

Asya mesela yatagindan baska yerde kesinlikle uyumaz, oda üstüne birsey örtmemi sevmez ama tulumsuz uyumaz!

Asya'da cok yemez bir hafta ayila bayila yediginin yüzüne diger hafta bakmaz bile :)

Yemekteyiz programiniz da harikaaaa :)))

Açalya said...

:))))) Çok tatlı anlatmışsın...

Bizimki de cengaver gibi üstünü örtmeden uyuyanlardan...daral geliyor oğluma, hafif de olsa, sırf üstünde birşey hissettiği için kendi kendini uyandırıyor. Yürümeye başladıktan sonra soğuk günlerde hem fleece hem de ayaklı tulum pijama giydiriyorum, içine de sadece bir atlet yada çıtçıtlı tshirt o kadar...tüm gece üstünü açtı, üşüdü derdim olmuyor.

Sizinki harbiden yolculuk yapıyor uykusunda desene :))
Yemek konusunda amma da zormuş MK! küspe :)) çok yararlı ama, ayrıca kesin midesini sıkı tutuyor.

Yatağı da ikinci çocuğa sakla, belki "dream baby" olur, belli mi olur?!

KEO said...

siz çok alem bi grupsunuz:)
umarım iştahı yerine gelir MK nın.

Kuaybe said...

Ya bu kadar benzemek zorunda mı bu MK bebiş Yusufuma?

Bu kadar benzemek zorunda mı?
Daha dün gece kafası yatakla komidin arasına sıkışmış bir vaziyetten kurtardım Yusufcuğu uyurken!! Koridordan, dolap arasından topladığımı da bilirim!!

Anonymous said...

burcunun sagındakı kım cabuk soleyın :)

Meral Saatli said...

Burcu'nun sagindakini soran arkadas,sen kimsin?

x