Friday, 2 January 2009

Geçmiş Günün Öyküsü

Meral'in Leziz Şaheseri :)



'Benim Kaan'la hiç fotoğrafım yok blogunda' diyen Burcu teyzesinin özel isteği üzerine..
Yanak yanağa..

Cumartesi, arkadaşımız Fulya'nın yeni açtığı minik büfeyi ziyaret edelim, güzelim kumpirlerinden yiyelim dedik kızlarla. Bizdeki kumpirin 'çakmasına:))' buralarda Jacket Potato diyorlar ama İngiltere'de yediğim en güzel ve de tek 'kumpiri' yapıyor Fulya. Jacket Potato değil de Kumpir yemek istiyorsanız, Baker Street Metro istasyonuna iki dakika yürüme mesafesindeki Bake 'n' Shake'i ziyaret edin :) Tam adres/tarif için bloga yorum bırakmanız yeterli :D Ya da ben en kısa zamanda adresi de ekleyeyim buraya :D


Fulya'nın kendi özel tarifiyle hazırladığı Muzlu Milkshake'ler.. Hem benimkini, hem Yeşim teyzesininkini bitirdi.





Krizin uğramadığı Primark. Dayanamayıp yere çöktüğüm an :))
Güvenlik görevlisi yanımda oturan genci nedense kaldırdı ancak bana dokunmadı. Arabasında uyuyan oğlum bu kıyağın sebebi olabilir sanırım :))


Tamirci Çırağı :)

Yeşim'in kızının yürüteci :)) Bizimki onu indirdip kendisi biniyor :) Dönerken de yürüteci kaldırıp (gelinlerin eteklerini tutup kaldırması gibi) dönüyor, tekrar oturup devam ediyor :))

Her işe karışmaya çok meraklı maşallah. Bir ucundan o, bir ucundan ben tutup, sürükleye sürükleye götürdük sepeti :) Çamaşırların hepsini tek tek uzattı asmam için. Yalnız çok aceleci, ııh, ıhh diye elime tutuşturuyor arka arkaya :D

Eda'nın verdiği bilgiden sonra buradaki yağ ve sarımsak birlikteliğine son verdim :) Darısı yarın evdekilerin başına. Bu kadar tehlikeli olduğunu bilmiyordum, çok teşekkürler Eda!


Hani hayal bu ya.. :))))))
Oğlumuz büyümüş, sabahın kör karanlığında başımıza dikilip bizi zorla kaldırdığı günler geride kalmış, gece boyunca deliiikssiiiz uyuduğu uykusundan ağlamadan uyanmış, kahvaltımızı hazırlayıp yatağımıza getirmiş :D
İşte bu takımla.. :))))))))


Yeniden doğuş..


Sizler için baharın başlangıcı ne zamandır?

Benim için 26 Aralıktır. Kışın ortası gibi gelir insana. Oysa en uzun gecenin yaşandığı gündür 26 aralık. Yani ertesi günden itibaren çarkın geri işlemeye, gecelerin kısalıp günlerin yeniden uzamaya başladığı gündür. Baharın en erken müjdecisidir benim için.

24-25-26 aralık tarihlerinde kutlanan Christmas sezonunun bu günlere gelmesi tesadüf değildir. Avrupa'nın eski pagan kültürüne dayandığına inanıp kutlamayan hristiyanlar vardır Christması. Pagan kültüründe kışın bitişinin kutlandığı eski bir bayram olduğu gerekçesiyle..

Üniversitede en sevdiğim derslerin başında antropoloji&sosyal psikoloji gelirdi. Daha çocukluktan merakım vardı farklı olan her şeye karşı. Seviyorum gözlemlemeyi, öğrenmeyi, dinlemeyi, okumayı... Farklı olanının izini sürmeyi. Ama kendi gündemimde yaşamayı da seviyorum. Orjinal olanı seviyorum. Taklitler hep taklit olduklarını hatırlatıyorlar insana.

Baharı bekliyorum. Oğlumla soğuk ve ıssız sitenin bahçesinde dolaşırken geçen yazı, oğlumla edindiğimiz arkadaşları hatırlıyorum. Çimenlerin üzerinde piknik yapışımızı, öylesine yoldan geçenlerle bile çene çalışımızı. Çocukların siteyi dolduran neşeli seslerini. Şu an herkes kış uykusunda :)) Evine çekilmiş, baharın gelmesini bekliyor. Sokakların tadı yok. Ama olacak inşallah :)) Yine güneş ve çocukların sesi evin içini dolduracak. Meyveleri torbaya doldurup bahçeye ineceğiz oğlumla. Belki bir bisiklet alırım ona bu yaz için :) O önde, ben arkada pedal çeviririz bahçede.

Bahar yaklaşıyor.

11 comments:

Eda said...

Merhaba,

Yazınızda sarımsak ve yağ resimlerini görünce dayanamadım. yağda bekletilen sarımsak toksik etkiye yol açabiliyor. Oda sıcaklığında kesinlikle tutulmamalı, buzdolabında ise 3 haftadan fazla durmamalı.

http://en.wikipedia.org/wiki/Garlic
Freeze garlic stored in oil immediately. The low-acid garlic, exclusion of
air (by mixing with oil), and room temperatures can support the growth of
Clostridium botulinum, which is deadly.

http://cecalaveras.ucdavis.edu/garlic.htm
BOTULISM WARNING
Regardless of its flavor potency, garlic is a low-acid vegetable. The pH of
a clove of garlic typically ranges from 5.3 to 6.3. As with all low-acid
vegetables, garlic will support the growth and subsequent toxin production
of the bacterium Clostridium botulinum when given the right conditions.
These conditions include improper home canning and improper preparation and
storage of fresh herb and garlic-in-oil mixtures. Moisture, room
temperature, lack of oxygen, and low-acid conditions all favor the growth of
Clostridium botulinum. When growing, this bacterium produces an extremely
potent toxin that causes the illness botulism. If untreated, death can
result within a few days of consuming the toxic food.

http://stason.org/TULARC/food/preserving/9-1-5-Storing-Garlic.html
Raw or cooked garlic and/or fresh herbs in oil may be STORED IN THE
REFRIGERATOR FOR NO LONGER THAN 3 WEEKS.

Adreslerine bakmanızı öneririm. Ayrıca internette konuyla ilgili daha detaylı bilgi mevcut.

Anne ve Bebisi said...

Bilgi için çok teşekkürler Eda.

Kremali'nin annesi said...

Esracim,

Yuruteci, gelinlerin eteklerini kaldirmasi gibi kaldirip donduren MK tanimlamasina kirildim gulmekten:))) Bir sahne bundan daha guzel tanimlanamazdi herhalde. Alem cocugun alem annesi:P

Mutlu seneler hepinize:)

PS: Gece vakti kumpiri nerden bulacam ben simdi:((

Fevkalade said...

Keske arkadasiniz Amerika'da yasiyor olsaydi, ve burda acsaydi bufesini.Amerika da baska bir isimde de olsa, kumpir yok!
Aslinda guzel bir fikir!Hazir yenek ariyorken kendime, hobi ariyorken, bir kumpir dukkani acmak fena fikir sayilmayabilir:)

www.kralcipplak.blogspot.com

Gofrett said...

sizin maceralarınızı okumaya bayılıyorum, hele oğlunun masum ama bir o kadar da muzur bakışları yokmu şöyle yanaklarını sıkıp öpmek geliyor insanın içinden :)))) maşallah çoook yakışıklı, Allah uzun ömürler versin.

uçan talhanın annesi said...

hımmm nezamandır kumpir yememiştim... hemen bulmalı biyerlerden...
mk herzamanki gibi çok tatlı annesi...

tuguna said...

malesef hollanda'da cakma kumpir bile yok. cakmasini ben evde yapiyorum, ingiltere'ye gelme sansim olursa mutlaka gidecegim arkadasinin yerine:) dikkatimi bir sey cekti mk ile annesinin bir fotografini da goremedim ben. kacirdim mi yoksa? seviler, Kaan'i cok opuyorum.

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) said...

Sarımsağı zeytinyağda bekleten bir vatandaş olarak uyarıdan dolayı çok memnun oldum.

Ayrıca MK nın resimlerini gören oğlum YAVRU KUŞUM bıdır bıdır birşeyler anlatıyor, ben yazıyı ve fotları aşağı doğru indirdikçe "düştü, düştü, bebek düştü" diyor.

Yürüteçi hatırlattığın da çok iyi oldu, hemen çıkardım, YAVRU KUŞUM oynamaya başladı. Bir iki günlük yeni oyuncak tadında gider oynları yürüteçle.

Crebro said...

Biz de kumpiri çok özlemiştik ve yeni yılgecesi kumpir yayıp yedik. Burada inanılmaz güzel patatesler var fınınlanmak için. Bizim fırında hiç fena değildir. İlk defa denedik yapmayı inanılmaz güzel oldu.

Size tekrar mutlu yıllar Kaan'a öpücükler.

runescape power leveling said...

can u leave ur phone number to me???

常州升级 said...

It seems my language skills need to be strengthened, because I totally can not read your information, but I think this is a good BLOG

x