Sunday, 11 January 2009

video

Detaylara dikkat :)

Baby Center'in geçen haftaki maillerinden bir tanesinde, çocuklar yardım etmeye ve işbirliği yapmaya meyilli olarak doğarlar diyordu.

MK'nın ev içindeki görevleri:

- Ev içinde ve anne baba arasında bilimum getir götür. Taşıyabileceği her şeyi taşıtıyoruz :)
(Telefonu getirir misin annecim, şunu babana götürür müsün oğlum, bunu masaya koyar mısın?)
- Çöp kutusuna atılacak herhangi bir şeyi götürüp atmak.
- Bulaşık makinasından çatal-kaşıkları&tabakları boşaltmak.
- Çamaşırları sepetten alıp asması için anneye uzatmak.
- Katlanmış çamaşırları, alt çekmecelere yerleştirmek.
(Tabi bunlar büyük insan işi gibi olmuyor, daha çok tıkıştırıyor ama hazır gönüllüyken şevkini kırmayalım di mi:P)
- Eline tutuşturulan bezle sehpaların, koltukların, bilgisayarın ve tv'nin tozunu almak. (Olduğu kadar:))
- Alışveriş sonrası torbaların içindekileri tek tek anne babaya uzatarak yerleştirilmesine yardımcı olmak.
- Elektrikli süpürge ile sağı solu olduğu kadar süpürmek.
- Elbette oyuncaklarını ve kitaplarını kutularına geri toplamak.
- Kıyafet dolabını odasına geçirdim ve Montessori mail grubundaki bir arkadaşın bu konuda bir hatırlatması sonrası günlük kullandığı kıyafetlerinin olduğu çekmeceyi en alt kata koydum. Artık bodylerini, çoraplarını kendisi alıp-koyabiliyor.

Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Bir de bu konuda pratik annenin yazısını okuyun derim :)

Bedava Çocuk İşçi

19 comments:

Ayse said...

ay yerim ben boyle yardimciyi- altinda koca beziyle...
arada koy ucaga, ayse teyzesine gonder, biz de iki ev var (findik boyutlarinda tabii) yetisemiyorum hepsine...

bezi cevirip silmeye devam etmesi yok mu...

gecen gun teyzemlerde otururken kuzenimin kizina babasi "kizim hadi masayi cici yap" diye eline bir bez tutusturdu... Bu ovaliya ovaliya kendi helak ede ede bir temizledi bir temizledi....

mesecina said...

ee kardiş, boşunamı helak oldun aylarca uykusuz:)) tabiki çalışacak, yardım edecek. Tuvaletleri bile fırçalasa hakkını ödeyemez minik adam.
sevgiler...

derya kuzuları bunlar said...

maşallah oğluşunuz bayağı becerikliymiş:)

sumuklubocek said...

pervazlari da temizledi buyuk bir titizlikle, masallah masallah...
sirada da duvarlar vardi sanirim?
esim de bana yakinda butun isleri Selim'e yaptiracaksin diyor zaman zaman :)))).

Bir Hoş Seda imiş... said...

yerim o temizlik yapan elleri:)tabi buldunuz temiz titiz çocuğu çalıştırın. bedava diye birde yazı yayınlıyoruz:))ee bende bunlardan alayım bari:)))

Güldem said...

yarın bu videoyu Poyraz a ders olarak göstericem ve vericem eline bir bez:) detaylara bayıldım,her yeri büyük bir titizlikle temizledi ya,annesi ödül ne verdin yavruya:)

KİTTY WU said...

Her eve bir MK lazimmis yahu.Cok tatli canim benim duvari bile siliyor.

sühendan said...

Esra hıgh nıght (yanlış yazmış olabilirim)falan ama çok güzel iş yapıyor maşallah...Hele ayrıntılar...Bezi çevirmesi,pervaz ve duvarları temizlemesi.Bayıldım bu bedava işçiye...

Gofrett said...

çok tatlı gözüküyor valla gelin ilerde teşekkürü bir borç bilecek sana :))))

Anne ve Bebisi said...

Ayse ablamiz, sen iste yeter ki, hemmen yardima kosariz :))

mesecina, iyi ki hatirlattin kardes:P Tuvaletleri de fircalatayim suna :D

Derya Kuzulari, becerikli mi bilmem de, cok taklitci cook :))

sumuklubocegim, gelinler bize dua edecek sanirim :))

Bir Hos Seda, kesinlikle tavsiye ederim :P Her eve lazim:)

Guldemcim, Poyraz'i staja gonder istersen :D Ne ödülü ayol:P Gorevi bu gorevi :D

Kitty Wu, kesinlike;))

suhendancim, sende iki tane var arkadasim:)) Calistir gitsin ikisini birden, sen de biraz rahat et :D

Insallah goffret :D

meltem said...

esroscum,

ya tatli birsey kaancik yaw...olsada opsem:)))

cam kapi duavr ne varsa silecek arkadas:)))masallah pek hamarat...cok saslisiniz:)))artik sirtin yere gelmez.

bir de dikkatimi cekti sol elini kullaniyo...arkadas solak mi?

bende temizlikte kendime yardimic ariyodum....meltem teyzesine de gelebilir mi yardima:)))

ama ben ona kiyamam...o yeterki gelsin...ben ona pastalar,borekler yaparım...

AycA said...

ahaha:=) bize temizliğe gelen ablamız bile bu kadar detay yapmıyordur..
elleri dert görmesin koca bezli minik adam ..:=)
en güzel iEsracım bedava işçi, herkes benle dalga geçiyor buldun çocuğu çalıştırıyorsun diye.. öğrensinler efendim..erkek milleti önce anasına sonra karısına sırtını yaslamaya meyilli geliyor ayrıca:=)

aslı said...

ha ha:)) benimki de böylee siliyor camları kapıları:)) Kız ya köle ruhlu olmasın deyip, bozuluyordum ilk yaptığında, sonra baktım 2 den sonra zaten istemeyecek yararlanmak lazım değil mi:))Bir de nasıl paralıyorlar kendilerini çok alem ya

AYSUN said...

Bizde de var bir tane:) Süper Mk:) Ellerine sağlık...

Püstüklü Mama said...

Allah'ım kapı kollarını bile sildi inanamıyorum ya :) Yerim ben onu yerim :) Nasıl gözlemlemişse artık seni, her yeri sildi yavru :)

New York'tan said...

Esra'cim iyi cam siliyorsun ogrendik bak MK seni ornek almis kose bucak her yeri siliyor camin :))
Aferin ona, ilerde esinede boyle yardim eder insallah :))

sukran said...

ay bayılıyorum bu çocuğa ben yaaa,maşaAllah esracım,çok titiz olacak herhalde;)böyle görev verildiğinde ne kadar mutlu oluyorlar,nasıl kendileriyle gurur duyuyorlar değilmi?bende senin gibi tuna ya evde bazı görevler veriyorum,o mutluuuuuu,ben mutlu,daha ne isterizki;)keşke hep böyle devam etseler değilmi?çok öpüyorum ikinizide canım..

Crebro said...

Harika dahil oluyorlar hayata :) Bakalım bunların oyun olmadığını öğrenince de yardım edecekler mi? Arel bu gibi şeyleri oyun diye yapıyor :))

Güldem said...

tarifi mail atıcam sana canım:)

x