Wednesday, 14 January 2009

Kis Bitsin, Bahar Gelsin Kampanyasi

Bu haftanın başına kadar buralar böyleydi. Gündüzleri -2, -3 dereceler. Geceleri hiç sormayın.
Bu hafta başında soğuk biraz kırıldı. Artık +3, +4 derece :))

O kadar - dereceye rağmen sadece 1 gün, 10 dakika kadar kar yağdı. Kar yağsa hava biraz ısınacak belki, biz bahçede kardan adam yapacağız en önemlisi :) Ama onun yerine her yer 24 saat buz tuttu.


Bu pasteller itina ile sepetten çıkarılıyor. Sonra? Sonra hepsi çılgın bir el-kol hareketi ile sağa sola saçılıyor ve koşa koşa arabalarla oynanmaya gidiliyor :))

Resim-müzik zayıf ama beden eğitimi 10 üzerinden 10 maşallah :))

Ne kadar değersiz derslerdi bu müzik-resim-beden bizim zamanımızda. Şimdiki durumu bilmiyorum.

İlkokul 2'den, 3'ten?? neredeyse lise 2'ye kadar her yıl bu dersleri aldık. 8-9 sene yapıyor. Dile kolay, 8-9 sene! Onca yılda bize kaç yerli, kaç yabancı ressamın adını öğrettiler? Kaç akımdan bahsettiler? Kaç sanat eserini, bir tane olsun, fotokopisi olsun gösterdiler?

Müzik dersinde kaç yerli ya da yabancı bestekar, müzisyen ismi öğrendik, kaçının eserlerini dinledik? Dünyadaki kaç etnik müzikten haberdar olduk?

Cevap: HİÇ! SIFIR!

Varsa yoksa persepektif çiz, natürmort çiz.. Sanki sanat okulu? Resim dersleri benim için işkenceydi. Kendi yaptığım resimlere 6 veren hoca, resimleri anneme yaptırdığımda 9 verirdi!

Resim dersinde niye illa yeteneği olana, olmayana resim yaptırılır ki? Neden öğrenciye bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılmaz? Neden sanat eserleri, ressamların hayatları hem eğitici, hem bilgilendirici şekilde verilmez?

Bu soruların bir cevabı yok. Ezbere almış bir sistem, onlarca senedir kendini tekrar ediyor.

Gencecik beyinleri öğüten, silen, sindiren; insan emeğini heba eden ve bir türlü değişmeyen-değiştirilmeyen sisteme oğlumun pek fena bakışını yolluyorum :))



****************************

Normalde şikayetçi bir insan değilimdir. Ama sıcak havayı, daha doğrusu dışarıda keyifle oturulabilecek sıcaklıktaki havayı çok özledim :)) Sabah güneşli ve güzel bir havaya uyanmayı, kahvaltıdan sonra topumuzu, battaniyemizi alıp bahçeye inmeyi, öğle uykusundan sonra nevaleleri çantaya atıp parka gitmeyi... Saatlerce dışarıda üşümeden gezmeyi... Gel bahaar geeel :))

Şimdi aklıma geldi. Geçen gazetede okuyup sakladığım bir haber:

Çocuklar açık havada ne kadar vakit geçirirlerse, gözlerinin miyop olma ihtimali o kadar azalıyormuş. Günde sadece 2 saat açık havada vakit geçirmeleri, miyop olma ihtimallerini %90 azaltıyormuş.

Singapur'da yaşayan Çinli çocukların 1/3'ü miyop sebebiyle gözlük kullanmak zorunda kalırken, Avustralya'da yaşayan Çinli çocukların sadece %3'ü miyop sebebiyle gözlük kullanıyormuş.

Bu durumun genetik değil, çevre şartları sebebiyle olduğu açıklanmış.


****************************

Yine aynı gazeteden başka bir haber. 43 yaşındaki Fransız Adalet Bakanı Rachida Dati, doğum yaptıktan sadece 5 gün sonra, kabineden çıkarılma korkusuyla işe dönmüş.

16 comments:

DERYA said...

her mevsim ayrı güzel bence.mesela yağmur yağdıktan sonra açan güneş bayıldığım bir manzaradır.
tabi ben bunları sıcak bi memleketten yazıyorum : P

Hülya'nın Tuna'sı said...

ayy okurken içim üşüdü, ürperdim valla. bırrr. ne o donmuş saçak ööle yaa

Nihan said...

İnanmıyorum, daha geçen gün aynı şeyi düşünüyordum Esra. Lise sonda bir resim hocam vardı, dersi aynen senin dediğin gibi yapardı. Yani ressamları eserlerini, hangi akıma ait olduklarını anlatırdı ve ben üni. sınavının stresinden kaçabilmek için hayatımda ilk defa resim dersini iple çeker hale gelmiştim. Ve ortaokul lise hayatı boyunca kabiliyetsiz olarak nitelendirilen ben hayatımda ilk defa kendi yaptığım resimlerle 8-9 almaya başlamıştım çünkü severek ve isteyerek yapıyordum o resimleri. İnsallah artık bizim zamanımızdaki gibi değildir resim dersleri kızımın benim lise sona kadar çektiğim işkenceyi çekmesini istemem.

Kirpikteki Gözyaşı said...

Baharın gelmesini benim kadar isteyen yoktur herhalde Esra:))))

Aygül said...

Allah'ım yaaaaaaaaaa o ne bakışşşşşşşşşşşşşş.yerim seni MKKKKKKKKKKKKKKK

Güldem said...

valla anası müzisyen olmasına rağmen benimkinde de" tık" yok :) gerçi hakkını yemiyim aylar sonra piano nun başında bir iki ding dong tan sonra "ahhh uuuuu aaaa" adlı bir şarkı besteledi:)) ilk iş için fena diil.ama resimde de ilgi sıfır:) bakalım...bizim bu high need lerde bişi var herhal,sadece beden eğitimi 100 :)

tuguna said...

burasi da geceleri -15 e filan dusuyor eve tikilip kaldik oglumla. gerci kuzey avrupanin yazi da bahari da soguk aslinda, ya da ben henuz alisamadim.

Püstüklü Mama said...

Sonuna kadar destekliyorum ben bu kampanyayı. Burada da geçerli olsun. Buzda dans yapa yapa gittik bu sabah işe.

Ayrıca da yerim ben o haşin bakışı :)

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) said...

Bu bakışı milli eğitim bakanı görmüş müdür acaba?

Onu boşver bizim denetim kurulundaki müfettişler bile görse yeter:)

firdevs said...

bu kampanyaya sonuna kadar katiliyorum :) burada da hava hep eksilerde . malesef oglum bu sogukta sabahlari yuruyerek okula gidiyor :(

Pratik Anne said...

Biz de buradan -30, -35 C lerden bu kampanyaya siki bir destek veriyoruz.

New York'tan said...

Burasida bu hafta iyi soguk yapti Esra'cim ama kuru soguk biz kar istiyoruz ya doya doya kar oynayamadan geciyor kis :)
Resimde iki yilini gecirmis biri olarak bize bile ogretilmemisti cogu :)) katiliyorum dediklerine

KeLeBeK said...

walla bızım lısede beden muzık ve resım derslerıne pek brans hocası gırmezdı bos dersı olan baska hocalar gırerdı. onlarında anladıgı kım guzel resım yaparsa yuksek puanı hakedecegıydı :)

Güneş-Cüneyt said...

Sitenizin sessiz takipçilerindenim.
Hoş bir kampanya olmuş bence :)Ama bende begümün karla tanışmasını istiyorum,-30 MUUUU içim üşüdü valla,Sevgilerr..

AYSUN said...

Hatta yaz gelsin:) Yanalım şöyle sıcaktan. Kemiklerimiz ısınsın:P

Hıım keşke çocukken daha çok dışarı çıksaymışım...

Kral Çıplak said...

Baharı bekleyen kumrular gibiyiz biz de anne-kız:)
Her mevsim güzel de,çocuğu robot gibi giydirip dışarı çıkana kadar enerjimin yarısı gidiyor (giydirirken kaçıyor da:))..Şöyle bir tişört bir şort dışarı çıkaracağım günleri bekliyorum ben de..
ŞAHANE

x