Thursday, 15 January 2009

Blog is...

126. son dönem hastalığı. the psychologist'te yayınlanan bir makalenin çevirisini okuduğumda gözüme çarpmıştı, blog yazma kendini teşhir etmek isteyenler arasında son dönemde oldukça yayılan bir hastalıkmış. özellikle kişisel bloglar, yazan kişilerin özel hayatından, fikirlerinden izler içerdiği için bir süre sonra kişide tutkuya dönüşüp, sürekli kendini ifşa etme ya da kendini kanıtlamaya çalışma gibi sonuçlar verirmiş. yine makalede yazılana göre kişisel blogların çoğu ortalama olmayıp, her biri en uç seviyedeymiş. kişiler ya kendisini zavallı, yalnız, depresif ve melankolik olarak göstermekte ya da başarılı, tuttuğunu koparan, zengin ve sevilen birisi olarak ifşa etmekteymiş. blog yazarlığına hastalık gözüyle bakan psikologlar, blog yazarlığını internet hastalıkları arasında ilk sıralara yerleştiriyorlarmış.
(cicozumsu birsey, 07.12.2008 03:46)

Eksisozluk.

Hastayiizz, hepimiz hastayiz arkadaslar :D

Bizi rahat birakin kardesim, ne de olsa; Delidir.. Ne yapsa yeridir :D

17 comments:

Güldem said...

bir yaşıma daha girdim:))) hasta olduğum için çok mutlu veşanslıyım o zaman,çat la sın lar ! :)

(şimdi yatıyım,tarif yarın sende:)

Ayse said...

allah allaaah... birbirimizin sevinclerini ve acilarini paylasmak ne zamandir ifsa etmek oluyor? e iyi- delisin, delisin, delisin [aah kalbim ben senden coook cektim] diye sarki soyleyelim hep birlikte (bu yorum da tuzu biberi oldu deliligimizin).
valla 24 saattir ayaktayim, daha da en azindan 3 saat daha durmam lazim... isteyen deli desin... :)
cok optum-bu comment hic birsey ifade etmezse kendi kendini imha edecektir...

Fevkalade said...

Sevgili AnneveBebisi,

Sahane ve ben de, ayni tespitte bulunmustuk, aylar once..
Tespitimiz ifsa etme konusunda degil de, bazi insanlarin kendilerini "en uc"sekilde gosterme egilimleri odugu konuusnda olmustu..
Uzun sure yazistik..Neden biz boyleyiz?Neden biz beceriksiziz, neden biz cocuklarimizla "onlar" gibi guzel vakitler geciremiyoruz, neden neden neden!!
Bir psikiyatrist arkadasimiz da bu sorularimiza son noktayi koydu..
Olmalarini istedikleri hayatlari yansitiyor bir cok blog, uzulmeyin dedi. Yoksa, herkes bunaliyor, sykylyyor.

Ben bu yaziyi nerden aldiginizi soracaktim aslinda? Devami var miydi?

www.kralcipplak@blogspot.com

Benim Hayatim said...

Bence burada ki herkes bir diğerinin yaşam koçu :) Psikolga gerek kalmadan bir birimize fikir verip destek oluyoruz. Bir diğerinin de bebeğiyle, kocasıyla, yakın çevresiyle benzer şeyleri yaşamış olması insan da rahatlama hissi yaratıyor.

Fringe,1 ay önce tüm bölümlerini bitirdim. Merakla beklemekteyim. Josh Jackson'ı uzun zamandan(Dawson'S Creak:) görmek çok iyi geldi.

figen said...

aslında çoğu doğru geldi bana:)kendimiz farkında olmasakta bazı uç ve garip bloglardan biride kendimiz olabiliriz öz eleştiri yapmak lazım:))
hastayız hastaaa hebele hübeleee...

huysuz ve tatlısı said...

sevgili esra, valla bazı blogları okudukça ben de buna yakın şeyler düşünüyorum arada. blog ortamı inanılmaz hoş, dost canlısı ve paylaşımcı arkadaşlar içerse de, bir kısım blog yazarlarında hakkaten bu tarz bir hissiyat yakalıyorum şahsen ben arada. fevkalade'ye de katılıyorum kesinlikle, 'bakın biz ne şahaneyiz ve bunu mutlaka başkalarına göstermemiz lazım' tarzı bloglar gün geçtikçe fazlalaşıyor.
ben ilk blog dünyasıyla tanıştığımda -ki bu koyubeyaz ve sugibi'yi okuyarak olmuştur- sanırım daha içten ve hoştu bu paylaşım.
uzun bir post oldu, sanırım kendi blogumda bu konuyla ilgili birşeyler yazsam daha iyi olacak :)

sevgiler...

Aygül said...

Anaaaaaaaaaaa şimdi hasta mıyız Esraaaaaa:)))) valla korksunları bizden:)))Manyak bunlar yaaaaaaaa.Etrafta o kadar çok hasta varken bula bula bizi mi buldular?

KeLeBeK said...

acaba hangi kısma giriyorum melankolik depresif mi yoksa zengin gösterişli züppe mi karar veremedim
şu genellemeci psikolog değerlendirmeleri asıl hasta ediyor beni sanırım

mummy said...

Nedense bazı bloglar bende de bu hssiyatı uyandırıyor ya!Bilemem belki de birileri benim bloğumu okuduğunda bu hisse kapılıyordur..Ama bloğu açarken şifrelesem mi diye çok düşünmüştüm..Sonra baktım anneler arasında öyle güzel birpaylaşım var ki..Bigün birilerinin desteğine tecrübesine ihtiyacım olur diye şifrelemekten vazgeçtim..İyi ki de öyle yapmışım:)

Şahane said...

Bu yazıdan "tüm blog yazanlar psikolojik vakadır" manası çıkmıyor bence.Ama çoğu blogdaki,"Herşey Dört Dörtlük" imajının altında yatan sebep,bilimsel olarak çok güzel açıklanmış.Tebrikler..
Peki bunun kime ne zararı var?değil mi..İşin o boyutu o kadar basit değil işte hanımlar (ve beyler).Fevkalade'nin bahsettiği psikolog arkadaşımızdan inanılmaz vakalar dinledik.Örnek vermek gerekirse;çocuğu için hergün farklı bir yemek pişirip yedirdiğini,kalori karbonhidrat hesabı yaparak beslediğini iddia edenlerin bloglarını okuyup da,iştahsız çocuğuna bakamadığını,iyi bir anne olmadığını düşünen birçok anne danışanı varmış.Özellikle bu anne-çocuk konulu bloglar çok olumsuz etkiliyormuş insanları.Keşke biraz gerçekçi olsa yazanlar.Sadece güzellikleri değil,sıkıntılarını da paylaşsalar.
Bir de burda unutmamamız gereken bir nokta var bence:Normal şeyler,fotoğraflanıp internet ortamına taşınınca,ışıltılı,olağanüstü,kusursuz görünüyor.Ve herkese,komşunun ördeği kaz görünüyor işte:))
Bu da sanal dünyanın büyüsü olsa gerek..Şu internet reklamındaki dönerci adam gibi yani:))

Virgo said...

tüm yorumlar arkadaşlar ne kadarda haklısınız bence de herşey dört dört lük değil ama paylaşımın olmasıda mükemmel ayrıca bunu da göz ardı etmemek lazım.

KRAL ÇIPLAK said...

Elbette paylaşalım VİRGO,ama gerçekleri,sadece gerçekleri..Binbir emekle yapıp da çocuğumuzun ağzını sürmediği yemekleri de,el emeği çalışmalarımızı yaparken yaşadığımız aksilikleri de,çocuğumuzun huysuzluklarını da,başarısızlıklarımız da,beceremediklerimizi de..Yani,gerçekten paylaşalım.Anne ve Bebibi'nde bunu görebiliyoruz.Örnek olsun!
Şahane

arzu said...

:))))))))))))esracim seni cok seviyorum beni yine monitor karsisinda kahkahaya bogdun :))))

AycA said...

:=))
ne güzel açıklamışlar yahu olayı :P
deliyiz işte ne güzel ..
kendimizi olamak istediğimiz gibi yansıtıp hedef koyan kişisel bozuklukları olan anneleriz.. olmak istediğimiz hayatlarda olamayanları depresyona sokunca mutlu olan deli divaneleriz..
bana biri buna benzer bir mesaj atmıştı: kişissel bozukluğu olan oğlunu reklam eden bir annesin diye:=) gözlerime inanamıştım!!
yahu arkadaşlar ne deli saçması bunlar.. :=) kusura bakmayın..
güzel olanı görüp başarılı adledip kendine hedef koyabilmek sıkıntıları görüp bak benim gibilerde varmış deyip kendini yalnız hissetmemek en delirdiğin anlarda gelen ki kelime ile birden yüzünün gülümsemesi.. bunlar çok da küçük şeyler değil bence.. bunların hepsi delilikse ben kabul ediyorum açıkçası.. :
sevgiler...

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) said...

Bazıları doğru bence de.
En nihayetinde burası SANAL.
Gerçek değil.

Ve uç noktaların olduğu ve tospembe bir hayatın süper ötesi harikaların sunulduğu da...

Ama hepsi değil, BAZILARI.

Her konuda olduğu gibi.

Seçmek gerek.

Zaten herkes kendine zevkine kişiliğine göre seçimler yapmıyor mu blog aleminde.

Ben şu anda, şu durumda seçimlerimden ve tanıdığım blog arkadaşlarımdan çok memnunum.

Ayrıca öğrendiğim bir dünya şey var onlardan.

Bunun için ben de biraz deliliği kabul edicem:)

AsYa said...

ben bazı bloggerların kendilerini olmadıkları gibi gösterdiklerini düşünüyorum.. bu kısma katılıyorum...
hatta anne blogları arasında neden bizim çocuklarımız böyle değil,ben kötü bir anne miyim?? düşüncesine sebep oluyorlar..yukarda da birkaç arkadaş yazmış...bana da oldu..
ama artık o blogları okuduğumda aslında yazılmayan ne çok şey olduğunu bildiğim için rahatım..ilk annelik aylarında zordu bu durumla karşılaşmak..

şimdi ise içimden geldiği gibi yazan ,içini ve hayatını bloguna taşıyanları okuyorum....
fark anlaşılıyor..

çise ve annesi... said...

geçmiş olsun hasta ziyaretine geldik,ama bu durumda bizde hastayız galibaa hehe kim hasta ,kim deli, kim akıllı bırakalım herkezi kendi kendine...herkese geçmiş olsun...

x