Thursday, 22 January 2009

Anne ve Oğul Günü

Minik DJ :)

Bu tahtaların benzerlerinden çocukken benim de vardı. Çok severek oynardım. Oğluma da aldım ama henüz ilgisini çekmiyorlar. Arada çıkarıyorum, şöyle bir dağıtıp geri topluyor ve kaldırıyoruz :D


Bu sabah geri dönüşüm için ayırdığım şişeleri alıp gelmiş. Ben aşure için (evet ikinci kez yaptım bugün hayatımda, hızımı alamadım :)) nohutların kabuklarını soyarken epeyce oyalandı o şişeler ve ona verdiğim nohutlarla.

Neyin çöp kutusuna, neyin geri dönüşüme gideceğini de öğrenmeye başladı. Ortaya bıraktığım bir kaç süt şişesini bugün geri dönüşüm için ayırdığım sepete istiflemişti :)

Burası bizim sitenin çöp odalarından birisi. Görüleceği üzere konteynırlar boşken torabalarını kapının ağzına yığmışlar. O torbaları buraya kadar taşıyorlar ama kaldırıp çöpün içine atmaktan acizler. Üstelik kapıda bir de not var, lütfen çöpleri konteynırların içine atın, dışarda bırakmayın diye. Öküz her yerde öküz.

Hafta sonundan bu yana hava çok güzel. Hava güzel ve güneşli olunca MK'yı içerde tutmaya gönlüm razı gelmiyor :) Aşureyi dönünce pişirmek üzere bıraktım ve biraz hava almaya bahçeye indik. Yavaş yavaş geçen yılki arkadaşları da kapıdan camdan görünmeye başladı.. Tüm kış görmediğim çocuklar kocaman olmuşlar :)

MK öğle uykusu uyurken ben aşureyi bitirdim. Bu sefer daha az su koydum hatta biraz nişasta da koydum ama yine sulu oldu. Bir de sütü biraz fazla kaçtı :) Yine de tadı güzel.

Öğleden sonra 2.5 saatlik bir çarşı gezisi yaptık. Uzun zamandır bizim semtin alışveriş merkezine gelmiyordum. Soğuk ve yağmur sebebiyle.

Evdeki kitaplarını artık ezberledi, sıkılıyor olabileceğini düşünerek kütüphaneye uğradım. Bizim kahveci:P hemen bütün sandalyeleri hizaya soktu :))

Kitabın bir başına bir sonuna bakıp bitti diyerek yenisine geçiyordu :) Hızlı okuma kursuna mı gitti naptı :P Bir ara masa üzerine çıkıp inmemeye kalkıştı ama bu durumların en büyük kurtarıcısı olan 'dikkat dağıtma' yöntemiyle vazgeçirdim. Bu tür durumlarda hemen dikkatini başka yere çekiyor ve ona bir iş veriyoruz. Kütüphanede, aaa annecim bak şurdaki kitaba, getirir misin onu bana? diyerek raftakilerden birisini işaret ettim. Hemen gönüllü olarak masadan indi, koşa koşa kitap getirmeye gitti :))

Sanırım hemen hemen her anne baba bunu keşfetmiştir. Daha tazeler de ileride keşfedecektir ama ben şimdiden söyleyeyim, zamanı gelince hemen akıllarına gelsin diye :))

Ne tatlı dil, ne kızmak hatta bazen ne de ilgilenmemek çocukları (genelliyorum:)) istenmeyen bir davranıştan vazgeçirmez. En iyi taktik dikkatini başka yöne çekmektir :)) En azından bizde öyle :)

Şöyle bir kitaplık bulsam alacağım.

1 bana, 6 oğluma :))
Gülün Adı kitabını hala okumamış bir insan olarak metro yolculuklarımda yanıma arkadaş etmeye karar verdim :)


MK'ya çok oyuncak almıyoruz. Sayılıdır oyuncakları. Artık tarzı da belli oldu :)) Aynı arabalarla bütün gün oynuyor maşallah. Onları sürekli masadan ya da herhangi bir yüksek yerden yere atmayı sevdiği için bu oyuncağı da sevebileceğini düşündüm. Bu akşam annesiyle babasından pek sıra gelmedi ama ilerleyen günlerde severek oynar umarım :))

Benim Hayatım sormuştu, doğal gaz bir bizi mi vurdu, sizin ev kaç derece diye :) 20-22 arasında:)

Burda da zam geldi ama TR gibi abartmadılar tabi. İnsanlar yeniden kömüre dönüyorlarmış, haklı olarak!

Isı yalıtımı çok kar ettiriyor. Bir de tabi ben kolay üşümeyen bir olduğum için oğlanı da kendim gibi yetiştirmeye çalıştım. Evde gündüzleri özellikle body ile dolaştırıyorum, alışsın diye ki bebekliğinden bu yana uyguladığım için işe yaradı :))

16 comments:

Ayse said...

o ilk foto nasildir aman tanrim... Allah nazardan korusun. Esra sen bunaldikca bana gonder bunu ben raziyim bakar oynarim.

kitaplik konusunda ciddi misin? IKEA'da hani Expedit diye bir kitaplik var, alt tane goz var. Biz onu dik olarak kullanmistik, ama kuzenim kizi icin yatay kullanmis. Bak bir istersen.

Gulun Adi'ni ben de okumadim, sen oku, begenirsen soyle. :)

Gofrett said...

henüz bi bebiş yok ama olursa inşallah öğrendiğim tavsiyeler çok işime yarayacak eminim... teşekkürler, MK'ya d kocaman sevgiler..

New York'tan said...

Bende Ikea diyecegim kitaplik icin sonradan ekte yapabilirsin bizimde almamiz lazim :)
Dikkatini baska yere cekme konusuna kesinlikle katiliyorum, Ahrar'a basladik simdiden, soylesem anlamiyor cocugum daha cok kucuk en iyisi bu yontem :))

AycA said...

1 sitenizin yeşilliğine bayıldım:=)
2 öyle raflı sistemler ikea da var bolcana.. özellikle montessori listesinde çok konuşuldu ya :=)) bir bak derim ikeaya ..
3 doğal gaz fena!! bizim evde hiç yanmaz neredeyse kombi biz de soğuk seven bir aileyiz Erin de öyle alıştı yine de hic yanmadıpı halde 160tl geldi fatura!!! biraz yakanlara 400tl gelmiş .. fena bir durum !! bu ay herkes doğalgaz faturası konuşuyor buralarda.. ve inan ya bana öyle geliyor ya da öyle geçen senelerin hava temizliği bu kış yok. Kömüre geçti galiba insanlar: haklı olarak..
4 dikkat dağıtmak özellikle 2 yaş sendromunda son derece başarılı bir taktik ;)
5 sizi öpüyorum

TUANA BERRA' nin annecigi said...

Mk cık yakıyor yıne masaallah.

Herkes yazmıs gercı am bende yazıyım o tarz kıtaplıklar ıkea da var bende Tuana ya alıcam ınsaallah evımıze donunce.

Dogalgaz faturaları ucmus turkıyede 250,350,600 bızım aılede faturalar bu durumda mıllet sokta resmen.
Allah yardımcısı olsun herkesın yakmasalar olmaz ,yaksalar ayrı bır dert .
sevgıler.

Yesim said...

o arabali oyuncaktan biz de aldik,Defne de cok severek oynuyor onunla.Okumayi ogrenmeleri icin de bir hazirlik oluyormus o oyuncak,gozle takip ettikleri icin arabalari.
Laf aramizda ben de seviyorum o oyuncakla oynamayi :)

KeLeBeK said...

dikkat dağıtma bizde bile işe yarıyor çilek bile vazgeçiyor inadından ki evet inatçı bir bebek :(
gülün adında başarılar dilerim zira türkçesi bile beni epey yormuştu ingilizcesini düşünemiyorum :S

yadigar said...

evet dikkat dagıtma olayı çok işe yarıyor.yemek yediriken daha çok işe yarıyo.bizim oglan gemileri,denizi çok seviyo.o an gemileri anlattım mı mest oluyo.arabalı oyuncak çok güzel. Türkiye'de bulursam bende alayım Kayra'ya...

Açalya said...

o oyuncak ne zamandir aklimda, hatta amazon wish list`imde. Siz bile sevdiginize gore, en kisa zamanda cart`a gecirmek farz oldu demek ki.

Sebnem'den said...

Kitaplara ilgi göstermesine çooook sevindim..Bu alışkanlığını şimdiden edindiyse ileridede devam eder.
İkea ve muadilleri yerlerde bu tarz kitaplıkları bulabilirsin bence..
Çok büyümüş M.K.
Uzun zamandır girememiştim bloglara..Hemen fark ediliyor büyüdüğü..
Sevgiler

Onur`un Annesi said...

oyuncaga bayildim. Mk zaten her zamanki gibi super. Oyuncagin Ingilizce ismi nedir? Sevgiler

Elif said...

ilk foto süperrr
kütüphane, kütüphane kartı... ve hele Mk ile kütüphane gezisi. Bu ülkede değişmesi gereken neler var neler, biz hep en gereksizlerini kopyalıyoruz Avrupa'lı olma ayağına.
Yarın Naz'ın anneannesi ile benim anneannem beraber bize de aşure yapacaklar, bekleriz...

firdevs said...

kucuk kahveciyi kocaman operim :))

PrimaRima said...

:):)
Öküz heryerde öküzdüre bayağı bi güldüm ben.Çok içden ve çok doğru olmuş valla.Öküzün girmeyeceği yer yokdur diyede bi laf vardır bunuda ben eklemiş olayım.
Siteniz çok hoş görünüyor o yeşillikler içine çekiyor insanı.

Pembe Lokumun Annesi said...

http://www.yelkenoyuncak.com/main/products.asp?cat_ID=55

kitaplık önerileri

Pembe Lokumun Annesi said...

bu oyuncağın bir adı var mı? kızıma (ya da kendimize almak) istiyorum. ne diyeğecim satışçılara?

bir de bloguna ödül verdim :)))

x