Sunday, 14 December 2008

Oxford ve Cheesecake :)

Araba piknigi :)

Ipekcigim, ben portakal agacindaki su limonlu cheesecake tarifini yaptim. Tarif vermek icin yeni bir tanesini yapmayi bekliyordum cunku bu tarifte Nestle'nin "sweetened condensed milk"i kullaniliyor, bildigim kadariyla Turkiye'de kolay bulunmuyor. Acikasi ben cabuk olacagi icin bu tarifi yaptim cunku bir kutu sutle bir kutu krem peyniri karistirmak ustunu hazirlamak icin yeterli oluyor. Ancak soyle bir tarifte ust kismi bu sut olmadan hazirlayabilirsin, kendim denemedigim icin not veremiyorum:D Ama kesinlikle en ust kismi icin bir onceki linkteki "Limonlu Krema"yi hazirlamalisin, cok ama cok leziz bir sey :D

Fotograf makinami degistirmedim arkadaslar, sadece sık kullanmadigim gece modunda cekim yaptim :)) En ufak bir titremede kayik fotograflar ciktigi icin 15 fotodan 1 tane falan ise yarar cikiyor:)

Peynirli ekmek arasi.

Muzip oglum :)

Oxford Traktoru :D

1480'de kurulan Magdalen Koleji.



Oxford, Oxford Universitesine ev sahipligi yapan, kurulusu 8. yuzyila dayanan tarihi bir sehir.

Oxford universitesi de kayitlara ilk olarak 12. yuzyilda gecen, ingilizce konusulan ulkeler icinde kurulan ilk universite.

Yikildi, yikilacak..
















Londra'ya daha yakin oldugu icin biz hep Cambridge'e gidiyorduk. Iki sehir ve universiteleri de asagi yukari ayni zamanlarda kurulmus olmasi sebebiyle ve bir zamanlar ikisini de goren arkadaslardan birbirine benzeyen sehirlerler oldugunu duydugumuz icin Oxford'i gormeyi hep erteliyorduk. Ama sanirim bir daha misafirlerimizi Oxford'a goturmeyecegiz :) Cambridge'i zaten severdik, bu geziden sonra daha cok begendik:) Turist gozu ile soyleyeyim, Cambridge daha tourist friendly :D

Ingiltere'de olup da, gezmek icin Oxford mi, Cambridge mi diye ikilemde kaldi iseniz; kesinlikle Cambridge diyorum :))

*******************************

Geçen yıl bu zamanlar:
Aralık 2007

5 comments:

banu said...

merhaba esra,
inanmayacaksin ama geen hafta oxford daydik :) ben de sehirn pek turist canlisi olmadigini dusunuyorum.. bu haftasonu da cambridge e gidecektik ama havalarin guzel oldugu bir baska zamana ertelemeye karar verdik..
MK her zamanki gibi cok tatli :)
opuyorum sizi..
sevgiler banu

Ayse said...

hadi buraya gelin ben de size çakma Cambridge'i gezdireyim... Biz de 'vay anasini Harvard 17. yy'da kurulmus" diye bik bik konusuyoruz burada... ;)

MK'cigim git gide buyuyor massallah. ;)
hadi cok optum.

Rahsan Collyer said...

Kesinlikle katılıyorum sana Esra. İkisine de ikişer defa gittim, her seferinde de iki şehri birbirleriyle kıyaslayıp Cambridge tatışmasız daha iyi diye karar verdim. Ferkettin mi bilmiyorum ama benim blog başlığımın fonundaki foto da Cambridge'den, 2 sene önce gittiğimde çekmiştim. İngiltere'yi sevmeyen annem bile Cambridge'e yerleşip ufak bir restoran açsam nasıl olurdu diye düşünmeden edemedi:) Bizim yeğenin göbeği de oralarda gömülüdür:)

selen... said...

slm esra alakasız olucak ama baby p davası sonuçlandımı sen orada olduğun için belki daha çok bilgiye sahipsindir. bizide haberdar edersen çok sevinirim...çok merak ediyoruz

Anonymous said...

ya esra kaan maasallah kocaman oldu ya... nasilda piril piril bakiyo allahim yerim ben onu yerim yerim yerim... opuldunuz
bu arada bence de Cambridge...

x