Tuesday, 18 November 2008

Peter
(Baby P.)
2005-2007

Annesinin erkek arkadaşının ellerinde öldüğünde 17 aylıktı. 17 aylık ömründe 68 kere doktorlar, Harringey sosyal servis çalışanları tarafından kontrolden, gözetimden geçti. Ancak kimse onu zalim annesinin, kendisine sürekli işkence eden sadist üvey baba bozuntusunun elinden kurtarmadı. O yalnızca zalimlerin değil, ihmalkar memurların kurbanı.

Kısacık ömrünü aç, susuz, pislik içinde, sürekli fiziksel işkenceye maruz kalarak, sevgisiz geçirdi.

Öldüğünde 6 kaburga kırığı dahil vücudunda onlarca kırık, yara, bere vardı. Ölümünden hemen önce katili yüzüne öyle bir yumruk atmıştı ki, bir dişini midesinde buldular.

Aylarca evinde işkenceye uğradı. Annesi umursamadı, seyirci kaldı. Sözde belediyenin çocuk servisinin gözetimi altındaydı, kontrole gelenler hiç bir şey yapmadı. Yeterince tehlike içinde yaşadığına, yeterince işkenceye maruz kaldığına ikna olmadılar.

Ölümünün üzerinden 1 yıldan fazla zaman geçtikten sonra olay basına yansıdı. Bizler bu haberi geçen hafta aldık. Geçen haftadan beri ağlıyorum. Bu satırları yazarken de ağlıyorum.

Gyme gidiş dönüş yolunda uzun uzun dua edip, zalimlerin elinde işkenceye uğramış ve can vermiş bu minicik, masum bebeği düşünüp ağlıyorum. İşe gidip gelirken metroda ağlıyorum. Akşam uyumadan önce, gece uyananan oğlumu sallarken...

İnternette yayınlanmış kanlar içindeki minicik t-shirtlerine bakıp bakıp ağlıyorum.

Oğluma her baktığımda aklıma Baby P. geliyor.

İnternette onunla ilgili haberleri aramamak için kendimi tutmaya çalışıyorum ama interneti açar açmaz onun adını aratıyorum. Her gün onunla ilgili yeni bilgiler yayınlanıyor. İnsanın kalbini paramparça eden yeni acı bilgiler. Onları okuyup ağlıyorum.

Ben seni hiç tanımadım, muhtemelen hiç görmedim baby P. Ama bil ki ateşin düştüğü yer en çok seni hiç tanımamış bizlerin yüreği oldu.

Tek tesellim, ölümün hayat denen yolun sonu değil, sonsuzluğun kapısı olduğuna dair inancım. Senin sonsuza kadar huzur içinde, sonsuz mutluluk içinde olacağına dair inancım.

Şimdi melekler senin oyun arkadaşın... Belki de dünyadaki hiç bir bebeğin-çocuğun tatmadığı mutlulukları yaşıyorsun şu an. Sonsuza kadar hep o mutluluk içinde kal.

Hoşçakal cennet kuşu, hoşçakal.

Orada görüşüp, seni kucaklamak, sarı saçlarını okşamak dileğiyle..

Hoşçakal...

35 comments:

yok said...

kotu bir konu ama oyle bir yazmisin ki beni de aglattin. kurtulduguna sevindim ben de.

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi said...

naaptın esra yaa. dağıldım valla. nasıl bir şeydir bu kadar kötülük tohumu ekmek? bu adamları, bu mezalime iten nedir diye anlamaya çalışıyorum ama anlayamıyorum. bırak başkasının çocuğunu kendi çocuğuna nasıl yaparsın bunu? insan yavrusunun ağlamasına bile dayanamazken ne tür bir manyak (teker teker yazamııcam, düşününce bile içim kalkıyo) o işkenceleri yapar, yapılmasına göz yumar? ve nasıl bir sosyal hizmetler, olayı bu kadar görmezden gelir? hafsalam almıyor valla.

zerrin said...

bu nasil bir hikayedir esra
biz yavrularimizin ustlerine titrerken baska yavrular neler yasiyor..
birde derler ya cocuklar anne babalarini kendisi secermis..

Rana Eslem GULMEZ said...

NASIL BIR KALP TASIYO O ANNE BABA YA INANAMIYORUM.NASIL DOKTORLAR HIC BIR SEY ANLAMAZ HAYRET ETTIM!!RABBIM BIZLERI VE COCUKLARIMIZI HEP IYI INSANLARLA KARSILASTIRSIN...

Isil Simsek said...

bu olayla ilgili hic bir sey okumadim ,cok moral bozucu oldugu icin.okudugum en ayrintili sey senin yazin oldu.o kadar üzülüyorum ki böyle cocuk ölümü haberlerine.

tomurcuk said...

Araba kullanmak için ehliyet, üniversiteye girmek için sınav geçmek, her adımda bişeyler için devletten izin almak lazım, ama iş yavrulamaya gelince herkes olabildiğince özgür. Tezat bu. Bazılarının cidden üreme hakları ellerinden alınmalı. İnsanların kötülük potansiyeli beni şaşırtmaya devam ediyor. Kafam almıyor, tamam her insan köşeye sıkışırsa birine zarar verebilir, ama bu yavrucak ne yaptı da sonu bu oldu? Hem de İngiltere'de? Burada bu konu hiç haber olmadı, off ya. Bari onun kısacık yaşamı vesile olsun da işleri sıkılasın o salak memurlar :(

figen said...

bir çok insan bir çocuğum olsun diye çırpınırken böyle vahşileri görünce ne düşüneceğimi bilemiyorum..şaşırdığım noktaysa oralardaki adalet ve çocuk koruma sistemleri nasıl çözüm bulamadı hani buralarda nerdeyse herkes çocuğunu döver mantığıyla pek bir şey yapılmıyor ya:(bencede kurtulmuş yavrucak..umarım canavarlar cezasını alır..

Delfina ; said...

Ne acı...İnsan böyle anaların olduğunu duydukça,bir anda dünyayı tersine çeviresi geliyor...melekler aldı ya onu yanına,en büyük tesellimiz bu esracım...

Nihal said...

Bu nasıl bir anneliktir,bu nasıl bir vicdandır,bu nasıl bir insanlıktır.Nasıl kıyabilimişler böyle bir güzelliğe.Doğru düzgün bir ceza vermişlerdir umarım. Malesef sadece basına yansıyan şeyleri görebiliyoruz.Kim bilir ne kadar fazla çocuk bu şekilde dayağa maruz kalıyor. Bİr süre sitene giremiyeceğim galiba. O fotoğrafa bakar bakmaz ağlamaya başlıyorum Kim susturacak beni.İşteyim bir de:(((

gunesligunler said...

Esracım çok üzüldüm yazını okuyunca, peki o insanların yaptıkları kar mı kaldı yanlarına. Baby P. inanıyorum şimdi meleklerle arkadaş, ama o yaşadıklarını hangi yürek bir bebeğe reva görebildi. Nasıl insanlarla aynı dünyayı paylaşıyoruz biz, korkuyorum düşündükçe...

Gülen said...

Yazınızı okudum. boğazım öyle bir düğümlendi ki gözyaşlarımı saklamak için uğraşıp duruyorum. böyle bir kötülüğü yapanın insan, böyle bir kötülüğe göz yumanın da bir anne olabileceğine inanmak çok zor. umarım hayat boyu vicdanlarının yükü altında ezilirler. huzur içinde yat minik bebek.

Gülen said...

Yazınızı okudum. boğazım öyle bir düğümlendi ki gözyaşlarımı saklamak için uğraşıp duruyorum. böyle bir kötülüğü yapanın insan, böyle bir kötülüğe göz yumanın da bir anne olabileceğine inanmak çok zor. umarım hayat boyu vicdanlarının yükü altında ezilirler. huzur içinde yat minik bebek.

sühendan said...

Tüylerim diken diken ola ola,gözlerim yaşlarla okudum.Nasıl bir vicdana sahiptir bu günahsız,masum meleğe kıyanlar...Yazıklar olsun.Ama o şimdi dünyada hiç olmadığı kadar mutlu...

Ayşe said...

off esra yaaa, neler yapmislar bu bebege yaa..annelik vasfini asla haketmemis zaten o kadin..simdi o cocuk en emin ellerde ve dunyada karsilasmadigi sevgi ve ilegi ile basbasa...iste tek tesseli de bu zaten...

HUYSUZ said...

çok ama çok üzücü... kelimeler kifayetsiz...

süpürgesizcadi said...

Offfffffff :((((((((((((((

Rahat uyu kücük melek, artik kimse sana zarar veremeyecek :((((

OZY said...

Yavrum benim, minik masum melek...
Türkiye'de de maalesef buna benzer olaylar yaşanıyor.
Benim bir tesellim daha var, eminim siz masum yavrucuklar dünyada iken de melekler tarafından teselli ediliyordunuz, yaralarınız sarılıyordu, Rabb'm acizleri,masumları muhakkak yalnız bırakmaz. Görünüşte acılar içinde bırakılsanız da belki birçoğu size hissettirilmedi bile, Hz İbrahim'i ateşin yakmadığı gibi.
Yine de gözyaşlarıma engel olamıyorum...

New York'tan said...

Hic okuyamadigim, izlemeyedigim haberler bebeklerle ilgili olanlar, etkisinden kurtulamiyorum.Allah yardimcisi olsun hepsinin.

((Y*A*S*E*M*i*N)) said...

YAVRUM YAVRUM:(

Hayatta en zor şey belki sevgisizlik.

Üstüne bir de işkence.....................

Can parçası ne kadar da güzelmiş .

Gerçekten kurtulmuş.

Magissa said...

dur tahmin edeyim: annesi de öteki herif de allah bilir en fazla 19-20 yaşındadır... bu ingiliz varoşlarının iğrenç tipleri midemi bulandırıyor. kafayı çekip çekip şu zavallıyı dövüyordur, anası olacak kof kadın da göz yumuyordur.

allah kurtarmış zavallıcığı, yazık, çok içim acıdı...

bir çocuğa bu nasıl yapılır ki...

Açalya said...

Esra!!!!!! gözlerimden sicim sicim yaşlar dökülüyor bu yorumu yazarken! ben de geçenlerde gazetede gördüğümden beri aklım bu çocukta...Dante`yi daha cok emziresim, daha cok sarip sarmalayasim var bu olaydan sonra...bir kere de onun icin emziriyorum, sonra bir kere de onun icin opuyorum, kokluyorum Dante`yi...cok uzgunum...

Anonymous said...

canimin ici melek kuzum, o simdi meleklerle huzurda mutludur. Esra, hungur hungur aglatti beni bu bebek. Kurtulmus yavrucak.. Allah bu cani yaratiklarin en kisa surede cezalarini verir ins.
duygu

AYSUN said...

Nasıl kıyabilir bir insan bir bebeğe? Aklım almıyor. Bunu yapan adam ve tabii anneye en büyük işkenceleri yapmak lazım. Dediğin gibi tek teselli melek olması bu bebeğin... Allah'ım zalimlerden koru!

Anonymous said...

Allahim tum cocuklari koru ...

yesim

ipek said...

akıl-ruh sağlıkları yerinde insanların yapabileceği şeyler değil bunlar.Belli ki hastalıklılar.
Ben daha çok bu masum çocuğu sağlıksız anne babasının elinden kurtarmayanlara, yapılan işkencelere seyirci kalanlara kızdım.
Çok üzücü, ben de günlerdir etkisindeyim:((

elif said...

yavrum benim nekadar da güzelmiş.umarım bulunduğu cennet diyarında hem anası hem babası hem kardeşi hem arkadaşı olan melekler 17 aylık kısacık yalan ömründe göremediği sevgiyi ve şefkati sonsuz kere yaşatırlar minik petere...

AycA said...

Çok fena oldum Esra ya :( çok üzücü .. kimi çocuk ister yapamaz kimi de böyle işte bu ne adaletsiz bir dünya..
allah hiçbir çocuğa bunu yaşatmasın :(

Anonymous said...

neden yazdın ki bunu... internette adını aramamak için çaba sarfetmenin nedeni ne ise, bu nedenle yazmamalıydın minik MK'nın anılarının arasına

ela selin said...

Burada da oluyor böyle korkunc olaylar. Tüylerim diken diken oluyor, gözyaslarimi tutamiyorum. Nasil insan bunlar ya? Birak anneliklerini... Biz sacinin teline zarar gelecek diye titrerken... Aklim almiyor benim...
Ama en kötüsü ne biliyor musun? Birseylerin yolunda olmadigini farkettigi halde sesini cikarmayan komsular, belki akrabalar...

Burcu Demirel said...

ne bicim insanlar bu dunyada???hatta insan demek bile yanlis onlara..cok uzuldum, cok agladim.. insan anne olunca ne kadar da iyi anliyabiliyor di mi? allah kurtarmis..bazi bebekler sansli doguyor iste, bazilari da sanssiz..allah butun bebekleri ailelerine bagislasin..

Kuaybe said...

Çok kötü oldum Esra çoookk..

Ben kreşe bırakmaya kıyamazken, kendimi suçlu hissederken evladıma karşı, bunu yapanların anne baba olabileceğine inanmıyorum.. Sağlıklı olduğuna inanmıyorum.. Daha da korkuncu insan olabileceğine inanmıyorum..

İhmal..
Korkunç bir katil!!

Bu işte en fazla suçlu olanlar da defalarca muayene ettikleri bebğin neden o halde olduğunu sorgulamayan doktorlar, işin aslını araştırmayan yetkikliler bence.. Hangisi kendi evladına böyle birşeyin yapılmasını kabul eder ki?

Magissa said...

İşte, bizde iki yaşına kadar bile beklemediklerinin kanıtı:

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/10422155.asp?gid=229

yadigar said...

allahım bu nasıl bir annelik.benim çocuğum yok ama yegenim çalıştığı için onun oğluna ben bakıyorum.bebekler sevilmek içindir ya...onlar çok masumlar ve de o bebek de çok güzelmiş.allahım en güzelini bilir,onların elinde daha çok acı çekene kadar dediğiniz gibi o en güzel yerde en güzel arkadaşlarıyla beraber daha mutlu...

buyulubahce said...

İtiraf ediyorum...
Ben bu canavarlar için idam olsun istiyorum...
Yok yok idam yetmez...
O minik kuzuya yaptıkları her şeyi uzuuuun uzun üzerlerinde yapsınlar istiyorum.
Unutmayın ki Baby P. yalnız değil. İlk değildi, son da olmayacak maalesef.
Esra bizi bir kez daha çocuk istismarı konusunda uyandırdığın için sağol aslında. Her ne kadar salya sümük ağlıyorsam da şu anda, bilendim bir kez daha.
O günü bekliyorum...

KEO said...

Zavallı yavru suçsuz, günahsız...Melekler oyun arkadaşı demişsin ya, ne güzel demişsin Esra!

x