Wednesday, 5 November 2008

Ne guzel videolar ve fotograflar var aslinda hazirda. Yayinlanmayi bekliyorlar. Benim hic hevesim yok. MK'nin dis ve akabinde gelen huysuzluk+istahsizlik+en onemlisi uykusuzluk sorunu beni artik depresyona surukluyor.

Dun 1.5 saat ogle uykusu (yaninda yattigim halde) 8.5 saat de aksam uykusu yapti. Aglayarak uyaniyor, aglaya aglaya 2-3 saat oturuyor. Gozunun ustunde kasin var desen 2 saat agit yakiyor. Calpol da ise yaramiyor artik.

Kati gidaya gecen anneler endiseleniyor, bebekleri yemiyor diye. Hadi sizin bebeler 6 aylik ve daha yeni alisiyorlar, ya ben ne yapayim? 18 aylik cocuk 24 saat icinde toplamda ne yiyor?

Anne sutu+anne sutu+anne sutu+su+su+su+yarim bazen 1 orta boy kase sutlu muhallebi (tek seferde degil tabi 24 saat icinde ara ara)+1 mandalina+bazen ceyrek armut ve/veya bir kac kucuk parca muz!

Hepsi bu. Haftalardir.

Ayni seyleri surekli yazip durmaktan da sıkıldım. 1 seneden fazladir dön dolas ayni seyler. Bu zamanlarin gececegine dair umudum da kalmadi.

Su an 8 tane oldu disleri. Daha kac tane cikmasi gerekiyor?

Toplama 20 tane oluyormus. 12 ayda 8 tane cikardi, geriye kaldi 12 tane ! Bakalim onlar kac senede cikacak??

But most children will have all their milk teeth by the time they're two-and-a-half...

Genelde cogu 2.5 yasina kadar hepsini cikariyormus. Biz genelin icinde olmadigimiz icin umutlanmak aptallik olur. Normal cocuklar icin 2.5 ise bizimki icin 4-5 falan olur herhalde :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Eklemeden cikmayayim :)

Universitede bir hocamiz, ABD tarihinde bir zenci, bir kadin ve protestan olmayan bir kisi asla baskan secilemez demisti. Kendisi bu sozu hatirlar mi bilmem ama ben hala hatirliyorum :) Obama secildi. Bushgillerden cok daha iyidir elbette. Ancak ABD'yi bir kisi ya da kisiler yonetmiyor. Kurumlar yonetiyor. O yuzden ben sahsen cok buyuk degisiklikler beklemiyorum. Kyoto sozlesmesine uymadiklari surece de ABD'de bir seylerin degistigine, zenci degil pembe baskan secilse yine de inanmam.

21 comments:

Ayse said...

aaa esracigim yine dertlenmis...
ne diycem, Isil'in bir kehribar teething kolyesi var, bir alip denesen MK'nin uzerinde, acaba biraz rahatlar mi?

keske yardimci olabilsem sana.
sen yuregini ferah tut, bizle yine guzel resimler videolar paylas.

Anonymous said...

merhaba esra hanim,
sizi uzun suredir takip ediyorum kendime hala bile blog acamadim.ama mk o kadar tatliki allah bagislasin onu ,sizi okumadan edemiyorum belkide mk la dogum gunlerimiz ayni gun ondan .sizi cok iyi anliyorum benimde 25 aylik bir kizim var ve ilk disini 4 aylikken cikardi suandada son azilarini cikariyor istahsizlik ve terrible 2 lugu biranda yasiyoruz bizde. bende amerikada yasiyorum burdaki doktorumuz bize oral jell tavsiye etmisti onu hic denedinizmi biraz olsada rahatlatiyor onlari ben cok kotu oldugu zaman kullanmistim, biraz uyusturuyor bolece biraz da olsa rahatliyorlar.keske size biraz daha yardimci olabilseydim bugunki yazinizi okuyunca yazmak istedim sizi hic bole yazarken okumamistim cunku.Allah yardimciniz olsun .ha birde eline sogan verin oda rahatlatiyor. secil

Anonymous said...

merhaba esra hanım ben sizin uzun süredir takipçinizim. ama yorum yazmak bugüne nasip oldu. ben türkiyede yaşıyorum.sizin uzun zamandır bunalımlı yazılarınızı okuyorum. kendimi sizin yerinize koyuyorum evet gurbette önemlisi ana babadan ayrı yalnız çocuk büyütmek çok zor olsa gerek. neden türkiyeye sevdiklerinizin yanaına gelmiyorsunuz yada onlar sizin yanınıza gelmiyor. değişiklik çok iyi geliyor sıkıntılı zamanlarda. bir de türkiyede o yaştaki çocuğa ibufen veriyorlar. son olarak şu uyku problemine anason ve rezeneyi karıştırıp demleseniz mk ya günde 2 defa ytmadan önce içirseniz uykuya geçişinde ve daha çok uyumasında yardımcı olur.melisa çayı da dinginlik verir.benim size naçizane tavsiyelerimdi.bir de dişlere taze soğanın iyi geldiğini duymuştum . sevgiyle ve en önemlisi sağlıkla kalın . . . derya

Anonymous said...

pardon yatmadan olacaktı :)

Anonymous said...

canim benim, allah kolaylik versin, rezene uyku icin iyi gelecektir dene istersen. keske yakinlarinda olabilseydim, oturur beraber aglardik... bu gunlerde gececek, yuregini ferah tut canim benim.
opuyorum minik disli canavari.
Duygu

SENABERA said...

Umudunu kaybetme Esracığım, bu günler geçecek ve bir gün bu günleri düşünüp özlediğine inanamayacaksın... Allah sana sabır ve kolaylık versin, o dünya sevimlisi MK'nın da huysuzlukları birden kesilsin inşAllah...

Sevgiler...

HUYSUZ said...

seni çok iyi anlıyorum... uykusuzluk sorunumuza ferber de pek çare olmadı gibi, yazıcam blogda bir ara. ama iştahsızlık için yapabileceklerin olduğunu düşünüyorum. anne sütünü biraz sık almıyor mu? belki azaltırsan o da başka birşeyler yemeyi dener... bilemiyorum, sadece yazarak düşünüyorum şu an. ya da iştah açıcı bir şurup falan, doktora danışsan? demir eksikliğinden de bu iştahsızlık durumları olabiliyor, bir arkadaşımın kızında yaşandı aynı durum...
ya da bir pedagoga mı danışsan?
biraz beyin fırtınası yaptım şurda kendi kendime :)

sana ve MK'ya sevgiler...

Sabahnur said...

Esracım,ne diim nasil teselli edim bilmiyorum.. MK standart dısı bir cocuk walla,Allah sana güç kuvvet versin inş. Sevgiler

gezicini said...

Allah kolaylık versin annesi. ben de huysuz gibi düsünüyorum, acaba anne sütü fazla mı? baska yiyecekler denesen? bizimki gündüz dısarda dolasınca veya banyodan sonra iyi uyuyor, bunları denemisindir ama. bizimki de son zamanlarda uyumamak icin her seyi deniyor.
sabret diyecegim, olmadı birilerini cagır yanına. senin de dısarda olmaya ihtiyacın var..
kendine dikkat et..
sevgiler
gorki

edanik said...

çocuklarımız birebir aynı.ben balıkyağını tavsiye ederim.dorukda işe yaradı.ama huysuzlukları için biçare bulamadım.busabah tv.yi o kapadı ben actım.en sonunda beni pes ettirdi!!!!

Eren Derin said...

Uykusuzluk cok fena.. Hele de dis cikarirlarken. Biz mesela gecen hafta dogru düzgün uyumadik. Diger 13 disi nasil cikarak acaba :((
Her cocugun huyu suyu baska.. En zor zamanlar 2 yasina kadar diyorlar.. Yani ben kitaplarin, söyleyenlerin yalancisiyim ;))
Kendine iyi bak,
Meltem

Güldem said...

çok zor çok...ne desem bilmiyorum..bende aynı olayı yaşıyorum herşey aynı...keşke yayana olsaydık beraber çıldırırdık daha iyi olurdu belki:)insan kendini çok yanlız hissediyor,sanırım uykusuzluk ve sinir bozukluğu yapıyor bu durumu.Tek çare arada birilerine bırak,çık git..biraz hava al,alışveriş yap,gez falan.arada yaparsan çok iyi geliyor.Çocuklarda harap uykusuzluk ve huysuzluktan:(ama geçiçek, bak o zamanda konuşucaz inşallah:)

MERT said...

MK yı okudukça sana üzülüyorum vallahi, benim Mertimde aynı seninki gibi büyüdü şimdi 3 yaşına girmek üzere, moralini bozmak gibi olmasın ama bu modeller hiç değişmiyolar. Biz çok erken dişlerimizi tamamladık 2 yaşındayken herhalde 1-2 eksiği vardı. Hadi ozaman dişten huysuzdu şimdi peki NEDEN? Al bakalım şimdide 2 yaş sendromundan böyle diyoruz, ben umudumu kestim artık herhalde çokkk zor büyüyen çocuğa sahibim.
Ağlayarak zorla uyur aynı şekilde kalkar niye çünkü uykuyu alamadı, e kalkma derim ozaman ya kalkma işte. Aman neyse çok uzun oldu mesajlardan birinde rezene tavsiye etmişler ben denedim maaaleseeff sonuç heppp aynı.

Anonymous said...

yalnız olmadığımı bilmek rahatlatıyor diyebilmek isterdim. ama rahatlatmıyor. muhammed yasinim 20 aylık. anne sütü almıyor, uyumuyor yemiyor. insanüstü enerjisine yetişemiyorum. ilgi manyağı çocuk olabilir ama enerji manyağı anne gerek bunlara. tabi sabır ve anlayış manyağı da olmak gerek ama olamıyor insanız bir yerde tükeniyor gücü insanın. ne diyeyim allah yardımcımız olsun. eğer bir çözüm bulabilirsen yeme ve uyku sorununa bizde faydalanırız. rabia

Magissa said...

Bebeğim olmadığından anladığım birşey değil diş çıkartan bebekler... Ama okurken onca uyusuzluğu, bana bile geliyorlar. Yine iyi dayanıyorsunuz hepiniz. Uykusuz kalmak da bence sinirleri çok yıpratıyor. Gece uykusu kesintisiz olsa o zaman gündüz daha mı kolay dayanılır ne...

Ben esas Obama konusunda size katılıyorum. Bir tutturdular zencide zenci. Tamam öyle ama başkan kafasına göre yönetemiyor ki Amerika'ı ve dünyayı? Tabii ki o mu bu mu deseler ben de bu derim ama sırf siyah diye de ezilenleri kollayacak demek değil bence. Kondoliza Rays da siyahtı, ne oldu sanki... Cehennem zebanisi gibi kadındı.

Burcu Demirel said...

esraaaaa..dur depresyona girme, derin derin nefes al arkadasim! bak, anlattigin cocuk profilinden benim evde de var bi tane..gece o 2 saat aglamalr filan ayni cnm..dertlenme sen..ac kalmiyolar..ben de cok uzuluyorum ama bana bi arkadasim dedi ki, en kotu beddua neymis biliyomusun? allah yemeyen cocuk versin demekmis ;) yani sikma canini..en kotu ihtimalle bikac seneye kurtuluyorus bu uykusuzluktan, yani insallah ::)))))))))))

süpürgesizcadi said...

Esra'cim gücünün son damlalarinda oldugunu hissediyorsun sanirim,sana acilen en azindan bir geceligine de olsa MK'ya bakacak biri ve senin deliksiz bir uykuya ihtiyacin var, getir oglusu bana biz sabahlariz onunla sorun degil ;)cok ciddiyim...

Sabir diliyorum sana, bir de burda Dis cikarma döneminde su minik minik toplar var tamamen bitkisel olan birsey camomil d12 olmasi lazim 5 tane koyuyorsun dilinin altina oldukca rahatlatiyor, Asya Dis cikartirken cok sorun cíkartmadi bugüne kadar ama Dilos'da cok isime yaramisti,su an cocuk odasinda oldugu icin girip ismini tam alamiyorum yarin tekrar bakarim, ama aklimda kalan isim bu, istersen doktoruna bi sor, bir ümit belki MK'da ise yarar!

Açalya said...

Disleri uyusturan ve tum gece agrisini hissettirmeyen dis jelleri var burda, vardir orda da bir bak...yoksa hemen gönderiyorum derhal bana adresini veriyorsun profilimdeki email adresime.

Altta salata yedigi bir fotograf var, fotomontaj mi yoksa? ;)

Kremali'nin annesi said...

Esracim, kimbilir kacinci defa geldim ve ne yazacagimi bilemeden gittim. Ama baktim oylesi icime sinmiyor, hic olmazsa "you are in my thoughts" demek istedim. Allah yardimcin olsun arkadasim.

icimden geldigi gibi said...

merhaba..bende aynı durumdayım.kızım 18.ayına bugün girdi..ve biz şu an azı dişleri çıkarma safhasındayız..ne yapalım bugünler böyle kalmaz elbet geçer..

arzu said...

londrda yasayan 18 aylik bir bebegi olan biri olarak benim kizimi anltiyorsunuz sandim.ben de kizimin yemek yememesinden ve gece uyanmalarindn muzdaribim ama cevremdeki arkadaslarimin (cogunun yakin yaslarda bebekleri var)ayni seyleri yasdiklrini goruyorum.sanirim bu gece uyanmalari ve yemek yememe problemi anne sutunu biraktiktan sonraki 1-2 ay icinde duzeliyor.sutten umidini kesen bebisler de yemek yemeye basliyor.
insallah diyorum sadece.

x