Wednesday, 15 October 2008

Sabah 5.30'da uyandi. Saat 13.27
(5.30'dan oncekileri saymiyorum!)

5.30'dan 7.30'a kadar neredeyse kesintisiz emzirdim.

Kahvalti ettirdim.

8'de isyan edip babasina postalayip yattim. Uyuyabilirsen tabi!

9'da esim gidince yine uyutmaya calistim. Sonuc sifir.

Ne halin varsa gor deyip vurdum kafayi. Basima geldi gitti, agladi. Gozumu acacak halim yoktu. Sadece uykusuzluk degil, moral bozuklugu da beni elden ayaktan kesiyor.

Bakti benden fayda yok kendi kendine oynadi.

10.30'da uyanabildim.

Seytan diyor gonder Tukiye'ye ...

35 comments:

Ayse said...

ama bak kendi kendine oynamis. su "kendi kendine" kismini bir halledebilse kucuk efendi, cok rahat olacak hersey- biraz daha bekle annesi- senden ayrilmak da cok bozar onu.

HUYSUZ said...

Of Esracım, çok zor biliyorum... Ferber'i denemeyi düşündün mü hiç? Evet, bizim veletlerde bilindik metodların işe pek yaramadığı düşünülse de belli mi olur, belki yarar.
Ben cuma akşamı başlıyorum, göreceğiz bakalım...

firdevs said...

haklisin cok bulanltici bunlar . huysuz hanima katiliyorum ferber'i en azindan bir denesen ? bakarsin ise yarar .

Mısır Patlağı :) said...

Ayy ben nedense hiç inanmıyorum Şu ferber yönteminin etkili olabileceğine :) en azından kendi bebişimde Bunu denemeye de gerek görmüyorum kendi kendine uyuma zamanı ve yaşı olmadığını düşünüyorum yanımda uyusun anne ve babanın yanında olduğunu onu yalnız bırakmayacağımızdan emin olarak rahat ve güvenli bir uyku geçirmesini yanlız uyumasına tercih ederim :) zor ama geçici bir dönemde MK İnşallah biraz sabır ve özveriyle bu da geçicek sevgiler.

Benim Hayatim said...

Çok güldüm ben şeytanın dediğine :))

İkiniz de çok tatlısınız. Biliyorum çocuklar bazen çıldırtabiliyor ama daha çok küçük bu seyahat için laftan anlasana belki korkar uysallaşırdı :))

Kremali'nin annesi said...

Esracim,

Senden yuz bulamayinca kendi kendine oynayabilmesi iyiye isaret. Bence umit var. Ama sende o kadar sabir ve derman kaldi mi bilemiyorum.

Uyku problemiyle ilgili eski yazilarindan birinde, yanlis hatirlamiyorsam, MK'yi hic aglatmadim mealinde birseyler yazmistin. Her anne bebegine karsi zaaf sahibidir, ama o ifadenden sonra sanki sen biraz daha oylesin ve bunun bedelini de boyle yipranarak oduyorsun diye dusunmustum.

Allah emeklerini zayi etmesin ve MK'ya, henuz insaf yasinda degil ama, insaf versin insaallah:(

ASYA said...

Esracım,
iki saat nasıl emzirdin??
Memeyi oyun mu yapmış MK yoksa..yoksa uyuyacak diye beklerken iki saat mi geçti:)
Efe'de bu aralar beş-buçukta kalkıyor ama bir saat zor dayanıp uyuyor..daha doğrusu uyutuyorum:)
biraz sallıyorum ninniler eşliğinde transa geçiyor..
Hele de gece uyutmadıysa beni çıldırıyorum..
Yalnız çocuk büyütmek gerçekten zor..Yanımızda birileri olsaydı verseydik baksalardı bizde şöyle deliksiz 3-5 saat uyuyabilseydik di mi?

Nihan said...

Esra belki de cozum ne halin varsa gor demektir. Ben yapamadim sen yaparsin belki.

Isil Simsek said...

Esracim,
hic bozma moralini,bu gunler gelip gecici.ilerde hatirlamayacagiz bile.
ben oyle gunlerde atiyorum Defneyi slinge ya da bebek arabasina,dogru disari.Disarda hem o birseylerle oyalaniyor hem ben dinleniyorum,hem de yolda kendi kendine uyuyakaliyor.Tavsiye ederim :)

sühendan said...

Esra MK nın uyumayıp senin uykusuz kalmana çok üzülüyordum.Başıma geldi.MK kadar belki değil ama geceleri ayağımdan yatağına bıraktığım anda uyanıyor ya da ayağımda bile uyumuyor.
Sen Türkiye ye göndermeyi düşünüyorsun bende dün gece çok sinirlendim.Etkili bir "uyku ilacı" alacağım diye gece gece bağırdım.

small button nose said...

nurserey gondermeyi dusundun mu hic belki orda baska cocuklar okul duzeni filan . bilmiyorum bi fikir cocugum yok tecrubem yok. umarim hersey istedigin gibi olur

Kuaybe said...

Sakın dinleme sen o şeytanı kardeş.. Bak ben dinlemedim, şimdi nispeten rahatım.. En azından uykusu düzene girmeye başladı ve kendimi suçlamak zorunda kalmadım hiç..

Göndersen daha mı rahat olacaksın sanıyorsun?

Knedi kendini, şimdikinden en az on kat yıpratacaksın, adım gibi eminim..

Ama bu "Ne halin varsa gör" taktiğini kullan ve ilerlet derim.. Ben de yapıoyrdum.. Yorganı kafama çekip biraz aplamasına izin veriyordum ve sonuçta susup birşeylerle ilgilenmek zorunda kalıyordu Yusuf da..

Allah yardımcın olsun.. İnan aklıma geldikçe dua ediyorum sana..

zerrin said...

esracim o seytan uluslararasi calisiyor..
arada gelip benimde kulagimada ayni seyleri fisildiyor..:)
eminim o bensiz harika vakit gecirirde ben onsuz ne yaparim bilmiyorum...
ama turkiye ziyaretimizi sabirsizlikla bekliyorum,hic degilse iki gun gidip bi termale malak gibi yatacagim

Güldem said...

seni o kadar iyi anlıyorum ki...geçen gece oturdum ağladım resmen...ama geceler böyle,geçene kadar durum bu.en azından gündüz yatıyorum,onun oynadığı odada,ilk zamanlar üstümde tepiniyordu,şu aralar gelip bakıyor gözüm kapalı mı diye,gidiyor oynuyor.1 saat idare ediyor bende gözüm kapalı dinleniyorum,tavsiye ederim..

Açalya said...

Ferber her cocukta ise yaramiyor, biz 7 aylikken denedik, 5 gun burnumuzdan geldi, hala hatirladikca dislerimi sikar, kafami duvara vurmak isterim...ne kadar kiziyorum kendime, nasil boyle birseye kalkistim, guvenini sarstim diye. Simd 9 aydir aramizd uyuyor, o mutlu, biz mutlu...bir zamanlar anne baba arasinda essek kadar olana adar yatan veletlere kizardim, hala kiziyorum, sanirim bu saltanat 2,5 - 3 yasinda falan son bulacak (diye umuyorum, wishful thinking!)
Seninki gibi `high need` bir cocuga Ferber uygulamak, ailecek elele ucurumdan atlamak gibi olabilir, dikkat et, cok fena ters tepebilir. Sen beni anladin.
Uyanmalara gelince, bu dislerin tamamini cikarana kadar, emmeyi birakana kadar bu eletler 2,3,4 saatte bir uyanacaklar, canimiza da okuyacaklar...sabir Esracim, hepimize sabir.
Tavsiye: Ben yatagin yanina birkac araba falan koyuyorum, sabahin kor safaginda uyandiginda eger emmekle geri uyumuyorsa, hemen yataga koyuyorum arabalarini, o `annn annn nnnn` diye oynarken, ben 1 saat daha kestiriyorum.

New York'tan said...

Insallah en kisa zamanda halledesiniz Esra'cim, Allah kolaylik versin.

Isil Simsek said...

Esra,
su an gece 3.45 ve biz ayaktayiz. Gecen carsamba saat 5.5ta uyanmisti Defne, bu hafta 3.5ta uyandi.Ne hos degil mi???
Aklima,Mehmed Kaan 18 aylik oldu di mi?O yüzden olabilir bunlar.
Su link seni biraz rahatlatir umarim.
http://www.askmoxie.org/2006/04/qa_18month_slee.html

Keremino said...

az kaldı Esracım, biraz daha sabır..büyüdüklerinde hepsini unutacagız:)

Emin'in Annesi said...

Esracım Allah sabır versin.Ama herşeyin ilacı sabır.Dersen ki Aygül sen ne kadar sabrediyorsun bazen hiç diyebilirim:)Allah sağlık versin hepsi düzene girer.Denemişsindir ama rahatlatıcı çaylar felan verile bilir gece rahat uyusun diye.Ablamın çocuğu dışardan geçen çöp kamyonunun sesine bile uyanır.Emin ise 3 yaş bitti ama hala en az 1 kere uyanır.Ama düzelecek diye bir umut bekliyorum:) sevgiler

Sugibi said...

biz her sabah 5,30 da kalkıyoruz. 7 ye kadar emzirme-oyun-alt değiştirme. sonra o tekrar uyuyor, ben işe gidiyorum. akşamları 8 de eve gidiyorum. yemek-oyun-banyo-emzirme 10,30 gibi uyuyor.
birkaç gündür düzen bu, her an değişebilir. 4,30 da uyanmıyor diye çok mutluyum. geçen hafta öyle yapıyordu zira.

biz nereye göndercez:))

biberlieatnes said...

OOO NEDEN SIZIN BLOĞA BAKINCA KENDIMI GORDUM BILEMIYORUM TAMDA SINIR HAT SAYFADAYKEN BU TUR BIR COCUK BENDE VAR SANIYORDUM TEK...

Ayça said...

Yalnız değilsin.. Ne desem bilemiyorum. Denilen her şey de boş biliyorum.

Anonymous said...

merhabalar blogunu okurken sürekli kendim yazıyormuşum hissine kapılıyorum. oğlumun high needs bir bebek olduğunu yada daha doğrusu böyle bir kavram olduğunu senden öğrendim. tek kötü durum bu konuda çok türkçe kaynak olmayışı. benim oğlum muhammed yasin 18 aylık uyku konusunda saçımı başımı yoluyorum desem yeterince anlatabilir miyim kendimi bilmiyorum. oğlumla başetmekte yetersiz kalıyorum artık... rabia

Anonymous said...

esracim kimligimi gizliyorum cunku kimse benim gibi dusunmuyor :PP Kaan la bir sure uzak kalmaniz ikinizin de sagligi acisindan faydali olur diye dusunuyorum .

Annene bi gonder ,birak uyumamayi izin almadan uykudan bile uyanamaz yumurcak :)))

Burcu Demirel said...

sanki kendimi okuyo gibi hissettim yazdiklarinda :( poyraz o kadar erken kalmiyor.. sabah uyanisi 8,5 gibi ama tabi gece surekli uyaniyor, salliyorum uyuyor..hele bu aralar bi de disler geliyo, berbat durumdayiz..ankaradayken iyi, anneme birakiyorum bazi geceler uyuyorum sabaha kadar ama eve donunce mecbur eski gunlere donus :( hani diyolar ya, gece yatiriyorum sabaha kadar uyuyo, kil oluyorum yaaa..kac yasina kadar surerki bole? ben poyrazi ne halin varsa gor diye birakamiyorum da, haline sukret :)

aslı said...

Valla her çocuk kendi şahsına münhasır:)) Türkiiyeye göndermek çözüm olmaz galiba ama türkiyeden birileri azıcık gelip kalsalar daha iyi olur sanki. yalnız başına kalınca insan bu döngünün içinden çıkamıyor pek. Hem senden hem evinden kopmamış olur ama biraz dışa dönmüş olursunuz ikinizde belki.

Anonymous said...

cocugundan (isteyerek) ayrılmak bir anne icin bir secenek olabiliyor mu? bence olmamalı.....

Sevgili Sayfa said...

Esra çok üzülüyorum okudukça uyku maceralarınızı. Valla dualarım hep seninle. Evet, bizde de benzer durumlar yaşanıyor ama ben arada haftasonu filan akşamları annemlere bırakıp kaçabiliyorum 1-2 saat. Tek başına uğraşmak hiç kolay değil. Allah sana sağlık ve bol sabır versin. High need MK seni yormadan kolayca, sağlıklı mutlu büyüsün inşallah.

edanik said...

Biz 3 aydır anneanne ile beraber bakıyoruz...sonuç:kadıncağzda pes etti:=)Geliboludayken,Ankarada sen gezersin ben bakarım diyordu.şimdi ise kaçacak delik arıyo.
Sanırım gençlerle büyütmek lazım.Yada anneanneler gençken cocuk yapmak lazımmış:)

AYSUN said...

Çok zor, çok zor... Ben bu kadar zorlanmamıştım ama Berk de memeyi artık oyuna dönüştürdüğünde geceleri 20 ye varan kereler kalkıyordu:( Düzelecek inşallah Esracım. Biraz daha sabır.

süpürgesizcadi said...

Esra'cim sakin ol ve o seytani dinleme demicem, sakin olmak zor bu durumda, ve seytani dinlemeyecegini zaten biliyorum, bende arada diyorum göndericem sizi diye ama demekle kaliyo yani :)) kiyamiyor ki insan :)

Bu günler gececek, bak biraz da olsa kendi kendine oynamis birazck da olsa gelisme var ;)

annesininoglusu said...

of of Allah sabır versin valla...

hayal said...

Allah sabır versin Esra, biz de sabah 4te uyandik nedensiz..... Anlıyorum seni :( Bende meme de yok, ne yapsam böyle durumlarda uyutamıyorum geri.

ela selin said...

Kolay gelsin Esra. Ara sira kendi haline birakmak da fayda var herhalde. gececek bunlar, gayret. Belki annen ya da kardesin gelse bir süreligine yanina???

Aylin said...

MK oyle sevimli ki, sizde cok ilgili ve sabirli bir annesiniz.Yazdiklarinizi okurken, eger oglum boyle afacan olsaydi ben ne yapardim diye dusundum, oldukca sakin bir cocuk olmasina karsin benimde bir kac isyan ettigim an olmustur.Ama tabi sizin yasadiklarinizin yaninda hic kalir.Size ve esinize sabir diliyorum.Emin olun gececek bu gunler.18 ay civari cocuklarda MKnin davranis bicimleri gorulebiliyor cunku. Saglikli , mutlu gunler.
Aylin, Zurich

x