Monday, 6 October 2008

Piyanist Şantör

video

Önce ses ayarı yapıyor :)
Parmaklara dikkatinizi çekerim, anasının karnından piyanist doğmuş mübarek :P
Ayaküstü bir de korku filmi müziği besteledi :D

Cumartesi:



Bu fotoğrafın ana konusu MK değil, arabalar :)) Bu arabaları ben çok beğendiğim için aldım. MK kadar ben de oynuyorum :P Bunların bir kaç değişik seti daha var, onları da harçlığımı, aman şey, maaşımı alınca alayım bari :D


Sugibi sormuştu, var mı TV izlemeden yemek yiyen çocuk diye...


MK ne TV, ne başka bir şeyle yemek yer. Acelemiz yoksa kendi kendine yer. Ve anahtar kelime, ne kadar isterse o kadar yer.

Yerse yer, yemezse paşa gönlü bilir :D

İlk 1 yıl ana besin maddesinin anne sütü olduğuna, ek besinlerin yemeğe geçişte alıştırma olduğuna inanıyorum.

Bu yüzden, yemek istemediği zaman zorlamadım, hala zorlamıyorum. İşin püf noktası bence bu.

Kilo alıyor, almıyor gibi şeyleri dert etmedim. Zaafiyet geçirmediği sürece sorun yoktur bence :) Türkiye şartlarına göre zayıf bir çocuk ama kendi eğrisinde düzenli gidiyor. Bir de, düşük doğum kilosu ile doğan çocuklar yaşıtlarını genelde 2 yaşından önce yakalayamıyorlar.

Anne sütü alan çocukların, diğerlerine göre ek besinleri daha zor kabul ettiklerini bilmek gerek. Anne sütünün tadından sonra diğerlerine geçiş yapmaya pek gönüllü olmuyorlar. O yüzden onlara biraz daha uzun süre tanımak gerek.

Hiç MK'ya özel çorba, yemek pişirmedim. Hiç blender, mutfak robotu kullanmadım..

5. ayın ortalarında meyvelerden tattırmaya başlamıştık. 6. ayda az az taze meyve, havuç püresi falan veriyordum günde 1 kez. Bir de yoğurt tabi. Sonra iştahsızlık dönemine girdi. 7. ayında babaanne ve dedesi geldi, onlarla birlikte eski usül doğrudan sofraya oturdu :)

Kaşığı 1 kere uzattım, yemek istemediği zaman asla ama asla ısrar etmedim. Burası neden önemli, çünkü çocuklar, annelerinin çabasını görünce yemek yemelerinin önemli olduğunu anlayıp bunu anneye karşı kullanmaya başlıyorlar. O yüzden yememek için direniyorlar, o yüzden anneler kaşıkla peşlerinden koşuyor. Yaşamsal ve sıradan bir faaliyet savaşa dönüşüyor.

Sabah kahvaltısını hala daha, bitirmediği zaman dolaba kaldırır, öğleden sonra yeniden veririm. Sabah yemediğini öğleden sonra bitirir.

Yemekte ne varsa onu veriyorum. Bamya, taze fasülye, kuru fasülye.. Allah ne verdiyse.

2 günlük yemeği de bayat demem veririm.

1 yaşından beri eline normal kaşık, çatal veriyorum. Döke saça yiyor. Eti genelde didikliyorum, eliyle yiyor.

2 gündür yine sütle, muzla geçiştiriyor. Valla o kadar dişi ben çıkarmaya çalışsam, onları bile yemezdim muhtemelen.


Pazar:

Pazar günü ilk kez bir doğumgününe davetliydi oğlum :)

Konuyla alakası yok, babasının marifeti :P Araya karışmış :D

Doğumgünü Mc Donalds'taydı.
Tercih edilecek bir yer değil ama yağmurlu ve soğuk bir sonbahar günü için pek de fazla seçenek yok buralarda maalesef.
Yine de çocuklar çok eğlendi. Onlar zaten -ne iyi ki- her şartta eğlenmeye programlı değiller mi?
:)

En küçük davetli :) Masa arkadaşı uzun süre annesinin kucağında oturmayı tercih ettiğinden yavrucum masada tek başına kaldı.

Allahım! Büyümüş de kendi başına restaurantlarda yemek yermiş :))

Viva la Junk Food :D

Hasta oldum bu hareketine :) Ketçaba patates banmayı ne zaman, nerden öğrendin sen yaa!

Kekimizi (ben yedim, itiraf ediyorum:P) Hediye poşetimizi (İçinde MK'nın yaşına uygun bir şey yoktu, sakladım, inşallah gelecek yıllarda oynar) ve balonumuzu (hah! İşte bu tam oğluma göre:)) alıp eve döndük.

Pazartesi:
Güz Güzelleri







18 comments:

Ayse said...

aman da MK pasam buyumus de dogumgunune mi gitmis! ay Esra, Allah nazardan saklasin- cok seker bisi bu oglan ya. Bestenize bayildim- o ayaga kalkmak nooluyor anlamadim- is olsun yuregimiz agzimiza gelsin diye olabilir mi? mama sandalyesinde oturup yemek yerken ve su icerkenki resimlerine bayildim...
Hadi kolay gelsin.

Anne ve Bebisi said...

:)))
hah tam dedigin gibi Aysecim:) Annemin hayati cok monoton, biraz renklendireyim diyor :))

Kremali'nin annesi said...

Bence MK harika cocuk serisinin son halkasi. Tuluyhan Ugurlu gibi piyanoya tirmanarak caliyor baksaniza:)) Seyrederken kirildim gulmekten. Bir de nasil sinir oluyor beni arkadan tutuyorsunuz diye. Halbuki kalktiginda bezi gorunuyor, karizma bes paralik oluyor, haberi yok akillimin:P

Yine butun resimler bir harika Esracim, ellerine yuregine saglik. Hayatinizin bu renkli ve keyifli karelerini uzaktan da olsa takip etmek cok guzel:)

Sevgiler,
Ayse Sule

Emin'in Annesi said...

Esracığım sanatçı ruhu var çocukta :).Fazla söze ne hacet.Yerim ben onu yaaa.Allah n azardan saklasın.

beste said...

:)) valla bayıldım sabah sabah esra..en çokta 42. saniyede piyano tuşları yerine tahta kısmınıda parmaklıyoya:)) heryerinden ses çıkaracak illaki:) ilk partiside hayırlı olsun nice partilere inşallah:)) sevgiler

melda said...

piyano konusunda kesinlikle bir yetenek var :) parmaklar tam profosyonelce basıyor tuşlara :)) maşallah..

Güldem said...

var canım çocukta bir istek,bir yetenek:)nerdeyse "derse falan gerek yok bana"diyor resim:)
Ketçap olayına ayrıca bayıldım,süper MK :)

sühendan said...

Esra bu çocuk sanki büyümüş de küçülmüş.Emin i de görsen sanki daha bebek...:)

Ketçaba patates batırmasına ve org ayarı yapmasına zaten bayıldım.Eminle birlikte izledik videoyu.Çocuk korktu vallahi.Tam dediğin gibi korku müziği olmuş :P

sümeyye said...

ya cidden hayranım yahu bu çirkin böceğe. öle merakla bekliyorum yeni birşey eklenmişmi diye hergün.
maşallah ki maşallah..
hiperaktif bebek:)
sıkıntıya gelemeyen tiplerden (piyano başında kendini tutturmuyor ve ayağa kalkmaya yeltenince hemen arkasına bakıyo tutulacağım diye :) )
vee çok ta bilmiş yahu.. ketçap vs.. hakkaten maşallah. allah huzur versn. takip ettiğim kadarıyla harbiden asıl bilinçli annelik bu bencede. yemek konusunda ki tutumunuz çok hoşuma gitti..çocuk eğitimi de :)
gücünüz sabrınız tükenmesin..

edanik said...

patatese hiç hayır diyen bir bebek görmedim:)çok şeker maşallah. bu arada video goruntulerının ıstedıgımız ksımını nasıl bloğa koyuyoruz?help me please:)

AycA said...

:) çok güldüm yani gülümsedim elindeki patatesi ketçaba bandığı ana.. :) ne tatlısın ya ve ne güzel bu çocukları böyle büyürken izlemek ve her hareketlerine şaşırıp gülümsemek.. büyümüş de doğumgünü partilerine gidermiş beyimize bakın yahu:)
yemek konusunda yazdığın herşeye katılıyorum destekliyorum v.b.. erinde tv seyrederken yemek yemeyenlerden;)
şimdi şu piyano resitalini izleyeyim :=)

Kaan-Sevil said...

Bir yaşındaki oğlumla izlerken ben güldüm, o ne oluyo burda der gibi bana baktı. Güldüğümü görmese ağlıycaktı sanırım. Ketçap olayına bittim. Çok tatlı ya, maşallah. Allah bağışlasın...

KeLeBeK said...

o kurdan gibi parmaklarını yerim senin yaa hha hakkaten pek usta! önce siz çaldınız da izden mi gördü yoksa kuzum...
ek besinler konusunda sanırım biraz daha rahatladım sayende. saol esracım

süpürgesizcadi said...

Yemek konusunda aynen senin gibi düsünüyorum bende, Asya'da Türkiyerde bol bol 2Vah vaaah cok zayif bu yavru" sözlerine maruz kaldi :))) zorla yedirmiyorum, acikinca zaten kendisi geliyor yanima "Mammaa anne mammaa" diye :)))

Büyümüs'de dogumgünlerine gitmis bak sen :)

Sugibi said...

ben de böyle resimler çekebileceğim günleri bekliyorum hasretle esra.
umarım gelirler bu arada tabi:)

Anonymous said...

dogumgunu mesajlariniz icin cok tesekkurler kizlar :) ben hiziniza yetisemiyorum :P

MK nin korkulu muzigini sevsinler :)

yesim

meltem said...

esroscugum oglun agzinin tanını biliyor valla....patatesi ketcaba bandigi fotoya bayıldım resmen....

ilk davetiniz hayırlı olsun bakalim:))))

fotolardan goruldugu kadariyla keyifli bir gun gecirmissiniz....

bu arada yeni besteleriniz dort gozle bekliyorum:))

ela selin said...

Aaa MK beyler de buradaymis. Cistak cistak....
Cok hos bir baslik olmus Esra.
Yemek konusunda ben de yavas yavas rahatliyorum. Bu konuda seni örnek alacagim. Artik önüne koyuyorum, yerse yiyor, yemezse kalkiyoruz. Zorlamak da bir ise yaramiyor i zaten. Karsilikli sinir harbi yalnizca. Hem ileride yeme bozukluguklarina yol aciyormus.
Demek düsük kilolu dogan cocuklar yasitlarini 2 yasinda yakaliyorlarmis öyle mi?? Bilmiyordum, bu beni rahatlatti dogrusu.
Cok güzel fotolar yine. Sandalyedeki oturan kücük adam halleri harika...

x