Sunday, 26 October 2008


Gezmeye hazir ve nazir MK





London Bridge





London Eye





Big Ben





Nasil olsa uyumuyor, bir de kahve icirelim bakalim ne olacak dedik:))





Kurabiye Canavari



Bugün kış mevsiminin resmi açılış günüydü. Dün gece saatlerin geri alınmasıyla birlikte havanın öğleden sonra 3.30'larda kararmaya başlamasına adım adım yaklaşır olduk. Bu kış renkli bir şeyler yapmak istiyorum, gri hava işimi daha da zorlaştırıyor çünkü.

Mesela bugün hava gibi MK ve benim için de gri bir gündü :(

Bir ara Yeşim'e telefon açıp telefonda ufak çaplı bir sinir ve ağlama krizi geçirip kapattım.

MK'yı tam uyutmuştum, kucağımda, salonda, emzirerek. 10 dakika sonra yer yatağına koydum, uyandı. Yanına yatıp emzirdim, uyudu. Ohhh.. Ben de uyuyabileceğim ve dinlenebileceğim. 1-2 saat uyuyup tazelenmiş olarak kalkacağım. Günün geri kalanını sürdürebilme enerjisini ve psikolojisini kazanacağım.

Ama bi dakka, o da ne! Bulaşık makinası işini bitirmişti ve kırmızı düğmesi yanıp sönüyordu. Bırak bırak, düşünme, uyanınca kapatırsıni n'olacak?!

Olmaaaazzzz.. Boşuna elektrik harcıyor, yazık dünyamıza, doğamıza, paramıza..

Kalkarsan uyanır!

Uyumalıyım..

Allahım kırmızı ışık beynimde yanıp sönüyor, imkan yok uyuyamayacağım!

Üstelik TV ve İnternetin kırmızı ışıkları da açık!

Her yer kırmızı, her yer ışık.. Üstüme üstüme geliyorlar, beynimde yanıp sönüyorlar. İsraf.. İsraf..

Telefonun fişini de çekmedim! Bir çalarsaaa.. Yandı gülüm keten helvaaa....

Kalkıyorum, kalkmalıyım, kalktım!

Bulaşık Makinası tamam.

Yolumun üzerinde telefon fişi, çektimmmm. Ohh!

İşte tv ve internet, çat!

Ohhhh. Şimdi huzurla uyuyabiliriimmmm mmm? Noooooo! Daha salondan odaya dönmedim bileeeee!

Ağlamak istiyoruuuuuum!

Hayır hayır, daha 40 dakika bile olmadı!!!

Hemen emzirmeliyim, hemen! Hemen uykuya geri dönmeli! Çünkü çok yorgunum, uyumam lazım, dinlenmem lazım, yoksa bütün öğleden sonra, akşam!!!! Da-ya-na-mam!

Uyumadı tabi, son kapasitedeki algısı buna izin vermedi.

Sonrası kabus.

Neyse ki akşam, pazar olmasına rağmen çalışan eşim isten dönünce Londra merkeze gidip biraz dolaşmayı teklif etti de.. Biraz açıldım/k.

Kucağımda uyuyor şimdi. Ya yine yerine koyarken uyanırsa ???

17 comments:

hb said...

once resim yorumlarim: birinci fotoda iyice koca cocuk gibi bakiyor- seni ne zamandir okuyorum- her resimde daha da buyuyor...
cizgili kazagina bayildim- ben cok severim boyle kazaklari...

renkli birseyler mi dedin? ben corap oruyorum... granny square yap renk renk soyle alli morlu...

MK'nin uyku sorununa gelince- hani boyle pilli bi oyuncak var- duvarda golgeler yapiyor- ay yildiz ayicik gugucuk falan gibi... oyle birseyler var mi? acaba ona baka baka uyur mu? peki mesela uyku vakti gelince kitap falan okusan, ya da masal anlatsan? sizar mi acaba oyle?
Allah yardimcin olsun... yapabilecegim birsey olursa soyle lutfen.

zerrin said...

ama mk cok tatliii....
bugun eski fotograflari kurcaladim..nerminin 1 yas civari fotograflarida vardi..
ayy dedim ben bundanmi okadar cekmistim..kucucukmus..birde ucakta fotografi var..33 saatlik istanbul-toronto..canimi okumustu..fotografta,agzinda emzik,masumcuk bisey..aklimda kalan goruntu ise chucky..hani bi bebek vardi ya...
ingilizce gramer kitaplarinda bolca gordugum yerleri gezmissiniz..ben de cok merak etmekteyim..su londoneye binmeden olursem gozlerim acik gidecek..bakicam nesi var da turkiyeden daha cok turist cekiyor

sumuklubocek said...

geziniz ingilizce kitaplarini hatirlatti :)
canim ya sana da yazik, ama en cok MKcigima, ah bir guzelce uyusa, uyumanin tadini also soyle misler gibi ;)

Ayse said...

offf hb yine benim! hep kaliyor bu account boyle!

elif said...

yazınızı okurken sanki bu yazıyı ben yazmısım gibi geldi.yasadıklarım tek tek gözümün önünden gecti aylardır bir bütün saat uykum bile yok bazen gece olmasın diye dua ediyorum çünkü sürekli emzirmekten uyanmasın diye hep aynı pozisyonda yatmaktan gercekten yoruldum artık seni çok ii anlıyorum Allah kolaylık versin hepimize.ayrıca MK nın kazağı gerçekten çok yakışmış.

CaDı said...

Türkiye de uygulanan yasaktan haberin var mı? Herkesi desteğe çağırıyorum:

http://www.bloghareketgunu.com/imza/bloguma-dokunma/index.php

Öpüyorum MK yi, sevgilerimle!

Kuaybe said...

Oley!! Kaçak maçak geldim işte :)) Tatlı, uyku antipatisti MK'mı gördüm :))

Ben de hem WP de hem bloggerdayım.. Daha doğrusu ne yapacağımı şaşırmış durumdayım :((

Anonymous said...

18 aylik bi erkek bebeginin annesi olarak cok iyi anliyorum sizi,inanin bana yalniz degilsiniz.bisey soylemek bos yardimim olmaz biliyorum,sabir ve kuvvet diliyorum size.
sinem.

Rahsan Collyer said...

Ay Esracım Allah kolaylık versin, ne dnir ki başka? Benimki daha ufak ama adım adım yaklaşıyorum o aşamaya. Umarım uslu bir kız olur, ben senin kadar da sabırlı bir insan değilim. Allahım nolurrr dağına göre kar ver yarabbim!!! Aminn!!!

Fotolar bana birden Londra'yı özledim mi ne diye düşündürdü, halbuki hiç özlemem normalde. Az zamanım geçmedi fotodaki mekanlarda, Türkiyeden her geleni gezdirmekten ezberlemiştim artık bu turistik mekanları, bir kere daha gidersem fenalık gelir. Kısmetse Kasım sonu ordayız, bakalım nasıl olacak o zaman 4 aylık olucak olan kuzumla seyahat etmek.

Öpüyoruz MK abisini kızımın...

karabiberinmutfagi said...

ayyy okurken resmen ben bunaldım allah yardımcın olsun...
benım oglumda ılk zamanlar yanı 1 yasında gelmeden önce aynıydı bende hıc yataktan kalkamazdım resmen cok sükür sımdı yanına uzanıyorum uyuo arada emzırıyorum 1.5 yasında ama yınede kendı kendıne gıdıp uyumuyor acaba erkenmı daha bılmıyorum en azından yanında uzanıyorum uyuo ve gece sabaha kadar hıc kalkmıyo öglende 4 saat uyuabılıyor ben rahattım sanırım bu konuda ama senın ıcın cok üzüldüm canım ıns tez zamanda bu huyundan vazgecer m.k öpüldün görüsmek üzere....
www.kucukprensinkucukdunyasi.blogcu.com

Anne ve Bebisi said...

Aysecim, gozunuzun onunde buyuyor di mi? :)) Granny square'lerim kisin gelmesini bekliyorlar:)) Ama tabii MK uyuyacak da (gunduz o uyanikken yapma imkanimin ne kadar olabilecegini tahmin edersin:))) ben de orecegim:) Insallah bu kis oglumun guzel guzel uyumaya, benim de aksamlari orgu-dikis-okuma yapmaya baslayacagim kis olur:))

Aysecim bir de maalesef su an o yollarin hic birisiyle uyuma ihtimali yok:))

Zerrincim, 33 saatlik yolculuk!! Pek gozu kara bir hatunmussun bravo valla:))
Ingiltere'ye bekleriz efenim:) Buyurunuz, TRye gecerken misafirimiz olunuz:))

Iremcim, sizi de bekleriz :D

Sevgili Elif, bunlar ayni serinin uretimi galiba:))) Bugunler de gececek insallah diye bekliyoruz:))

Cadicim, hemen harekete gectim:)

Kuaybecim, takipteyim:))

Sevgili Sinem, tesekkur ederim:) Ben de sana bol bol sabir diliyorum:)

Rahsancim, ben de sabirli degilim maalesef:( Bazen cok kotu patliyorum :( Sonra sil bastan yeniden basliyor hayat :D Allah saglik sihhat versin de, ne yapalim, bunlar bir sey degil diyerek avutmaya calisiyorum kendimi. Kanin beynime sicramadigi normal zamanlarimda:P Diger zamanlari beynim siliyor, hatirlayamiyorum,, gozum kararmis oluyor :D

Burayi da ozlemissindir yaa:) Gelince bunu daha iyi anlarsin bak:))

Bekliyoruz siziii:)))

Anne ve Bebisi said...

Sevgili karabiber:) Insallah oglun boyle devam eder masallah:) Yakinda kendi kendine de uyumaya baslar, genelde 2 yasindan sonrasinda halloluyormus.

Kremali'nin annesi said...

Valla biz de gezmeye haziriz Esracim, ama gelin size gece vakti Londra'yi gezdirelim diye davet eden mi var:P Sunun surasinda aramizda minik bir okyanuscuk var, insan davet etmez mi?!

Gece vakti Londra deyince, aklima hemen, bir arkadasimin israri uzerine, Ingiltere'nin bir baska yerinden kalkip millenium yilbasisi icin Londra'ya gidisim geliyor. Allah'im ne kadar kalabalikti, ne kadar pisti ve ben bir ara ne kadar pisman olmustum. Ama simdi yaptiginiz bir cilginligi anlatin diyen olursa anlatacak bir seyim var hic olmazsa:)

Saka bir yana, ne iyi yapmissiniz. Insana nasil da iyi geliyor boyle kacamak molalar. Biz de Pazar sabahi yaptik birseyler. Ve oh olsun ki biz de sizi davet etmedik:P

KEO said...

Aah Esra, sana kolaylıklar diliyorum bu enerjik yavrunun maşallahı var.İyi ki gezmeye çıkmışsınız da biraz kafa dağıtmışsınız...

DURU'NUN SAYFASI said...

Esra,
Acaba emzirmeyi birakmayi dusunuyor musun? Yoksa MK istediginde birakmasini mi bekleyeceksin ? Biraksan belki gece uykulari biraz daha araliksiz olur? Ne dersin? Okudukca acaba ne yapsan diye dusunup duruyorum ?
Sevgiler
Arinc

ela selin said...

ah Esra ah...benim durumum da 10 aya kadar benzerdi. emzirmeyi kesme ve 2-3 gün kontrollü aglatmayla muma döndü bizim kiz. akil hocaligi yapmayayim diyorum ama hem sana hem MK'ya yazik. o da alamiyor uykusunu. ne yapsan bilmem ki. su kontrollü aglatma yöntemi o kadar da canavarca degil aslinda. böyle ikiniz de daha cok aci cekiyorsunuz. riske deger derim ben...
fotolar cok güzel bu arada. benim de londraya gelesim var. cok uzun zaman oldu..
renkli bir seyler... MK'nin resimlerinden kolaj yapmaya ne dersin? bir ara scrapbook a sarmistin:)) bizi de esinlendirdin ya...you, the opinion leader...
kolay gelsin. yakisikli MK ogluma öpücükler...

Kitubi said...

İngiltere'nin bulutlarıyla iyi idare ediyorsunuz yine uykusuzlukla bunalıma girmeden. Geçenlerde uyku ile ilgili bir makalede, aslında fizyolojik olanın çocuklarda okul öncesi döneminde oturduğu gibi, günde iki uyku olduğunu, biz yetişkinlerin de saat 14.00 civarında yarım saatlik bir uyku ile gece uykusundan bir buçuk saatlik uykuyu kurtarabileceğimizi okudum. Ben oğlum küçükken (daha küçükken desem daha anlamlı olur), ya yarım saat sonra uyanır, şimdi yatmayayım diye düşünürdüm. O kadar uykusuzlukla bir-iki saat uyusam ancak toparlanırmışım gibi gelirdi. Keşke hergün düzenli bir yarım saat uyumayı deneseymişim diyorum şimdi.

x