Friday, 31 October 2008

Delikanlı Pozu :D


Kışın Habercileri..


Sevgili Nihan ve diğer bazı blogger arkadaşlarım beni blog arkadaşlık ödülüne layık görmüşler :) Teveccühünüz efendim, hepinize çok teşekkür ediyorum. Ben okuduğum her blogtan bir şeyler öğrendiğim için, ödülü, blogunu okuduğum tüm blogger arkadaşlarıma hediye ediyorum :)

**************************************
  • Eşim kasım ayı içinde muhtemelen Kenya'ya gidecek. Eğer bir aksilik çıkmazsa ben de MK ile arkadaşlara taşınmayı düşünüyorum. Evde olmamız MK için daha zor oluyor, geçen seferden tecrübe ettiğimiz üzere.

  • O salata yağlıydı :) Yemekten sonra banyoya soktum :)

  • Banyo deyince.. Babam 61 yaşında, benimkilerden gür saçları var maşallah. Kendimi bildim bileli zeytinyağlı sabunla yıkar saçlarını. Daha önce bir kaç kez zeytinyağı sabununa geçmeye çalıştım ama geçiş aşamasındaki o süreci bir türlü atlatamadım :) Geçenlerde zeytinyağı+Defne yaprağı yağı karışık bir sabun kullanmaya başladım. Biraz kepek yaptı ama daha öncesi gibi vıcık vıcık yağlı saç sorunu olmadı. Çok memnunum. Bir süre sonra kepeklerden de kurtulacağımı düşünüyorum. Gözlerini kapatırsa suyun&sabunun kaçmayacağını kavradığı zaman oğlumu da zeytinyağı kulübüne katmayı düşünüyorum :)

  • %100 zeytinyağı sabunu satın almak isterseniz size Delfina'yı tavsiye edeyim :)

  • Ayrıca duş jeli denen şeyi de çıkarıp attım hayatımdan. Hacı Şakir'in lavanta, leylak ve gül kokulu sabunlarını aldım yerine.

  • MK çok çok uzun zamandır geceleri 10 saat uyku ile yetiniyor. Akşam 9'da yatarsa fix sabah 7'de kalkar. Saat gibi, hiç şaşmaz. 10'da yatsa en fazla 8'de kalkar. Ama mesela 11'de ya da sonrasında yatsa 9'da değil yine sabah 8'de kalkar!! (Full uyumuyor tabii, bilenler biliyor, gecede pek çok posta uyanır.)

    Bu aralar zaman zaman 8 saate düşürdü uykusunu! 8 saat karı koca bize yetmiyor, 17 aylık bir çocuğa nasıl yetiyor aanlamıyorum! Korkumuzdan artık akşam 9'da yatar olduk. Geçen akşam 8.20'de yatmak suretiyle kendi rekorumu kırdım! Korkuyorum bu oğlan yakında 5-6 saatle idare etmeye başlayacak. Hayır uyanınca kendi kendine oynasa, hatta bir zamanlar karşı olmama rağmen şimdi neredeyse yalvaracağım şekilde televizyon falan izlese, hiç sorun değil:P Ama uyanınca bizi de zorla uyandırıyor. Saçımızı çekmeler, göz kapaklarımızı zorla açmaya çalışmalar, hiç biri işe yaramazsa arabalarını kafamıza atmalar! İnatla, biz kalkana kadar uğraşıyor :)) Az yiyen, az uyuyan, az konuşan, pek spirituel bir çocuk :D Yakında 'ben inzivaya çekiliyorum' diye çıkmasın karşımıza :D

18 comments:

Ayse said...

yerim ben o mavi bereli delikanliyi...

Esracigim, bir ara ben de zeytinyagli sabunla yikiyordum saclarimi. Benim saclarim uzunca oldugu icin biraz sert oluyordu, ben de sulandirilmis sirke (balsamic olmasin) ile duruluyordum. Daha iyi oluyordu (1 olcu sirkeye 2 yada 3 olcu su ile sulandiriyordum).

Ayrica dus jelini cikarttigina cok sevindim. Ben 8-9 yasima kadar zaten Turkiye'de dus jeli diye birsey oldugunu pek hatirlamiyorum- olsa bile simdiki kadar cok bilinmezdi- herkes sabun kullanirdi... Ben de sabun kullaniyorum simdi. Zaten sivi sabunlari genelde pek tavsiye etmiyorlar- 1-2 marka haricinde hepsinde SLS var zaten...

Goz kapaklarinizi mi acmaya calisiyor? Yok artik! Hakkaten inatci bu adam ya... Allah yardimcin olsun... Cocugu siz en iyisi Galata Mevlevihanesi'ne goturun, orada hucreye (sanirim hucre deniyordu inzivaya cekinilen yerlere) girsin oldu olacak! :)

Ya keske yakinda olsam da yardim edebilsem sana bu yumurcakla...

Kremali'nin annesi said...

Sayfa acilir acilmaz resmen vaaav oldum! Bu ne yakisiklilik, bu ne karizma boyle? Allah nazardan saklasin. Sarap gibi yaslandikca guzellesiyor bu cocuk (Okuyanda cok anlarim sanacak bu islerden:P)

Ben zaten hic kullanmadim dus jeli. Bizim o dayanikli kalip sabunlarimiz dururken, hem israf hem de cok suni geliyor dogrusu:)

Valla ben bu yigenimin uyku problemini cozemedim gitti. Allah size kolaylik versin. Nasil derler, uyuyabildiginiz o kisa zamanlari genisletip bereketlendirsin:)

Sevgiler,
Ayse Sule

Nihan said...

Spirituel cocuk yorumun oldurdu beni Esra. Bir de MK'nin bereli resmi.
MK sahsiyeti guclu bir cocuk olacak. Nazli ablasi gibi. Annesini biraz yoruyor ama sonra tum bunlari (seni temin ediyorum) gulumseyerek hatirlayacaksin...

ASYA said...

Esra,bende hamileyken doğal sabuna geçmiştim.ama cildimi çok kurutmuştu..zaten kuru ciltliyim..iyice gerilmiştim..nedense bu kimyasal sıvı sabunlar kurutmuyor:(tekrar onlara döndüm..şimdi okudum dagerçekten doğal bir sabun kurutmayabilirmiş..bi araştirim bakim..
peki MK yı neyle yıkıyosun..Ben sebamed sabunla ykıyorum efeyi mesela..doğal diil o da:(ama napcem bilemedim şimdi.

Güldem said...

esra bayıldım ben bu mavi bereli delikanlıya :) pek yakışıklı maşallah.
Buarada benim anneannem 85 yaşında şaçlarını hiç boyamamış ve sadece zeytinyağlı sabunla yıkar,hani şu klasik yamuk yumuk yeşil kalıplarla,hoş artık fabrikasyon düzgünler ama :)saçları nasıl gür anlatamam bir ara sayfamda yayınlayayım bak,iyi aklıma geldi.neyse bende hamile kaldığımdan beri duş jeli kullanmıyorum.o zaman bir telaşla bırakmıştım şimdi ise hem el hem beden için protex kullanıyorum,oğlanıda onunla yıkıyorum çok memnunum:) saygılar efem..

zerrin said...

yok canim MK inzivada duramaz:))

Anonymous said...

hahaaha :) esracim , asya sormus ya peki MK yi neyle yikiyorsun diye :))) hic tanimadiniz mi Kaan i , o kendini yikatir mi hic :)

yesim

Delfina ; said...

Ebrucum MK'nın enfes pozuna waooovv diye yazını okurken bir baktım benim adım geçiyor.Çok tşkler canım,çok tşk :)

Doğallık gibisi yok gerçekten,ben saçlarıma zeytinyağı sabunu kullanıyorum ama sonrasında o sertliği yumuşatmak için Rosense Gül kremi kullanıyorum,oğlumda ise baş ve vucutta sadece zeytinyağı sabunu kullanıyorum..

Sevgiler canım...

Crebro said...

Arel akşam en geç sekizde uyumuş oluyor. Bu çok uzun zamandır böyle.
Sizin için çok zor olmalı geç yatıyor olması.

sumuklubocek said...

efendim biz MKcigim pozuna "efe" diyoruz :)
efe pozu cok yakismis!

Sevgiler~

Anonymous said...

oldum bittim bu efe delikanliya...
Allah nazarlardan saklasin, yakisili efem benim...
optum sizi koccman..
Duygu

firdevs said...

ben 2. oglumu dogum yaptigimda doktor asla dus jeli kullanma demisti . ilk baslarda kullanmadim ama , sabun cildimi kuruttugu icin bende tekrar dus jeline dondum . evet zararli biliyorum ama neye dokunsan , neyi yesen , neyi icsen hepsi zarali be kardesim :( biz bu dunyayi nasil bu hale getirdik ? !

kucuk yakisikliyi cok cok operim :)

New York'tan said...

Inzivaya cekilecek himm guldurdun beni sabah sabah :) cidden Efe gibi cikmis :)
Daha once soylemistim sanirim biz sabuncu bir aileyiz, Mirzahan zeytinyagli sabunla yikaniyor ama ne zaman basladik hatirlamiyorum :), Ahrar'da gozlerini kapamayi ogrensin oda baslar insallah :)

elif said...

aslında ben sizin yazılarınızı çok uzun zamandır okuyorum yani siz beni yeni tanıyorsunuz ama mk ve siz sanki benim ailemin bir parçası gibi oldunuz sizin yazılarınızdan birçok şey öğrendim benim oğlumda 15 aylık ve uyku düzeni h,ç olmayan sadece emerek uyuyan ve emme dışında hiç bir şey yemeyen bir çocuk bu yüzden uykusuzlukda dahil olmak üzere zor bir bebek büyütmeye çalıstığımdan sinirlerim çok bozuldu artık sizi okuyarak biraz yasadıklarımızın benzemesinden dolayı sanıyorum kendime sizi yakın buldum ve okudugum her tavsiyeniz benim içiç çok önemli bize kattıklarınız için teşekkürler. bence o ödülü sonuna kadar hakediyorsunuz.görüşmek üzere elif_kaan yusuf

gunesligunler said...

Esracım MK'nın delikanlı pozuna bayıldım. Bana çok tatlı bir komşumun tatlış oğlunun pozunu hatırlattı bu ayrıca. Bu yaşlar böyle oluyor demek ki. Bu arada uzun yıllardır devam eden denemelerim sonunda bende defneli zeytinyağlı sabunda karar kıldım. Kesinlikle alışma sürecince sorun yaşıyorsun ama sonra iyi oluyor. Kokusu biraz keskin ama yine de zeytinyağının her türlüsüne bayılan birisi olarak seviyorum.

Sevgilerimle...

Minik Patikler said...

Maşallah, MK fotoğraflarda güzel çıkan bir bebek olmasına rağmen, gördüğüm zamanki güzelliği beni çok şaşırtmıştı yani güzel var güzel var ama MK duru güzellik denen şeye ve bir "ifade"ye sahip, Allah nazarlardan saklasın spiritüel delikanlıyı, hayırlı yöne aktarsın bu yönünü ne diyeyim :)

figen said...

yesinler o bıçkın delikanlıyı:))
sabun 6 ayda falan saça uyum sağlıyor, ben kaç kez deneyip pes ettim. uyumalarda bizde saatlerin alınmasıyla kötü durumda en geç akşam 8'de yatıp sabahta 5.30 gibi kalkıyor ve mutlaka bizide uyandırıyor oturup tv seyretse olmaz sanki...büyüdü bizimki sözde!ama huylar değişmedi..

buyulubahce said...

İçimden ne geçiyor biliyor musun? Yani hayal ediyorum... Bu hafta sonu müsaitseniz sizi ziyarete gelcez demeyi....Yani o kadar yakın hissediyorum kendimi. Birgün Londra'ya yeniden yolum düşerse, mutlaka bu yorgun anneyi ve tatlı yaramazı görmek istiyorum. İkinizi de çok öpüyorum...

x