Wednesday, 1 October 2008

Bayram sabahı evin içinde dolaşan oğlum, bir yere sıkışıp da çıkamadığı zamanlarda çıkardığı sesleri çıkarmaya başladı. Normalde kendini sıkıştırdığı yerlere baktım, bulamadım. Nasıl başarmışsa buraya girmiş ama çıkamamış :)

Bayramlar hafta içine denk geldiğinde herkes işinde gücünde oluyor. Eşim çalıştığı için biz de oğlumla evde yalnızdık. Baktık Yeşim de evde kızıyla yalnız, ona gidelim, hiç olmazsa 4 kişi bir arada oluruz dedik :)

Uykusu gelen MK yolda arabada uyudu. Yeşim'in evine gelmeden aradım, yatağı hazırladı, kapıyı açtı ki ben MK'yı alıp çıkarırken MK uyanmasın. Ben MK'yı aldım araba koltuğundan (17 ayda geldiğimiz gelişme bu kadar işte, eğer yorgunsa ve derin uyuyorsa araba koltuğundan alırken uyanmıyor artık, merdivenleri çıkıp eve giriyorum, yatağa koyarken gözünü açıyor! 10 denemeden 1 tanesinde başarılı olursam, ortamın değiştiğinin 15 dakika sonra farkına varıyor ve en fazla 15-20 dakika sonra uyanıyor!!!!!!!!!) başladım merdivenlerden çıkmaya. Bizi bırakan eşimle Yeşim de kapı önünde konuşuyorlar. Normal insan ses tonuyla tabii ki. Ama MK için kuş kanadını çırpsa uyanma sebebi olduğundan hemen açtı gözlerini.

Bir daha da uyut uyutabilirsen. Gittiğime gideceğime bin pişman oldum. Bütün günü burnumdan getirdi. Uykusu başına vurdu, akşam 5 olduğunda da artık kendisini duvardan duvara vuruyordu!

O saatte uyuturdum uyutmasına da o zaman da akşam 6-7 gibi uyanıp gece 11'e kadar uyumazdı. Ertesi gün yani bugün toplantıya gidecek olan eşimin gece çalışması gerekiyordu. Gece çalışabilmesi için de MK'nın uyuması gerekiyor. Yoksa eşim evdeyse ve MK da uyanıksa imkan yok babasını bırakmıyor. Bütün gün görmediği için özlüyor, gece de onunla oyun oynamak, hasret gidermek istiyor doğal olarak. Ancak eşim de gece gündüz çalışmak zorunda olduğu için.. 2 artı 2 eşittir 4 hesabı. Olan bana oluyor.

Neyse, MK'yı uyutmadım. Yorgunluktan ve sinirden ağladım. Akşam 7'de eşim gelip aldı, oğlan da arabada uyudu.

Beni MK kadar eşimin sürekli çalışmak zorunda olması da yoruyor. Bu kadar hareketli bir çocuğa tek başıma bakmak zorunda olmamın yorgunluğuna çoktan alıştım. Bu kadarla kalsa razıyım. Ancak akşamları evde çalışması gerekiyorsa MK'nın uyuması gerekiyor. Bunun için de gündüz geç saatte öğle uykusu yapmaması lazım. Olur da ben de yanında uyuyakaldıysam ve fazla uyuduysa gece geç uyuyacağı anlamına geliyor. Bunun olmaması lazım! Ama tabii akşam çok erken de uyumaması lazım. Bu sefer gece 7'de uyuyup sabaha karşı 3'te ayağa dikilebilir! Falan filan.. Falan filan.. Ha tabii uyuyor dediysem, yatıp da sabaha kadar uyumadığını bloga ilk kez girenler varsa onlar için yazayım. Yarım saatte bir, 40 dakikada bir falan uyanıp geri uyutulmak kaydıyla uyumaktan bahsediyorum. Artık hem uyuyup hem ayağımda MK'yı sallayabiliyorum. Aman ne güzel, işim biraz kolaylaşır belki!

Uçağı gösteriyor burada :)



Neğğğde? diye sorarken elini de böyle yapıyor hep :) Bir şeyi bulamadıysa gelip neğğyde diye soruyor :))

2008 Sonbahar-Kış Kreasyonu :)

Ah be yavrum.. Ne kadar masumsun.

Uykusu başına vurmuş MK.

MK'yı böyle kabul ettim. Ettim de benim kaynağı kurumak üzere olan enerjim için ekstra bir şeylere ihtiyacım var :P Desperate Housewives/Umutsuz Ev Kadınları dizisindeki Lynette gibi hissediyorum bazen kendimi. Üçüz erkek çocuklarının üzerine bir de küçük bebeyle başbaşa kalınca, doktorun komşunun kızına verdiği, ekstra enerji veren bir hapı komşusunun ecza dolabından yürütmeye başlamıştı :))) Var mı böyle bildiğiniz bir ilaç :P Bi arkadaşıma lazımdı da :))))

23 comments:

Ayse said...

esracigim, cok yakisikli ve tatli bir oglun var. keske yakinlarda olsak da gelip sevsem!

enerji hapi bulursan bana da soyle... hmmm dusuneyim. ginseng iyi gelir mi acaba? ama hala emziriyor musun? belki olmayabilir... bol bol su ic. dehidre olma.

gezicini said...

çok zor olmalı, ama sağlıklı bir çocuk olması herşeyden önemli, değil mi?
kendine iyi bak...
sevgiler
gorki

Güldem said...

ah canım geçen gece bende deli gibi ağladım:( sinirler harap artık ama ne yapalım baksana ne masumlar:)benim P ile senin MK bir araya gelse acaba ne olur diye düşünmekten kendimi alamıyorum:) oldukları ülke ikiye yarılır valla:)buarada o ilaçtan bulunca banada haber ver,pls :)

sühendan said...

Selam Esra...
Vallahi dediğin gibi öyle masum ki...Hiç anlattıklarını yapacak bir çocuğa benzemiyor...:)
Canım gerçekten eşinin uzun çalışması ve sana destek olamaması kötü.İnsanın o kadar ihtiyacı oluyor ki eşinin desteğine.Mk. nın uykuları ne zaman düzelebilirmiş?Bu durumdan biran önce kurtulmanı diliyorum.İnan okudukça üzülüyorum.Uyku gibisi yok.

Kremali'nin annesi said...

Esracim, zahmeti bol bir cocuk, ama insaallah cok hayirli bir evlat olur da yasliliginda rahat ettirir seni:)

Gurbette bayram, hele de hafta icine denk geliyorsa, cidden cok buruk geciyor. Biz de bu sabah bayram namazi sonrasinda kos kos eve geldik. Esim acele birseyler atistirdi kahvalti niyetine, sonra da dooogru ise. Biz de Kremalim ile evde kaldik. Aksama belki bir iki kapi dolasir seker ve de dua toplariz:)

Kayik papyonlu ve cingoz bakisli MK'yi opuyor, baklava yemeye bekliyorum tez vakitte:)

Sevgiler...

Salincakta Iki Kisi said...

biraz absurd bir oneri gibi olacak ama icimde kalmasin :) MK'yi bakicisina birakip soyle bir SPA merkezine masaja gitsene Esra'cim, sinirlerin yipranmis senin cok-soyle vucudunda ki elektrigi alsalar-biraz rahatlarsin. sonucta MK'yla ilgilenebilmen icin seninde dinc olman lazim. bizim burada Cin;lilerin islettigi uygun fiyatli-harika masaj salonlari var-orada da vardir diye dusunuyorum.

amber said...

Esra Merhaba, cok az kaldi :)

18'inci aydan sonra sakinlesiyorlar, duruluyorlar bu cimcimeler.

Benim kizim Amber 14 aylikken yurumeye basladi ve bir saniye bile yerinde durmuyordu. Ondan once de hic durmadan emekliyordu. 18'inci aydan sonra hem yurume hemde kosmada uzmanlastiktan sonra parkta bahcede alip basini gitmeler azaldi. Artik kaydiraktan 15-20 kere kayiyor, atlara biniyor veya uzun sure salincakta sallanmak istiyor.. zamanla dikkat ve konsantre olma sureleri artiyor.

Cok az kaldi. Darisi basina.

zerrin said...

ama ama cok tatli annesi:)

Minik Patikler said...

Canım çok haklısın Allah yardımcın olsun, yeter ki kendine zarar vermesin diyelim o zaman. İnşaAllah en kısa zamanda durulur, bu işler hiç belli olmuyor çünkü..

Hayırlı bayramlar olsun.. Nice mutlu bayramlara inşaAllah..

Burcu Demirel said...

Uyku konusunda seninle ayni kaderi paylasiyorus esra..yaw tam oh ne guzel uyuyo artik dedim, azi disleri rahat birakmadi..yine bikac haftadir uyku haram bize..ayakta poyrazi sallayip ayni anda uyuma konusunda ben de uzman oldum :) bi yolu olmali ya, bunlar hep bole mi uyicak? hic duzelmicek mi dersin? :( hersey bi yana cok yakisiklisiniz ama annesi ;)

HUYSUZ said...

yazını okurken geleceğimi gördüm sanki :)) MK tam bir akıllı bıdık ama annesi, sağlık olsun da gerisi düzelir diye düşünüyorum ama bu durumları yaşarken böyle düşünmek zor biliyorum.
uyku konusunda bir pedagog danışmayı düşündün mü hiç? ben efe için bir randevu aldım biliyor musun, gelişmeleri yazarım bir ara.

iyi bayramlar...

sumuklubocek said...

canim ya...
bayramliklari cok yakismis, papyona bayildim; ve de istikbal goklerdedir pozuna ;)
red bull nasil olur? bende pek ise yaramiyor gerci :(((

Eren Derin said...

Iyi bayramlar...
MK tam bir bayram cocugu olmus ;)) Seker topladi mi?? Yavas yavas böyle adetler de yok olacak gibi geliyor.. Insanlar hele yurt disinda yasiyorlarsa böyle gelenekleri yasatamak daha zor :((

Sevgiler

hayal said...

Maşşallah sen nasıl yakışıklı oldun böyle büyüdükçe :)

DURU'NUN SAYFASI said...

iyi Bayramlar...
MK tam bir bayram cocugu olmus annesi. Yerim ben onun papyonunu...
Sevgiler,
Arinc

edanik said...

dizinin o bölümünü bende ızledım:) ama sankı okarakter de bıraz hıperaktıf bı kadın gıbı:)
one-a day kullanan bi komşum vardı.sanırım işe yarıyor.
birde linkleri nasıl ekliyorsun?yani hani şu takipettiğimiz blogları falan?acemi bi blogcu olarak soruyorum:)

((Y*A*S*E*M*i*N)) said...

Gerçekten zamanla dikkat süreleri uzayacak koşuşturmaları azalacak mı bilmiyorum.
Benim eşim de şi sebebiyle evde az zaman geçiriyor. Bazen arkadaşlarla takılmak istediğini söylediğinde mavoluyorum, çöküyorum. Çünkü zaten geç geliyor, yavru kuşum çok hareketli.... ben evde dakika sayıyorum onu beklerken bir de ekstralar dayanılmaz oluyor.
Tesellisi nedir bilmiyorum ama zor mu zor.
Hiç değilse bir durak olsa dinlensek mola versek. Ya da beklediğimiz özlediğimiz o sakinleşme dönemi bir başlasa.

SEVGİLER

((Y*A*S*E*M*i*N)) said...

Ayrıca MKnın sonbahar kış kreasyonu süpermiş çok yakuşuklu olmuş.

Dayanılmaz şirin bir yüzü var, gerçekten çok masum görünüyor.

figen said...

ahh ah bizimki sözde büyüdü 5'e yaklaştı ama uykusu gelince saçmalamalarda hız kesmedi ..bayramınız kutlu mutlu olsun, papyonunu yiyelim çok şeker olmuş..

Emin'in Annesi said...

Esracığım gıyaben tanısamda seni ve MK yı bloğunuza bayılıyorum. Okumadan geçemiyorum.İnan benim oğlum belki Mk nın 5 katıdır.Rabbim sağlık versinde boşver yaramaz olsunlar.Bizim bebekken hastalık dönemlerimizde oldu o yüzden sağlıklı ama yaramaz çocuk başımızın üstüne:)selamalr

AycA said...

bayram kıyafetini, sandalyenin altına sıkışmasını en çokda tırmanışını.. bittim burda yahu:))

Anonymous said...

binlerce kez maşallah barekallah!!!
hem size hem oğlunuza..!
ve en büyük sıkıntınız sadece bu olsun hayatta...tatlı bela :)
enerji için iyi de beslenmeniz lazım bu arada ;)

dyt sümeyye altun

Kuaybe said...

Uzaklarda olsak da paralel hauatlar yaşıyoruz Esracım.. High need bir baby, sabahın nurunda çıkıp gece yarısı eve gelen bir baba ve tükenmiş enerjiyle beraber yıpranan sinirlerin ağlamayla kendini şarj etmesi!!

Allah yardımcın olsun.. Seni ne kadar iyi anladığımı biliyorsun..

Bugünkü değil ama bir sonraki yazım senin için de büyük müjdelerle dolu olacak.. Kaçırma kardeş :P

x