Tuesday, 9 December 2008

Kısa Günün Uzun Postu

***12 Kasimda High Need Baby yazilarimdan birisine yorum birakan Efe'nin annesi sevgili Gulden, oglum oyuncaklari ile oynamaya daha 1-2 ay once basladi. O da oyuncaklar degil aslinda, arabalari ile oynuyor:) O da her zaman degil, bazen hala kucak ve ozel ilgi istiyor. Ama yine de eskiye gore cok sukur daha iyi durumda. Kitaplara da yeni yeni ilgi gostermeye basladi. Birlikte oturup bakiyoruz, bize resimleri gosterip anlatiyor falan. Gunde eh iste 3 dakikadan 2 kere falan:)) Bence Efe'de de merak edecek bir sey yok. Hic uzulme. Arabalari bir dene;)) Gec cevap icin de ozur...***

Cuma:



Hintliler&Pakistanlılar ayrana Lassi diyorlar. Tuzlusu ve tatlısı var. Sweet Lassi yani tatlı ayranı mango ile yapıyorlar. Salty Lassi ise aynı bizimkisi gibi, bol köpüklü ve tuzlu :D


Pazar:

Ziyaretimize gelen üçüncü kafile :)) içinde yer alan kızkardeşimi gezdirirken fark ettik ki, ziyaretçilerimiz için farkına varmadan oluşturduğumuz bir turistik turumuz var. Uzun zamandır blogu takip edenler fark etmiş olabilir, annemler ve kayınvalidemler gibi kardeşimi de aynı yerlere götürüyoruz :) Merkez Londra, özellikle Parlamento civarı, London Eye, Oxford Street ve civarı, Buckingham Palace, Walthamstow Market; Londra dışı için Southend-on-Sea, Cambridge vs.

Yalnız daha önce aklımıza hiç gelmeyen bir yeri bu sefer kardeşimle birlikte paket turumuza ekledik :)) Ben daha önce 2 kere gitmiştim ama eşimin ve Meral'in, ve tabii kardeşimle MK'nın da ilk gidişi oldu: Wood Green sırtlarındaki Alexandra Palace :))

Halka 1873'te açılıp, sadece 16 gün sonra nazara gelip:P yanan ancak 2 yıl sonra yeniden inşaa edilen; BBC'nin ilk televizyon alıcısına ev sahipliği yapan (ki bu alıcı aynı zamanda 2. Dünya Savaşı sırasında Almanların radar sistemini olumsuz etkileyerek Londra'ya düzenledikleri hava saldırılarının %75'inin başarısız olmasını sağlamış) 1. Dünya Savaşı sırasında Alman siviller için toplama kampı olarak kullanılan, günümüzde İngiltere turnesine gelen Türk şarkıcıların da konser verdiği, sergi ve konser salonu olarak kullanılan, Londra'ya dün bir tepeden bakmamıza olanak verirken aynı zamanda sanki Paris sokaklarında dolaşıyormuşuz hissini veren muhteşem bir yapı Alexandra Palace :)))









Şaşkın Şirin :))

Tam bir muffin canavarı oldu :) Artık onu da adamdan sayıp almamız gerekiyor :))

Alexandra Palace'ın hamppaa'larına* vurulduğumu anlamayan kalmamıştır sanırım :))

Detay..



Kışın havalar çok erken kararıyor Londra'da. Alexandra Palace'tan çıktığımızda saat 4.30'du ve hemen eve gitmek istemedik.


Thames Nehrinin ışıkları ve akşam vakti Saint Paul Katedrali

Pazartesi&Bayram:

Yutdışında bayramlar hafta içine denk geldiğinde çoğu kişi günlük rutininde oluyor. Haftasonuna denk gelmesi Türkiye'dekilerin aksine bizi daha çok mutlu ediyor :)) Arkadaşlarımızın bir kısmı çalışıyordu, bir kısmı çalışmıyordu. Eşim de bütün bir haftayı, biraz da dinlenebilmek için tatil aldı.

Akşam, sağolsunlar arkadaşlarımız bayramlaşmaya geldiler ama gündüz buzzz tutmak üzere olan okyanus kıyısındayda, Southend on Sea'deydik :)

Yukarıdaki fotoğraf, Kıbrıs'ın sıcağına alışan kardeşimin burdaki halini gösteriyor. İçinde bir atkı daha var bu arada :))

Yalnız sahil inanılmaz soğuktu, oğluşum bile resmen tir tir titredi. Hatta elinden bırakmadığı tırtırını bile attı, tutmak istemedi :)) Biraz çay içtik de, içimiz ısındı..

Soğuğu, çocuğu gezdirmek için bir engel olarak görmüyoruz. Ve kesinlikle soğuktan değil, sıcaktan zarar geldiğine inanıyorum. Soğuk insanı dinç ve zinde tutar.

Eğer bebeklikten itibaren düzenli olarak, hangi havada olursa olsun, çocuğunuzu dışarı çıkarırsanız soğuktan hasta olmayacağına emin olabilirsiniz.



Bu pozu kendisi, özellikle verdi :)

Yaya geçidinin bir adı da Zebra Crossing.

Human Sling :D

Arka fonda görülen iskele (pier) dünyanın en uzun iskelesi. 2 kilometre 158 metre. Küçük bir trenle en ucuna gidilebiliyor.

Tıkır tıkırını park etmekte olan MK :))



Oraya gitti oturdu ve kadınla sohbet etmeye başladı :) Hiç tanımadığı insanlara rahatlıkla yaklaşıp kendi dilinde uzun uzun bir şeyler anlatıyor. Bu yönüyle bana benzemesi hoşuma gidiyor :) Babamdan bana, benden oğluma geçen -bence- güzel bir özellik :)

Fotoğrafın çekildiği saat: 15.47




O kadar soğuğu yiyen ve ordan oraya koşturan MK'nın dönüş yolundaki hali :)))


Herkese iyi bayramlar!

*hamppaa: Mehmed Kaanca'da bilin bakalım ne? :)))

14 comments:

Ayse said...

oohh ne guzel gezmissiniz. size de iyi bayramlar.

bu adam kilo almis Esra ya. Yanaklari tommbik tombik olmus... bu arada o mufffin fotosundaki bakis nasil bir bakistir oyle?

cok opuyorum.

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi said...

dönerken uyuduğu(baygın düştüğü diyelim) pozunu pek sevdim. çok kocaman bi adam gibi çıkmış.

sühendan said...

Öncelikle size de iyi bayramlar.
Resimler bir harika Esra.Gitmiş gibi oluyorum resimlere baktıkça.

Mk. nın çekmen için poz verdiği foto çok güzel.Poz verdiğide belli yani...Mk. yı böyle yorgun düşüp uyurken görmeye alışkın değiliz yaa...

Mk ca o kelime "muffin" ya da "hobbala" olabilir mi?

süpürgesizcadi said...

sizin bu gezilerinizi feciyat kiskanyiorum ya, ne güzel masallah :)))

Yalniz yaya gecidini görünce aklima Türkiye'de yasadigimiz bi olay geldi yine yeniden güldüm, durup yayalara yol verdik diye azar isitmistik de :)

Asya'da MK gibi her gördügü insanla konusuyor sohbet ediyor kendi dilinde :) bana cekmemis sanursam Babaya cekmis :)

KEO said...

Harika fotoğraflar, paket tur güzergahınız çok iyi:)size de iyi bayramlar.

Anonymous said...

yakisiklim koca adamim benim... maasallaahh... teyzesi gibi muffin canavari desene... yavru zuzum benim...
hepinize iyi bayramlar canm benim.. kocaman opuyorum sizi...
Duygu

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) said...

Esra hakikaten kilo almış Mehmet Kaan yanaklardan belli oluyor.

Gezi çok güzel yine.

Hamppaa= hoppalaa olabilir

hamburger olabilir

Attaa belki olabilir.

Benden tahminler bunlar bakalım neymiş?

Kremali'nin annesi said...

Cevap veriyorum:

Hamppaa: Lamba

Odulumun adresime APS ile gonderilmesini rica eder, iyi bayramlar dilerim efenim:P

sumuklubocek said...

MKcigimin pozuna bayildim, tikir tikirini her tarafa goturusu de ayri bir guzel bence.
efendim MK dilinde "lamba" oldugunu dusunuyorum, tecrubeli bir anne (ehem kehem) olarak bildim di mi :)))
bir de sanatsal calismalarin super, bir tanesi desktop backgroundum oldu bile, bil bakalim hangisi ;)

Kuaybe said...

Ya Ayşe Şule apla benden önce davranmış ama ben de aynı cevabı vericiim.. "Lamba"

Lütfen ödülü ikiye bölünüz sayın plok sahabı :P

İyi bayramlar..

Kremali'nin annesi said...

Plok sahabesinin tikkatine ve de to whomever it may concern:)

Her atlet, er ya da gec, finish cizgisine varir; lakin sadece bir tanesi birinci olur.

Binanaleyh, ben birincilik odulumu kimselerle bolusmem !

zerrin said...

lambaaaaa:)..
her postuna,londrayi nekadar gormek istedigimi yazmaktan utaniyorum artik:)..
esracim biz MMTye 225canada dolari odedik...
siz katilmayi dusunuyormusunuz..
mk'da nermin potansiyeli goruyorum:),sinifta yaninda oturup hareketleri tekrarlayacagini sanmiyorum simdilik..
nermin nerdeyse hicbir sarkiya katilmadi,katildigi birakac saniyeyide bloga ekledim..nerminin hareketlerine yetisemiyorlasa kizim naapsin dimi:)
bizim icin erken oldu yani,hernekadar yeni dogandan basliyorsada program,cocuk cok hareketliyse ve sarki sozundeki hayavanlari yada fiilleri bilmiyorsa katilmiyor..
sizde katilmayi dusunuyorsaniz az bekleyin derim..turkiyede 600ytl idi,burda daha uygun ama benim hersene 4kere katilabilecegim kadar uygun degil..
ama sizin icin uygunsa,biz her donem katilacagiz diyorsaniz,gayet egleneceli bir program,belki ilkinde olmaz ama diger donemlerde uyum saglayacaktir mk..
ben de sormasi ayip deyip londra fiyatini sorsam..
bir de fotograflari nasil bukadar buyuk ekledigini merak ettim..
sevgiler..

zerrin said...

ozel program diye galiba..cunku cok ozel birsey degil,komsu cocuklari topla,sarki soyle hereketlerini canlandir,that's it..
ve maalesef cogu hareket oturarak canlandiriliyorki,nermin ve eli bosken oturmak pek yanyana gelen kelimeler degil
simdi baska bir program buldum 29CD/9 hafta..bir de yorulsun diye:)cimnastik dusunuyorum..su krismis bi gecsin

KeLeBeK said...

lambaaa dediğini düşünüyorum
kısa günün uzun ama güzle postu için de teşekkürler gidip gezmiş kadar oluyoruz sayende :)

x