Monday, 1 September 2008


Dr. Sears'ın kitabı geldi. Neredeyse yarısını okudum bile. A'dan Z'ye oğluma birebir uyuyor.

Hem 8 çocuk içinde 4. çocukları High Need baby/child olan Dr Sears ve hemşire eşinin yazdıklarını, hem diğer HNB/C anne-babalarının kitapta yer alan yazılarını okurken kah güldüm, kah ağladım. Ama hemen hemen hepsinde gözlerimi kocaman açıp, Eveeeet! Aynen böyle! dedim.

Çocuğunun HNB/C olduğunu düşünen ve imkanı olan herkesin kitabı almasını tavsiye ederim. Çünkü bu çocukların durumu bir kaç yıllık bir süreç değil. Bebeklikleri ve bebeklikten çocukluğa geçiş dönemleri gibi okul çağları, gençlik zamanları da yaşıtlarından farklı oluyormuş. Uzun yıllar boyunca farklı yaklaşım gerektiren çocuklar-gençler olacakları için bu kitabın ve benzer yazı ve makalelerin elimizin altında olmasında fayda var.

Bu konuda uzun uzun yazmak, hatta bu tür çocukların anne-babalarının katılacağı bir mail grup, blog grubu vs kurmak istiyorum. Çünkü 8 çocuklu, doktor-hemşire Sears'ların dediği gibi; Başka çocuklarda işe yarayan düzen, taktik, yaklaşımlar bu çocuklarda işe yaramıyor. Sizi en iyi başka bir HNB/C anne babası anlayabiliyor. Evliliğinizden, kariyerinize, psikolojinizden fizyolojinize kadar hayatınızın her alanı minicik bir bebeğin, çocuğun oluşturduğu fırtınaya tutuluyor.

Durumun ciddiyetini şöyle anlatayım: HNB/C anneleri genelde en az 3 yıl geçmeden yeniden hamile kalmayı düşünmüyorlarmış (ki aynen) İsteseler bile bazı anneler 3-4 yıl hamile kal-A-mıyormuş. Çünkü vücut henüz -halihazırdaki HNB/C bir çocuk ve oluşturduğu etkiler sebebiyle- yeni bir bebeğe hazır olmadığı sinyalini veriyor ve hamilelik gerçekleşemiyormuş. Yani annenin bünyesi, anne istese bile yeni bir bebeği kaldıramıyor.

Durum budur. High Need Baby/Child kavramından haberdar olduğuma, bu kitabı bulduğuma çok seviniyorum. Umarım kendimi ebeveynlik konusunda geliştirmeme yardımcı olur.

High Need MK'dan vakit bulabilirsem kitaptan alıntılar yapıp, yardımcı olacak tavsiyeleri aktaracağım.

10 comments:

HUYSUZ said...

söylediğin gibi bir blog kursan ne iyi olur... en azından tecrübeler paylaşılır, herkes birbirine destek olur vs.

Güldem said...

blog kursan çok ii olur,ihtiyacımız olan bir şey:)buarada kitaptan alıntılarını bekliyoruz:)

Anonymous said...

alıntıları dört gözle bekliyorum. durumumuzu anlayacak birilerini bulmak ne güzel...

meltem said...

esracıgım supersin valla...

sayende arastirma yapamadan bircok konuda bilgi sahibi oluyoruz...

sen bize ozetlenmis haliyle konulari aktariyorsun...

allah razi olsun canim:))

tülin said...

Verdiğin bilgiler icin cok teşekkürler Esra.
Paylaşımlarını dörtgözle bekliyorum.
Sevgiler...

Anonymous said...

yok daha neler diyorum :)
bi de el kadar bebelere karsi orgutleneceksiniz haa :P

yesim

KeLeBeK said...

"...Çünkü vücut henüz yeni bir bebeğe hazır olmadığı sinyalini veriyor ve hamilelik gerçekleşemiyormuş... "

yok artık demek istiyorum yaaaa
var mı böyle birşey, ne dir bu anelik böyle yaaa :(

fatma aslinur said...

blog harika bir fikir.. okuduklarim neticesinde ben de kizimin high need baby oldugunu dusunuyorum.. paylasmak,konusmak insani rahatlatiyor..

((Y*A*S*E*M*i*N)) said...

O kitabın üzerindeki resim,olayı gayet net ortaya koymuş aslında. Bu tarz bakışları yakalayan annelerin buluşması olsun,bu blog bence de çok gerekli. Bilgilerini paylaşırsan müteşekkir oluruz.

edanik said...

bazen şanssız bazen yeteneksiz bir anne oldugumu düşündüğüm anlar o kadar fazkaydıkı... ama yanlız olmadığımı bılmek cok guzel..kıtapdan alıntıları merakla beklıyorum.ıngılızcem ıyı degıl,önerdiğiniz kitabın benzerini türkçe olarak bulabılır mıyım?blogu kesinlikle açmalısın:)arkandayız ,şiddetle desteklıyoruz

x