Wednesday, 17 September 2008

Bugün oğluma yeni ayakkabı aldık. Sonbahar&Kışlık. Bu yaştaki çocuklar ortalama 3 ay giyebiliyorlarmış bir ayakkabıyı. Bu sebepten kış ortasında bir tane daha almamız gerekecek sanırım :)) Biz hep ortopedik giydik. Genelde Türkiye'de, bizim yetiştiğimiz zamanlarda ortopedik ayakkabı önemli idi. Artık çocuğun ayağında bir sorun olmadıkça ortopedik ayakkabıya gerek yok diyorlar. Ve İngiltere'deki çocuk ayakkabıları ortopedik değil.

*******************************

Gözlüklerimi yenilemem gerekiyor. Bu akşam çerçeve baktım ancak bir türlü beğenemedim. Daha doğrusu, benim beğendiklerim ya yüzüme gitmiyor ya eh işte derecesinde olsalar da küçük geliyor, rahatsız ediyor vs. Yüzüme olanları ise ben beğenmiyorum :P

10-11 yaşımdan beri gözlük kullanıyorum. Göz numaram çok büyük değil ama astigmat sebebiyle net görememe sorunu var. O yüzden kitap okurken ya da çalışırken ihtiyacım oluyor.

Ne yapmalı? Hoşuma giden ama yüzüme gitmeyen bir çerçeve mi; yüzüme giden ama hoşuma gitmeyen bir çerçeve mi? Çerçevelemeli de mi çevirmeli, çerçevelemeden mi çevrelemeli? :))


*******************************


Bugün sabah oğlum beni öperek uyandırdı. İlk kez :)


*******************************


Ehliyet sınavı için çalışmam lazım ama perşembe+cuma işe gidip gelirken metroda geçen saatlerim dışında hiç boş vaktim yok. Giderken tamam da, dönerken de yorgunluktan çalışamıyorum. Nasıl hazırlanacağım?

İngiltere'deki ehliyet sisteminden bahsedeyim:

Önce Acemi ehliyetine başvuruyorsunuz. Pasaportunuzu ve arkasını iş güç sahibi, güvenilir bir insana imzalattığınız fotoğrafınızı postalıyorsunuz. Ehliyet bu ülkede pasaporttan sonra kimlik yerine geçen tek belge.

Acemi ehliyetiniz gelince, burası çok ilginç ve önemli, yanınızda 23 yaşın üzerinde ve en az 5 yıllık full ehliyeti olan birisi olduğu sürece şehir içinde araba kullanmaya başlayabiliyorsunuz.

Acemi ehliyeti 10 yıllığına veriliyor. 10 yıl içinde teori ve pratik sınavlarına hazırlanma ve girme hakkınız var yani.

Bu arada teori testine hazırlanmaya başlıyorsunuz. Sanırım 50 soruluk bir sınavdan 45 yapmanız gerekiyor. 1000 soruluk bir kitaptan, içinden rastgele 50 soru gelecek sınav için çalışıyorsunuz.

Teori testini geçtiniz. Pratik testi almak için önünüzde 2 yılınız var. Bu arada saati £20 olan sürüş derslerini almaya başlıyorsunuz. Tabii en az 23 yaşında ve en az 5 yıllık full ehliyeti olan ve siz her araba kullanacağınızda yanınızda olacak bir tanıdığınız yoksa :))

Bol bol pratik ders alıp hocanız size hazır olduğunuzu söylediğinde ya da siz kendinizi hazır hissettiğinizde sınava giriyorsunuz. Sonra kalıyorsunuz :P Sonra bir daha giriyorsunuz. Sonra bir daha kalıyorsunuz :P Böyle 3-4-5-6 kere falan girenler var. Artık kaçıncı da alırsanız.

Geçen gün iş yerinde ehliyet sınavı sürecinde olanlarla konuşuyorduk. Birisi, 'teori sonrası pratiğe hazırlanma sürecini 2 yıldan 1 yıla indireceklermiş, 1 yılda insan nasıl araba kullanmayı öğrenir' diye söylendi. İçimden güldüm, bizim ülkede 2 haftada tamamdır o iş dedim :)) Bir kalkış, bir U dönüşü, bir de park yaptın mıydı, ehliyet cepte. 'Araba kullanmayı' öğreniyorsun ama arkadaşın bahsettiği 'driving'i yani kuralıyla, kanunuyla, arabayı trafikte kullanmayı... Onun cevabı da gazete sayfalarında, televizyon ekranlarında.. Maalesef..


*******************************

Dün geceyarısı bir ara MK'yı emzirirken BBC'de bir yemek programına rastladım. Gecenin üçbucuğunda. Çin mutfağı üzerine bir programdı. Çinli hatun o kadar güzel görünen bir kızarmış balık+patates yaptı ki, malzeme olsa hemen kalkıp yapasım geldi.

Bugün aradım taradım (BBC'nin geçmiş yayın akışını kontrol ederek) programın sitesini buldum: Chinese Food Made Easy

Bahsi geçen Fish and Chips de bu:
Gong bao haddock goujons

Bak yine ağzım sulandı!

11 comments:

Ayse said...

ozlemisim senin uzun postlarini. cok sukur... demek opuyor annesini, capkin MK...

ay bu ehliyet isi benim de icimi daraltiyor...

gozluk isine gelince, ben begendigim ama yakismayan bir gozluk almistim, pek memnun kalmadim sonunda... o yuzden yuzune yakisani al derim ben...

hadi sevgiler...

uçan talhanın annesi said...

oy oy oy ne güzel uyandırmış annesini... maşaallah barekallah...
ben de bu gün alacağım birtane gözlük. elimde kaldı sapı :D gözlüğü sevmiyorum ama onsuz da yapamıyorum.
ehliyet konusunda kolaylıklar dilerim :D

Kremali'nin annesi said...

Yeni ayakkabilarini gule gule kullansin MK'cim. Bayram oncesine denk gelmesi de ayrica hos olmus. Eh artik bayramda yeni cicileriyle el opmeye bekliyoruz kendisini. Gerci benim tanidigim superaktif MK o ayakkabilari bayrama kadar hasat eder ama olsun:)

Esracim, gozluk secimi koca secimi kadar zor vesselam:). Nereden biliyorum cunku ben de senin gibi 10-11 yaslarimdan beri gozluk takiyorum. Ilk zamanlar estetik mestetik hak getire, aile butcesi neye yetiyorsa onu alip takiyordum. Allah'im geri donup de taktigim o gozlukleri hatirladikca tuylerim diken diken oluyor. Yillar gecip de benim gozluk camlari kavanoz dibine benzedikce ve ileri teknoloji bile onlari makul bir incelikte uretmeye yetmedikce, lens kullanmaya basladim. Ilk baslarda biraz zorlandim ama simdi lenssiz yapamiyor, icad edene sukranlarimi sunuyorum. Eger senin durumuna uygunsa, lens takmayi dusunmez misin?

Demek Ingiltere'de de ehliyet sureci Kanada'daki gibi. Hic sasirmadim, acaba neden:D Esim yillardir israr ediyor, gir su teorik sinava, sonrasinda da kursa gider halledersin evelallah diye ama ben de tik yok. Gerci, sanirim ehliyet konusunda da, hayatimdaki diger pekcok ilk gibi, Ali Kerem sayesinde kollari sivamam gerekecek yakinda. Uzun bir kis bizi bekliyor ve bizim ana-ogul arada bir de olsa disari cikabilmemiz icin acilen ehliyet gerekiyor. Gerci arabamiz yok henuz ama, kismetse babamiz ikinci el felan halledicek o konuyu insaallah.

MK'nin seni operek uyandirmasina cok ozendim. Ahdim olsun, benim oglan aynisini yaptigi gun, degil kirmizi font, kocaman afis size puntolarla ilan edecegim:D

Yazdikca yazmisim be yav! Bir ara kendi bloguma da birseyler karalasam hic fena olmayacak:)

Rahsan Collyer said...

Esra, benim severek izlediğim bir yarışma vardı BBC'de, sanırım adı Ready Steady Cook'tu. İri kıyım zenci bir amcamız sunardı bu programı. Hani şu çantadan ne çıkarsa bahtımıza diyerek, dönüşümlü olarak her gün farklı konuk aşçıların ve onlara yamaklık eden yarışmacıların olduğu yarışma. Dometes ve biberler:) Hala var mı o yarışma?

Güldem said...

şu ehliyet meselesine acilen bizim ülkedede bir çare bulmalılar,milley kelle koltuk gidiyor yollarda!!
gözlük meselesine gelince bende uuzn yıllardır gözlük kullanıyorum ve bence harika bir aksesuar:)tam kadınlara göre bişi bence:) en süslü en kokoş ve en yakışanı al ve bizede göster derim:)
(bende değiştiricem ama zaman mı var anacııım)

AycA said...

güle güle eskitsin ayakkabılarını MK.. ve evet aynen 3 ayda bir yenilemek gerekiyor.. bende başta ortopedik ayakkabı aldım ama artık normal ayakkabı alıyorum..
O öperek uyandıran dudaklarını sevsinler.. :) ne güzel ne güzel .. bende sizi öpüyorum ..

çok eskiden 7. kere de alamayan ehliyetini bir şişe viskiye alıyordun :) hahaha.. here is turkeyyyy.. -amerikada yaşayan bir arkadaşımın deyimiyle -

small button nose said...

merhaba Esra
blogunu tesadufen kesfedip uzun suredir okuyorum arada sirda seni ve Mk nin maceralarini.
ehliyet konusunda bikac sey yazacaktim aslinda. bende iki sene once aldim ehliyetimi.bu arada simdi aklima geldi eger esin filan sana araba kullanmayi ogertiyorsa insurance yaptirman gerekli bide o var.biu ingilizlerin neden bu ehliyet olayini bukadar buyuttuklerini anlayamiyorum dedgin gibi bi turlu gecemiyolar buyuk bi olay. sakin panik yapma eminim gecersin. ben sinavda arabayi stop ettirdim. tamam kesin kaldim dedim. ozur diledim ve madem kaldim rahat rahat sonrasini kullanayim dedim elimden geleni yapayim dedim ve gectim. bazi puf noktalarida var tabi. ne kadar observant oldugunu belli ettem cok onemli.zaten onlar senin hata yapmani bekliyor mutlaka hata yapacaksin ama arabayi ne kadar iyi kullandigin degil kurallar ve dikkatini gostermen cok daha onemli sanirim.
theaory teste inan hic zor degil kitapta o kadar cok sey varki insanin gozu korkuyo ama bi hazirlandiktan sonra korkma. simdiden bol sanslar kolay gelsin. drive safe. sevgiler:)

Eren Derin said...

güle güle eskitsin ayakkabilarini.. Bu aralar herkes ilk adim ayakkabilari aliyor. Özlem'de Ela Selin'e almisti. Ben direk onun aldigi ayakkabidan kopya cekip alacagim ;)) Evde ne giyiyor MK? Buralara kis geldigi icin evde corapla gezemez. Benim bile terliksiz ayaklarim üsüyor..

Gözlük yerine lens kullanmak daha rahat degil mi? Gerci belki de denemissindir. Herkes lens kullanamiyor.

Kuaybe said...

Ben kesinlikle beğendiğin gözlüğü al derim.. Yoksa bir köşeye atıp kullanmıyr insan.. Ben öyle yaptım mesela :P

....

MK'nın öpücüğünü yesinler!!

....

Yaşasın İngiliz ehliyet sistemi.. Aynı şeyi Türkiye'de yapsalar trafikte kalabilen kişi sayısı bir elin parmaklarını geçer mi acaba?

....

Ayrıca sana uyku düzeni ve uyuma şekliyle ilgili bazı müjdelerim var.. Yazarım özelden :)) Korkuyom nazar deycek diye :P

edanik said...

mrb...ilgi manyağı bir oğluşm var.16 aylık kendisi ve bebeklıkden ıtıbaren arabada oturmayı sevmedı.şimdi araba koltuğu almayı düşünüyorum.(büyüklerinden).siz kullanıyor musunuz?mk koltukda oturuyormıu? bilgilendirirseniz cok sewınırım....sewgıler...eda

Isil Simsek said...

Gecmis olsun Esra.MK tamamen iyilesmistir umarim.

x