Tuesday, 26 August 2008

Sühendancım, bütün özellikler MK'da var. Yaklaşık 16 aydır :)
Hiç bir çocuk kolay değil. Hepsi zor, hepsi yorucu; bazısı daha zor ve yorucu sadece :) Sen de iki erkek çocukla çok ama çok yoruluyorsundur eminim.

Ama yine şöyle bir hesap yaptım:P Bir anne normal çocuğuna tüm gün enerjisinin yarısını vererek baksa, ikiz çocuk ya da iki küçük normal çocuk annesi tüm enerjisini vererek bakar. High Need Child normal bir yetişkinin 5 katı enerjiye sahipse.. hmm.. 1 enerji=2 normal çocuk, 2 normal çocuk X 5 enerji= 10 normal çocuk!

Bu durumda 1 High Need=10 normal çocuk yapıyor :P

Şimdi çocuğunuza bakın, onun gibi 10 tane çocuğu yan yana koyun. Evet, high need child annesinin durumu budur :))

Teşekkür ederim duaların için, lütfen bana sürekli dua et :)

***************************

Didemcim, o zaman sana da Allah kolaylık versin diyorum arkadaşım :) Bora'ya da sakinlikler diliyorum :)))

Ben de kendimi suçluyordum, ama artık kim ne derse desin, bu çocuğu ben böyle yapmadım. Bu çocuklar böyle, kendilerine has karakterleri ile doğuyorlar, sürecin geçmesini ve büyümelerini beklemekten başka çare yok. Hepimize kolaylıklar :)

***************************

Huysuzcum, pardon arkadaşım, Efe'yi unutmuşum. Onunla ilgili yazdıklarını okurken huylarını oğluma benzetir ve zor bir çocuk olduğunu düşünürdüm. Ancak moralini bozmamak için sana bir şey dememiştim :) Welcome to the Club diyor, sabır diliyorum :)

***************************

Açalyacım, teşekkür ediyorum. Aklımı kaybetmezsem tecrübeli bir anne olacağımı umuyorum :P

***************************

Eminecim çok teşekkür ederim. Yok benden süper anne falan olmaz, hele de gün geçtikçe taşan sabrımla. Yine de bir şekilde bu durumla baş etmeyi öğrenebileyim yeter.

***************************

Sevgili Güldem, sana da kolay gelsin arkadaşım. İngilizce biliyorsan high need child olarak arama yap, pek çok makale, forum başlığı var bu konuda. Ben de elimden geldiğince çeviri yapmaya, taktik ve ipuçları aktarmaya-çevirmeye çalışacağım.

***************************

Sevgili Nihan, kitabı bugün e-bay'den ısmarladım. MK bebekken Dr. Sears'ın sitesindeki high need baby makalelerini okumuştum, o zaman da özellikleri uyuyordu, şu an da uyuyor gibi geliyor bana:) Yine de kitabı bir okuyayım, okudukça buraya aktarayım.


***************************

Sevgili yasemin, sana da kolay gelsin. Zaten çocuk büyütmek başlı başına zor. Kolay çocuk yok galiba, zor ve daha zor var :))

***************************

Avukat hanııım avukat hanııım :) 1 haftalığına sana bırakayım da bi kafamı dinleyeyim, ne dersin :P

***************************

Ayşe Şulecim, ben diyorum ki eve bir kameraya koyayım, 24 saat canlı yayın yapayım, kamuoyu karar versin, nasıl fikir ama :P

***************************

Sevgili Mert'in sevgili annesi; umudunu yitirme, belki 6 ay içinde mucize olur ve kendi kendine uyumaya başlar :) Büyüyünce efendi olduklarında bugünlerin acısını çıkarırız di mi? :P

***************************

Banucum, teşekkür ediyorum canım, inşallah öyle olur, inşallah kendim de dahil tüm çocuklar öyle olur :)

***************************

Evet Nimoşum, hepsi, hatta daha fazlası :P Özlem'i gönderdim oraya, sen bi de birinci elden tanık olarak ona sor :D

***************************

Teşekkür ederim Özlemcim, amiin amiin:) Hepsi kıymet bilir inşallah.

***************************

Kuaybecim :)))

Kader arkadaşım :D

Bana bunu sen böyle yaptın diyenlere, hatta bunu ima edenlere, içimden; eh Allah aynısından bir tane de size versin de göriiiim siziii :D diyorum :)) Dışardan da şey denebilir aslında, mana bulmayın yoksa başınıza gelir :P Belki korkup bir daha yorum yapmazlar hehehhe :))

*********************************************************************************

MK da, Ela Selin de daha bebektirler. Bir gün Özlem'in blogunda gün içinde neler yaptıklarını anlatan yazısını okumuştum. Çok iyi hatırlıyorum, çünkü hiç aklımdan çıkmıyor:P Özlem bir yerde, sonra Ela Selin iki saat kadar oyun halısının üzerinde kendi kendisine yatıp, oynuyor gibi bir şey yazmıştı. Veee benim gözlerim yuvalarından fırlamıştı :) MK'yı ben o güne kadar değil 2 saat, hatta 2 dakika, 2 saniye bile kendi kendine bırakamamıştım. Ana kucağına koyarsın ağlar, sen onu ordan alana kadar da bağırmaya devam eder. Yatağa zaten koyamazsın, kıyameti koparır. Kendi kendine oynamak nedir, doğduğundan beri bilmez, sürekli birisi onu tutacak, birisi onunla konuşacak, birisi onunla oynayacak!

Özlemcim, o zaman nazar değmesin diye bir şey diyememiştim ama inan sana çok özenmiştim :D

Bazen Dante'nin, Arel'in ya da diğer çocukların kitaplarını getirip okuttuklarını falan okuyorum. Bu da bizim hayatımızda olmayan bir şey mesela. Evin her yeri kitap, kağıt, kalem :P MK'nın kitapları ayrı, benimkiler ayrı. Ama ne onun sabit bir şekilde oturmasına imkan var, ne sizin elinizdeki herhangi bir şeyi onun mıncıklayıp, kurcalayıp, içini dışına çıkarmadan tutmanıza imkan var. Ama bu konuda bir gelişme var :D 1-2 haftadır kitaplarından birisini önüne alıp, 5 dakika kadar kitaptaki karakterleri göstere göstere bir şeyler anlatıyor :) eh 5 dakika 5 dakikadır :P

Benim için en moral bozucu şeylerden bir tanesi, MK bebekken ondan daha büyüklerin bloglarında gelişmeleri okurdum. Ha tamam, 6 aylık olunca daha sakin olacak, düzeni oturacak vs diye umutlanırdım. Sonra 6 ay olurdu, eh belki bir kaç ay içinde düzelir derdim.. Sonra 16 ay oldu, kendinden 1 yaş küçükler bir düzene oturdu, bizimkisi hala aynı, yeni doğmuş bebelerden beter.

Ben 16 aydır daha 16 kere; onun kucak istediği için paçama yapışmadığı, kucağıma almadıysam ağlama krizine girmediği, o kucağımda olmaksızın, rahat rahat yemek pişirdiğimi, bulaşık yıkadığımı bilmem. 16. ayının içinde ama ben hala daha o kucağımda yemek yapmaya, bulaşık yıkamaya çalışıyorum. İlla o da gelecek, o da bakacak, o da kurcalayacak, o da görecek, kucakta olacak! Hiç bir şey, hiç bir patates, soğan, mutfak eşyası onu oyalayamıyor.

Alma diyebilirsiniz, almamayı çok denedim. Ama o kadar tiz sese, o kadar ağlamaya, vicdanım dayansa da kafam dayanmıyor :)

Ha, yapma boşver de diyebilirsiniz. Zaten yemek, bulaşık ve çamaşır dışında hiç bir şey yapmıyorum :) Ama sürekli sizin yakanıza, paçanıza yapışmış bir çocukla bunalıyor, bi 10 dakika başka bir şeyle uğraşmak istiyorsunuz. Zaten yaz geleli bir tek uyumaya eve giriyorz, orası da ayrı mesele :))

Dr. Sears; "Aslında bütün bebekler 'high need' bebektir, çoğu bebeklik dönemleri boyunca en az 1 alanda high need bebek olurlar. Sadece bazıları, diğerlerine göre daha çok high need bebektir." diyor.

Kuaybe, ben ya da bizler gibi ilk çocuğunda high need baby ile karşılaşmış annelerin işi biraz daha zor. Sadece tecrübesizlik açısından değil, etraftan gelen yorumlar açısından da. Çocuğun davranışları anneden biliniyor maalesef. İlk çocuğunu yetiştiren anne de kendisini suçluyor, neyi yanlış yaptım, yapıyorum diye.

Dr. Sears ve hemşire eşinin, birisi Down Sendromlu, yanılmıyorsam 7 çocukları var. Ve bunlardan bir tanesi high need baby/child imiş. Şimdi benim de 7 çocuğum olsa, öncesinde 3-5 tane yetiştirmiş olsam bileceğim ki bu çocuğun davranışları benden kaynaklanmıyor, huyu böyle. Sonuçta insan az çok tüm çocuklarını aynı yetiştirir herhalde. İstisnai durumlar hariç.

Çevremizde MK gibi başka çocuk yok dedim ama aslında 1 tane var. Onu saymadım çünkü o artık huy değiştirmeye başlamış, annesini çileden çıkaran günlerden daha sakin bir çocuk olma zamanlarına gelmiş 2.5 yaşlarında bir kız çocuğu. Arkadaşımın 7-8 yaşlarında bir de oğlu var. O yüzden mesela o ilk çocuğunun kolay, ikincisinin doğuştan, kendinden zor bir çocuk olduğunu biliyor.

Onunla konuşup MK'yı anlattığımda bana hep; benim kızım da aynı böyleydi der. Ve bana hiç tavsiyede bulunmaz. Kadıncağızın tavsiye edecek bir şeyi yok çünkü kendisi denemiş ve hiç bir şey işe yaramamış :) Beni sadece dinler, nasıl olduğunu biliyorum, büyümesini bekleyeceksin, büyüyünce geçecek der :)

Okumak isteyenler için bir kaç link veriyorum:

12 FEATURES OF A HIGH NEED BABY

THE CHANGING PERSONALITY PROFILE OF THE HIGH NEED CHILD

Bu makale bir anne tarafından, oldukça esprili ve açıklayıcı bir şekilde yazılmış:

Raising your spirited child

Veee son olarak, taze taze, bu akşamdan iki foto :




21 comments:

zeynep said...

esracım bi de benim halime bak da şükret. mk ne ki..ahmed düz duvara tırmanıyor..bazen öyle şeyler yapıyoki hayır demkten sesim kısılıyor..düşün bugün yarın bir bebiş daha gelecek. eğer ben delirmezsem sen hiç delirmezin..ama tek şansım annemin yanında olmak.arada ona bırakıp nefes alıyorum.ama onun yakınında oturmak bize oldukça maliyetli oluyr.her ay 1 milyar kadar..kira+benzin vs..bizim izmitte şu an taksdini ödediğimiz bir ev var çünkü.kocam çk maliyetli olduğu için izmitte oturmk istiyo.ama ben delirmemin daha büyük yük getireceğini söylüyorum..

zeynep said...

crebroyu ben de takip ediyorum.ama dikkat ettiysen meltem eşiyle bakıyor ve neredeyse hergün sabhtan akşama dışardalar.çocuk dışarda enerjisini daha rahat atıp kolayca uyuyabilior..

ayrıca ben de ahmedi emzirirken gece gündüz 15 dakkada bir meme isterdi.sütten kesince 1 ay içinde uykusu düzeldi.crebro da 1 yaşında stten kesti diye hatırlıyorum..ama sen 2 yaşından önce kesme.ben zauretten kestim.sen daynmaya çalış..

zeynep said...

son olarak sana önerim al oğluşunu sabahtan akşama dışarı çıkar.aktivite bul bolca.hava soğuk deme.üşenme.eminim orada aktivite bulmak türkiyeden daha kolaydır..

veeee unutma...en çok duaya benim ihtiyacm var..

seni ve mehmedi çok öpüyorum....

Anne ve Bebisi said...

Zeynepcim, Allah kurtarsin. En kisa zamanda saglikli ve kolay bir sekilde dogum yaparsin insallah.

MK ile sabah bir cikiyoruz, bir oglen uyumaya, bir de aksam eve giriyoruz:) Butun gun disarida zaten, eve girmiyor ki:) Disarida iken de yerinde durmuyor, surekli kosuyor, arabasini iterek kosa kosa kaciyor:)) Bakicisiyla oldugu gunler de kadincagiz her gun disariya cikariyor, ayrica icinde tramplen olan kocaman bir bahceleri var, butun gun bahcede oynuyor, tramplende zip zip zipliyor:)) Yine de uyku konusunda bir degisiklik yasamiyoruz. Belki sutten kesince.. ama artik o zaman da degisecegini sanmiyorum. Annem yanimda olsa bugun kesecegim sutten:) Olmadigi icin dayanabilecegim yere kadar devam:)

Ayse said...

umarim o iki fotodan sonra kucuk adam mama sandalyesinin altinda kalmamistir.. Esracigim, sen yuregini ferah tutmaya calis. Cocugum yok, ama 6-7 cocugun buyumesine yakindan sahit oldum... Su disler bir ciksin, bir konussun, bence duzelecek annesi minik kus. O kitap okuma olayi raised my hopes... 5 dakika 5 dakika alisir. Belki siz anlattiklariyla ilgili sorular sormaya baslasaniz, biraz daha uzar sure...
Hadi kolay gelsin...

Kuaybe said...

Son iki foto herşeyi açıklıyor :P

Bize izin çıkmamış anladığım kadarıyla.. Oysa ben geceden beri eklemelerimle yayınlayacağım o muhteşem yazının hayalini kuruyordum.. İbret-i alem olsun diye :P

Ayrıca bizim iki buçuk yaşa az klaldı.. Sevinsem mi acaba? Yedi ay nedir ki? 23 ay dayandım ben :P

Anonymous said...

Aynı modelin Kudurcan serisinden bir adet de ablamda mevcut.
Biz artık ne / ama nasıl / bu nasıl çocuk ?! falan demiyoruz fırsat buldukça ablamı motive etmeye çalışıyoruz :)

Kudurcan'ın teyzesi

elif said...

merhaba esracım.ben elif 1 yasında bir oğlumvar uzun zamandır takp ediyorum seni ve anlatıklarını okurken tüm yasadıklarım gözümün önünden geçti benim oğlum da en büyük problemi sadce emerek uyuması emmeyi bırakınca napcaz bilmiyorum hergece 40 dk bir uyanmaktan ve bu yüzden halsiz düşmekten ben de sıkıldım Allah kolaylıklar versin önce ben de kendimi sucladım ama gördümki ne yaparsamyapayım o bebekte olsa kendine özgü davranısları istesem de istemesemde zaten var bekleyip görcez sanırım en ii si sabretmek

((Y*A*S*E*M*i*N)) said...

ESRA,
Dediğim gibi birçok konuda benim oğlumda MKdan aşağı kalmıyor. Mesela bizimki de yemek yaparken bulaşık yıkarken kucağımda olmak istiyor.
Önüne ilginç birşeyler koyup yemeğe başlıyorum.
Bir iki dakikada onu inceleyip sıkılıyor. Bir yenisi...
Sonra ağlamalar canıma tak deyince yine kucakta.
Zor hasılı.
En kötüsü de dışardan gelen tepkiler. Ben çok gıcık kapıyorum.
Yok onu yapsaydın yok bunu yapsaydın. Adamın ruhu hareketli ne yapsam durmuyor duramıyor.
Yavaş hareket eden bir çocuğu da hızlı yapamazsın mesela.
Böyle kabullenmek ve zamana bırakmak en iyisi.
Allah yardımcımız olsun diyorum.

Açalya said...

:)))))) son resimler herseyi ozetlemis mi ne?! silly monkey bu yahu! highchair`in 45 derece egik bacagindan yukari tirmanmaya ugrasiyor ay cok guldum.
Esra. aslinda okurken valla icim daraldi, yazik sana ya! kucaginda yemek ve bulasik, pes! Dante de bazen ben yemek yaparken kucagima gelip ne yaptigima bakmak istiyor ancak hadi diyorum tavaya bye bye yap, anne yemek pisirmesi lazim, sen ac su cekmeceleri aaa bak ne var burda deyip ilginc bi zimbirti cikariyorum, oturup oynuyor. Valla cok acidim haline, bir de ikinciyi mi dusunuyordun sen ne? manyak misin demeden edemeyecegim! MK`nin `high need`ini nasil paylastiracaksin?

Kremali'nin annesi said...

Esracim, blogunu takip etmeye basladigimdan beri, MK'nin cok zor bir cocuk oldugunu gozlemliyor ve icimden sana guc ve sabir diliyordum. Yani, sakin hafife aldigimi sanip kirilma bana. Allah'tan "you are so young and so beautiful" sun da kaldirabiliyorsun bu yuku:)) Ya bir de benim gibi moruk olsaydin ne yapacaktin?

Allah icin, cok sukur ki, pek cok acidan kolay bir bebek sayilir benimki. Ama o bitmez tukenmez enerjisi, duzen dusmanligi ve simdilerde tavan yapan "herkes yalnizca benimle ilgilensin, baska tarafa bakani, selam vermeden geceni yakarim" halleri beni cok yoruyor. Yormanin otesinde, ozellikle son saydigim durum beni bir hayli uzuyor. Gerci daha bebek sayilir, ama bu hal uzere buyumesinden ve kendini dunyanin merkezi sayan biri olmasindan korkuyorum. Sokaga ciktigimizda, ne araba, ne agac ne de bocek. Varsa yoksa insanlar. Bir kilometre oteden geceni bile radarina aliyor ve sayet o kisi ona selam vermeden, gulumsemeden gecerse sinirinden oluyor. Bazen de oylesine kiziyor ki, basiyor cigligi. Tam bir rezalet anlayacagin.

Gecenlerde bu durumu normal bulmadigimi diyecek oldum yakin bir arkadasima. Esi, ki Kremalimin de mustakbel kayinbabasi olur kendisi, sakayla karisik, yav cocuk normal asil siz anormalsiniz demesin mi! Nasil kirildim anlatamam. Ikinci bebeklerini bekliyorlar, elimde olmadan Allah size benimkinden 10 kat daha normalini nasip etsin o zaman diye dua ettim. Sonra pisman oldum, ama bilip bilmeden anne babayi suclayanlara ben de cok gicik oluyorum.

KİTTY WU said...

Ben bir zamanlar "cocuk dedigin hareketli olur öyle yerinde yatip durmaz" diyen biriydim.Aslinda salagiydim desem daha dogru olur.Taa ki kizimi kucagima alana kadar.Senmisin öyle diyen al sana tam da diledigin gibi bir kuzu notuyla geldi Serra.Okudukca yazdiklarinda benim afacanin gelecegini görüyor gibi oluyorum.Zira kendisi henuz 5 bucuk aylik hala düzen denen kelimeyle tanisamadik hicbir konuda hatta olanlarida yitirdik.Günlerimizin özeti hareket, hareket, hareket....
Kolay gelsin diyorum,baska birsey diyemiyorum.

Onur`un Annesi said...

Yazını okuyunca millet ne problemlerle ugraşıyor dedim. Bebek büyütme konusunda büyük konuşmaya gelmiyor gerçekten. Her bebek kendi kuralini koyuyor. Bakarsın belki mk da ergenlik yıllarında sana hiç zorluk çıkartmaz. Allah yardımcın olsun.

ahmetselimveannesi said...

Esra merhaba

Mk ınsallah zaman ıcerısınde daha sakınlesır. her cougun huyunun tavan yaptıgı bır donem bır konu oluyor. zamanla gececek ınan, bızım oglan da mesela su an masanın uzerıne cıkmıs ve elındekılerı vıtrının camına vurmakta. emme konusunda ısrarını da 24 ayımız dolana kadar kabullenmıs durumdayım. yanı durumu kabullenmek bıraz daha rahatlatıyor ınsanı. Yine de sana kolaylıklar diliyorum annesi, zaman ıcınde daha sakınlesecek kendını oyalamayı ogrenecektır mutlaka. uzme kendını emı :)

Ayse said...

esracigim,
su kitaba baksana bi: http://www.amazon.com/Your-Two-Year-Old-Louise-Bates-Ames/dp/0440506387/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1219890728&sr=8-1

kendine dikkat et.

Banu said...

Çoooook kolay gelsin sana. Hepsi olmasa da bazı özellikler bizimkine de uyuyor. Ben 2 aylık bebeklerin gece deliksiz uyuduğunu duyup çıldırıyordum. Ateş uyanıp en az 2 saat (gerçekten) ağlıyordu. Ancak 2 yaşını bitirince deliksiz uyumaya başladı. İlk gece inanamadım, dünyanın en süper şeyiymiş gibi gelmişti. Şimdi de 3 kez çişe kaldırıyorum.

Nesteren said...

boğa burcuydu değilmi mk
özelliklerin çoğu boğa burcu çocuklarına uyuyorda :)

tülin said...

Esra merhaba,
Ben Tülin.Uzun zamandır siteni severek takip ediyorum.MK sanki benim 25 aylık oğlum Cağan Deniz'le ikiz gibi.Gercekten zor bir bebeklik gecirdik nerdeyse hic uyumayan,uyuma süresi en fazla 1 saat olan bir bebekti.Ayrıca uyanık zamanlarında da kucağımdan inmeyen eğer dışardaysak deli gibi koşan,hic oturmayan,oyuncaklarla ilgilenmeyen,devamlı tehlikeli şeyler yapan(koltuk tepelerinden atlayan,masalara cıkan....) bir evlada sahibim.Son 2 aydır artık 3saat kesintisiz uyuyabiliyor,5 dakikada olsa oyuncakla ilgileniyor.
Daha önce devamlı ağlıyordum ama şimdi daha iyiyim.Allah cocuklarımıza sağlık versin bu durumlar nasıl olsa bişekilde aşılıyor.
Veee yalnız değilsin Esracım:))

zerrin said...

merhaba esra,
kizim gobegimdeyken dahi karsi koltuktakiler oynastigini gorurdu,dogdu hala oyle devam ediyor..23 aylik ama hala kitapla 5 dakika durmuyor,hicbir oyunu 5 dakika oynamiyor..
sabahtan aksama nasil oyalayacagimi sasiriyorum..parkta kendinden 1yas buyuklerin dahi cikamadagi yerlere cikiyor,koltuklarin tepelerinde geziyor..vs...
seni cok iyi anliyorum..
biz yatagini ve odasini ayirdik ama geceleri uyanip geliyor..
*fotografta mk nin benzeriyle yasadigimdan aliskin oldugum bir goruntu,hatta tv izleyen baba modeli bile var bizde...
umarin senin esin benimki gibi degildir ve yukunu paylasiyordur..

zerrin said...

ben B komleks vitamin kullanmaya basladigimdan beri
daha sabirli
daha pozitif
daha enerjik
bir anne oldum,tavsiye ederim

ela selin said...

Bizim o 2 saat kendi kendine oynama dönemimiz cok da uzun sürmedi Esracim.. Simdilerde 5 dakika yalniz birakmaya gelmiyor bizimki de. Ama ben yaninda durdugumda oyalanacak bir seyler buluyor. Tabii sansli annelerdenim ben, Ela Selin zor bir bebek degil. Bir tek uyku konusunda zorladi bizi ama 3 aydir rahatiz. Üstüne düsmekle yalniz bir yere kadar ilgisi var cocugun ilgiye düskün olmasininin. Bazi cocuklar dogustan böyle "ilgi manyagi" oluyor iste. MK oglum bu yönünü sevimliligiyle örtüyor neyseki:))Tek basina iyi dayaniyorsun Esra. Sabir diliyorum sana. Sevgiyle

x