Sunday, 13 July 2008


Minicik bir böğürtlen tanesinden bu kadar çok renk çıkması çok ilginç :)

Yahoo! Cow-boy :)

Cuma sabahı, metro beklerken..




Artık yiyip içtiğimiz her şeye ortak çıkıyor küçük bey :)

Bu akşam sitenin bahçesinde, 2 yaşında Hintli bir çocuk hafifçe MK'yı itti. MK yere p0p0sunun üzerine oturdu.

Müdahele etmedim, çocukların böyle konularda -çok abartmadıkça- olayları kendi aralarında halledebileceğini düşünüyorum. MK bilmeden de olsa zarar verecek gibi olduğunda mutlaka onu uyarıyorum ve engel oluyorum ama ona dokunduklarında, zarar verecek bir şey değilse karışmıyorum. Çünkü insanlarla arasındaki en ufak bir anlaşmazlıkta hemen yanında beni aramasını istemiyorum. O yüzden bu tarz itişip kakışmalarda oğlumu ne kolluyorum, ne çocuklara müdahale ediyorum, sadece uzaktan izliyorum. Olayın büyüme ihtimaline karşılık :) Böyle böyle oynamayı öğreneceklerine inanıyorum. Zaten büyük çoğunlukla da onlar kendi aralarında hallediyorlar sorunu :))

Ancak Hintli anne müdahele etti. Hızla gelip oğlunun kolunu tuttu, başındaki kapşonu indirip yüzüne hafif bir tokat attı. Sonra da MK'dan özür dilemesi için zorladı :/

Ben şok oldum. Müdahele etmek istedim ama kadın sert bir şekilde, terbiye olma yaşına geldi, öğrenmesi lazım artık dedi.

İngilizler de benzerini yapıyorlar, tek fark onlar tokat atmıyor. Böyle bir durumda çocuklarının kolundan tutup mutlaka özür dilettiriyorlar. Yapmaması gerektiğini söyleyip mutlaka kızıyorlar.


Çocuk yetiştirmek zor iş, zor.

16 comments:

Anonymous said...

aaaa nezaman degistin sen daha demin baskaydin ama bögürtlenle ne tatli olmussun öptüm seni
www.kucukprensinkucukdunyasi.blogcu.com

Crebro said...

Ah bu berryler :)
Yedikten sonra bir de tatlı kokutuyorlar bu bebişleri:))

Oturduğumuz site tam bir çocuk cenneti. Burada anneler sohbet ederken çocuklar biribirleriyle iletişim kurmaya çalışıyorlar.Onlar oynarken iki yaş ve üstündeki çocukların anneleri uzaktan çocuklarını küçüklere karşı nazik olması konusunda uyarıyor. Arel'in büyüklüğündeki çocukların anneleri yanlarına gidip çocuklarına diğerleriyle itişmemeleri için oyuncak ve başka şeylerle dikkatlerini dağıtıyorlar. Bu kadar aydır ne bir çocuğun yaptığından dolayı azarlandığını ne zorla özür diletildiğini gördüm. çocuklar yapmaması gereken şeyleri yapınca anneler sakince uyarıyor ve sadece teşekkür etmesi gereken durumlarda teşekkür ettirmeyi deniyorlar. Kimse zorla özür diletmiyor.
Zaten anneler hiç birşeye zorlamıyorlar çocuklarını.
Ayrıca Amerika'da çocuğuna tokat atarsan ve şikayet ederlerse anında görevliler kapına dayanıyorlar. Buradaki veletler çok özgürler kimse onlardan sessiz olmalarını sürekli yerlerinde oyurmalarını talep etmiyor.

uçan talhanın annesi said...

offffffff ne tatlı olmuş böğürtlenle :D kıymızı kıymızı...
esracım annelik zor zanaat. neye göre yetiştircez nasıl tepki vercez hepsini düşünmek gerek. ve çok acele karar vermek gerek. keşke eğitilmiş olarak gelse bu bebeler de biz de sadece sevip keyfini sürsek :D çok mu hazırcıyım neyim :D

uçan talhanın annesi said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

esraa, kizim ne olmus bu canavar boyle ya... su monster fotoya bayildim bittim.. altta ustte 2 dis. kuzum benim yaa...
duygu

sühendan said...

Çocuk büyütmek ve eğitmek gerçekten çok zor.

MK.nın saç rengi ilk iki resimde aynı babasının saç renginden çıkmış.

Doğal manzara resimlerin de çok güzel.

Bende çocukların anlaşamadığı durumlarda senin gibi davranmayı tercih ediyorum.Çocukların gelip şikayet etmesinden de hiç hoşlanmam.Müdahale etmek şikayeti beraberinde getiriyor.Enes de bazen yanıma şikayet için gelirse"Anne akadaşım oyuncağımı vermiyor" diye mesela ya da "bana vurdu" diye.Gidip bunu arkadaşına söylemesini istiyorum."Bana vurmandan rahatsız oluyorum.Ya da oyuncağımı vermediğin için üzgünüm gibi"
Bu tür davranmamın çok faydasını gördüm.Kendini daha güzel ifade ettiğini düşünüyorum.Hemde dayağa gerek kalmıyor.

süpürgesizcadi said...

Ne de tatli yemis bögürtleni :) Asya'da her yedigimize artak, eger biz vermezsek kendisi daliyor tabaga :))

Cocuk yetistirmek cok gercekten, benim komsum Oglunun kücüklügünden bu yan hep müdahele etti ama sadece kendi cocugu zarar gördügünde en ufak ittirmede hemen araya girdi " aaaa noluyo orda, aa kizarim ama, o daha bebek onu ellemeyin hrrr mrrr grrr" seklindeydi ki hala öyle ve cocugu kendisini kesinlikle koruyamiyor, kesinlikle hicbir arkadasi ile düzgün iletisim kuramiyor, en ufak anlasmazlikda aglayarak Annesine kosuyor ve Annesi olaya müdehale ediyor...

Senin yaptigin dogru, Hintli Annenin tokat disinda yaptigi dogru, dayakla terbiye olmaz !!

Sevgili Sayfa said...

Esra selam,
İşe başlamışsın. Hayırlı olsun. Çabuk adapte olmanıza çok sevindim. Çalışma saatlerin de rahat görünüyor. Umarım herşey istediğin gibi olur :-)

Sevgiler

((Y*A*S*E*M*i*N)) said...

ESRA,
Zor ki ne zor, çocuk yetiştirmek.
Ne yemek yapmaya, ne ev temizlemeye, ne yazı yazmaya.... ne de başka birşeye benziyor.
Aslında çocuk yetiştirirken kendi karakter ve kişiliğimizi belki de en gerçekçi haliyle görmüş oluyoruz.
Ve kendimizi eğitmeye de başlıyoruz ister istemez.
Ve en zor tarafı da belki telafisi olmaması.
Hani yanlış yazınca silip bir daha yazılabiliyor, yemek güzel olmayınca sonrakinde olabiliyor....
hasılı herşeyin telafisi var da yavruların malesef...

Kremali'nin annesi said...

Yediginiz ictiginiz herseye ortak oldugunu inkar etmiyor ama Allah icin:P Bana sanki bir hayli kilo almis gibi geldi bu son resimlerde.

Acidim o Hintli cocuga:( Tokat yemek zaten basli basina pis bir sey, bir de onca yabancinin onunde boyle bir cezaya maruz kalmaktan kimbilir nasil da incinmistir. Ama en cok da bu sekilde davranirsa cocugunu terbiye edebilecegini sanan o ofkeli anneye uzuldum ben. Siddeti siddetle cezalandirmaktan nasil bir netice alacagini umuyor olabilir ki? Kanada'da cocuklar ebeveyne degil devlete ait addediliyor ve cok kati kurallarla korunuyorlar. Bir arkadasimdan duymustum; cocuklara daha anaokulundayken, anne ve babalarini sikayet edebilecekleri ucretsiz telefon hatlari oldugu ogretiliyormus. Bir bakima iyi bir uygulama. Ama, simarikligindan bunalip sesinizi yukselttiginiz ya da kaslarinizi cattiginiz yavrunuzun, sirf intikam icin sizi polise sikayet edebilecegini bilmek aradaki iliskiyi ne kadar yozlastirir diye dusunumeden de edemiyorum.

annecik said...

esra ben senin oğlunu takip etmekden seyretmekden çok büyük zevk alıyorum o gözlerinde o tatlılılığında masumluğunda insan huzur buluyor ALLAH nazarlardan saklasın maş.

evet çocuk yetişdirmek zor zanaat ama bir de söyle düşünelim emeksiz yemek olmuyor yemeği sevgiyle ve doğru malzemelerle yaparsak müthiş bir tat çıkıyor çocuklarımızda aynen öyle sevgi ve doğru yönlendirmeyle ne kadar güzel başarılı akıllı bireyler yetişdire biliyoruz iyiki anneyim iyiki anneyiz ama inş. doğru anne oluruz da çocuklarımızı hep doğru şekilde yetişdiririz.

hintli anneye yazık tokat atmadan doğru bir şekilde uyarıp özürü diletebilirdi

mk ya kocaman kocaman öpücükler

Kuaybe said...

Vurmaması gerektiğini "vurarak" öğretmek mi?

Ne karmaşa!!

( İşe başlamışsın Esracım, hayırlı olsun.. MK da alıştı sanırım bakıcısına, haberler iyi baksana..)

AycA said...

Bir yerlerde ben sana hayırlı olsun diye yorum bıraktım ama şimdi bulamıyorum ya da bıraktığımımı zannettim ?bilemedim .. :) işin hayırlı olsun ,tekrardan iş hayatına dönmek sanırım zor da olsa keyifli gelmiştir.. MK a da san da iyi gelecek diye düşünüyorum - çalışma ihtimali en azından düzneli bir işte sıfır olan 7/24 br anne olarak söylüyprum bunu :O-
Biz Türklerde yapmaması gereken işleri üzerlerinde uygulayarak öğretmeyi severiz misal . bana ilginç gelmedi burada çoook görüyorum bu durumları

sumuklubocek said...

buyudukce konular degisiyor, daha ciddilesiyor...
***
inculuz berryleri onlar renk cikar tabii :P

Açalya said...

Katılıyorum sana.
Burada da öyle, hemen bitiveriyorlar çocuklarının yanında.

zehra said...

bogurtlen mı daha tatlı yoksa senmı ?
yerım ben senı seker sey senı

x