Sunday, 22 June 2008



Almanya'dan sevgili Melek :) Gece uyanmaları dişe bağlı da çok oluyor. Nihan'ın dediği gibi uykuya dalma ve sallanma arasında bir bağ olduğu için uyanığında da illa sallanarak uyutulmayı istiyor. Bazen ben de MK'yı ayağımdan bırakamıyorum, öylece uyuyor. Ben tüm bunların altında dişlerinin olduğuna inanıyorum. MK'nın gecede bir kaç kez uyanması, onu sallayarak geri uyutmam falan beni zorlamıyor. 10-15 dakika bile uyuyaması, bazen ayağımdan bile yere bırakamam (çünkü uykuya dalmış bile olmuyor, en ufak bir ses ya da dokunmada sıçrıyor) hep dişleri yüzünden diye düşünüyorum. Geçen gün köpek dişlerinden birisini gördüm, geliyor :) Şu anda neredeyse tüm dişlerini, diş etlerinin altında görebiliyorum. Hepsi kabarmış, patlamaya hazır. Bakalım nasıl olacak? Belki de bir sabah bir kalkacağız tüm dişleriyle bize sırıtıyor :)))

Kuaybecim, kararlıyım, kararlısın, kararlı :P

Sevgili Rana'nın sevgili annesi :) İşe döneceğim için haftada 2 gün gündüz emmeyecek zaten. Perşembe Cuma'yı cumartesi pazar ile bağlayıp bıraktırmayı düşünüyorum. Ama şu geceler bir düzene girse önce. Ondan sonra bir sabah bir de akşam 2 yaşına kadar emzirmek istiyorum ama malum, bu konularda evdeki hesap çocuklara hiç uymuyor :))

Emziği almıyor sevgili anonymous. Emziğe bu saatten sonra alıştırmak da istemiyorum, yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik :P Tabii belli de olmaz, insan çaresiz kalınca her şeyi deneyebiliyor :)

Sevgili Suzan, gece gündüz emiyordu ama artık gece 10-11'den sabah 5-6'ya kadar vermiyorum. Ben de yakında işe döneceğim, haftada 2 gün, bakalım neler olacak :)

Beyza'nın annesi, MK da aynı durumdaydı. Şu anda tek yapabileceğin belirli saatler arasında kararlılıkla vermeyeceksin. İlk bir kaç geceden sonra durumu kabullenecektir. Ama uyanmaması konusunda garanti yok malum :) Işıl'ın dediği gibi diğer anneler bir kaç hafta sonra kesin sonuç almışlar, umarım ben de yakın zamanda güzel haber veririm bu konuda :)

Diğer arkadaşlar, sizlere de çok teşekkürler.

Sling'im Hindistan'dan geldi de... Kullandım bile :))) 6 metrelik upuzun, incecik, %100 pamuk bir kumaş. MK'yı sırtıma bağlayıp bulaşık yıkadım :) Dişler yüzünden gündüzleri kucağımda ya da sürekli yanımda olmak istiyor.

Böyle uzun kumaşların ince olmasına dikkat edin, üzerinize sarıp sarmalayacağınız için ince olması önemli.


Ağza dikkat :)


Adım Adım Bir Zirve Öyküsü :)

















Granny Square'lerim :)

8 comments:

Kuaybe said...

Tamam bacım, kararlıyım, kararlısın, kararlı :))

Adım adım zirve öykünüze de bayıldım.. Ben de çok seviyorum böyle aşama fotoğrafları çekmeyi.. Bir ara, Yusufcuk yeni ayaklandığında her yere tutunup kalkmaya çalışıyordu, ben de deli gibi fotoğraf çekiyordum.. Yusuf ütü masasını tutmuş, bir ayak kalkmış, diğeri çabalıyor, evet evet şimdi ayakta ve oleyyy.. Yusufcuk ütü masasına tutunmuş, ayakta bana gülümsüyor.. Sonra bakıyorum, TV dolabına emekliyor.. Döngü en baştan yine başlıyor.. Yusuf dolabı tutmuş, bir ayak kalkmış, diğeri yanına geliyor, nihayet ayakta ve oleyyy..

Şimdi o fotoğraflara bakınca çok gülüyorum ama "iyi ki çekmişim.." de diyorum.. Bir daha gelecek mi o günler? Hayıırrr...

O makarna lüpleten minnoş ağzı da yeriz biz :))

Derya said...

Merhaba,
umarım uykusuz geceleri bir an önce atlatırsınız. Bir kaç gün önce Zelal de diş sancıları yüzünden sık sık uyandı. Her uyanışında aklıma sen ve MK geldiniz. Uyumak isteyen, uykuya ihtiyaç duyan bir bebeğin, kim bilir hangi sıkıntıyla uyuyamaması, uyur uyanık bir halde ağlaması insanın içini sızlatıyor. Gece emmelerini bıraktırma yazından, emmeyi tümüyle bıraktırırken yararlanacağım, hatta yararlanmaya başladım:))Yazı için teşekkürler.
Sahi, bu dişlerin topu birden çıksa ne güzel olurdu:))
Sevgilerimle...

uçan talhanın annesi said...

allah kolaylık versin... dişleri acısız sancısız gelsin inşaallah...
adım adım zirve öyküsüne bayıldım :D bu bebişler zirveyi seviyor :D maşaallah mk'ya...

zehra said...

maşşallah mk ya canım benım dısler onu epeyce yoruyordur sımdı kıyamam ben o mınık adama :))
________
bu gun pazartesi yasasınnn cumanın gelmesıne sadece 5 gun kaldı mutlu ve guzel bır hafta dılıyorum:))

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi said...

selam
orijinal posta yorum yaparsan belki görmezsin diye buraya yazıyorum. blogumdaki doğumla ilgili yazıya yaptığın detaylı yorumu ve senin doğum hikayeni okudum. (Bütün ebeler melektir kısmına ve eve oksijen tüpü alma fikrine hala gülüyorum, çok şekersin)
zaten normal doğuma yakın duruyorum ve beni sezaryene zorlayacak herhangi bir sorun görünmüyor şimdilik.
Bu arada MK, doğumundan sonra yüz hatları değişmeyen ender çocuklardan sanırım. Çok karakteristik bir yüzü var. Valla kızım olsaydı verirdim ve fekat bizimki de erkek :))

Anonymous said...

Evet haklisin sanirim, dislerden büyük olasilikla, kabarmis durumda ne zamandir ama cikmiyorlar, bekliyorum bekliyorum yoklar sadece iki tane var...

Banada zor gelmiyor sallamak veya ayagimda uyumasi ama uyumak isteyipte uyuyamasi cok zor gercekten, her zaman iyimser olamasamda gececek diyoruim büyüyecek benim oglum:)

Her gece biryerlerde kimbilir kac bebek ve kac anne ayni dertleri cekiyor, allah dermansiz dert vermesin...cevabin icin cok tesekkür ederim hepbirlikte kolay kolay atlatirz insallah...Sevgiler...Melek

Kremali'nin annesi said...

Esra'cim, gule gule kullan sling kumasini. Dokusu da renkleri de cok hos gercekten.

Yakinda ise baslayacagindan bahsetmissin. Sen isteyken MK nerede ve kiminle kalacak? Yakin olsak gelsin bizimkiyle zirve yapsin diycem:)) Ama hergun okyanusu gecmek biraz zor olabilir:)

Son olarak, postun ilk resmini tum zamanlarin en yakisikli MK resmi ilan ediyorum. Var mi itirazi olan:))

Sevgiler,
Ayse Sule

arzu c said...

Esracim son bir kac postunu bir cirpida okudum:P Canim Allah kolaylik versin! Yalniz bu bibislerin her bir huysuzlugunu dise baglamakda ne derece hakliyiz bilmiyorum, cunku anneyi en iyi nasi kullanirimi ogrenen bebe annenin canini cikariyor tabiri caizse! Gece emmelerini kesmek hususunda bir arkadasim gece uyumadan once kizina bir biberon inek sutu veriyordu, bende bu yontemi denemedim,dis sagligi icin yatmadan once sute alistirmak iyi degil diyorsan doktorumuzun Aslihan icin tavsiyesi sutten sonra su icirmemizdi. Sut cocugu tok tutugu icin butun gece uyanmamisda oluyor. Hem anneninde gun boyunca sutu olmus oluyor, buyudukleri icin emme istekleri ve anneye duskunluk daha bilincli oldugundan daha fazla oluyor. Tecrubeyle sabit gece kalkan cocuga su verme yontemi her cocukda uygulanmiyor uygulanamiyor, her cogun yapisi farkli. Biri istahi geregi suyuda bol bol icip kendinde tokluk hissi uyandirirken, bir digeri normaldede az yediginden ictiginden suyuda az icip tokluk hissi suresi kisa oldugundan daha sIk uyaniyor.Aklima gelenler bunlar insaallah isine yarar:)Buarada MK cok buyumus masaallah! asagidki fotograflardan birinde ceketli meketli baba yanidna yurur halleri cok tatli:)Opuyoruz cok cok:)

x