Friday, 6 June 2008



19.40'tı uyuttuğumda. 21.34 şu an. 3 kere uyandı. Ortalama 40dk.da bir. Üstelik Calpol verdim yatırmadan önce. Bu iyi hali. 40 dakikada bir yani:) İyi olan hali :)) 7. ayda bozulmaya başlayan uykusu son üç-dört aydır korkunç bir hale geldi. 2 saat boyunca her 5 dakikada bir uyandığını bilirim. Çoğu zaman 15-20 dakikada bir ağlayarak uyanıyor. 3-4 aydır bu duruma sabretmeye çalışıyorum. 15-20 dakika diyorum :)) Şahitlerim de var:) Gece uyanmalarının zamanını tutamıyorum çünkü uyuklar vaziyette oluyorum. Kaç kere uyandığımı aklımda tutamayacak kadar çok oldukları kesin.

Her şeyi denedim. Aç yattı, tok yattı, yarı aç-yarı tok yattı. Pirinç lapası yedi yattı. Yüksek yastıta yatırdım, düz yerde yattı. Sırt üstü, yüz üstü.. Araba koltuğunda yatırdım, kendi yediklerime dikkat ettim ve hatta en sonuna Calpol bile verdim. 20 dakikalık zinciri Calpol aldığı zaman hariç kıramadım. Calpol içince daha uzun aralıklarla uyuyabiliyor. 40 dakika gibi :P

4-5-6. aylarda çok güzel bir düzeni vardı. 7-7.30 gibi uyur. 10-11 gibi uyanır. 2-3 gibi, bir de 5-6 gibi. Mumla arıyorum o güzel günleri:)) 1-2 saatte bir uyanmasına bile razıyım:) Düşünüyorum da, 2 KOCA saat :)) 2 KOCA saat özgürlüğüm olurdu :))

Tüm bu sıkıntının sebebi? 20'likler de dahil 32 dişin tekmili birden teşrifi :P Görebildiğim kadarıyla tüm dişleri, köpek dişleri, azılar, tamamı kabarmış durumda. Galiba hepsi birden sökün edecek. O zaman kadar ben de sıkmaktan tüm dişlerimi dökeceğim muhtemelen :-)


Koçum, bana 1.5 adana çek :))








Kendi anakucağına oturmayan MK; MR'inkine kuruldu :)

Eşim bugün gelmiş olacaktı ama gelişi yarına ertelendi. Şu an uçakta, inşallah sabah inmiş olacak.

Saat 23.10
10-15 dakikada bir uyanıyor :(

19 comments:

Rana Eslem GULMEZ said...

esra okuyunca eski gunlerim aklima geldi rabbum kolaylik versin.dis arti anne sutu diyorum ben.anne sutune bebisler bagimli oluyolar resmen)dis icin jel falan sursen belki rahatlar.ranaya taze sogan fayda etmediginde jel suruyodum ise yariyodu)insallah tum disleri cok kolayca cikiverir.cok optuk sevgiler..

Nihan said...

Allah kolaylik versin. Benim de aklima eski gunlerim geldi. Hatta esime bir kere 2 saat sadece 2 saat kesintisiz uyumak istiyorum diye aglamistim. Her uyandiginda emmek istiyor mu peki. Emen cocuklar en ufak bir rahatsizlikta meme ariyorlar. 15 dk.da bir ac oldugundan uyanmayacagina gore belki gece uyanmalarinda meme vermemeyi deneyebilirsin. İlk basta cok zor olacaktir ama sabirla son derece sevgi dolu bir sekilde (aksi zaten olmaz biliyorum da her zamankinden daha sevgi dolu demek istedim) kucagina alir sallarsan, ninni soylersen falan sakinlesir. En fazla uc gecede de huzursuzum dur emeyim zincirini kirarsin. Ben cok gec cesaret edebildim gece emmesini kesmeye ama gercekten cok fark etti. Mehmed Kaan bence hala cok kucuk ama denemeye deger. Allah sana da bebise de sabir versin.

HülyArda said...

esracım,

uykusuzlık son derece zor bişey, ama ne yazık ki bunun çözümü sadece gece emmelerini bıraktırmak. nereden biliyorsun dersen; ben Ardayı çalıştığımdan dolayı ancak 9-10 ayına kadar emzirebildim. sık emziremediğim için sütüm kesildi. bu yüzden de emmeyi bıraktıktan sonra uyku düzenimiz tamamen oturdu. ilk önce sadece acıktığı zaman 1-2 kere kalkıp mama ya da inek sütü veriyordum, sonraları 1 yaşında falan sadece 1 kere inek sütü almaya başlamıştı. sonra 13-14 aylık olduğunda bir de baktım ki aynen bizim gibi gece yatıp sabah kalkmaya başlamış, şimdi ise gece 9 da yatıyor sabah 9-10 da kalkıyor. bunda gerçekten emmeyi bırakmasının çok payı var. biliyorum anne sütü vazgeçilmemesi gereken bişey ama bizim şartlarımız el vermedi, emdiği sürece MK böyle devam eder gibi görünüyor bence, çünkü benim oğlum ne kadar diş çıkarırsa çıkarsın gece uykusu ya 1 kere bölünür ya da 2 kere. öyle 15-20 dk da bir düşünemiyorum. Allah sabır versin.
sevgiler...

Güldem said...

benim oğlum 10.ayın sonunda emmeyi kendi bıraktı,resmen istemedi.neyse iyi bari geceleri uyur dedik ama nerdeeee....12.ayı bitirdik 2 haftada geçtik ama en fazla 3 saat uyuyor.Bu hafta gece sütünüde içmek istemiyoor :( kucağına alıyorsun susup,dalıyor bırakıyorsun yatağına bazen hemen bazen 20 dak:)benim oğlanda 5 ay çok güzel uyudu ama artık çok zor...uykusuzluk çoook zor...ama ne yapalım bu günlerde geçicek,uyuyp dinleneceğimiz günlerde gelicek inşallah:)sık dişini sevgili anne:)

uçan talhanın annesi said...

allah kolaylık versin esracım... inşaallah biran önce atlatır minik paşa bu zor günleri... ve güzel rahat bir uyku çekersiniz ikiniz de...

KeLeBeK said...

hımm bu çileğin durumundan da vahim, zavallı MK kim bilir ne sıkıntılı birşey onun için de...
Allah kolaylık versin esracım inş. enn kısa zamanda rahat günlerinize geri dönersiniz

KeLeBeK said...

hımm bu çileğin durumundan da vahim, zavallı MK kim bilir ne sıkıntılı birşey onun için de...
Allah kolaylık versin esracım inş. enn kısa zamanda rahat günlerinize geri dönersiniz

Kremali'nin annesi said...

Yazini okuyunca sana da MK'ya da cok acidim inan. Derin ve duzenli uyku her ikiniz icin de cok gerekli birsey. Nasil ayakta kaliyorsun bu halde, maasaallah. Insaallah bu zor zamanlari hayirlisiyla bir an evvel atlatirsiniz.

Bu arada, umarim esin de donmustur Afrika'dan. Bence MK'yi bir sureligine babasina devret, kepenkleri indir ve bir guzel uyu Esracim:)

Sevgiler,
Ayse Sule

nazecik said...

ya acaba yatağında sorun olabilir mi diye geliyor aklıma. eminim yeterince sağlıklıdır ama geçen gün bir arkadaşım da aynı sorundan bahsetti.diş sorunu başka bir mesele tabii de. oğlu geceleri çok sık MK kadar sık uyanıyordu. okulda kızcağız yarı uyur yarı uyanık derslere giriyor, eve kendini dar atıyordu. sonra ben kızımın yatağının pamuk, bildiğimiz anne-baba usulu pamuk olduğunu, yastık ve yorgan da dahil tabii, söyledim. bir de bebişe kızımın gece pijamalrından birini verdim. patikli beyaz tulum, marks and spencer'in "cool cotton" ürünlerinden ,terletmiyor, teri emiyor, dışarı atıyor gibi bir iddiası var bu ürünlerin. yine bebişin yatağının üzerine yyorgancida pamuk şilte yaptırdık, bebiş gece sadece iki kere uyanmış. annesi saatte, kırkbeş dakikada bir uyanmaya alışık olduğundan o saatlerde bakmış oğlu mışıl mışıl uyuyor, tesadüf olabilir dedik ilk gece için, bir haftadır durum böyle. bebeklerimiz yaklşaık aynı aylarda (benimki 14 onunki 16) bir öneridir, şansın varsa dene derim.sevgiler

nazecik said...

yorumları okumadan yazmışım aklıma geldi, bu gece emmeleri de çocukları çok sık uyandırabiliyor, ben bir aydır geceleri inek sütü de veriyorum, uykularımız düzenliydi zaten de, üç kere uyanan kızım 1 kere o da inek sütü içeceği zaman 4-5 gibi uyanmaya başladı,memeyi tümden kesmek süt varken pek akıllıca değil (çünkü bebeğin başka şekilde beslenmek istemedği hastalık gibi zamanlarda en çok ihtiyacı olan şey anne sütü, reddetmedikleri tek besin)ama gece sütü de çözüme ortak edilebilir. ah canım, geçer inşallah

((Y*A*S*E*M*i*N)) said...

Esra,
Ben senin yazılarını okurken aynen, aynen öyle diye diye okuyorum.
Şimdi de öyle oldu.
Bizimki de aynı şekilde bütün geceyi ağlayarak geçiriyor.
Napıcaz bilmem.
Uyumuyor uyutmuyor.
Sürekli memede durmek istiyor.
Çok mu fazla pışpışlıyorum ne.
Öyle bir ağlıyorki memeden ayrılınca.
Sanki canı yanmışçasına.
Bazen uyuyup kalıyorum.
Bütün gece emse emecek.
Dayanamıyorum.
Ne kadar yıpratıcı bişey bu.
Hani o ilk kırkına kadar yaşadığım uykusuz geceler yine başladı.
Çok çok zorlanıyorum.

annecik said...

ALLAH kolaylık versin onunda sıkıntısı olmasa o kadarcık kısa aralarla kalkmaz ama işte anne ve çocuk için zor helede gece uykusuzluğu bir an önce sıkıntılarınız gecerde düzeniniz oturur inş.

o dondurma yiyen ağıza bayıldım öp o güzel yanaklardan benim için

Anne ve Bebisi said...

Arkadaslar desteginiz icin cok tesekkurler. Insallah en kisa zamanda MK da dahil tum bebisler misil misil, uzuun uzuuun uyurlar:)

Nazecigin annesi, tavsiye icin cok tesekkurler. Bu konuda bazi degisiklikler yapacagim tavsiyenle. Bu aksam kaz tuyu yastikta yatirdim. (Daha once de yatirmistim gerci ama bir kez daha deneyeyim:)) Daha uzun, saglikli uyuttugunu okumustum kaz tuyu yastiklarin. Olmazsa pamuklu bir yastik deneyecegim. M&S'in urunune de bakayim. Cok tesekkur ederim.
Hepinize tekrar tekrar tesekkurler arkadaslar.

Anonymous said...

sevgili esra emzik denesenize bencede memeden ayrılamıyor.dişin huzursuzluğunu memeden çıkarıyor bence. ve bu alışkanlık haline dönüşüyor..her seferinde meme verme bence ayağında sallamayı dene.ama bence emziğe alıştırırsan çok rahat edersin. bu durumda uykusuzluk hem seni hem onu yıpratır. birde calpol çok kullanma. zararlarını hepimiz haberlerden izledik. allah yardımcın olsun.

Anonymous said...

ve biraz anason içirmeyi denesene rezeneyle beraber.daha rahat uyuyacaktır.(unutmuşum)

TUANA BERRA said...

Ayyy canim hem senin hem Mk cik icin zor bir durum Allah yardimciniz olsun.

Benim Tuana da gece uyku problemim hic olmadi simdiye kadar cok sukur .

hatta dunde ilk disimiz patladi:-))

Ins..en kisa zamanda hersey normale doner.

pınar said...

hepsini bir seferde çıkararak toptan kurtulacaksınız esra. sonra her diş için aynı sıkıntıyı yaşamak zorunda olmayacaksınız.
Allah kolaylık versin.

MERT said...

allah kolaylık versin uykusu sorununnuzu okuyunca yorum yazmadan geçemedim. Benim oğlumda aynen öyleydi 5 dakikada bir kalkardı 8. ayından sonra. Hatta bir ara artık yanıma yatırıp sürekli emzirerek uyutabiliyordum bu yüzden sağ tarafım kireçlendi. Ama malesef bunu yaklaşık 1.5 yaşına kadar çekiyorsun yani bizim öyle oldu. Ama sonra herşey unutuluyor

ela selin said...

Esracim kolay gelsin sana. Okurken üc hafta öncesine kadar cektiklerim aklima geldi. Uykusuzluk kadar yipratici birsey yok. Senin icin de onun icin de. Ben ilk adimda gece emzirmeyi kestim. Cok faydasi oldu. Biraz da aglattik, gurur duyarak söylemiyorum ama ise yaradi.Son 1 haftadir bütün gece uyuyor artik. Mucize gibi birsey. Olacagina hic inanmamistim. Umarim en kisa zamanda cözülür uyku sorununuz da ikiniz de rahat edersiniz. Yalniz sunu hatirlatmak istedim. Ya degistireceksin, ya kabul edeceksin Esra. Baska yolu yok ne yazik ki.
Sevgiyle
ö.

x