Thursday, 8 May 2008


Sevgili Yeşim, yaklaşık 15 saatlik bir maratondan sonra, son dakikalarda acil sezaryenle, dün öğleden sonra 2 civarı, kendisi gibi güzel mi güzel, tatlı mı tatlı, şirin mi şirin bir kız çocuğu dünyaya getirdi :) Sevgili Nihat artık bir kız babası. Şimdiden başladı MK'ya gözdağı vermeye:))) Kızıma 5 metreden daha fazla yaklaşmak yok diye :)))) eee kız babası olmak kolay değil, hiç kıyamazlar kızlarına :)

Yeşim de, bebiş de çok iyi.

Meral'le girdiğimiz iddiayı da o kazanmış oldu :) Artık puanlı, çiçekli, fırfırlı, dantelli elbiselerle süsleyeceğimiz bir kızımız var :)) En yakın arkadaşları da Meral ve ben olacağız kesin :)) Ne de olsa boğa kadını en iyi aslan kadını ile anlaşır ;))

Yeni arkadaşını görmeye giden MK :)


Bir önceki gün, yani salı günü, baktık doğurmuyor, Yeşim teyzemizi ziyarete gitmiştik.

Yeşimlerin mahalle ;))

MK ile ilk kez yalnız başıma, bu kadar uzun yola çıktım. Uzun dediysem, bizim evden çıkışla Yeşim'in evine varış toplamda 1.5 saat sürdü. Otobüs yolculuğu 40 dakika falandı. Gerisi yürüme+otobüs bekleme süresi.

Otobüste çok şükür fazla huzursuzlanmadı MK. Ona gül, buna sırıt, biraz camdan dışarı bak, otobüs demirlerini ısır falan derken geçti zaman:)) Evet, artık benim oğlum da otobüs demirlerini ısıran, yalayan çocuklarından oldu, oleey!

Mahallede bir delikanlı:)

Minik bebişin beşiği.

O gün Yeşim'le, 2 aylık bebeği olan başka bir arkadaşa gittik misafirliğe. Ortamda başka arkadaşlar da vardı. Emzirmenin ne kadar sabır isteyen bir iş olduğundan bahsettik. Bugünlerde bunu daha sık düşünür oldum. Emzirmek zaman geçtikçe kolaylaşan değil, zorlaşan bir şey oldu. -benim için- Süte güvenip fazla bir şey yemiyor. Yemediği için sık acıkıyor, bu yüzden sık emiyor. Başka türlü uyumayı bilmiyor, emerek uyuyor. Şu aralar acaba artık bu işe bir nokta mı koysam diye düşünüp duruyorum. Pek çok anne, emzirmeyi bıraktırdıktan sonra çocuklarının uykusundan, yemesine kadar her şeyin düzene girdiğini söylüyor. Her çocukta aynı değildir elbette ama MK gibi bazı çocukların hayatı, emdikleri süreçte çok çalkantılı oluyor galiba:)) Tüm bunların yanında, 2 yaşına kadar emzirmenin çocuk için çok faydası olduğunu da biliyorum. Hayatı boyunca bir daha ne zaman anne sütü alacak ki?

Bıraktırmak sancılı oluyor, biliyorum. Fikre ihtiyacım var. Sizin tecrübeniz, fikriniz nedir bu konuda?

20 comments:

Esra said...

Bebeğiniz hayırlı olsun canım..Benim de son postum anne sütü üzerineydi,kızım 2 yaşını bitiriyor bir kaç gün sonra,ve yeni bıraktık emmeyi ama pek zorlanmadık.1 yaşından sonra inek sütü almaya alıştırdığım için benden yavaş yavaş uzaklaştı ve son aylarda sadece uyurken meme veriyordum..Benim nacizane tavsiyem birden bıraktirma ama yavaş yavaş kendinden uzaklaştır,yoksa çok zorlanırsın.Zaten MK 1 yaşını dolduruyor,normal süte de artık alıştırabilirsin
Sevgiler

fatma aslinur said...

merhabalar.. benim de 4 aylik bir kizim var ve sadece anne sutuyle besliyorum. Ilk ayin sonunda cigliklar atarak emmeyi reddetti bir gece.Goturdugumuz doktorlarin hicbiri de bir sebep bulamadi bu durum icin. O gunden bugune de fon esliginde, ayakta ileri geri sallanarak, hop oturup kalkarak,ziplayarak emziriyorum. Emzirmenin bu kadar mesakkatli bir sey olabilecegini hic tahmin etmemistim. Ama bunca zorluga ragmen 2 yasina kadar mumkun olursa emzirmek istiyorum, cunku bunun ilerki hayati icin bir yatirim oldugunu biliyorum.
4 aylik olmasina ragmen hala duzeni oturmadi ve emme disinda da uyutamiyorum. Sallayarak, oksayarak,yatirarak vs uyumuyor benim kizim. Ancak o reddettigi memede uyuyabiliyor:P nasil bir ironi ise bu da... Etraftaki bilimum teyzeler emen cocugun bir duzeni olmayacagini soyluyorlar.. Cunku anne sutunun miktari,cocugun ihtiyaci degisiklik gosterebiliyor. Ancak yine de tum bunlara ragmen gittigi yere kadar gitmeli diyorum. Tabi benim kizim da MK gibi 1 yasina geldiginde hala boyle soyluyor olur muyum bilmiyorum, uzaktan konusmak cok kolay tabi ki:)
yine de belki sana destek, moral yahut motivasyon olabilir diye yazmak istedim...
Allah kolayliklar versin hepimize, cocuklarimizin bakimini bizler icin kolaylastirsin.

sumuklubocek said...

Oncelikle Yesim'e hem cok gecmis olsun, hem de Allah anali buyutsun diyorum...
***
Biz Selim'de 18 ay civari -hatirladigim kadariyla artik sadece sabah aksam emmeye donduk, aksamlari biraz daha fazlaca. 22. ay civari mumkun oldugunca emmek istediginde eline sut vererek emme istegini atlatmaya calistik, 24. ayda artik tamamen is bitmisti.
Bu konuda kolayliklar diliyorum...
***
Sanirim en cok zorlanacagimiz- zorlandigimiz konu tuvalet olacak, umuyorum bu yaz hallederiz bu isi...

annecik said...

gözünüz aydın ALLAH analı babalı büyütsün
süt konusunda yardımcı olamıyacağım çünkü ben oğluma bıraktırmaya çalışmayı bırakın vermeye çalışdıkca beni 4 ayını doldurdu artık emmedi size kolaylıklar diliyorum

Nihan said...

Sakın, bırakın MK kendi kendisine bıraksın emmeyi. Ben kızımda öyle yaptım. Hicbir zaman oyun olsun diye emmesine musade etmedim, yasından sonra sadece uykudan once emdi, ve neticede kendisi bir gun gelip bana artık emmek istemedigini soyledi. Iki yasindaydi o zaman. Evet uzun surdu, evet bir zamandan sonra emzirmek zor ama ne ben kizimi aglattim, ne kendim vicdan azabi cektim ne de goguslerim hala sutle dolu olduklarından sistiler, ates yaptilar. Sizin isiniz cok zor, tek basiniza buyutuyorsunuz MK'yi, emzirmek ekstra yuk gibi gelebilir ama asil emmeyi vaktinden once biraktirirsaniz o zaman gorun siz huysuzlugu. Yemek konusunda da gercekten de emmeyi birakinca daha bir duzene oturuyor ama MK kucuk daha o hala sutten besinini aliyordur. Yasini biraz daha gecince sadece uyku oncesi ile sinirlamaya baslarsaniz emmeyi o zaman bakin nasil pasa pasa yer yemegini. Bir de dis cikarken falan yemek istemediginde aslinda emmesi buyuk kurtarici. Asil emmezse o zaman ac kalir. Bakin ne kadar cok soyleyecegim varmis bu konuda.

zeynep said...

esracım kesinlikle ve kesinlikle bıraktırma. ben mecburi sebeple bıraktırdım. ama hem fizyolojik hem de psikolojik olarak o kadar zorlandım ki anlatamam. emzirme sürelerini azaltıp yemek vermeyi deneyebilirsin. sevdiği yemekleri yapabilirsin. günlük süt verebilirsin arada. unutmaki emzirmeyi kesersen hastalıklara bağışı da az olur. ben emzirdiğim zaman hiç korkmuyodum hastalanacak diye. ama şimdi çok çok çok daha tedbirli olmam gerekiyor.

seni ve mehmedi çok öpüyorum..yeşime de hayırlı olsun Allah analı babalı büyütsün bu tatlı kızı diyorum..

ve unutmadan emzirmeye keserken ben çok hastalandım. göğüslerim öyle şiştiler ki. artı sıtmalı gibi hasta oldum.belki keserken sen de aynı şeyleri yaşayabilrisin. o yüzden yanında seni ve mk yı bakabilecek birisinin olması iyi olur.

elif said...

merhabalar...benim de oğlum 9 ayını bitirdi daha henüz dişlerimiz cıkmadı yatarak emiyor ve uyuyor(ayrıca sallamanın hiç bir türüyle uyumuyor)ve de enbüyük problem ekgıda almıyor sebze püreleri çorbalar muhallebiler vs ne yaparsam yapayım en fazla 4 tatlı kasığı alıyor ne yapcam bende bilemiyorum blogunuzu uzun zamandır takip ediyorum bana da bu konularda tavsiyeleriniz olursa ki nolrrr olsun elif_kupluce@mynet.com adresine yazarsanız gercekten sevinirim özellikle ek gıda ve yatarak uyuma konusu beni üzüyor çünkü cevreden bircok sey deniyor
ayrıca yesimi tebrik etmek istiyorum Rabbim güzel kızına umarım çok temiz güzel umut dolu bir ömür vermiştir cvb nızı bekliyorum mk yı öpüyorum SEVGİLER...elif_kaan yusuf

Anonymous said...

yeşimi tebrik ediyorum. artık yeşim the mome! allah anneli babalı büyütsün. doğunca mı öğrendi gerçekten cinsiyetini? ne acaip ya. nasıl dayandı 9 ay.
bu arada yaşadığınız yerler çok güzel. alabildiğine yeşil ve büyük parklar, geniş caddeler. istanbul da adam gibi gezecek yer için korkunç trafiği çekmeniz lazım. benim de 8 aylık bir kızım var da...
sevgiler ZÜLEYHA

Kuaybe said...

Esracım Yeşim'e benim adıma "tebrikler" iletirsen çok mutlu olurum..

Ben demiştim ona kızın olacak diye.. Bloga da yazmıştım hatta.. İnanmıyorsa bakabilir :P

Ollleeyyyyy, dantelli elbiseler..

Bu arada, bebişin babası da haklı pamuk kızını "mahalle delikanlısı"ndan sakınmakla.. Senin oğlan iyice büyüdü ne de olsa.. Artık yaşına girecek koca adam oldu..

Ve son not.. Emzirebildiğin kadar emzir.. Senin dediğin gibi, bir daha ne zaman emebilecek ki bırakırsa?

( Bu satırları yazan, 20 aylık oğlunu daha iki gece önce yarım saatte bir emziren ve genelde de en fazla iki saat kesintisiz gece uykusu uyuyabilen bir cefakardır, biline :P )

Crebro said...

Küçük bebek hoş gelmiş dünyamıza, annesine geçmiş olsun.
Ben de iki yıl emzirmek istiyordum ama kısmet değilmiş. Arel dokuzuncu aydan sonra emmeye isteğini kaybetmişti zaten. Acayip iştahlı ve katı gıdayı çok seviyor. Zaten zorla emziriyor gibiydim :) Şimdi de formulayı o kadar içmiyor daha çok yemek yemeyi tercih ediyor. Bence kendin için en uygun olanı seç. Zaten dediğin gibi emzirmek çok sabır isteyen birşey.

Açalya said...

GUle gule buyutsun Yesim. Gozunuz aydin...

Benim fikrimi biliyorsun zaten, onlar hazir olduklarinda belli ediyorlar...hicbir cocuk 18 yasina kadar emmiyor bu mereti...emsinler anasini satayim...bu arada Esra teyzesi sen tatildeydin gormedin ama, benim oglus yurumeye basladi bile...videolari gordun mu bakiiim ha?

sühendan said...

Beklenen adsız bebiş sonunda doğdu demek.Allah anneli babalı büyütsün.
MK. dan iyi damat mı bulacaklar.Beşik kertmesi yapın en iyisi...:)Nihat amca duymasın...:P

Emzirme konusunda bıraktıktan sonra düzene giren çocuklar da var girmeyen de.Dediğin gibi anne sütünün yerini hiçbirşey tutamaz.Ben de 2 yaşa kadar emzirilmesi taraftarıyım.Enesi 18 aylıkken kestim.Bence kesmektense her istediğinde değil de sadece uyutacağın zamanlarda verebilirsin.İyice acıkınca belki bişeyler yer.

mucizenin annesi said...

o kadar duygulandımki canım arkadaşımı öyle görünce..esracım lütfen benim içinde yeşime sarılabilirmisin ? hayırlı uğurlu olsun güzel kızımız..Allah analı babalı büyütsün meleği..

MK ma bol bol öpücükler..hiç düşünmesin Nihat amca yaklaştırmıyosa sorun değil..biz kızımla seve seve kabul ederiz yakışıklı paşamı..

uçan talhanın annesi said...

hayırlı olsun bebiş hanım. rabbim hayırlı, uğurlu, uzun, güzel, mutlu, sağlıklı bir ömür nasip etsin güzel kıza ve ailesine...
yeşime de geçmiş olsun...

süt konusuna gelirsek eğer, ben 10 ay emzirebildim. sütüm en baştan itibaren çok az dı. hâlâ içimde kaldı. oğlumun yeterince anne sütü alamaması. nacizane tavsiyem iki yaşına kadar emzirmen. ama arkadaşların dediği gibi gün içinde emzirmek yerine uykudan önce ve gece emzirebilirsin.

firdevs said...

blogunu sessiz sedasiz takip ediyordum :p taa kii bu yazini okuyana kadar :p benim oglum 2 yasina yeni girdi artik emmeyi birakmasini istiyorum :) istahsizligindan degil ama surekli memee diye pesimden dolasiyor :p karni tok olsa bile !

bence 2 yasina kadar emzir oglunu ;) ama emzirmeden uyumayida ogret derim :) ben surekli emzirerek uyuttugum icin simdi kara kara nasil uyutacagimi dusunuyorum :p

onceden yani oglum besikte yatarken emzirip besige yatiriyordum kendi kendine uyumasini biliyordu :) ama gecen yaz Turkiye'ye gittigimizde besik olmayinca mecburen emzirerek uyuttum :( sonrada asla besikte yatmadi :p off simdi ayakta asla sallamadan nasil uyutabilirim dusunuyorum :p

sevgiler :)

Sinem Keleş said...

Esra merhaba,

Siteni ara sira da olsa takip ediyordum, ama su Biga meselesini okuyunca yorum yazmadan edemedim. Ben de Biga'liyim ve 4 aylik bir oglum var, sanirim bundan sonra daha fazla takip edecegim seni:)

Ayça said...

Allah hayırlı uğurlu sağlıklı mutlu eylesin. kutlarız anneyi ve babayı

annecik said...

ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN

AycA said...

Esra Erinde süte güvenip azıcık yemek yiyor mesela bir öğünde yarım köfte !!!.. bırakıyorum ama dediğin gibi sık acıkıyor sık emiyor canı sıkılınca emiyor ama ben yoksam yanında bir güzel yemek de yiyor oyun da oynuyor.. bazen bende bırakmak istiyorum ama sonra bakıyorum gelip sığınıyor göğsüme.. dayanamıyorum.. ihtiyacı var en azından ruhunun diyorum ama bu zayıf tarafım/ız işte aslında bunu kullanıyorlar bence.. 1,5 yaş ideal galiba diyorum ama sonra da kendi istediği bıraksın diye karışıyorum.. zor iş.. normal sütü de içiyor bu arada ayrıca.. yani ,inek sütüne başla değişir gibi bir durum bizde gerçekleşmedi.

ASYA said...

Yeşim'i tebrik etmedim ben galiba:(
'The pregnant' Yeşimcim..Artık Mummy Yeşim olarak aramızdasın..Tebrikler..çok sevindik.
Ve Esra bakiim neler yapmışsın:)))

x