Friday, 9 May 2008

Dünkü park sefasından görüntüler:



Le très petit pirate :)

Dün yine Yeşim'i ve minik bebişi ziyarete gittik. Ana-kız, ikisi de iyiler. Belki yarın çıkacaklar. Çıkamayabilirler de. Bekliyoruz.

Emzirme konusundaki tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Yola devam edeceğiz kısmetse :)) Beni en çok düşündüren, emerek uyuyor oluşu sebebiyle işe döndüğümde oğulcuğumun öğle uykusunda ne yapacağı :(

Geçen pazar, hep birlikte parktan döndükten sonra kahvaltıdan kalan bulaşıkları yıkamak istedim. MK'nın da uyku saati gelmişti. Meral, sen işine bak, ben uyuturum dedi. Hayatta uyumaz ama belki biraz oyalanır, ben de işimi hallederim diye düşündüm. 5-10 dakika sonra sızmıştı bizimkisi :)) Bir de üstüne, ben ayağımdan bırakmaya kalksam gözünü açan keretayı Meral teyzesi aldı, içeriye taşıdı falan. Ağzım açık kaldı :))

Dün akşam google'a "Nap without breastfeeding" yazarak, emerek uyumaya alışmış bir çocuğu nasıl başka şekilde uyutabileceğimi araştırdım. Çocuğunu emerek uyutan ancak işe dönmesi gereken ve bu konuda kara kara düşünen tek ben değilmişim, doğal olarak :)) Tecrübeli anneler ve bakıcılar hep aynı şeyi söylüyor: Emerek uyuyan bebekleri-çocukları, bakıcıları ile birlikteyken diğer şekilde güzel güzel uyuyorlar. Anneleri ile oldukları zaman yine emerek uyumaya devam ediyorlar. Annelerin diğer şekillerde uyutma şansları yok :) Çünkü çocuk bu durumda; bi dakka yaa, bişiler yanlış. Annem burda, süt burda, e peki niye ememiyorum diye düşünüyormuş:)

Ama tabii işler %100 yolunda gidecek diye de bir şey yok maalesef. Dr. Sears'ın sitesinde bir doktor, haftalarca hatta aylarca, sabah 8 akşam 5 ağlayan çocuklar gördüğünü yazmış :( Artık dua etmekten başka yapabileceğim bir şey yok. Umarım kolayca alışır MK yeni duruma.

Bugün bir kere öğlen, bir kere de akşamüzeri olmak üzere saatlerce sitenin bahçesindeydik. Akşamüzeri inerken makinayı yanıma almadım ama sonra pişman oldum. Sitedeki diğer çocukların peşinden bir o yana, bir bu yana koşturması görülmeye değerdi :)

17 comments:

Nihan said...

Bence hic moralini bozma cunku Nazlis da ben yanindayken asla ve asla emmeden uyumazken cok mecbur kalinca anneanne, babaanne ve baba ile pasa pasa uyudu hep. Bence biraz biz kendi endiselerimizi cocuga yansitiyoruz.

sühendan said...

Parkta çok eğlendiği belli.Parklarınız çok güzel.Temiz ve bol çimenli...

Aynı olay benim de başımdan geçti geçen gün.Kız kardeşim "ver Emin i uyutayım" dedi.Hayatta herkesin olduğu odada ve ağlamadan uyumaz dedim.Çok geçmeden uyumuştu bile.Ağzım açıkta kaldı.

uçan talhanın annesi said...

çocuklar nazı anneye yapıyorlar :D
bir de başkasının yanında anneleri yalancı çıkarıyorlar. ne zaman imkanı yok öyle yapmaz desem tam tersini yapardı Talha :D
parklarınıza imreniyorum nekadar güzel, temiz... mk çok şanslı maşaallah...

KEO said...

Ben de bu endişeyi yaşıyanlardanım, umarım bizim kız da kolayca uyur ben yokken...

TUANA BERRA said...

Emzirme konusnda biz annelerin biraz sabirli olmasi gerekiyor sanirim ,gerci benim minigim cok emmiyor zaten sutum az ek mama veriyorum .


Yesim in bebegini yeni okudum masaallah tebrik ederim Allah anali-babali buyutsun ins...Ne tatlidir o simdi yavrum benim.


Kendisi bloga bi kac yorum birakmisti hatirlarsa beni cok cok selamlar ,tebrikler.



M.K nin da her hali co seker masaallah.

Jens H. Schmidt said...
This comment has been removed by the author.
ela selin said...

cok güzel fotograflar bunlar gene Esra...
Bu arada Yesim anneye bebisi güle güle büütsün diyorum....
Emme konusunda benim düsüncem su: emzirmek ancak iki taraf icin de zevkli ise devam ettirilmeli. Tabii ki ne kadar emzirirsen o kadar iyi. Ama bir süre sonra kullanmaya basliyorlar ve emzimek anne icin cok mesakkatli olmaya basliyor.
Iki gecedir Ela Selin 8 saat uyanmadan uyuyor geceleri. Formülü söyle bulduk: babasi yatiriyor gece uykusuna, böylece kisa süreli uyandiginda meme aramiyor ve uyumaya devam ediyor. Ögle uykusu konusunda da cok endiselenme. Benim kizim kreste uyumayi ögrendi bir haftada. ben de kara kara düsünüyordum ne yapacagim diye biliyorsun. Rahat ol, onlar bizden daha cabuk uyum sagliyorlar.

Rana Eslem GULMEZ said...

ilk once yesimi tebrik edelim rabbim anali babali buyutsun insallah hayirli evlar olur.
bir ahh cekerek basliyim su emzirme konusuna))mantikli dusundugum zaman akli cok kesmeden bir yasindan sonra biraktirsaymisim cok diyorum esracim cunku buyudukce daha bagimli oluyolar trende camide anne meme die tutturuyor.bu ara surekli taciz edilioyorum kizim tarafindan.emmese bile bir dokunup gidiyor)oyuncaklarini gogsume koyuyor durumum vahim yani.gece su vererek azallttim bazan acliktan degilde susadiklari icin kalkiyolar cunku .simdi gece en fazla 3 kere en az iki kere kalkiyoruz(sukur)dis donemi saat basi kalkiyodu.doktora her gidiste kesmelisin en iyisi bir yasina kadar emzirmek diyor.kurani kerimde ise cocugun anneye bagimlilik suresi 30 ay geciyor.9 ay 10 gunu anne karninda bu zamani 30 a tamamlayinca 21 ay ediyor.eger cocuk 8 aylik dogduysa 22 ay emzirmek gerekiyor.emzirmeyi biraktirmak isteniliyosa esler kararlastirilip kesilebilir.kesildiginde bir gunah yok.ama iste sanirim biz baglandik bu emzirme isine sanki sutten kesince bizdende uzaklaackalrinimi dusunuyoruzda uzuluyoruz??bende yavas yavas biraktirma islemine baladim careyi bantlamakta buldum ben.uyku oncesi veriyorum bide sabah uyandiginda.eger mk yi biberonla sut icemeye alistirabilirseniz cok daha kolay olur.benm kizim hic sute alisamadi.suutte kesilince alisir diyolar?insallah sorunsuz daha guzel gunler bizi bekliyordur.emzirme konusu icin surayi okuyabilirsin ..http://rehnuma.blogcu.com/12781721/ sevgiler...

Calimero Mutfakta said...

anneler gunun kutlu olsun esracim.. sevgilerle...

annesininoglusu said...

selamlar
emzirme konusunda ben de zorlandım sonra bir arkadaşımın tavsiyesiyle sabır taşı denen birşey varonu denedik.kokusu kına gibi onu sulandırıp sürdük hemen bıraktı.Allah kolaylık versin:)

zeynep said...

esracım mecbur kalınca öyle uyur ki. hiç mi hiç endişelenme. zaten haftada 2 gün işe gitmeyecek misin? alışır MK. yeter ki onu bakacak kişiye de alışsın. bi de bakıcı günlük süt verebilir öğlen uykusunda.aniden sütün kesilebilirdi ya da Allah korusun hastalık sebebiyle emzirmeyi kesebilirdin. bu durumda mk uyumayacak mıydı? tabiki mışıl mışıl uyur:)

Minik Patikler said...

Canım ben adam bebeği sütten kesmeyi düşündüğümde bile bunalıma giren bir anneydim. Kademeli olarak kesmiştim sütten ve her atladığımız öğün için oyalamakla uğraşmıştım. Öğle uykusu için oyalama taktiğine başlamak iyi bir fikir olabilir.

New York'tan said...

Esra'cim hosgeldiniz, tatiliniz kisaymis, guzel vakit gecirmisinizdir insallah, Yesim'ide tebrik ederim, hayirli olsun

Isil Simsek said...

moral olur mu bilmiyorum ama 14. ve 15.aylar cok daha rahat gecti,uyutma acisindan.sonra azi disleri cikmaya basladi ve yeniden sık sık uyanmaya basladik.
bazi anneler gece emzirmemeyi tercih ediorlar.Dr.Jay Gordon'in sitesine bakmani tavsiye ederim.Orada gece sütten kesmeyi nasil yapabileceginle ilgili iyi bir yazi var.Ben de düsündüm bir ara ama sonra D. yalnizca 2-3 kez uyanmaya basladi (daha önce 4-5 kez uyaniyordu geceleri) ve vazgectim.Simdi de dis cikardigi icin bu yönteme basvurmak istemiyorum.
Selamlar

uçan talhanın annesi said...

mehmed kaan'ın en hakiki öz be öz doğum günüsünü kutlarım... rabbim hayırlı, uzun, bereketli, mutlu, sağlıklı, güzel bir ömür nasip etsin mehmed kaan'a ve ailesine.
elimizde büyüdü bu paşa yahu. sağol esracım emek verip sürekli güncellediğin için bloğu...

ASYA said...

Doğum günü yazısı nerde ???????

annecik said...

doğum gününüz kutlu olsunda yakışıklının yazılarını ve resimlerini istiyoruz annesi boş durma :)))

x