Saturday, 17 May 2008




Dağda belimde odun beni ne hale kodun
Tarlada ırgat avrat, hanede hazır hatun
Bir uşak göbeğimde altısı eteğimde
Yedi bitirdi beni, anandaki o çene
Dünyanın gailesi, yetmezmiş gibi bir de
El ayak çekilince sen bitersin dibimde
Uy çalsın kemençeler de ben bir horon tepeyim
Çatlasın kaynımgiller, bari kurtlarım dökeyim
Fındığı ben toplarım, kırması sana düşer
Uy ellerin iyisi, geh geh gerinip şişer
Üşüdüm senden baba ocağı, gözümde tüter
Uy adaletsiz dünya, gücün hep bize mi yeter?
Bir bezden bebem vardı bohçamda hayallerim
Kızlığım yarım kaldı, ben annemi isterim


Bu akşam, bir yandan internette dolaşıp bir yandan arka planda Hatırla Sevgili'yi dinlerken bu türkü çalmaya başladı dizide. Diziyi bırakıp türküyü arka arkaya dinlemeye başladım. Uzun zamandır dinlemiyordum. Ne kadar hüzünlü bir türkü..

*********************

Saatlerdir youtube'de horon videoları izliyorum :) Nilly geldi aklıma, hatırladığım kadarıyla o da takıldı mı takılır youtube'e:)

Horon dünyanın en hızlı dansı olarak dünya rekoru kırmış, videoları izlerken öğrendim.



Düşündüm de, kalori yakmak için harika bir dans :))

6 comments:

Kremali'nin annesi said...

Gece gece dellendirdin beni be Esra:) Bu icli Karadeniz turkusunu, anamin memleketi Giresun goruntuleri esliginde, hele de bu uzak gurbet ellerde dinlemek! Oooof, offf!

meralsaatli said...

ayyy esracim o kadar cok severim ki bu turkuyu...bi de sezenin sanirim ayni albumunden 'beni al onu alma' diye bir sarkisi var.onu da gecen gun dinledim de ne kadar cok sevdigimi hatirladim.insan bu kadar mi guzel dile getirir bir aciyi yaa.hem guluyosun hem uzuluyosun...

Rana Eslem GULMEZ said...

kremaliya bende katiliyorum bir karadenizli olaraktan esracim memleketimi gorunce ozledim ganitada oturup cay icmek uzungole cikip balik yamayi ooofff.him bide trabzonda bir spor merkezi horonla musterilerini forma sokuyor)))sevgiler..

Pıtırcık said...

Pazar sabahı saat 1o:45 kahvantıdan önce dinlemek iyi geldi, daha çok açıktım şimdi :)

nilly said...

Burda beni anmissin, gormemisim :) Hala tam gaz youtube'deyim :)

zerrin said...

hamileyken ben bu turkuyu dinleyip dinleyip agliyordum

x