Thursday, 22 May 2008

Cok cok cok cok yorgunum:(

Gecen gun dusundum de, fazlasi var eksigi yok, 10 yildir yorgunum ben. 10 yil suren yorgunluk mu olurmus demeyin:)

4 yil kadar once yorgunluk sebebiyle doktora gitmistim, Tiroidlerim icin test istemisti doktor. Yavas calisan tiroidler yorgunluk yapabilir diye ancak tiroidler normal cikmisti. Kan testi istemisti, onlar da normal cikmisti.

Hamilelikten cok once pregnacare almaya baslamistim, guclu bir multivitamin pregnacare. Hamileligim sirasinda bile demir eksikligim olmamisti. Vucudumdaki vitaminler tamam yani.

Tiroidler OK
Demir OK

So what else?

Insan 10 yildir yorgun olur mu ya? Biraksalar tum gun uyurum herhalde:)

Gerci 10 yildir tatil yapmamis olmamin da bu ise katkisi olmus olabilir. Daha Tr'den yeni geldin diyebilirsiniz ama gezmekle dinlenmek arasinda cook fark var:)) Soyle tertemiz havasi olan bir dag basina falan gitsem, acaba o zaman da sabahlari yataktan dayak yemis gibi kalkar miyim? Butun gun, yorgun bedenimi nasil dinlendiririm diye dusunur muyum?

Bir dag basina gitmeden bu sorulari cevaplayamayacagim sanirim:) Bu yaz Scotland'a gitsek diye hayal kuruyoruz, belki Iskocya'nin daglari ve havasi ise yarar.

Ya da soyle toksinlerden arinma diyeti falan mi yapsam?

************************

Laptop bir sureligine arkadaslarda, esimin bilgisayarina da yukleyemedim fotolari. O yuzden bir sure foto yok maalesef:(

************************

2 gun oncesine kadar, MK ile carsiya ciktigimda ve eve posterlerle dondugumde 4. kata cikmak cok zor ve yorucu bir isti. Omuzlarimda posetler, bir kolumda MK... sling cok ise yarardi, MK slingte olunca iki elime posetleri alirdim falan.. Ama artik o gunler geride kaldi:))) Cunku 2 gundur MK ilk basamaktan son basamaga kadar, 4 kati, merdiven demirlerine tutuna tutuna ya da emekleye emekleye, kendi basina cikiyor:)) Ben de arkadan elimde postlerle gidiyorum:) Tabii son kata geldigini anlayinca hemen geri inmek istiyor ama bir sekilde eve sokmayi basariyorum:)


16 comments:

sabahnur said...

Ben de sırf merdivenler yuzunden dişari cikmazdım bazen. Şimdi omzuma bebek arabasını ,koluma da Zeyi takıp iniyorum.Güçlendim,kas yaptım resmen:p

aysarayı said...

o dediğin yorgunluğu ben de yaşıyorum ve seninle aynı sebeplere bağlıyorum.tahlillerde hiç bir şey çıkmıyor ama yüzyıllıkmışım gibi halsiz bitkin ve yorgunum.hiç tatile felan da gitmedik o niyetle çıkmışızdır ama daha da yorularak geri dönmüşüzdür..bi çözüm bulursan haberdar et de ben de uygulayayım...allah hepimize şifasını versin...

fatma aslinur said...

merhabalar,
ben de ayni yorgunlugu calisma hayatina basladigimdan beri hissediyorum.. 99 yilinda mezun olup 8 yil calistim,hamile oldugumu ogrenene kadar ve o gun bugundur enerjik oldugumu hic hatirlamiyorum maalesef..
ayrica belirtmek istiyorum ki sizi cok ama cok takdir ediyorum, tek basiniza cocuk buyutuyorsunuz. Benim de 4 aylik bir kizim var. Oldukca hareketli olmasi,sirti yere geldigi an cigliklar atmasi sebebiyle ben tek basima onun bakiminin altindan kalkamiyorum inanin ki.. Aksama kadar agzima bir lokma atamadigim oluyor:) siz iyi basariyorsunuz. Tebrikler:)

Kremali'nin annesi said...

Ah ne iyi bilirim o yorgunlugu :(

Sebepleri yeterince acik degil mi sevgili Esra? Senelerdir gurbet ellerde durmadan calisan, ureten, sirtini ana-baba-akrabaya dayama gibi bir luksten mahrum kendi basinin caresine bakan kim? Yaklasik iki senedir de minik bir afacanin neredeyse tum yukunu omuzlayan kim?

Sen yine maasaallah genc yasta anne olmussun, nispeten daha guclu ve enerjiksin. Ya ben napiyim? Omrumu orda burda tukettikten sonra 38 yasimda anne oldum. Bazen kendimden cok bebegime uzuluyorum. Onun o civa gibi hareketli, enerjik haline, beklentilerine yeterince cevap veremedigim icin. Senin de dedigin gibi tatil icin Turkiye'ye gitmek insani dinlendirecegine daha da yoruyor. Keske Turkiye bize gelebilse ama eminim oyle bir yasantinin da kendine gore yeni dinamikleri ve sorunlari olacaktir. En iyisi kendimize olabildigince iyi bakmak, iyi davranmak, arada sirada dingin molalar verip yeniden yola devam etmek.

Allah hepimizin yardimcisi olsun...

DURU'NUN SAYFASI said...

Okurken dusundum durdum Esracım,
Ben kac yıldır yorgunum diye inan hatirlayamadim galiba 8 yılda bende var ayni yorgunluktan. Ben fiziki yorgunlugun yanindan cok ciddi bir beyin yorgunlugu da hissediyorum. Zihnimi bosaltmak icin örgü bile ördüm bu kıs ama nafile. Çok sükür ki hersey ragmen yataga yattigimizda bu minik mucizeler varda biraz olsun bizleri rahatlatiyor.
Bu guzel torgunluklar hep olsun :)))

AycA said...

gözümün önüne ben geldim!!.. 4 kat ve elimi tutmak istemeyen bir velet :)) elimde poşetler,bebek arabası.. sling çok işe yarıyordu.. bir işe yarayan da sırt çantası ama kilosu arttıkça aman çıkıversin merdivenleri diyor insan :) asansörlü bir ev istiyorum ben artık ..:)
dağ havası iyi gelecektir emin ol ;)

Anonymous said...

Esracim,
bende de var bu olay.gerci benim yorgun olmam icin bircok sebep var ama :) bu baska birsey.fiziksel yorgunluk degil yani.dinlenmekle gecmiyor.klasik olacak belki ama ben londranin havasina bagliyorum.biz baska mevsimlerde dogduk buyuduk.4 mevsimi yasadik her yil.vucudumuz her mevsimde baska turlu yenileniyordu.bence vucudumuzun tepkisi bu..careyi ben de parklarda buldum.yesillik iyi geliyor insana...kuslar,bocekler filan :)

demet

((Y*A*S*E*M*i*N)) said...

Ahhh ah...
Aynı dertten ben de muzdaribim.
Zaman sanki öyle hızlı akıyorki.
Bırak dinlenmeyi başımı kaldırıp etrafa bile durup bakamıyormuşum gibi dolu kafam.
Hep biryerlere birşeylere yatişmeye çalışıyorum. Ve işin enteresan tarafı hiç durup tembellik etmediğim halde yetişemiyorum, hani biraz daha ağırdan alsam, yavaşlasam işler birikiverir, ipinucunu kaçırırım diye korkuyorum.

Ve çok merak ediyorum bu telaşe ne zaman son bulaca.
Ne zaman normal standart biri gibi yaşıycaz?
Ne zaman koşmadan yürüyebileceğiz?
........

beste said...

herkes gibi bendede var bu meret yorgunluk.eskiden 40-50 yaşlarda olurdu sanki bu yorgunluklar.babannem ayaklarımın altı ağrıyo artık dediğinde 50 sinde falandı saki oysa bu yorgunluk şimdi 20 lerin sonuna kaydı.eskiler hem çok çalışır hemde çok doğururdu ama sağlıklılardı.peki bizlerdeki sorun ne acabaa? ingilteredede var amerikadada var türkiyedede var dağ havası iyi gelir sanki deniz havası hiçç iyi gelmiyo maalesefff:))

RH+ said...

merhaba esra

sana soracagim bir kac bir sey var. ingiltre deki hayatla ilgili.
vaktin varsa mail adresini verebilirsin.

tessekurler

RH+

DERYA said...

aynı yorgunlugu bende cok fazla yaşayanlardanım iki gün once doktora gıttım sonuc gayet iyi butun testlerı yaptı guatıra kan tetkıtı ıdrar seker vs vs idrar yolu enfeksıyonu ile bu şikayetler olurmuş tabıkı bende ayak şişmeşi ve ellerimde uyuşukluk hissi var bence bahar cocuk büyütmek bunlara etken oluyor.

Anonymous said...

komik olacak ama bendeki yorgunluğu yok edebilen ne vitaminler oldu ne ekstra bitkisel takviyeler.1-2 ay önce bir spor salonuna kaydoldum ve işten sonra sürünerek salona sonra eve geliyordum...ki bir iki seferden sonra kendimi iyi hissetmeye başladım.beni her yıl ezip geçen bahar yorgunluğunu yaşamadım..nöbet günlerimde bile(ben öğretmenim de, özellikle nöbet günleri feci yorucu oluyordu) çıkışta spor yapıp, eve dönüp nereden geldiğini bilemediğim bir enerjiyle kuzumla ve evle ilgilenebiliyordum..Lakin bu mutluluk uzun süremedi:(bir sürü aksilik üst üste geldi ve devam edemedim, yorgunluk da eskisi gibi kaldığı yerden devam:(
yani ummadık bir yol yorgunluğa ara verdirebiliyor:)
Ahu

Kremali'nin annesi said...

Ahu, soylediklerin hic komik degil, bilakis cok dogru ve yerinde bir tavsiyede bulunmussun. Ben, bilhassa anne olduktan sonra, yasadigim bolgede kislarin coook uzun surmesinin de etkisiyle, bazen haftalarca evden cikamadigimi bilirim. Birakin spor yapmayi, yuruyebilmek bile benim icin buyuk bir luks olmustu bu donemde. Ama son zamanlarda havalarin da isinmasiyla ailecek uzun yuruyuslere ciktik. Nasil iyi geldigini anlatamam. Spor yapabilsem eminim o cok daha iyi gelecektir yorgunluguma. Bu onemli hatirlatman icin cok tesekkurler oyyetmenim:)

Sevgiler,
Ayse Sule

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi said...

selam. siteni yeni keşfettim. ben de 32 haftalık -şimdilik- enerjik bir anne adayıyım ama sanırım bu veletler bizim tüm enerjimizi alacaklar.
B12 değerlerine baktırdın mı? eğer yeterince kırmızı et tüketmiyorsan ya da mide&barsak enzimlerinde sorun varsa B12 eksikliğine yol açıyor ve ciddi bir uyku haline yol aciyor.
oğlun çok tatlı bu arada. poposuna ısırık, yanaklara öpücükler :))

Pratik Anne said...

EN son yazan Hulya'nin mesaji ile ayni cizgide birsey yazacagim. Kan degerlerini olctur. Hemoglobin falan. Demir eksikligi var ise ki bu akdeniz kadinlarinda cok sik gorulen bir problem, kronik yorgunluk olmasi kacinilmaz. Ozellikle de emzirdigin icin bu yine cok yukzek bir olasilik. Cunku emzirirken bolca kalsiyum ve de onemli vitaminler bebegine gidiyor.

Doktora danisarak ekstra demir ve b12 supplement ve de spor (aerobik ve kas calistirici alternatif olmak uzere) yapmanin faydasi olacaktir. Aerobik'in annenlerin bahsettigi vucuda giren oksijeni artirma etkisi var. Bir de oxycise cinsi birsey deneyebilirsin. Oldukca faydali.

Anonymous said...

Bebisiniz cok tatli masallah.
Ben yorgunluk sikayetinizle ilgili nacizane bir tavsiyede bulunmak istedim.
Tip ogrencisiyim,son arastirmalarda D vitamini eksikliginin kronik yorgunlukta onemli bir faktor oldugunu bulmuslar.Isterseniz bir arastirip deneyin.
Sevgiler
Nagehan

x