Friday, 11 April 2008

What im gonna do?


Ne gündü ama!!

Bu aralar MK ile zor zamanlar geçiriyoruz. MK ve ben yani, ana oğul birlikte.

4 diş çıktı, kaldı 28 diş :))

N'oluyor anlamıyorum ki, hepsi birden mi çıkıyor nedir? :))


***************************


Yukarda bavullarımızı!! evet evet, bavullarımızı görüyorsunuz. Büyük olan eşimin!, küçük olan da MK ile benim :) Eşim tek başına 1 bavulu doldurdu. Giymediği ne varsa Türkiye'ye götürecekmiş! Bu akşam haberim oldu :P Neyse, taşıyacak olan kendisi :P

Bu arada; Araba işimiz oldu çok şükür :) Special thanks to Ceren :))) Bir de buradan tekrar teşekkür ediyorum, onun aracılığı ile bir araba kiraladık :)


***************************

Düğün için 2 takım götürüyorum. İkisi de Indian style. Birisi siyah, diğeri mavi&yeşi arası bir renk. Siyah olan gündelik giyilmez ama diğeri giyilir. Artık hangisine karar verirsem. Henüz karar vermediğim, bavulu da yerleştirdiğim için fotolar Tr dönüşü kısmetse.

Bir de siyah ayakkabılarım vardı, onlar da Hint işi. Altına da onları giyeceğim. Onun dışında her daim spor ayakkabı.


***************************

Bugün managerim/müdürüm aradı. Evden çalışma başvurumu reddettiklerini söyledi. Karar veren müdür ve üst müdür ki ikisi de birbirinden harika Avrupalı arkadaşlar :))) Hangi milletten olduklarını söylemeyeyim, ön yargı oluşmasın :) İngiliz firması ama ben uluslararası departmandayım, başımızda da bu iki gardiyan. Bozacının şahidi şıracı hesabı, istedikleri gibi at koşturuyorlar. İtiraz etme hakkım olmasına rağmen sevgili müdürüm beni bundan haberdar etme tenezzülünde bile bulunmuyor. Klasik davranışı. Şirketin haklarını korur ama çalışanının haklarını bildirmez. Kraldan çok kralcı yani. Neyse, itiraz etmeyeceğim. Benim için en fazla yapabileceği; 10 temmuza kadar ücretsiz izin ayarlamakmış! 10 temmuzda benim yerime bakan arkadaş ayrılıyor.

Yıllık izinlerimi blok halde almama bile razı gelmiyor. Halbuki ona ne, iş arkadaşım tek başına üstesinden gelebileceğini düşünüyorsa kimsenin bir zararı olmuyor ama olur mu? İnsanlık yapmış olur.

Sonuç? Ya 10 temmuzda ya da yıllık iznimin bir kısmını kullanıp temmuz sonuna doğru döneceğim; ya da career break denilen, ücretsiz izne başvuracağım.

Career break'te işten istifa ediyorsun ancak başka bir işte çalışamıyorsun. İstifa sebebin geçerli olmalı, çocuk ya da bir yakının bakımı, eğitim vs. Çeşitli seçenekler var ama 2 yıldan kısa süreli ise ara verişin, yerine geçici birisini alıyorlar, sen dönmek istediğinde de aynı işine başlıyorsun. İstifa ediyorsun ama 2 yıl içinde istediğin bir zaman aynen geri dönüyorsun. Tabii bunu da kabul edip etmemek müdürlere kalmış ama buna da itiraz edecek olurlarsa ben de edeceğim :) Çünkü normal şartlar altında, işimden tam istifa etmemle career break almam arasında hiç bir fark yok. 1 yıl sonra işe dönme isteğim dışında. Evden çalışma isteğimin reddine itiraz etmedim ama bunu kabul etmemeleri durumda itiraz etmeye kararlıyım.

İşe dönmek istiyorum, hele de İngiliz ev piyasası sallanıyor ve ev fiyatları düşüyorken. Diğer yandan gönlüm el vermiyor. Benim günahsız, masum yavrum emmek istediğinde, uyumak istediğinde ne olacak? İş saatlerimi biraz esnetecekler, yine de sabah 8.30'da bırakıp akşam 5.30 gibi alacağım oğlumu. İş için oğlumu sütten mi keseyim? Huzur bulmak için annesini koklamak, emmek istediğinde ortadan mı kaybolayım? Uykunun tatlı kollarına tatlı tatlı emerek dalmak varken ağlaya ağlaya mı dalsın? Ne anlamı kaldı o zaman bugüne kadar onu ağlatmamak için gösterdiğim çabaların? Diş çıkaracak, belki ateşlenecek, emmek isteyecek. O zaman ne olacak? Annelik sezgisi varsa eğer, 2 yaşına kadar, 2 günlüğüne de olsa bırakma diyor. Cinsiyeti belli olmadığı zamanlarda nasıl erkek olduğundan emindiysem (cinsiyeti hiç önemli değildi, ben yanlızca görmeden hissetmiştim, onu söylemek istedim.) bu konuda da aynen o şekilde eminim.

Olay budur. Tatil sırasında başvurumu yapmış olabilirim. Hayırlısı.

12 comments:

Calimero Mutfakta said...

Canim.. hayirli ucuslar, keyifli yolculuklar.. yarin belki de bu saatlerde TR de olacaksin.. eminim cok heyecanlisindir.. insallah gonlunce doya doya vakit gecirirsin burada.. MK yi opuyorum tatli yanaklarindan.. dis olayi da gecici bir donem, insallah daha hafif atlatirsiniz.. is konusunda hayirlisi olsun.. son paragraftaki dusuncelerin cok etkiledi beni.. insallah MK nin sana en ihtiyaci oldugu bu donemde birlikte daha fazla vakit gecirmek icin bir yol bulursunuz.. sevgilerimle..

Anonymous said...

canim ici, bunca zamandir bekledigin, hasret cektigin TR.ye geliyor olman beni de en az senin kadar mutlu ediyor. Insallah keyifli bir tatil olur hepinize.. Doya doya hasret giderirsin tum sevdiklerinle insallah. Is konusunda da hayirlisi olsun ins. Calimero.nun dedigi gibi, Kaan'imla birlikte daha fazla vakit gecirebilmek icin bir yol bulursun ins. Is nasilsa olur, onemli olan oglusun anacigiyla mutlu huzurlu olmasi. operim hasretle hepinizi, iyi yolculuklar canim benim. Duygu

mucizenin annesi said...

benimde şu günlerde yoğunca düşündüğüm bi konuya değinmişsin canım..burda dahada vahim durumlar biliyosundur..8 er hafta ile sınırlı bi izin..peh ne çok..7 yıl oldu çalışıyorum ama bebeğim için bırakacağım sanırım..halbuki buralarda tek maaşla geçim zor ama en azından 1-2 yıl yavrum annesine doysun istiyorum..hakkımızda hayırlısı inş..şimdiden hayırlı yolculuklar..

Nihan said...

Ben sırf bu çelişkiyi yaşamamak için daha hamile kalmadan işten ayrıldım. Uzun uzun düşünmeden pat diye, herkes dehşete kapıldı, ama kızımı doya doya büyüttüm, vicdanım sızlamadan. Kızım şimdi 3 yaşında, ben artık işe geri dönmek istiyorum, muhtemelen ara vermeseydim bulunacağımdan çok daha alt bir pozisyonda. Üstelik evde oturup sırf çocuk bakmak çok da zor oldu, kendini kariyer yapmaya programlamış her kadın için olacağı gibi. Maddi eksileri de oldu. Doğrusu budur, herkes böyle yapmalı demiyorum, herkesi hayatı, mecburiyetleri, öncelikleri başka çünkü, ama yine başa dönsem yine aynı şeyi yaparım. Bu arada iyi yolculuklar size...

Büşra & İsmail Ada said...

Merhabalar
Bu konudaki hislerinizi çok iyi anlıyorum.Ben de aynı düşüncelerle işimi bıraktım.Hem de hamileyken.Sağolsun eşimde bana bu konuda çok yardımc oldu.Maddi olarak tabiki bir zorluğun içine giriyorsun ama bunun yanında çocuğunun kazancı çok büyük oluyor.Ben Ankara'da yaşıyorum.Yanımda ne kendi ailem ne de eşimin ailesi var,hatta hiç akrabamız yok burada.Eğer işi bırakmasaydım çocuğum ya bakıcı ellerinde ya da kreşlerde sürünecekti.Bir anne olarak gönlüm el vermedi.Şimdi 26 ayın içindeyiz.Kışın yeni bir iş bulabilirsem ufaktan çalışma hayatına başlayabilirim diyorum.Umarım olur.Size kolaylıklar diliyorum.Yakışılı M.K'yı da öpüyoruz.

Büşra & Ada

Anne ve Bebisi said...

Arkadaslar gorusleriniz icin cok tesekkurler.

Turkiye'ye gelisimize 12 saatten az zaman kaldi:) Hepimizde heyecan dorukta:)) Aksama arkadaslarda misafiriz, sabah 5'te check-in oldugu icin gece yarisi havaalanina gitmemiz lazim:)

www.karabiberinmutfagi.blogcu.com www.kucukprensinkucukdunyasi.blogcu.com said...

canim öncelikle hayirli yolculuklar...dis konusundada aynen benim afacaniminda 4disi var oda hep emmek istiyor sürekli yapisik ikiz durumundayiz hayirlisi sen sakin ne olursa olsun emzirmegi birakma hersey geri düzelebilir olur ama emzirmegi birakmanin dönüsü yok ne olursa olsun bence birakma bende 2yasina kadar emziricem insallah simdi 1 yasinda oglum emzirmessem asla uykuya gecmiyor diger emzikleride emmioyr zor valla allah kolaylik versin hepimize öüpldün canim

inciK said...

iyi yolculuklar ve iyi tatiller size! 2 yas konusundaki icgudulerine katiliyorum ve de tecrubeyle de hakli oldugumu gordum, goruyorum. Insallah islerin icin gonlune gore bir yol bulursun.

Suzan said...

Yazddıklarını okurken burnumun direği sızladı. Malesef ben 9 gün sonra işe başlamak zorundayım. MK adına senden rica ediyorum 2 yaşına kadar yanında kal. Ben bebişimin en güzel zamanlarını göremeyeceğim. Şimdi 6,5 aylık. Sadece sabahları ve akşam 3-4 saat ile idare edecek olmak çok kötü.

süpürgesizcadi said...

Hayirli yolculuklar size, güzel güzel gezin ve dinlenin ailecek :))

Is konusunda umarim hersey diledigin gibi olur canim...

palyanço said...

ben hayırlı yolculuklar diledim :) ama soylemeden edemeyeceğim o işe baslama durumlarında bi annenin aklından gecenleri ne kadar da guzel anlatmıssın :) peki ya ben ne yapacagım :/ bende oglusumu hic bırakmak istemiyorum amaaa :/

annesininoglusu said...

öncelikle iyi tatiller.
izin konusunda Türkiye'den iyi durumdasınız yine de.burada en
fazla üç ay para alabiliyorsun.
ben oğlum bir yaşına gelene kadar ücretsiz izin aldım ama bu arada içe girdik sonraki aylar bu borçları kapatmaklla geçti A llah yardımcın olsun:)

x