Saturday, 12 April 2008

İstanbul Atatürk havalimanı. Ankara uçağını beklerken.

Uykusuz yola çıkmadım, 2 saat uyudum :)

Dün gece 3.30'da uyandık.

3.45 gibi yola çıktık.
05.00'da check-in'e girdik.

06.55'te uçağımız havalandı.

Türkiye saati ile 12.30'da İstanbul'a indik.

15'teki Ankara uçağımız 15.30'da havalandı.

16.30 gibi Ankara'ya indik.

16.45'te bizi karşılamaya gelen kayınpederim ve havaalanına kiralık arabamızı getiren kişiyle buluştuk.

17.oo'da Aksaray'a doğru yola çıktık.

Toplamda 17 saatlik 1 araba+ 2 uçak+ yine 1 araba yolculuğundan sonra bizi bekleyen bir ev dolusu akrabalara ulaştık :)

Kayınvalidem, küçük görümcem, eşimin dayısının 3 kızı+ 1 oğlu ve 18 aylık kız torunu evde heyecanla bizi bekliyorlardı :)
MK'nın keyfine diyecek yok :)

Ankara uçağını beklerken hayatında ilk kez su böreği tadan MK.

Bi çay alabilir miyim? dediğinde en öz hakiki çayı içebilmek ne büyük keyifmiş, unutmuşum :)
İnce belli bardakta Türk çayımız gelince ne kadar sevindiğimi anlatamam.

Türkiye'nin yayla gibi evlerini unutmuşum :) Bilgisayarın olduğu oda evin bir ucunda, uyuduğumuz oda diğer uçta. Az önce MK ağlayarak uyandı, koştur koştur koridoru bitiremedim:)

İstanbul'un havasının ne kadar nemli olduğunu unutmuşum! Londra'dan daha nemli geldi bana. Pilot inerken, İstanbul'da hava sıcaklığının 14 derece olduğunu söyledi. Nem sebebiyle hissedilen herhalde 34 derece falandı!

Ol sebepten, soyulmuş soğan olan Mehmed Kaan :)
Somunu götüren MK.

Babasının oyuncağı ile oynayan MK. Yalnız bu oyuncak babasının küçüklüğünden değil, üniversite yıllarından kalma :) Bu akşam da baba oğul birlikte oynadılar zaten :)

İki sarı civciv birlikte :)
Daha önce Ankara'dan havalanmış ama Ankara'ya hiç inmemiştim. Kocaman, yeşil-kahverengi tarlaların üzerinden süzülerek indik. Bir an tarlaların içine ineceğimizi zannettim:) Havaalanı o derece tarlalarla iç içe.
Aksaray yolu üzerinde bir ara mola verdik. İç Anadolu'nun havası o kadar kuru ve temizdi ki. Londra ve İstanbul'dan sonra çok güzel geldi. Gerçi Aksaray merkeze gelince kömür sebebiyle isli havayı çektik ciğerlerimize :(
Ankara-Aksaray yolu üzerinde, tam da gün batımında, radyoda Sarı Gelin türküsü çalmaya başladı. Kendimi boyut değiştirmiş, rüyaydaymış gibi hissettim. Türkiye'yi, Anadolu'yu çok özlemişim. Bir kuru bozkırı bile, değil parklarla bahçelerle, ormanlarla bile eş değer değil benim yüreğimde.

Güzel yorumlarınız, iyi dilekleriniz, hoşgeldin mesajlarınız çok teşekkürler :) Görüşebilmek ümidiyle.

24 comments:

Kremali'nin annesi said...

Sag salim vatana ve sevdiklerinize kavusmaniza cok sevindim. Butun yorgunlugunuza ragmen yazip bizi merakta birakmadiginiz icin cok tesekkurler. Sayenizde biz de Turkiye'ye gitmis kadar olduk; ellerinize yureginize saglik. En cok da, MK'yi kucaginda tutan, o guzel beyamcanin yuzundeki sevincin fotografina daldim gittim. Bizim dedemiz de neler vermezdi boyle bir bulusma icin...

Sevgiler,
Ayse Sule

sumuklubocek said...

ne guzel olmus, duygularini cok cok iyi anliyorum!
bir de ben dun aksam sizi gormustum ruyamda meger bu guzel haberlere isaretmis ;)

cok opuyoruz sizleri!

Anonymous said...

hey esros...ole bi anlatmisin ki valla benimde turkiyede olasim geldi...kocaman opuyom kaani ...
Gul...

Rana Eslem GULMEZ said...

guzel bir yolculuk gecirmene cok sevindim.guzel saglikli neseli bir tatil gecirirsiniz insallah.sevgiler..

crebro said...

MK'nin harika vakit geçireceğine eminim. Bebekler kalabalığı çok seviyorlar.

AYSUN said...

Hoşgeldiniz memlekete... Çok güzel günler geçireceksiniz hemen belli oluyor. Bize de bunları okumak kalacak:)

süpürgesizcadi said...

Kiskandiiiiimmmm :)))))))) cok güzel anlatmissin, yani simdi biri hadi dese hazirlik falan yapmadan ilk ucaga atlayip gidesim geldi :))) keyfini cikartin tatilin :)))

New York'tan said...

Esra'cim ne guzel sen Turki'ye ye gitmisin darisi bize insallah :)
guzel vakit gecirmen dilegiyle
sevgiler

berna said...

Merhaba,

Duygusal bir devredeyim galiba.
Anadolu bozkırlarını ormanlara değişmem deyişin,sarı gelin...ağlattın beni ( ne varsa ağlayacak!:) )
Hoşgeldiniz.

Sevgiler,
Berna

Anonymous said...

hosgelmisin esroscum, keyifli neseli bol kahkahali tatil..
sagsalim sevdiklerinize kavustugunuza cok sevindim.
operim kaan kusumu
duygu

Bir Hoş Seda imiş... said...

Hoşgeldinizz sefalar getirdiniz.Güzel bir tatil geçirirsiniz inşallah:)

CEREN GULER said...

Ohhh nasıl sevindim aracı kiralayabilmenize. İçim rahatladı cidden de. Ne mutlu bana:) Sağ salim gelebilmenize de çok sevindim ayrıca. Ben buradan Kırklareli'ne gittiğimde bile içim bir hoş oluyor. Sizin neler hissettiğinizi düşünemiyorum bile:) Tatilinizin tamamı çok güzel geçer inşallah. Öpüyorum. Sevgiler yolluyorum veeee ekliyorum yine; Yol üstünde olursam bekliyorum:) Olmazsam da bekliyorum:)

KEO said...

Hoşgeldiniz ve iyi eğlenceler, iyi hasret gidermelerr...

annesininoglusu said...

hoşgeldiniz sefalar getirdiniz:)

HülyArda said...

hoşgeldin Esra hoşgeldin MK,
duygulandım resmen yazdıklarını okuyunca, çok zor yurtdışında memleketinden sevdiklerinden uzakta yaşamak. En kısa zamanda kesin dönüş yapmanızı dilerim.

sevgilerimle,

mucizenin annesi said...

ne yani şimdi sen bana 2 saat uzakta ve aksaraydasın öylemi ? aşkolsun yaa..istanbuldan konyaya gelsen biz sizi seve seve götürürdük aksaray a :((

yine de hoşgeldin sefalar getirdin arkadaşım..

Kirpikteki Gözyaşı said...

Esracım hoşgeldiniz:) Göremesek de burada olduğunuzu hissetmek güzel! Her anın tadını çıkarın! Lütfen hepsini bize de anlat! Memo Ağa hoşgeldin ülkeneee:)))

DERYA said...

cok duygulandım yazını okurken vede cok mutlu oldum :) bu güzel duyguları yaşadıgım için size koca BİR HOŞGELDİNİZZZZZ.

benimkuzum said...

hoşgeldiniz:)
güzel günler geçirmeni diliyorum srvgiler

Banu said...

Bir anda yakınlaştık, hoşgeldiniz, umarım hep birlikte iyi vakit geçirirsiniz.

figen said...

hoşgeldiniz demek rahat bir yolculuk oldu.mk nın su böreği fotosuyla ördeğe ters ters bakışına bayıldım doğrusu.memlekette bol bol eğlenin hasret giderin

SENABERA said...

Hoşgeldinizzz!!! Umarım MK yı mıncıklama fırsatı yakalayabilirim...:) İyi eğlenceler diliyor ve görüşmek dileğiyle diyorum....

Mücevher Kutusu said...

Niye duygulandım ki ben şimdi ? Gözlerim doldu yazının sonlarına doğru.

Hoş geldin arkadaşım! Umarım çook eğlenirsin.

kucukprensinkucukdunyasi said...

iyi mutlu güzel günler gecirmen dilegiyle