Tuesday, 8 April 2008

Dün akşam eşimin iş yerine yürüdük MK ile. Hem bana yürüyüş oldu, hem MK hava almış oldu. Bu güzel kediyi de önünden geçtiğimiz bir evin bahçesinde gördük. Bahçeli bir evim olsa, bir de kedim bahçede..

Bir gün önce kar vardı, bir gün sonra güneş :)


Geçen gün bir ev gezmesindeydik. Orta yaşı devirmiş teyzeler, taze anneler, tecrübeliler, anne adayları, bekarlar vs. vs. Biz ilk gidendik. MK uyuyordu misafirler geldiğinde.

Uyandığında, diğer odadan aldım getirdim, ayağında çorapları yoktu. Uyumadan önce kimbilir nerde çıkarıp bırakmıştı. Teyzelerden bir tanesi; Çorapları nerde bunun? dedi. 'Bilmem, çıkarıp atmıştır' dedim. Yanyana oturan teyzelerin üçü birden, aynı anda: Ama üşür bu çocuk! dediler:) İçimden güldüm ama 'Alışkın o, alıştırdık biz onu' dedim geçtim. Biraz zaman geçince üstündeki t-shirt'ü de çıkarıp body ile bırakınca, 'Biz çorabı yok diyorduk, sen daha çok soyuyorsun' dediler. O noktada Meral devreye girip teyzelere uzun uzun çocukların bu şekilde hasta olmayacağını, İngiliz çocukların hep böyle gezdiğini ve sapasağlam olduklarını anlattı. Teyzeler gidince ben MK'yı bir ara tamamen soydum, bir tek bezi ile bıraktım, iyi ki görmediler :)

Gün içinde zaman zaman; gençlerle teyzeler arasında 'Çocuk yetiştirmede İngilizler-Türkler' karşılaştırmaları görüldü :)

Ortamda çok hoş bir kadın vardı. Teyzelerle gençler arası:) En büyüğü 24-25, en küçüğü 4.5-5 yaşlarında, 8 çocuk annesi, baktığınızda büyük kızının ablası-yengesi gibi görünen bir kadın. Geçtiğimiz günlerde en küçük çocuğunun okulu ile Oyuncak Müzesi'ne gitmişler. İngiliz anneler vardı, 6 aylık, 1 yaşındaki çocuklarına; 'Bak bu Viktorya döneminde yapılmış bir oyuncak diye ciddi ciddi, anlayıp anlamadığına bakmadan oyuncakları gösterip anlatıyorlardı. Bizse bugüne kadar çocukların hiç birini müzeye götürmemiştik bile' dedi.

2 çocuk annesi ve kreş öğretmeni olan 'genç' arkadaş (aç parantez: Genç ve güzel diyerek Meral ve Yeşim'i gülümsetmek istiyorum, kapa parantez:))) çalıştığı ortamdan örnekler verdi. Bizimkilerin çocuklarını nasıl sıkı sıkı giydirdiğini, külotlu çorap üstüne eşofman, üstüne pantolon giyen, kat kat kazak giyen çocukların içerde nasıl boncuk boncuk terlediklerini, sıkıldıklarını anlattı. Günlerden bir gün fenalık geçirmek üzere olan bir Türk çocuğa acıyıp, biraz da nasıl olsa bizden, sorun olmaz düşüncesiyle, üzerini biraz soymuş. Sen misin soyan! Akşam gelen anne, arkadaşı bir güzel azarlamış! Dışarısı soğuk olabilir ama kreşin işi çok sıcak oluyor, dedi arkadaş. Her şey bir yana, bu çocuklar gün boyu koşuyorlar, zıplıyorlar, hopluyorlar. Normalde sıcaklıyorlar sürekli hareket ettikleri için. Bir de kat kat giydirince kim bilir nasıl pişiyorlardır.

Bakalım bizi Türkiye'de neler, ne yorumlar bekliyor bu konuda:) Hava sıcaklığının 28-29 derece olacağını gördüm internette, herhalde bir tek bezle gezer bizimkisi bu durumda :) MK için ayırdığım 2 kazağı da çıkarıyorum listeden, sadece t-shirt getirsem yeter sanırım. Havanın en soğuk olacağı gün 18 derece! Biz 18 derecede çimlere yayılıp yatıyoruz :) Şu an 9 derece hava burda :( Umarım Tr'den döndüğümüzde daha sıcak ve güneşli olur.

17 comments:

Suzan said...

Yazını okuyunca aklıma ananesinin Efeyi yeni doğduğunda nasıl sarıp sarmaladığı geldi.Body, tulum, battaniye, şapka, eldiven. Üff sıcak bastı düşününce bile. Yeni doğduğunda doktoru dedi çok fazla giydirmişsiniz diye ama
işte eskilerin en büyük korkusu ya çocuk üşütür ve bronşit olursa. O yüzden de ha babam sardık da sardık. Çok şükür şimdi normale döndük. Ben ne giyersem o da aynısını giyiyor rahat ediyoruz.

kucukprensinkucukdunyasi said...

ayyy ne sirin sey o öyle daha sabah sitene baktim yine ayni seyler vardi dedim belki aksama ekler biseyler bi bakim dedim eklemissin bile takipcinim canim cok tatli oglun var allah nazardan saklasin banada beklerim muhakka ayrica bizide eklersen cokkkkkk seviniriz www.karabiberinmutfagi.blogcu.com
www.kucukprensinkucukdunyasi.blogcu.com
sevgilerle semiha

CEREN GULER said...

Allah nazarlardan saklasın MK günden güne pek bi yakışıklılaşıyor:) Tüütü maşallah:)
Sen bir de benim arkadaşımı görsen, ev cehennem sıcağı; bebek üşümesin diye, bebeğin altında çorap üstü pijama, altında pamuk çorap üstü yün patik, üstte body üstü pijama üstü yün kazak, Hareket edemiyor yavrum yazık, kazık gibi oturuyor:( Terledi diye üstünü on kere değiştiriyor bir günde ama üstündekileri asla çıkartmıyor, ben de baktıkça fenalık geçiriyorum. Yazık çocuğun gelişimi engelleniyor, ahh ne zaman akıllanacaklar ahhhh...

Kremali'nin annesi said...

MK kusura bakmasin ama bu sefer butun komplimanlar kediye:) Ne sirin ne tosun bir sey bu yahu! Insanin uzanip minciklayasi geliyor, nasil olsa asilari da tamamdir diimi?

Turkiye'de size bol bol sabir ve itidal diliyorum. Biz, oglum 2 aylikken, yani bundan 4 ay once gitmistik. Insan once uzuluyor, ama sonra alisiyor elestirilere. Bir de sanirim, sadece kulturel degil ama ekonomik boyutu da var aradaki anlayis farkinin. Hicbir standarda uyulmadan yapilmis, soguga karsi yalitimi sifir apartmanlarda otura otura insan zamanla ic mekani da dis mekan gibi algilamaya basliyor galiba :(

annesininoglusu said...

ben de bu yorumlarla sık sık karşılaşırım,çünkü oğlumu yemek,giyinmek gibi konularda çok sıkmıyorum.bence doğru da yapıyorum
özellikle büyük annelerle çok çarpışıyoruz:))

Köşenin Delisi said...

Saçlar hafiften uzayıp şekillenmiş, zaten çok tatlı iyice şeker olmuş MKcık :)) Boncuk gözlü şeker :)

AycA said...

Umarım hayalindeki eve sahip olursun..
Burada sokaklarda çeviriyorlar adamı" ay evladım üşüyecek bak çocuuun elleri moraramış".. önk?? ne moru ??
:)) kolay gelsin sana Türkiyede :P

nilly said...

Bende ilk geldigimde sasirmistim, artik bizimkilere sasiriyorum. Ablamada kac kere dedim bizim yegenin fotolarini gorunce. Ben ilk cocuk bakmaya geldigimde kiz hastalnmisti ve annesi ona buzlu su vermisti. Bizde ise kat kat giydirilir. Kadinin aciklamasi o kadar basit ki.. mikrop sicakda urer, sogukta degil.

Ben Ona Resmen Asigim said...

Sen yine bir kazak al derim en incesinden. nem farkıyla 18 derece 7-8 derece gibi hissedilebiliyor.


Benim üst kat komşum bakıcımı şikayete gelmişti kışın. Didem hanım siz çalışıyorsunuz farkında değilsiniz ama bakıcınız hergün parka götürüyor sokağa çıkartıyor demişti. Ben söylediğim için çıkartıyor dedim. Ayy yazık çocuğa ama üsür dedi. Bende iyi günler dedim kapadım kapıyı :)

Fenrisar said...

See Please Here

minik talhanın annesi said...

bu giyinme mevzusu çok su götürür... allahtan annemle hemfikiriz bu konuda. yeni doğduğunda talhayı balkonda yatırıyorduk. (temmuzdu da :D) öyle sarıp sarmalama gibi bir durumumuz olmadı hiç. ama etraftan okadar çok karışan oluyor ki. halbuki nasıl alıştırırsan öyle gider diye düşünüyorum...

kedi nekadar güzel öyle.

mk ya laf yok her gün daha da yakışıklı oluyo bu çocuk maşaallah barekallah...
hayırla gelin türkiyeye artık :D

ASYA said...

Esra walla çok uğraştırıcaklar seni burda :))) yandın sen yandın:)))

büşra & ada said...

Evet haklısınız biz Türkler giydirmeyi çok severiz.Ben de bebeklikten çok giydirmeye alıştırmadm.Hala tepki alıyorum,bu çocuk üşütür diye.Ama nedense tüm kışı sağlıklı geçirdik.Geçen günlerde Ada öksürmeye burnu akmaya başladı.Dedesi hemen ''Sen bu çocuğu her akşam yıkayıp yatırıyorsun,bu yüzden hasta oldu'' dedi.Ben de ''babacım ben bu çocuğu doğduğundan beri gece yıkayıp yatırıyorum,senin dediğin doğru olsa bu çocuk hiç sağlıklı gezmemesi lazım '' dedim.Eskiler çok pimpirikli oluyorlar,bazen bunaltıyorlar ama ben yine kendi bildiğimi yapıyorum.Nasıl alışırsa öyle...

Büşra & İsmail Ada

KeLeBeK said...

evet etraftan müdahaleleri susturmanın en iyi yöntemi "yanımda kazak getirmedim" demek olur esracım çok akıllıca ;)

kesinlikle biz türkler çocuğu giydirme katkat basma yanlısıyız, evdekiler karışmasa sokaktakiler illa müdahale eder, işte diyemiyorsun sana ne kardeşim benim çocuğum diye...

Anonymous said...

Merhaba,
Benimde bu konuda aklim hep karisik.En son doktor Hilal Mocan cocuklarin soguga dayanma yeteneklerinin genlerindende geldigini bu yuzden kucuk bebekleri kendinizden biraz daha fazla soguga karsi korumamiz gerektigini aciklamisti tvde.Usuyen bebeklerin cocuklarin
usutup hastalanmaktan baska saglik problemleride ortaya cikabiliyormus.Bende Londrada kaldigimda zamanla usuyerek bunu umursamadan yasamaya alismistim 2. yilda ve ilginc boyle oluyor herhalde demistim.Neyse hala kararsizim.

KEO said...

Bugün biz de apartmanda komşu gezmesi yaptık, üstelik de kızımı banyo yaptırmıştık çıkmadan.Orda da herkes ayrı telden çaldı.Kimi ince dedi, kimi iyi iyi nasıl alışırsa öyle gider dedi.Ben de dedim ki İngiltere'de 15derece havada bile kısa kollu giyiyorlar:))Çok da sıkmamak lazım çocukları...

Ayça said...

Okurken;
"Salonun bir köşesinde bir çocuk diğer köşesinde bir mum olsa,çocuğun gözü bir an muma ilişse, Salondaki bütün kadınlar CISS derler."
yazıyordu. Bİlmem anlamlı mı :))

x