Thursday, 3 April 2008

3 yaşında anaokuluna, 5 yaşında ilkokula başlamış ve ömrünün 22 yılını derslere, okullara, saçma sapan bir eğitim sistemine harcamış birisi olarak çocuklarımın aynı yollardan geçmelerini istemiyorum.

Üniversite sınavına girmemeye, onun yerine dünya seyahatine çıkmaya karar verdiğimde 16 yaşındaydım. Yurtdışında yaşamaya karar verdiğimde sadece 7 yaşındaydım, o başka.

16 yaşındaydım ve sistemin bir kurbanı/parçası olmak istemiyordum. Üniversite sınavına da, üniversiteye de girdim ama sistemin bir parçası olmadım.

MK yeni doğduğunda eşim bir akşam, özel okulların listelerinin çok uzun olduğunu öğrendiğini, oğlumuzu şimdiden listelere yazdırmamız gerektiğini söyledi. Ben özel okullara, hatta okullara inanmıyorum. Çocuklar eğitim adı altında tektipleştirilip, kalıplara sokuluyor. Rekabet altında eziliyor, ödevler ve sınavlarla resmen psikolojileri bozuluyor.

No comments:

x