Thursday, 20 March 2008

Türkiye,Annem,Diş,İş,Kurabiye Kokusu!

Resmi işlemler için bakanlıkta olan pasaportum geldi, nisan ayı içinde Türkiye'ye geliyoruz kısmetse!

Annemle 1 haftadır konuşmamıştım, bronşit olmuş, ağır geçiriyormuş:( Çok üzüldüm:(

Acaba 22 haziranda düğünü olan arkadaşımızın düğününe kadar Tr'de mi kalsam diye düşünüyorum. Anne babamın bana ihtiyaçları varken yanlarında olmamak beni kahrediyor.

Bugün Ayça'nın yazısını okurken bizi anlatıyor sandım! Bugün biz de tam öyle bir gün geçirdik! MK diş çıkarma döneminde ve bu dönem haftalar sürüyor! Sanırım 10 gün falan oldu, dün ve bugün huzursuzluğu tavan yaptı. Öğlen 2 gibi 20 dakika, bir de akşam 7 gibi 20 dakika kestirdi. İkimiz de 'miserable' bir haldeydik. Calpol verdim, uzun bir debelenmeden sonra, 9.30 gibi uyudu.

Yarın resmi tatil, eşim evden çalışacak. İşe gitse daha iyi aslında. Bilgisayar başındayken MK sürekli babasına ve bilgisayara gitmek istiyor. Tüm zamanım onu babasından ve bilgisayardan uzak tutmaya çalışmakla geçiyor. Eşim bizi alışveriş merkezine bırakmayı teklif etti ama mızmız bir 'bebekçocukla' gözüm yemiyor.

Kek ve ekmek konusundaki beğenileriniz için teşekkürler :) Bir konuya açıklık getirmeliyim, resmini koyduğum, kek değil, makinada yaptığım ekmekti. Keki ayrıca yaptım :) İkisi ve tabii tarifleri aynı değil:) Duygu'nun bahsettiği kurabiyenin tarifi postun sonunda. Bu arada Asyacım, bu ekmek epey uzun boylu oluyor :)

Yeni bozamı yaptım ama bu sefer güzel olmadı. Kullandığım bulgurdan kaynaklandığını düşünüyorum. Yeni bulgur alıp onunla yapacağım. Pilavlık yerine köftelik/kısırlık kullanmak daha iyi bir fikir bu arada.

Doğum iznim nisan sonunda bitiyor. Yeni çıkan yasaya göre sanırım MK'nın doğumgünü olan 13 mayısa kadar erteleyebiliyormuşum işe dönüşümü. Evden çalışmak için başvuracağım. Başvuru formumu göndemişler. İsteğimi kabul etmek zorunda değiller, yasal olarak yani, ama yine de şansımı deneyeceğim. Benim için dua edin lütfen. Kabul etmezlerse...? MK hala emiyor, işe döneceğim diye onu sütten kesmek istemiyorum. 2 yıla kadar işe ara verme seçeneği var. Belki onu değerlendireceğim.

Ben de Ayça gibi, işe gitsem bu kadar yorulmam diye düşünüyorum. Günde 3 saate yakın metro+otobüs yolculuğu yapıyorum işe giderken, vurur kafayı uyurum yolda:) Öğlenleri sevdiğim Japon restaurantına giderim arkaadaşlarla. Uykumu almadıysam olmadı uyurum ya da:) Kesinlikle daha az yorulurum. Ve en güzeli, üstüne bir de para alırım :))) Yine de MK'yı bırakmak için daha erken diye düşünüyorum.

***************************

Gelelim Duygu'nun sevdiği kurabiyelere :) Sanırım tarifi internetten bir yerlerden almıştım ama kaynağı unuttum. Yoğurtlu Kurabiye diye aratırsanız belki bulabilirsiniz.

1 paket oda sıcaklığında margarin. Ben pek margarin kullanmıyorum. Onun yerine sıvı yağı tercih ediyorum. Margarin kullanacaksam da 1 paket yerine yarımdan daha az koyuyorum.
2 türk kahve fincanı toz şeker.
2 türk kahve fincanı yoğurt.
1 türk kahve fincanı çiçek yağı. Margarin yerine zaten çiçek yağı kullanıyorsam bunu es geçiyorum.
2 yumurtanın sarısı. Beyazları ayırın, kurabiyelerin üzerine süreceksiniz.
2 paket kabartma tozu.
Aldığı kadar un. 15-16 türk kahve fincanı yazmışım tarife. Ama her seferinde değişiklik gösterir sanırım.
Hepsini sıra ile karıştırıp (unu azar azar ekleyin) yoğurun. Üzerine bez kapatıp 10 dakika dinlendirin.
Şekil yapın, yağlı tepsiye dizin :)
200 derece ateşte kurabiyelerin üzeri kızarana kadar, yaklaşık 15 dakika pişirin.

Canım çekti, yarın MK fırsat verse de yapsam :))

Bu arada, muffin yapmak istiyorum. Muffin karışımını, kağıt kalıplara döktükten sonra o kalıpları bir de kalıplı tepsiye mi dizmem gerek, yoksa düz tepsiye de koysam olur mu? Yoksa karışım dağılıp tepsiye mi yayılır?

11 comments:

tomurcuk said...

Merhaba, ben sizin görümcenizin üniversiteden oda arkadaşıyım. Aslında bloğunuzu daha önceden de takip ediyordum, onun fotosunu bloğunuzda görünce dünyanın ne küçük olduğunu anlamış oldum.

Kağıt artı alimünyum folyolu kalıplar dağılmıyor muffinla. Ekmek makinesi için de şu sitedeki tarifleri öneririm (http://allrecipes.com/Recipes/Bread/Main.aspx). Özellikle pita, bagel ve english muffin tariflerini. Umarım MK'nin keyfi yerine gelir yakında.

Anonymous said...

tesekkur ederiiiim esra'm. size de afiyet olsun simdiden. hasretle operim gul yanagindan..
TR.ye geliyor olmana cok sevindim. Annecigine de cok gecmis olsun canim. Ferah tut gonlunu, tez zamanda iyilesir ins.
Kaan.ima sIkIca saril... keske kalkip gelebilsem su an...
duygu

ela selin said...

ah Esra ah. Su gurbet yok Ne dogumlar, hastaliklar, sevincler, üzüntüler... Hepsini telefondan izliyorsun bir seyirci gibi. Siz dönersiniz nasilsa ileride. Bizim durum belli degil... Goca Alaman olunca:)
Is konusunda daha önce konusmustuk ama bence haftada 1-2 gün calisma olanagini degerlendir derim. Biraz pompalarsin, sabahlari ve aksamlari emzirirsin. MK zaten 1 yasina gelecek yakinda. Iki yil ara verirsen dönmesi cok zor. Hem psikolojik acidan hem de MK acisindan. O zaman da 2 yas sendromu basliyor cünkü. Bir de kardes felan gelirse Mk'ya... Bir bakmissin 5 yildir calismiyorsun. Bilmem, bana cok zor gelir sonra dönmesi gibi geliyor. Simdi sicak sicak, unutmadan, unutulmadan.. Zor mu zor. Ama Aycanin da yazdigi gibi biraz ara vermek, kendine zaman ayirmak (tirnak icersisinde), bebek harici sosyallesebilmek... Bence iyi gelir calisma hayati yogun annelik hayatindan sonra.
Sevgiler...

sühendan said...

Hayırlısıyla gelin inşaallah Türkiye ye.
Annen için çok geçmiş olsun.En kısa zamanda düzelmesini diliyorum.Duygularına katılıyorum.İnsan yanlarında olmak isteyip de olamayınca çok üzülüyor.Biz aynı şehirde olduğumuz halde çocuklar yüzünden gidemediğimde ben de öyle hissediyorum.
Bizim de diş çıkarma dönemlerimiz çok sancılı geçiyor.Bahsettiğine ek gece de 9-10 kere kalkıyor.Sabah da 6.00 da ayakta.Hangi arada uykusunu alıyor anlamıyorum.Her diş çıkardıklarında bunları yaşayacağımızı düşünmek beni sıkıyor.
Hepimize Allah kolaylık ve sabır versin.

melike said...

kağıt muffinin dağılması bir ar benimde sorundum ama muffin tepsim olmadığı için birşey yapamıyordum şimdi bir yöntem öğrendim muffini bir kaşık kadar doldursan(yani muffin kağıdının yarısın az biraz altında pişerken zaten kalıp doluyor)şekilleri fazle bozulmuyor

Mademoiselle said...

Alimunyum folyolu kagitlar dagilmiyor. Ya da kivami yogun olan muffin karisimini azar azar kaliplar icine yerlestirirsen dagilmiyorlar. Civik kivamli karisimlar daha kolay dagliyorlar...

Anne ve Bebisi said...

Sevgili tomurcuk, Mine 2 arkadasinin takip ettiginden bahsetmisti, demek birisi sensin:) Diger arkadas da hamileydi sanirim. Su internet cikali dunya iyice kuculdu galiba:) Tavsiye ve link icin cok tesekkurler:)

Duygucum, sen gel, ben sana yine yapayim arkadasim:)) Any time bekliyoruz:)

Ozlemcim, benim esim de kisa ya da orta vadede donmeyi istemiyor ama tabii uzun vadede donme ihtimali hep var. Yine de belli olmaz be Ozlemcim, kader kismet isi bunlar, bakarsin siz bizden once yerlesmissiniz Tr'ye:))

Ise donus isini dusunmek cok yoruyor beni:( 2 yas sendromu olsa da en azindan laftan anlayacak bir yasta olur diye dusunuyorum. Yani aglasa da arkamdan su anki kadar uzulmem sanirim. Bir de o zaman belki esim bakabilir, zayif bir ihtimal ama o da bir ihtimal. Bilmiyorum:(((( Hayirlisi artik:((

Suhendancim, haklisin aslinda, ayni sehirde olmak bile bazen bir cozum olmuyor. Hele Istanbul koca bir kac sehir sayilir. Biz daha 3. disteyiz, of anam of :))) Size de kolay gelsin, acil sifalar, bol uykular diliyorum:))

Melikecim, cok tesekkurler bu degerli tavsiye icin;) Kesinlikle boyle yapacagim;))

mademoisellecigim, sana da cok tesekkurler tavsiye icin. Daha muffin kalibim bile yok ama sanirim bugun alacagim:))

Calimero Mutfakta said...

Canim MK bu donemi insalalh biraz daha hafif atlatir.. ve insallah is konusunda istediklerin olur ve MK ile daha uzun sure beraber olursun.. 2 seneye kadar isi ertele harika geliyro kulaga. bu ucretsiz izin gibi birsey mi?? sonrasinda yine ayni isine geri donuyorsun dimi herhangi bir problem yasamadan?
sevgilerimle

Açalya said...

Dis ve is sancilari icin kolay gelsin. Dis sancilarini biz de cektik. ustten 4 tane cikti bile, toplam 6 disimiz var simdi. Seninki gibi benimki de dillendi iyice, baba itti, hadi, dede falan diyor bilincli olarak, yat, kapat, icine koy, cikart , dikkat et, hayir gibi laflardan da anliyor. bir anne dedirtebilsem...

Ekmek makinen de hayirli ugurlu olsun, afiyet olsun, o ekmekleri kesmekten nefret ediyorum ben, uzun uzun...Tammo'nun isi ekmek kesmek...

Turkiye'ye de umarim gider ve Haziran'a kadar kalirsin. Biz de Agustos'ta gidiyoruz, ben Dante'yle daha uzun kalacagim. Hepinize iyi gelir.

Discimizden bir uyari;
ben bebek fircasi ve bebek macunuyla fircaliyorum dedim Dante'ni dislerini, bir de agri yapinca anestezik jel var bebeler icin onu suruyoru dedim, hicbiri gereksiz dedi, sorunun kokune inmek gerekiyormus...Yani islak bir bezle sabah aksam dislerine masaj yap, bir sure sonra disler acisiz kasintisiz cikmaya baslayacak dedi...biz de oyle yapmaya basladik...
Operim huysuz kasifi.

Açalya said...

bu arada blogunun yeni hali daha ic acici olmus, ben begendim.

Archi*Sugar (Esra) said...

bazen ben de dusunuyorum calissam kesin daha az yorulurdum diye... ama o zaman da sucluluk duyardim bircok nedenden. Ileride pisman olmayacaksin inan. Tum ilklerini birlikte yasamak gibisi yok...

x