Thursday, 20 March 2008

Kek-Ekmek :)




Her ne kadar bu ekmek, ekmek makinasının kullanma kılavuzunun en sade/basit ekmek tarifi olsa da, MKE'nin kabak tatlılı ekmeğini ilk fırsatta denemek istiyorum :)

Bugün sevgili Fulya ve Banu ile çok güzel bir geçirdik, teşekkürler kızlar :)

Yaptığım kekin tarifini vermeyi unutmuştum, buradan yayınlayayım :) Bu da çok sade/basit bir tarif olsa da, kendimi bildim bileli annemin yaptığı bir kek olduğu için ve belki de bana çocukluğumu hatırlattığı için çok severim.

4 yumurta+1.5 su bardağı şekeri çırp.
1 su bardağından az çiçek yağı ekle.
3 veya 4 su bardağı un ekle. (Genelde 3 bardak yeterli oluyor.)
1 paket kabartma tozu+1 paket vanilya ekle.
1 su bardağı süt ya da yoğurt ekle.
İsteğe göre ceviz, tarçın, portakal kabuğu rendesi de katılabilir.

Ben genelde, karışımın çoğunu kaba döktükten sonra, kalanına biraz kakao ekleyip kaba öyle döküyorum.

Afiyet olsun!

***********************

Sevgili Murat, Duygu'nun eşi :)) Dünya bu kadar mı küçük olur kardeşim :))

5 comments:

sühendan said...

Ellerine sağlık.Tam pastanelerdeki keklere benzemiş.

Yiyenlere de afiyet olsun.

Anonymous said...

esraa, hani sana en son geldigimde yaptigin kuabiyeler var ya, tadi damagimda kaldi. onun tarifini de versene.... nasil o kadar hizli pisirdin onlari hala hayretler icindeyim...
operim hasretle hepinizi...
duygu

KEO said...

hani ortaçağ filmleri olur ya! hemen beze sarıp sarmalayıp evden kaçarken bir tane de bundan atarlar çantaya!sonra bölüp bölüp yerler:) çok güzel görünüyorr tıpkı filmlerdeki gibii...

Calimero Mutfakta said...

himmm puf puf topalak harika bir ekmek olmus.. ellerine saglik.. MK ya afiyet olsun.. sevgilerimle..

ASYA said...

ya bu pasta ekmeğin boyutu göründüğü kadar büyük müdür??

x