Monday, 18 February 2008

Cumartesi:

...Şimdi karışımımızı blendırdan geçiriyoruz...
MK usta mutfakta :)

Daha net görünen ilk ve tek diş ile bir türlü patmayan komşusu :)

Limon gibi sıkarım ;))

Pazar:

Hanııım! Gazetem nerde benim?



Çocuğun hasta olduğuna değil, huyunun değiştiğine yanarım! derlermiş ya, doğruymuş.

Hastalığından bu yana gece uykularının düzeni değişti. İyileşmesine rağmen uykuya geçişi, uyku süresi, uyuma şekli... hepsi karman çorman. Dün gece uyutup odasından çıktığımda saat 19.55'ti. 20 dakika sonra uyandı. Tekrar uyuttum, yanından ayrılmadan yine uyandı. Yine uyuttum, salona girer girmez uyandı. Sonra yine, sonra yine. 21.00'a kadar bu şekilde inatla uğraştım. En sonunda hem nezle olduğum, hem de çok yorgun olduğum için pes ettim, yanına uzandım. Bir yandan emzirip bir yandan uyumasını bekledim, bu arada ben de uyuyakalmışım. Ama MK'yı m(e)m(e)den almak ne mümkün! 23.00 gibi uyandık. Bir türlü uyumayan MK'yı alıp salona geçtim. TV'de film başlamıştı. Bir yandan filmi izleyip bir yandan MK'yı uyuttum. TV gürültüsünde ve ışıkta uyudu 2 saat.

Şu anda da 2 saattir salonun ortasında, tv gürültüsünde, tv ve bilgisayar ışığında uyuyor! Normalde çıt çıksa gözünü açar! Bakalım ne kadar sürecek bu böyle.

Cumartesiden bu yana biraz hastayım. Yorgunluk ve kırgınlık var üzerimde. Dinlenmek ne mümkün :) Yavaş yavaş geçiyor.

Bu arada... İştahı biraz daha açıldı çok şükür. Ama günde 6 öğün olacak kadar değil tabii :)

6 öğün dedim de.. Aşağıda kalan yorumları buradan cevaplayayım :))

Sevgili Melike, ben de öyle biliyorum maalesef. Ama bir umut işte :))

Sühendancım, ben anne sütü alması açısından değil de, emerek uyumaya ya da uyumadan önce emmeye alışkın :) Acaba biberon yerini alır mı diye düşünmüştüm :)) Alacağını hiç sanmıyorum ama bu da -yine- bir umut :))

Derya, sen de haklı olabilirsin ama alamadım bir biberon :( Şimdilik kaldı sanırım.

Sevgili Banu, eğer tüm gün yemek verirsen ve anne sütünü bir tek gece yatmadan vermeye başlarsan bir süre sonra sütün azalabilir, bebeğin emmeyi bırakabilir.

Burada da farklı farklı görüşler ve tavsiyeler var. Genel olarak daha rahat yaklaşımları var. Yemek istediği kadar yesin, zorlama olmasın yönünde. Benim takip ettiğim görüşe göre de, bebeğin ilk 1 yıl ana besin maddesi anne sütü. Ek gıdalar da sadece bebeği farklı tatlara alıştırmak için veriliyor.

Bu ek gıda konusu çok sesli bir konu bence :) Bir tek doğru yok, her kültür, her toplum kendine göre bir "bebeği masaya alıştırma yöntemine" sahip diye düşünüyorum.

Geçen gün Yeşim'in bir arkadaşı ile tanıştım. Kendisi ve İngiliz eşi, yiyecekleri pişirmeden, çiğ yiyerek besleniyorlar. Süt ve süt ürünü, et tüketmiyorlar. Bu şekilde beslenen arkadaşlarının, 3.5 yaşındaki çocuklarının bugüne kadar hiç pişmiş yiyecek, süt ve süt ürünü, et vs. tüketmediğini söyledi.

Vegan ve/veya vejeteryan olan ve çocuklarının beslenmesini de bu şekilde ayarlayan çok kişi var. Sonuçta çocukların hepsi sağlıklı bir şekilde büyüyor :)

Ben MK'ya çeşitli yiyeceklerden tattırmaya çalışıyorum. Artık biz ne yiyorsak Ona da onlardan veriyorum. Ancak sadece yemek istediği kadar veriyorum.

Aslında düşünürsek, ilk 1 yıl çocukların oldukça acılı-sancılı diş çıkarma dönemleri. Pek çok çocuk da bu sebepten iştahsız veya canı yanıyor, yiyemiyor. Kendimi MK'nın yerine koymaya çalışıyorum. Benim dişim, dişetim sızım sızım sızlasa, bu esnada ağzıma kaşık kaşık yiyecek dayasalar naparım? diyorum. O yüzden hiç zorlamıyorum :) Keyfi yerinde olunca masadaki yiyeceklerden azar azar yiyor, olmayınca gün boyu en sevdiği yiyeceklerden olan muzu bile yediremiyorum.


Teşekkürler bir hoş seda:))

Sana da çok teşekkürler Zehra :)

Püstüklücüm, hehehe iyi aklıma getirdin hediye olayını :P
Kardeş olunca benim izin uzar diye benim de aklıma gelmedi değil :P Amma doğurganmış diye arkamdan konuşmasınlar yalnız sonra :P

22 comments:

Açalya said...

Kesinlikle ben de aynı fikirdeyim, ağzını apatıp açmayana kadar yesin, zorlama yok. Dante bir kapatıyor pir kapatıyor. Azar azar yiyor, onun da ana yemeği anne sütü hala.
MK orada yeşil soğan mı kemiriyor? hahaha alemsiniz!

sühendan said...

Ben de kesinlikle zorlamaya karşıyım.Sonra çocuk bunu farkediyor ve yemek konusunu anneye karşı kullanıyor.Ben ikisini de şuana kadar yemek konusunda zorlamadım.

Dişiniz çok güzel gözüküyor.Sanki ikincisini de gördüm resimde.Gömleği de pek yakışmış.

Kirpikteki Gözyaşı said...

Sana ve Memo ya çok geçmiş olsun Esracım! İnşallah en kısa zamanda eski halinize dönersiniz:) Memo nun kıyafetine bayıldım! Çok ama çok yakışmış! Maşallah! Hayırlısıyla dişleri de çıkar inşallah! Bir bakımışız Memo 1 yaşına girmiş:)) ÖPtüm kocaman sizi:))

Ceylin Naz said...

Çok çok geçmiş olsun!
MK resimlerde gayet iyi görünüyor. Umarım sen de en kısa zamanda toparlarsın.

Sevgiler
Gülfer

Isil Simsek said...

Esracim,Defne'nin (nerdeyse 14 aylık)hala ana besini anne sütü.Bu aralar o da nezle oldugu icin hic bir sey yemek istemiyor ya da cok az yiyor.HV emzirdigin sürece hic bir problem yok dedi.
D.nin de disi cikiyor ve ayni anlattigin gibi dün gece ben pes edip yanina yatana kadar 20 dakikada bir uyandi!
Cabucak iyilesirsin insallah.

ahmetselimveannesi said...

Yemek ıcın zorlamak hıc ama hıc ıse yarayan bır sey degıl, hem fızıksel hem psıkolojık olarak. gerılmıs bır bebek & anne ve dagılmıs bır mutfak :) bu arada ılk fotolardakı salopetı cok guzel masallah :) adam gıbı adam olmus

KeLeBeK said...

çok geçmiş olsun esra, sana da MK ya da, kısa zamanda sağlıklı haberlerinizi okumak istiyoruz
bu arada soğan mk'nın dişleri için mi?

AycA said...

Hepsi bir yana o kahverengi tuluma geberdim ben :) içindeki gömlek ayrı bir durum :)
İkinize de geçmiş olsun..

Yurtdışı Eğitim said...

çocuk büyütmek zor iş doğru büyütmek daha da zor ama annelik içgüdüsü yardım edidyordur heralde...

ASYA said...

ben kıyafete bayıldım...küçük hobbit...yani hobbitler zaten küçük oluyo ya:P neyse çok karıştırmiim...

Efe'de diş çıkarmaya çalışıyo ama anne sütüne asla hayır demiyo çok şükür....

bence de yemek yemesi için zorlaMAmak en iyisi..zaten canları isteyince saldırıyolar:) hem eminim anne sütü yetmeseydi belli ederdi mutlaka MK ...

OZY said...

Ana-oğul ikinize de geçmş olsun.Takımına bayıldım bıcırın:)

yaban eriği said...

ya o pantolon ve gömlek ne kadar yakışmış öyle..bizim Mehmed Paşa olmuş mu sana ingiliz lordu Memo..
Hemmen koca bir MaşaAllah gönderiyoruz anavatandan :))
çabucak iyileşip yine şirin şirin gülümsemesi içinde dua ediyoruz..
Ha birde anneye kocaman öpücükler..

sabahnur said...

Merhaba Esra, su ctesi gunku fotolarındaki kıyafetleri
icinde cok cici. Sen bu MK'ya bir de ney alsan, super dururdu.. Neyzen gibi olmus :))

Cok seker ya..

minik talhanın annesi said...

kıyafetler çoook yakışmış maşaallah... o ne güzellik öyle...
ben hiç soğan denememiştim. ilerde bir bebeğim daha olursa çok faydalancağım kesin blog ailesinden...
diğer dişler kolaylıkla, güzellikle sancısız gelirler inşaallah...

nesuda said...

merhaba.ben yeni blogculardanım.Damla'nın annesiyim.blogunuzu bugün ferkettim ve MK'ya bayıldım.Allah onu size bağışlasın.ve ikinize de çok geçmiş olsun.ben de hala emziren annelerdenim.ve bu durumdan çok memnunum.bloguma da beklerim.sevgiyle kalın...

Anne ve Bebisi said...

Evet Acalyacim, disine iyi gelsin diye yesil sogan veriyorum bugunlerde:) Iyi de geliyor hani:))

Tesekkurler suhendancim:)

Sevgili KG, cok tesekkurler. Zaman ne kadar hizli geciyor degil mi?

Tesekkurler Gulfercim. Yavas yavas iyilesiyorum:)

Isilcim, ilk 1 yilla bitmiyor anlasilan bu dis sIkIntIsI:) Ilk 2 yil icinde bebisleri hic zorlamamak lazim galiba:)) Defne'ye de cok gecmis olsun.

Tesekkurler Ahmet Selim'in annesi. Dedigin gibi zorlamak gereksiz, zaten bir sonuc da alinmiyor:) Agzini sImsIkI kapatmis bir bebegin agzi acilmiyor:))

Tesekkurler sevgili kelebek:) Evet sogan disleri icin. Aklinda bulunsun, ise yariyor ama tabii cignemeyi kabul ederse:))

Aycacim, aynisinda almak isterdim Erin'e de ama maalesef bu model kalkti satistan:((

Yurtdisi egitim, sanirim evet, sezgilerle, etraftan tavsiyelerle yurutmeye calisiyoruz:))

Asyacim, bence yemek yemesinden daha onemli anne sutu almasi bebegin. O yuzden ben de dert etmiyorum:)) Efecik insallah kolayca cikarir dislerini, MK'ninkielr gibi sancili olmaz:))

Tesekkurler Ozycim:)))

Tesekkurler Erikcigim:))

Sabahnurcum:) Ne guzel bir iltifat o oyle:) Cok tesekkurler:))


Tesekkurler MTA'nin annesi. Evet sogan kesinlikle aklinda olsun:) Ben de blog arkadaslarima, internetteki dostlara cok cok minnettarim:)) Sagolsunlar, varolsunlar:)))

Anne ve Bebisi said...

Tesekkurler sevgili nesuda:) Simdi ziyaret ettim blogunu, cok tatli bir kizin var masallah:) Cok cok da gecmis olsun diyorum. Sevgiler

zeynep said...

esracım mehmedin üzerindeki o askılı pantolana bayıldım. rengi de güzel ve değişik.

bi de ne o soğan öyle:)) kokutma tatlişimi...

en kısa zamanda hemence dişleri çıkar inşallah..

Anonymous said...

minik pasa dugune mi gidiyor ne cok suslenmis :)
esra hic bilgi vermiyorsun kizlara :) desene gunumuz vardi meral teyzesinde,MK da bize katildi o yuzden suslu diye :)
Allah nazardan saklasin, her bebise boyle guzel ciciler versin Allah :)
bu kiyafetle boydan cekilmis bir foto yayinlarsan MK hayranlari memnun olur sanirim :)
yesim the pregnant

SENABERA said...

Salopetli haline de pijamalı haline de bayıldımmmm yine, maşAllah MKcığıma...... Eee annesi de zevkli olunca......

Archi*Sugar (Esra) said...

Fotograflarin hepsi cok tatli. Altindaki yorumlarla daha da komik olmus. :-)

Uyku duzeni surekli degisecek sevgili Esra. Hastalik, yolculuk, dis, hatta bazen sebep olmadan degisecek... Tam "hah duzeni oturttum" derken sil bastan olacak. Kendini uzme onun icin.

AycA said...

Teşekkürler Esracım :) düşünmen yeter:)) çok incesiniz efeeemmm...

x