Monday, 7 January 2008

Mine halamızı bu sabah ABD'ye, eşinin ve akademik çalışmalarının yanına gönderdik. Yokluğu çoook hissediliyor. Şimdiden özledik. Umarım İngiltere'ye gelin yerleşin baskılarımız işe yarar :))

Cumartesi günü, Kraliçe'nin yazlarını geçirdiği, yazlık sarayının olduğu Windsor'a gittik.

Kraliçe'nin yazlık sarayı Windsor Castle



Windsor ve Eton'ı birbirinden ayıran nehir. Bu nehir, Londra'nın da içinden geçen Thames nehri.







Eton'da bulunan, dünyanın en ünlü devlet okulu olarak bilinen Eton College, İngiltere'nin gelecekteki muhtemel kralı Prince William'ın okuduğu kolej. Eton Koleje kaydından sonra, ABD'den pek çok kız öğrencinin bu koleje akın ettiğini okumuştum bir yerlerde. Eh nedenini tahmin etmek zor değil :)



Hava çok soğuk olduğu için MK minik çadırında oturdu :)




Kalenin içi aslında çok büyük ancak zamanımız olmadığından dış duvarlarını izlemekle yetindik :) Bakalım, kısmet olursa baharda içini de görmek istiyoruz.

Gelelim, babaannesinin taktığı isimle, minik tavşik'e :)

Minik Tavşik'imiz, aynı zamanda Açalya teyzesinin taktığı isimle de tam bir Minik Kaşif. Koyduğumuz yerde 2 saniyeden daha fazla durmuyor. Elleri ve dizleri üzerinde tam gaz ilerliyor.
Kablolar, saç kurutma makinası, telefonlar ve kumandalar en gözde oyuncakları.
Eşimin ve benim bilgisayarlarımıza saldırması üzerine geçen gün kullanılmayan bir klavyeyi verdik, onunla oynasın diye. Resmen onu kandırmaya çalıştığımızı anladı, o klavyeye hiç yüz vermiyor :))
Hala düzenli bir şeyler yemiyor ama yine de hastalık sonrasına göre daha iyi. Yaptığım pürelerden biraz yiyor. Mandalina ve muzu seviyor. Canı isterse armut ve elma yiyor. Yoğurt ve ayranı unutmayalım tabii:) O kadar. Babaannesi yarın yine kömbe yapacak torununa :)
Bir şeye sinirlendiğinde ellerini yumruk yapıp sinirli sinirli bağırıyor. Bacak kadar boyuyla sevdiği ve sevmediği şeyleri belirtip bir de beğenmezse sinirleniyor vatandaş :))
Şu aralar yürüme sevdasında. Sürekli elinden tutup yürütmemizi istiyor. İstikamet her zaman ve daima koridorun sonundaki sokak kapısı :)))
Babaannesi cıs'ı öğretti, prizlere ve kalorifer peteklerine yaklaşmıyor artık. Cıs dendiğinde duraklıyor :)
Hala kabız, fitilsiz yapamıyor.
Minik dişi az biraz kendisini gösterdi ama hala çıktı diyemiyoruz.
Misafirlerimiz geldiğinde yatak odasında yerde yatmaya başlamıştık, ancak hava çok rüzgarlı olduğu günler yerden çok soğuk gelmeye başlayınca MK'yı yatağına koydum. Gecede 15 kere kalktığı günler oldu. Hala çok sık uyanıyor (8-9), sabahları çok erken kalkıyor (6-7). Hem yanımdan ayrılmış olması, hem dişinin çıkıyor oluşu, hem pek bir şey yemiyor oluşu üst üste gelince bölük pörçük uyku olarak bize geri döndü. Geçici bir süre olduğunu kendi kendime telkin ederek idare ediyorum :)

2 saatte 3 kere uyandı şu ana kadar, gidip bir an önce yatsam iyi olacak :)

8 comments:

Rana Eslem GULMEZ said...

gezip gordugunuz yerler cok guzel bence sizde amerikaya gelin))
ufff bu bebislerin uykulari nasil duzelecek ben artik gece kiziiyorum ranaya 17.ayi bitti ve hala gece 6 kere kalktigi oluyor (((benim tek umudum sutten kesilince duzelir diyorum dogrumu ???

Ayça said...

gezmeye bu kadar alışkın bir çocuğu evde tutma çabası yürümye başlayınca hayal olacak. sanırım ilk adımını ben ingiltereden sıkıldım, birazda japonyayı görelim diyerek uzakdoğu taraflarına olacak :)
uyku olayı bizde de kötü ama sizinki kadar değil. ben hala nasıl uyutmalıyım ona bile karar veremedim. kolay uyur diye salla dediler. önceleri hemen uyurdu şimdi ondan da sıkıldı saatler sürüyor salla salla yine uyumuyor :(
Rabbim tez zamanda MK ya iştah versin ne diyelim..

sühendan said...

Gezip gördüğünüz yerler gerçekten çok güzel ve resimler sayesinde biz de gezmiş kadar oluyoruz.Teşekkürler bizimle de paylaştığı için...

Uyku konusunda bizde de durum pek farklı değil.Kendi yatağında yatıyor ama bu aralar çok uyanıyor.Altı ayından sonra azdı diyorum:)))Ne zaman düzelecekleri konusunda Enes de yaşadıklarıma dayanarak söylüyorum.Sütten kestikten sonra düzeliyorlar.Ya da şu an gece emzirmeyi kessek düzeleceklerini düşünüyorum.

Kuaybe said...

Aaa Yusufcuğun küçüklüğünü tarif etmiş birileri :P Gözünü korkutmak istemem kardeş ama aynı yolda ilerliyor MK bebiş.. Bizim maceraları oku, şimdiden gardını al bence sen :))

buyulubahce said...

Ay canım ya, biz hastayken MK da mı hasta oldu? Umarım bir an önce iyileşir benim blog oğlum :) Eskiden sütanne vardı, sonra cici anne çıktı, e biz de blog anne oluruz bu durumda değil mi :)

Anne ve Bebisi said...

Sevgili REG, biz de dusunuyoruz bakalim, kismet:)

Sevgili Ayca, su anda bile durmuyor:) Dedigin gibi dunyayi gezmeye kalkisabilir:p Ben ayagimda salliyorum. Dakikasini tutturabilirsem uyutmak o kadar uzun surmuyor. 20 dakika icinde uyumazsa ya cok yorgundur-yorgunluktan uyuyamiyordur, ya da uykusu yoktur, zorlamayin diyorlar. Biraz gezdirip, oynatip yeniden denemek gerekiyormus. Umarim en kisa zamanda kolayca uyur bebislerimiz:)

Rica ederim suhendancim, siz de gelin hep birlikte gezelim insallah:)
Emzirmeden sonra duzelecegini duyuyorum ben de hep. Aslinda gece kalkmak sorun degil benim icin, bir kac seferi asmadiktan sonra;) Birlikte yatarken daha kolay oluyor, hemen yan donup emziriyorum, uykuya kolayca geri donuyordu. Bakalim yeniden bir arad ayatmaya baslayinca ayni olacak mi? Gece emzirmeyi kesmek istemiyorum, onun icin cok sancili olur. Dayanabildigim yere kadar artik:)

Sevgili Kuaybecim, valla size mana da bulmadim ama:)) Sabir diyorum ben de, yapacak bir sey yok:)))

Sevgili buyulubahce, blog annemiz:) Iyi buldun bu ismi:)
Size de cok gecmis olsun.

yadigar said...

merhaba ben türkiye'den yadigar.yeğenimin bebeğine bakıyorum .bizimki 13 aylık ve anlattıklarınızı biz aynen yaşadık.dişler çıkınca rahatlayacaksınız inşl.blogunuzu her zaman takip eden birisiyim.ama bazen yorum yazıyorum.kendim anne olmasamda bebek bloglarını okumayı seviyorum.aslında minik meleğide her zaman okuyodum ama şifrelemiş:((( burdan ona duyuru yapmak istiyorum.beni bloğunu okumam için kabul ederse sevinirim:))mehmet kaan mşl. çok tatlı olmuş...allah nazardan saklasın.aile büyükleriyle mutlu görünüyo.allaha emanet olun...

ela selin said...

Öncelikle Allah kavustursun diyelim. Gurbetlik zor is valla. Ya giden ya kalan oluyorsun, ikisi de acitiyor..
Kiyamam ben ikinize de yazik size ya.. Zor bir dönem geciriyorsunuz besbelli. Sühendan hakli bence de. Ben de cok duydum emzirmeden kesildiklerinde daha uzun ve kesintisiz uyuduklarini. Bir de bir kitap tavsiye edecegim günün anlam ve önemine uygun. Ama dikkatli okumak kosuluyla cünkü senin de savundugun attachment parenting ile ters düsüyor. Ancak hayat kurtaran iyi tippler veriyor. Bir bakmakta fayda var: "The new contented little baby book". Yazar: Gina Ford. Su an kafayi bozdugum rutin konusunda faydali ögütler vermekte. Bu ögütleri senin önerdigin (en favori kitabim) the no cry sleep solution ile sentezliyorum ve ise yariyor! Benim kuzu 3 gündür cok güzel uyuyor maasallah, hem de aglamadan!! Gece 2-3 kere uyanmasi tekrar uykuya döndügü sürece hic koymuyor. Umarim dis olayi celme takmaz.
Umarim MK bir an evvel su dis ve kaka olayini halleder de annecigi biraz uyur. Bu arada emzirme konusunda arkandayim. Her seye ragmen.
Sevgiler

x