Friday, 25 January 2008

Mama Sandalyesi

Uzun süredir sürdürdüğümüz 'mama sandalyesi' görevinden istifa etmeye karar verdik :) Dün bir mama sandalyesi aldım MK'ya.



Ekmek kabuğu kemirirken...

Bu farenin sürekli kuyruğunu kemiriyor :) Sizin de aklınıza, eskiden TRT'de yayınlanan Ziyaretçiler dizisi gelmiyor mu? :)

hüüüp diye de içelim :)

Kuaybe, işe başlamadan önce MK'nın benimle özdeşleştireceği bir eşyama O'nu alıştırmamı tavsiye etmiş. Böylece ben yanında değilken oğlum benim eşyamla biraz huzur bulabilir, bensiz durabilir, daha kolay uykuya geçebilirmiş. Gerçi MK beni cep telefonum ve lap top'umla özdeşleştirmiş durumda da, bunları O'nun yanında bırakmak pek mümkün değil :) Pek pratik olmaz sanırım :P

Yeleğime falan alıştırayım bari. Ama nasıl yapacağım bunu? Sürekli kullanıp, yanından ayrılırken O'nunla mı bırakacağım?

*******************************

Burcu&Başak (Hanginiz olduğundan emin olamadığım için ikinizin ismini de yazıyorum:)) 6. ayda işe başlayacağından bahsetmişsin. 6. ayda bebekler gayet güzel emmeye devam ediyorlar. Doktorlar genelde 6. aydan sonraki anne sütünün beslenme amaçlı olmadığını söylese de son yıllarda geçerli olan görüş, ilk 1 yıl bebeğin ana besin maddesinin anne sütü (ya da içiyorsa mama) olduğu, ek gıdanın bebeğin tadlara alışması olduğu yönünde. O yüzden ikinci 6 ayda da emmeye devam etmesi önemli.

İş yerinde sütünü mutlaka sağmalısın aksi takdirde süt üretimin düşer. Akşamları sağıp bırakabilirsin, ertesi gün sen yokken içsin diye. İş yerinde de sağıp eve götürebilirsin, eğer buna imkanın varsa. Sütünü sağman azalmaması için çok çok önemli.

Bir de ek gıdaya geçişte dikkatli olmak, özellikle çalışan anneler açısından önemli. Ek gıda ile karnını doyuran bebek erkenden emmeyi bırakabilir. Bebek emmedikçe süt azalır, süt azaldıkça bebek karnını başka şeylerle doyurur ve erkenden sütten kesmek zorunda kalabilirsin.

Ek gıda konusunda çok panik yapma. Ek gıdaya geçiş ile bebeğin diş çıkarma süreci denk gelebilir, MK'da olduğu gibi. O zaman da canı hiç bir şey yemek istemeyebilir :)

20 comments:

Ayça said...

hayırlı olsun :) çok yakışmış

sumuklubocek said...

gule gule kullanin mama sandalyenizi cok kullanisli ve pratik gorunuyor, boylesini gormedim ben bizim buralarda. Mkcigim faydali yemekler yesin mama sandalyesinde...

sumuklubocek said...

bu arada selim mk'yi kendine benzetiyor. mk'nin fotolarina baby delim diyor :)))

archisugar said...

Gule gule kullansin iskemlesini.
:-)

süpürgesizcadi said...

Güle güle kullansin Mama sandaylesini MK, gittikce daha da yakisikli oluyo bu arada :)))

archisugar said...

Esracigim, birsey rica edebilir miyim? Senin sitendeki benim blogun linkini (daphne adi altinda yazmissin) http://www.archisugar.com olarak degistirmen mumkun mu acaba? Cok sagol canim. Optum

elif said...

mk sandalyesine çabuk alışmış gözüküyor.güle güle kullansın.bende kafamdaki sorulara ragmen dün yürüteç aldım belki evde biraz oyalanır çünkü hem çok hareketli hem de çok kucak istiyor oğluşum.ayrıca mk çok fotojenik :)

sühendan said...

Bende sonunda alıcam herhalde mama sandalyesi.Evde tek başıma olduğumda bazen enes de yemek esnasında kardeşi kucağımda olduğu için gelmek istiyor kucağıma.Benim için de kaçınılmaz herhalde...

Süt konusunda dediğin doğru.Eskiden daha çok emerdi.Hatta bazen çok sütüm olup beni rahatsız ederdi.Şimdi ise az emdiği halde sütler dolup rahatsız etmiyor.Herhalde emmediği zamanlarda sağmadığımdan azaldı:(

Kuaybe said...

Canım ben denemedim daha önce yeni başladım ama sanırım dediğin gibi, onunla birlikteyken sürekli aynı yeleği giy mesela, sen yanında değilken de onu odada tutsunlar.. Sanırım onu gördükçe senin de orada olduğunu sanacak.. Demiştim ya, köyde sürekli aynı tülbenti takıyormuş anneler, o yokken de o tülbentle uyutup oynatıyorlarmış bebişi.. Umarım işe yarar..

Kuaybe said...

Mamiş sandalyeniz de hayırlı olsun tabii.. Ham hum şaralop olsun inşaallah :))

AycA said...

güle güle kullanın mama sandalyenizi..:)

Isil Simsek said...

E.Pantley'in kitabinda okumustum, uyurken yanina alabilecegi bir oyuncagi, emzirirken araniza alirsan, böylece senin kokun o oyuncaga gecerse, sen yokken onunla avunabilirmis bebek.hayirli olsun mama sandelyeniz ;)

AYSUN said...

Güle güle kullanın mama sandalyenizi. En güzel rahatlık. Bir de büyüyünce inmeye çalışması olmasa:)

Aylin'nin Büyülü Bahçesi said...

hayırlı olsun küçük adamın mama sandalyesi.gerçi Mk nın mamalık zamanı geçti artık.ne bulsa götürüyor maşallah.
ayrıca siz bu velede bal mı sürüyorsunuz bu ne şirinliktir 1001 kere maşallah
mama sandalyesıne cok cabuk alısmıs görünüyor MK.yeniliklere açık çocuk vesselam :)

ipek said...

MK yeni mama sandalyesini sevmiş görünüyor. Hayırlı olsun.
Son fotoda pipet tutuyormuş gibi gerçekten:))
Çok sevimli maşallah!!(oyuncağı için aynı şeyi söyleyemiycem!)

Serra yiLmaz said...

ya ben kac ay uStune geldim buralara. Ne kadar buyumu$ Mehmed Kaan???? inanamadim. Mama sandalyesinde oturan yaki$ikli bisim ciddi bebekmi$ megersemmm :)
blogLara hic ugramiodum uzun zamandir, seninkine gitti eLim nedenSe. in$ iyisindir. opuorum kocaman. ben ders caLi$maya devam... :)
byE

~Serra

Açalya said...

Oh beeee nihayet! yayila yayila yesin kasifim ustunde.

minik talhanın annesi said...

hayırlı olsun mama sandalyesi. afiyetle yesin mamalarını...
ziyaretçileri hatırlamaz olurmuyum. özellikle yemek seansları :D

Sebnem'den said...

MAMA SANDALYESİ İYİ OLMUŞ...BİRAZDAN ORADA OYALANIR.TEYZEMLE BERBER...İLK TORUNUNA MAMA SANDALYESİ ALIRKEN ŞOK OLMUŞTUM..ÇOCUĞU ALIYOR BİR O SANDALYEYE BİR BU SANDALYEYE OTURTUP DURUYOR..HANGİ RENK DAHA YAKIŞIYOR DİYE 1 SAAT DENEDİLER..BİZİMKİSİDE MUTLU..FARKLI YERLERE OTURDUKÇA KAHKAHA ATIP DURUYOR..
AMA KÖTÜ HABER..MAMA SANDALYESİ HEVESİ EN GEÇ 1 HAFTADA BİTİYOR..YENİDEN YERLERDE DOLAŞMAK İSTİYORLAR

OZY said...

Ooo mamiş sandalyeniz hayılı olsun,biz de en yakın zamanda almak istiyoruz.Mehmed efendi hemen kaynaşmış sandalyesiyle;)

x