Thursday, 3 January 2008

Kömbeci Mehmed Emmi

1 Ocak Pazartesi:

Yeşim Teyzesinin evinde, rice cake kemirirken...

MK artık sandalye, masa altlarında dolaşır oldu.

3 Ocak Çarşamba:



Bizim oğlan katı gıdaya geçiş aşamalarını tümden atlayıp kömbeye geçti :)) İki değişik yiyeceğin adı kçmbe aslında. Bir tanesi, yurtta Maraşlı-Malatyalı arkadaşlar sayesinde yediğim kurabiyemsi ama bayatlamayan cinsten bir yiyecek. Diğeri de MK'nın babaannesinin yaptığı, İç Anadolu'ya özel un+su+maya'dan oluşan ekmeğimsi olan.

Foto bizim değil :) Kaynak şurası: Vikipedia

Ozy, eşinin arkadaşının 10 aylık bebeğini nasıl beslediğini anlatmış. O kadıncağızı görünce de şoka girmişler tabii.

Zavallı bebecik diyorum, bana da günde zorla 10 kase yemek yedirseler ben de kusarım sanırım :)

MK geçen hafta hastalanınca yediği az miktardaki katı gıdayı da tamamen kesti. Dün ve bugün biraz biraz yemeye başladı yine. Ama tabii MK'nın şu vakte kadar tüm yediklerini toplasak ancak 1 kase yapar :)

Bugün ise, akşamdan annesinin mayalayıp sabahleyin babaannesinin pişirdiği kömbeyi ısıra ısıra bir yiyişi vardı ki görülmeye değer :) Kömbe parçasını ısırıp kömbeyi bir yana, kafasını diğer yana çekerek koparıyor :) Büyük parçaları nasıl yutacak diye panik yaptığımdan terliyorum ama maşallah Mehmed emmi koca adam gibi yutuyor lokmaları :)

Yine de tek başımayken henüz cesaret edemem böyle bir şeye. Ben yiyeceklerini pürüzsüz püre yapmıyorum, taneli falan veriyoruz ama yine de büyük lokmalar için korkuyorum.

*************

Bu satırları yazarken msn'deki bir arkadaşımdan acı bir haber aldım. Yakın bir arkadaşımızın eşi, geçirdiği trafik kazası sonucu hayatını kaybetmiş. Arkadaşımız 3 aylık hamile :(

Çok üzgünüm.

Her ölüm erkendir ama gençlerin ölümü daha zor, daha acı geliyor insana. Hele de arkasında daha doğmamış bir yetim bıraktıysa :(

15 comments:

püstüklü mama said...

Allah rahmet eylesin :(

Şu ilk fotoğrafta sağ yanağın hafif şiş bi kısmı var ya; heh işte orası; orası benim. Öptüm, kokladım ve kaçtım :)

İyi seneler.

Köşenin Delisi said...

çok üzüldüm arkadaşının eşine :((( ne diyeceğimi bilmiyorum....

Mücevher Kutusu said...

Öyle bir durumda nasıl hisseder insan? Birkaç sn. düşünmek bile içimi acıttı. Allah rahmet eylesin. Bu psikolojiyle bebek nasıl büyür Allahım sabrını da versin.

Ben MK'nin en çok gözlerini seviyorum. Kömür gibi kop koyu baktınca bakıyorsun. Kömbeyi bilmen tuhaf geldi. Anadolu da yaygın bir yiyecek anlaşılan anneme de b.annem öğretmiş.

mesecina said...

Son verdiğin hebere çok üzüldüm. Allah kalanlara sabır versin.
3. fotograf süper! Maşallah.

süpürgesizcadi said...

Cok üzüldüm Arkadasin icin,Genc ölüm herzaman cok aci,hani derler ya Ölüm kimseye yakismiyor ama genc ölüm hic yakismiyor, allah geride kalanlara, esine bol sabir versin ,mekani cennet olsun :(


Hay Masallah ya :))) Ne güzel kemiriyor kömbeyi :))) Bizim Asya pek kibar gecengün eline havuc verdim onu bile tutmadi cadi igrenir gibi yüzünü eksitti bi de utanmadan bacaksiz :)

minik talhanın annesi said...

rabbim rahmet eylesin. kalanlara sabır versin... çok üzücü bir olay.

söylemeden geçmeyeyim mk yemiyor diyorsun ama resmen çocuk ağır yemek istiyormuş. yap annesi kömbeler, su börekleri, içli köfteler... ne yapsın tatsız tuzsuz yemekleri dimi ama.

SENABERA said...

Çok üzüldüm, Allah rahmet eylesin! Eşine ve yakınlarına sabırlar versin...

Açalya said...

ay ya ne güzel gülümseyerek okuyordum, acı haberi sona saklamışsın.Çok üzüldüm, kızcağıza sabır diliyorum.

Rana Eslem GULMEZ said...

gulumsemeyle okurken birden aci haberi okuyunca cok uzuldum rabbim arkadasinizin gonlune ferahlik versin mekani cennet olsun insaallah.mknin yedikleride yarasin tatlisima cok optuk sevgiler...

alev said...

Gemis yeni yiliniz kutlu olsun. MK ne kadar buyumus bu arada.Bu cocuklarin gelisimine yetismek mumkun degil. Masallah!

Anonymous said...

Çok acı bir haber,kalanlara sabır diliyorum.

Bende Konyalıyım,kömbeyi de bilirim.Sizinkiler nereli acaba?
MK cık yine çooook tatlı.

Duru nun anesi Serpil

Ayça said...

merhaba,
haber çok acı. Şehit haberi almış gibi oldum birden :( Rabbim sabır versin.
Bişey sormak istiyorum. Mk yı her ay kontrole götürüyor musunuz? ek gıdaya 6. ay onunda mı başladınız tam olarak. Bir de kaç saatte bir emiyor? biz en fazla 2 saatte bir emiyoruz. 4 saat olmalıymış ne apsam bilmiyorum da :(

Pıtırcık said...

Arkadaşın için çok üzüldüm gerçekten,o kadar zor bi durumki allah sabır versin.

AycA said...

Zor biri durum olmalı Allah yardımcısı olsun..:(
bebeğini sağlıkla eline alsın onun ömrü uzun olsun inşallah.. off yaa. gerçekten çok zor bir durum ..

Bu arada MK çookk tatlı oluyor fazlasıyla artık annesi yaa....

Yasemin/Beril said...

Ben o dil çıkartmış MK'yı ısırırım. Maşallah 41 kere Maşallah.
Yemek işini takma kafaya bizim Beril hanımda az yerdi.Şimdi de çok farklı değil ama ben onu 7 aydan itibaren taneli yedirmeye alıştırdığım için ( bizimki 7 aylık susamlı simit yerdi) şimdi ne versem yiyor( bamya, enginar her türlü sebze, köfte)Maşallah ama az yiyor. Olsun en azından her vitamini alıyor diye moral buluyorum. Kilolu ama fos olmasından iyidir. Taneli vermekten çekinme bir şeycik olmaz onlara. Benim bir arkadaşım 5 yaşındaki oğlunu hala blender'dan geçirilmil çorbalarla besliyor. Başka bir arkadaşımızın kızı da 4 yaşında çiğnemeyi bilmediği ve annenin blender kolayına geldiği için kasları gelişmemiş hala doğru düzgün konuşamıyor. Belki extrem örnekler olabilir ama böyle çok var ve anneler sorumlu maalesef. Benim için MK'yı ısır lütfen. Sevgiler..
www.berilingunlugu.typepad.com (Eski Eylül)

x