Monday, 21 January 2008

Emzik emmiyor tabii:) Bu saatten sonra eline verince sadece oynuyor :))

MK'nın şu an 2 bakıcı adayı var. Nisan sonunda işe dönmem gerekiyor, o zamana müsait olacaklar mı bilmiyorum.

İşe dönmem gereken zamanda MK hemen hemen 1 yaşında olacak. Ve anneden ayrılmak istemediği dönemin içine giriyor olacak. Separation Anxiety denilen bu dönemle -ki umarım yaşamaz, çünkü bazı çocuklar yaşamıyormuş ama yine de düşük bir ihtimal- işe dönme zamanım çakışıyor :( İkisi üst üste çok fazla minik bir bebek için.

Hiç ayrılmadık bugüne kadar, şimdi birdenbire onu tüm gün bırakıp nasıl işe döneceğim? İş yerim şehrin öbür ucunda, 1.5 saat gidiş, 1.5 saat dönüş. Metro+Araba ile. Sabah 8'de çıksam, akşam 8'de ancak dönüyorum.

Şimdiden endişelenmeye başladım.

MK üzülsün istemiyorum.

İşe hem dönmek istiyorum, hem istemiyorum.

Nisan sonu öncesi biraz pratik yapmalı, bakıcı adayı kesinleşirse. Yarımşar gün bırakmaya başlamalı.

17 comments:

Minik Patikler said...

Canım bir yaşında bir şekilde razı oluyor bebiş, eğer dönmen gerekiyorsa bence çok ta tereddüt etme. Nedenini sorarsan, ben şimdi bir yaşına göre çok çok daha fazla zorlanıyorum evden çıkarken :) separation meparation anxiete hikaye canları ne zaman isterse o zaman bağlanıveriyorlar sana :) Bir yaşındaki çocuğun başkası tarafında giderilebilecek ihtiyaçlarıyla daha büyüğün arasında çok fark var, bunu sen de gözlemleyebilirsin çevrende. En basitinden adam bebek, bazı şeyleri, daha büyük bebelere göre daha kolay kabulleniyor. Ne kadar küçükse razı etmek o kadar kolay Allah'ın izniyle, endişelenme.. Zaten öyle bir korkusu olan çocuk, anneyi diğer odaya bile bırakmaz. Üstelik onunla kalacak kişinin onunla olan ilişkisi o kadar önemli ki bazen bozuluyor insan niye umursamadı diye :) ama diğer yandan seviniyorsun iyi birisi olduğu için. Siz birlikteyken onunla zaman geçirmesini sağla ilk başta, sonra diyelim sen duşa gir ve MK bakıcıyla kalsın, sen telefonla konuş diğer odada onlar oynasın, MK annesinden (ve babasından) başka biriyle de zaman geçirilebileceğini öğrensin önce, evden çıkışı en sona bırak. Camdan sana el sallasın falan filan ama o esnada tutan kişi ilgisini başka yerlere doğru yöneltsin, ''gökyüzü ne kadar mavi'' ''inanmıyorumm, şurdaki araba xx'in arabasına benziyor, kırmızı araba benim, sen hangi arabayı istiyorsun, hadi araba gibi ses çıkartalım'' :) Bakıcı değil tiyatro oyuncusu olacak kimi zaman kısacası. Zaten MK'nın keşfedecek o kadar çok şeyi var ki ilgisini çekmek gerçekten hiç zor olmamalı. Neticede ona bakan kişinin işi bu olacak, Allah en iyisini versin :)

Eve döndüğünde uzun bir zamanı ona ayır, seni çok özledim, resmine baktım, seni düşündüm diye duygularını belirt. Sen gerçi bunları zaten düşünmüşsündür ama ben biraz kendi deneyimlerimden yola çıkarak bir yorum yapayım dedim.

alev said...

Senin icin zor bir donem belli! Ama er ya da gec cocuklarin anne babadan kisa bir sureliginede olsa ayrilma vakitleri geliyor. Sen en azindan 1 yasina dek bebeginle dolu dolu vakit gecirmis olacaksin, bence hersey yoluna girecek. Icini ferah tut :)

irem said...

esra seni çok iyi anlıyorum bende işe başlayaı 1.5 hafta oldu ama bırakıp gelmek her sabah o kadar zorki.bazen kendimle hesaplaşıyorum değermi minik kuzumdan ayrılmaya, gözün gibi baktığın evladını başkasına emanet etmeye diye ama sonra diyorum onun geleceği için çalışman lazım. ama yıllar geçse bile ondan ayrılmaya hiç bir zaman alışamıcam sanırım :))

meltem said...

esracıgım insallah kaancık sorun cıkartmaz...aksi takdirde senin icin cok zor bir donem olur...

ama dedigin gibi en azından ara ara kaancıgı bırakı gitsen belki de alısmaya baslar..

allah yardımcınız olsun canım...

insallah sorunsuz atlatırsınız bu donemi:)))

Ayça said...

kolaylıklar diliyorum ama bunları düşünüp canını sıkma bence, şiminin keyfine bak nasılsa o gün daha gelmedi. minik patikler çok haklı. bende 11 şubatta başlıyacağım daha ağzı süt kokarken 4 aylıkken o daha zor geliyor :( Rabbim yardımcımız olsun..

Köşenin Delisi said...

:((( Ben de habire bunu düşünüp duruyorum. Dün de Ayça'nın yazısını okudum kötü oldum gece gece... Ağustos sonu başlamış olacağım işe ben de. Aynı senin gibi bizim de ev-iş arası 1-1.5 saat, üstelik tek araç da değil gidiş bi otobüs+bi dolmuş, dönüş yine aynı şekilde...sırf bu yüzden taşınacağız yaza doğru. Hem taşınma, hem bebek bakıcısı bulma/alışma, hem işe dönme, hem oğluştan ayrı kalma bir arada nasıl olacak hiç bilmiyorum...iyi düşünmemiz lazım sanırım. Ben düşünemiyorum gerçi şu an, çok moralim bozuluyor ve geriliyorum...ama alışacağız elbet... di mi.

ipek said...

Esracım bence bir yılı bebeğinle dolu dolu geçirebildiğin için şanslısın. (40ı çıkar çıkmaz işine dönmek zorunda kalanlar var) Ayrıca MK nın gönüllü bakıcıları da varmış ne güzel. Bakıcı aramana da gerek kalmamış:) Senin de gözün arkada kalmadan bırakabileceğin kişilerdir eminim.
Çocuklar çabuk alışıyorlar yeni düzenlerine, zorlanan üzülen daha çok anneler oluyor.
Allah yardımcın olsun canım.

Anonymous said...

1 yilini annecigiyle birlikte gecirebilen sansli bebelerden kaan.cim, iyi ki iznini ayarladin ve bu sureyi dolu dolu kaan.cimla gecirdin. hersey yolunda gidecektir, kaan.cim da senden cabuk uyum saglayacaktir, emin ol.
Operim hasretle kaan.cigimi ve seni.
Duygu

sumuklubocek said...

Esracigim bence de simdiden alistirma yapmanin faydasini gorebilirsin. Ancak ben de insallah cok fazla sorun yasayacagini zannetmiyorum cunku gordugumuz, duydugumuz ve anlattigin kadariyla MKcigim genel olarak mutlu bir bebek -masallah-. Ozellikle de kendi ortaminda bakilacaksa (versus daycare) bu daha da minimize edilebilir.
Endiselenme diyorum, MKyi da opuyorum!

zuleyha said...

merhaba esra;
benim kızım şuanda 4 ay 20 günlük ve yarın işe başlıyorum. o kadar moralim bozuk ki. geceleri uyuyamaz oldum. sürekli gözlerim doluyor. ve ben ayda 7 gece evde olmicam, nöbetim var. ve ertesi gün de akşam 4 e kadar çalışıyorum. ne desem bilmiyorum, siz çoook şanslısınız. ben hakkım olan ücretsiz izni alamadım. türkiyede herşey amirin keyfine bağlı. beddua etmek istemiyorum ama yine de neyse diyeyim. asistan dr.um ve işi bırakamam- çok ciddi bırakmayı düşündğüm oldu zaman zaman-. MK yı çok seviyorum. çok tatlı güzel bir bebek.keşke daha rahat bir mesleğim olsaydı. bu arada bakıcıyı önce tutup 1 ay falan alışma süresi olursa daha iyi olur. sevgiler...

minik talhanın annesi said...

allah yardımcın olsun... ama ufak ufak alıştırırsan bir sorun olmaz diye düşünüyorum. umarım kolaylıkla alışırsınız iş hayatına. hem mk. hem de sen

yadigar said...

merhaba esra,ben Türkiye'den yazan yadigar.daha önce bahsetmiştim yeğenimin bebeğine bakıyorum diye.bizimki 13 aylık oldu mşl.yeğenim bebek 2 aylıkken işe başlamıştı.ama süt iznini kullanıyodu ve 2.30 eve geliyodu taki 6 aya kadar devam etti.şimdi ise sabah 8 de gidiyo akşam 18.00 da geliyo. saat 18.00 oldumu bizimki kapılara bakıyo.geç kaldığı vakit annesinin ismiyle bagırarak onu arıyo.annesi geldiği vakit onu bir öpüşü varki görmeye değer.çalışan annelerin bebekleri daha düzenli oluyolar.MK.seninle biraz uzun zaman geçirdi.alışması zaman alacak ama alışır inşl.daha var şimdiden üzülme.allah verir kolaylık.iyi günler olsun ...

yadigar said...

merhaba esra,ben Türkiye'den yazan yadigar.daha önce bahsetmiştim yeğenimin bebeğine bakıyorum diye.bizimki 13 aylık oldu mşl.yeğenim bebek 2 aylıkken işe başlamıştı.ama süt iznini kullanıyodu ve 2.30 eve geliyodu taki 6 aya kadar devam etti.şimdi ise sabah 8 de gidiyo akşam 18.00 da geliyo. saat 18.00 oldumu bizimki kapılara bakıyo.geç kaldığı vakit annesinin ismiyle bagırarak onu arıyo.annesi geldiği vakit onu bir öpüşü varki görmeye değer.çalışan annelerin bebekleri daha düzenli oluyolar.MK.seninle biraz uzun zaman geçirdi.alışması zaman alacak ama alışır inşl.daha var şimdiden üzülme.allah verir kolaylık.iyi günler olsun ...

buyulubahce said...

Ben 5,5 aylık bıraktım oğlumu. Alışıyorlar merak etme. Asıl alışamayanlar bizleriz. Sen sağlam dur, bunu bir kriz haline getirme. MK akıllı çocuktur, doğal sürecin bu olduğunu anlayacaktır. Bir süre naz yapabilir ama sen mutlaka sağlam dur. Senin zayıf tarafını keşfederse üzerine gider bu maymunlar. Güvendiğin bir bakıcısı olduğu sürece sorun olmayacaktır.
Şimdiden kolay gelsin...

tuna said...

esra hic degilse icine sinen bir bakici adayi bulmussun, efe simdi anane ile sorun yok ama bakici abla bulma konusunu biz henuz asamadik

Burcu Tuncer Kostak& Başak Nalbant Tuncer said...

esracım çalışma koşulların her ne kadar iyi olsa da sonuçta gün ayrılmak bile çok zor. seni çok iyi anlıyorum. ben de nisan sonu işe başlıycam. ama şimdiden enişe etmeye başladım. o zaman duru 6 aylık olacak. yani tam ek gıdaya geçme zamanı. deneyimli annelere sormak istediğim birşey var. 6.ayda emme durumu nasıl?ben yaklaşık 12 saat evde olamıycam. sabah çıkarken akşamüstü geldiğimde ve gece yatarken emzirmek yeterli olur mu?iş yerinde süt sağmam gerekir mi?ayrıca tek ayrlma konusunda endişelenen ben zannedip ne kadar pesimistim diye üzülüyordum. herkes aynı durumdaymış.

Bir Hoş Seda imiş... said...

Esracığım bebek bakımı anne bebek saatlerini hiç bilmiyorum çünkü henüz bir anne değilim(eğer olursam senden ve sayfandan çok yararlanacağım kesin) ama duam Mk ve senin hep keyifli mutlu anne oğul olmanız hangi koşullarda olursa olsun.Rabbim sana ve tüm annelere kolaylıklar versin. Ben MK hergün yeni resmini görmek istiyorum.Bu çocukda ne var bilmiyorum hergün kaç kez uğradığımı söylesem şaşırırsın:)Hani yakın olsak MK ben bakarım bile diyeceğim:)

x