Tuesday, 22 January 2008

Bakıcı Adayı ile İlk Tanışma

Bugün gittiğimiz misafirlikte, ev sahibi bebişin örümceğinde/yürütecinde takılırken :))

Sevgili Arkadaşlar, destekleriniz, tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. Çok makbüle geçiyor, bilesiniz. Pek çoğunuzun belirttiği gibi hem ben, hem MK bu konuda çok şanslıyız aslında. Bu ülkede, 39 haftası ücretli olmak üzere (Her ne kadar maaşın tamamı olmasa da) 1 yıllık doğum iznimiz var. Erkenden bebeğinden ayrılmak zorunda olan arkadaşlar, inşallah en kısa zamanda bebeklerinizle/çocuklarınızla uzun uzun vakit geçirmeye başlarsınız. Özellikle doktor arkadaş sevgili Züleyha, sana iki kat kolaylıklar diliyorum. Umarım en kısa zamanda daha anlayışlı bir amirle çalışmaya başlarsın.

Bu arada, haftada sadece 2 gün çalışacağım dersem iyice kızmazsınız umarım bana:) Halime şükretmeliyim, haklısınız.

******************************

Bugün 2 çocuklu bir arkadaşıma gittik, MK+Ben+Babaannesi. Arkadaşımın 3 yaşlarında bir kızı, MK'dan 10 gün küçük bir oğlu var.

Arkadaşımın kızı sevmek için MK'ya doğru eğilip çocukça sesler çıkardı, bizinmkisi bastı çığlığı :) Bir kere huylandı, kız ne yapsa korka korka ağlıyor. Kız legolarını yerde biraz gürültülü dağıtsa MK ağlıyor :)

Bizimkisi öyle ani sese, ani harekete alışkın değil, biz evde sessiz sakin oturuyoruz:)

En sonunda annesi kızcağızı başka odaya, bilgisayarda bir şeyler izlemeye gönderdi de rahatladık :) Daha önce, henüz oğlanlar daha küçükken MK ile arkadaşın oğlu ME karşılıklı ağlarlardı :) Şimdi iki delikanlı iyi anlaştılar:) Anlaştılar dediğim, tabii daha oynamayı bilmiyorlar ama en azından bu sefer birbirlerine bakıp bakıp ağlaşmadılar :)

Evden çıkarken babaanne ve dedesi, amman bir de kıza bir şeyler yapmasın bizimkisi diye dertleniyorlardı ama bizimkisi ancak kendi çöplüğünde palazlanan bir horoz anlaşılan :P Bugün gözüme çok pısırık göründü :))

MK'yı daha sık çocuklu ortamlara sokmalıyım. Aslında apartmanda bir komşum var, onun kızı 4-5 yaşlarında, onun yanında hiç böyle bir sorun olmamıştı. Sanırım arkadaşın kızı da henüz küçük :))

******************************

Bugün MK'nın bakıcı adaylarından birisi ile tanıştım. Arkadaşımın yakın bir akrabası, 50 yaşlarına yaklaşmış Türk bir abla. 4 çocuğu var, ilk kızları ikiz. Kızları da okul öncesi eğitim bölümünde okuyorlar, haftada 3 gün okuldalar, 2 gün iş olursa çalışıyorlar, olmazsa evdeler. Yani evde aynı anda 3 bakıcı olma ihtimali var :)

Ben çok sevdim, tecrübeli (hem işinde, hem 4 çocuk yetiştirmesi sebebiyle), sevecen, güleryüzlü, güzel referansları olan bir abla. Teknik olarak MK'ya benden daha iyi bakma ihtimali var. MK da ablanın kucağında gayet keyifli görünüyordu. Marttan itibaren ara ara bırakmaya başlamalı sanırım.

MK'ya bizim evde bakmayacak bu arada, onun evine bırakacağız. O yüzden önceden başlatmakta fayda var hakkatten:) 1. gün yarım saat, 2 gün 1 saat vs diye diye süreyi uzatarak bırakmak en güzeli.

Selam Gençlik! Naber?

17 comments:

Açalya said...

Canim ya poza bak, selam genclik falan alla alllaaaaa!

Calismaya basliyormussun, hayirli olsun. Bakici isini de halletmis gibisiniz bu da guzel bir haber. Kolay gelsin.

SENABERA said...

Önceki yazını okuyunca azıcık üzülmüştüm doğrusu.. Özellikle de üç saatin yolda geçeceği için.. Ama haftada iki günmüş meğer ve çok sevindim:) İki gün olması süper, hem Mk ya değişiklik olur hem de sana.. Bir de içine sinen bakıcı bulmuşsun, buna da çok sevindim... Alıştıra alıştıra bırakırsan problem olacağını zannetmiyorum... Öperim MKcığı...

Melek* said...

maş çok şeker resimlerde evlerin neşe kaynağı oluyorlar dimi

DERYA said...

bakıcı ıcın gözün aydın içine sinmesi cok önemli ama denetlemeyi ihmal etme her ne kadar güvensende bu akıllı cocuk gercekten kendi cöplügüde öter.

Anonymous said...

bakici isin hallolmus, hadi hayirlisi, sevindim. pozuna da bayildim, selam genclik haa.. :))
duygu

AYSUN said...

Ne kadar şanslısın iş konusunda. Keşke burada da anlayışlı amirler ve patronlar olsa da cumartesi gelmesem işe:P

Maşallah kaan süper oldu:)

Bir Hoş Seda imiş... said...

Ayy pozları süperrrr acayip keyif alıyorum ben bu blogan:)İnşallah çalışmaya başlayınca blog ihmal edilmez:))Herşey yolunda gider inşallah

gül said...

Mehmed Kaanı çok özledim, ne zamandır internete giremiyorum. Şimdilik fotoğraflarıyla hasret giderip kaçıyorum...

elif said...

selam mk, ben kaan yusuf annem sizin tam bir müptelanız oldu tabi bende sen benim abim sayılırsın benden 2 ay büyüksün bu arada çok yakışıklı çıkmışsın resimde. bol sağlıklı günler :)

Anonymous said...

e süpermiş 2 gün çalısacak olman:)
kolaylıklar diliyorum sana.
ne çok büyüdü mk,,daha da büyüyecek.
ne ilginç aslında..
öyle düşündüm kaldım:)
öpücükler size

Acqua said...

merhaba, allah bağışlasın çok tatlı birşey. onu bırakıp gitmek, hem de başka birisine emanet ederek gerçekten çok zor olsa gerek. ben maalesef doğumdan sonra işimden ayrıldım, ailemden de uzak yaşadığım için kızımın yanında olmam gerektiğini düşündüm. size kolaylıklar diliyorum, umarım sorunsuz atlatırsınız bu geçiş dönemini.

sevgilerimle
www.bebekbuyutu-yorum.blogspot.com

OZY said...

Esracım,haftada 2 gün çalışmak bence seni rutinden kurtarıp inşallah bebeğinle daha verimli zaman geçirmeni sağlayacaktır.Biliyorsun Tr de böyle imkanlar yok,ben çalışmaya devam etseydim bebebiğim 2 ay 18 günlükken çalışmaya başlamam,4 saate yakın trafik çekmem ve sabah 7 civarı evden çıkıp akşam 9 civarı dönmem gerekecekti.
Part time iş bulabilsem 1 yaşından sonra ben de çalışmak isterim ama dediğim gibi Tr de hayat farklı.

archisugar said...

Turk bir bakici bulmus olmana cok sevindim. Hem de tecrubeli olmasi cok iyi. Icin rahat edecek anladigim kadariyla. ISe baslayan bircok anneden daha rahat oldugunu gordum yazinin.Hadi hayirlisi.
:-)

minik talhanın annesi said...

iki gün çalışcak olmana sevindim...
özellikle de bakıcı konusuna... hayırlı olsun inşaallah.
mknın fotoları yine bitirdi beni... selam gençlik hahahahahahaha
maşaallah barekallah

ela selin said...

Esracim haftada ki gün calisiyor olmak büyük sans. Ben en fazla haftada 4 güne razi edebildim ama bu da samda kayisi diyorum. Türk bakici adayiniz hayirli olsun. Darisi bizim basimiza. Ben krese verecegim Selin'i. Su an düsüncem acaba öglene kadar kres, ögleden sonra bakici mi olsun seklinde..
Yukaridaki arkadaslarin ortak kanisi: bebekler annelerden daha cabuk uyum sagliyorlar. Tahmin edebiliyorum. Biz öyle üzüm üzüm üzülüyoruz... bebisler hallerinden memnun. Ama tabii travma olayina dikkat etmek lazim, geri dönüsü yok.
Önemli olan icini rahat ettirmek. Iyice düsün tasin, bakiciyi arastir. Referanslari ara sorustur. En dogru karari icgüdüsel olarak vereceksin sonunda.
Kolay gelsin.

Kuaybe said...

Sana da selam genç :P

Canım evden çalışmaktan bahsediyordun, olmadı galiba.. Ama iki gün de çok iyi bence.. Diğer arkadaşların da dediği gibi, Türkiyedeki durumu biliyorsun.. Çok şükretmen lazım.. Bakacak kişi de içine sindiğine göre inşaallah kolayca atlatırsınız..

Şu ayrılık anksiyetesi fena birşey yanlız.. Aneanne bile kesmiyor bu durumda bebeyi, hatta baba bile yetmiyor!! Bana "k.i.s.d" bir kitapta okuduğu şeyi önermişti.. MK'nın seninle özdeşleştireceği bir nesne belirleyip ( bir body, bir fular, bir kukla olabilir )şu andan itibaren onu hep yanınızda bulundursan mesela, sonra sen olmasan da o nesne orada oldukça kendini daha iyi hisseder gerçekten.. Kayınvalidemin anlattığına göre, köyde -bu teoriyi bilmeden :p- böyle yapıyorlarmış zaten.. Anne tülbentiyle sürekli oyntırmış bebeği, sonra başkası bile baksa o tülbentle kolayca uyurmuş küçük kişilikler.. Denenebilir yani :))

Yasemin/Beril said...

Canım Allah yüzünü güldürsün inşallah bakıcıdan yana. Ufak ufak başla MK'yı bırakmaya, hatta şimdiden babaanne de hazır sendeyken çık dolaş gel.

x