Thursday, 6 December 2007

Yayla Çorbası Sorunsalı

Yarın akşam bu saatlerde misafirlerimiz gelmiş olacaklar inşallah :) Evi toparlamaya çalışıyorum ama bir yandan toparlanırken diğer yandan dağılıyor :) MK sağolsun kucağımdan hiç inmek istemiyor. Gündüz hiç bir şey yapamıyorum. Yarın eşim öğlen 12 gibi gelecek umarım, böylece yemekleri hazırlayacağım akşam için.

Şimdi gelelim yayla çorbasına. Malum, bu çorbamızın içinde pirinç var. Yayla çorbasını hangi yemeğin yanına yapacağımı şaşırıyorum çünkü hemen hemen her yemeğe bir de pilav yapılıyor! Hem yayla çorbası, hem pilav biraz fazla pirinçli bir yemeğe yol açacakmış gibi geliyor. Bu sefer de mercimek ya da şehriye çorbasında takılıp kalıyorum. Çorbayı çeşitlendirmem lazım :) Hamarat ve tecrübeli hanımlar! İmdat! :)

Yarınki planım yayla çorbası, fırında köfte&patates, nurbeyaz'ın havuçlu tarifi (bu arada tüm tarifler için çok çok çok teşekkürler!) ve pilav yapmak. Bir de üstüne sütlaç yapayım tam olsun heheh :P

Siz bu yayla çorbası işini nasıl yapıyorsunuz yahu hanımlar? :)

Salı:

Yeni başladığım, öylesine öreceğim battaniye-yer yaygısının ilk karesi. Bir zamanlar, ilkokulda iken hevesle başladığım bir paspasım vardı benim. Baklava dilimi gibi ama daha kare şekillerden oluşuyor. 1 ilmekle başlayıp çoğaltarak gidiyorsun, sonra ilmek azaltarak yine tek ilmeğe inip bitiriyorsun. Bu paspas yıllarca örüldü tarafımdan :) Arada mola verildi, lise zamanı devam edildi falan :) Hepsi bitti çok şükür :P (5-6 senede falan, heyy maşşallah:)) Parçaların bir araya dikilmesi bekleniyor :P Hala atılmadı yani:) Annem dolapta saklıyor, başladığım işi bitireyim diye:) Bu sene gidersem inşallah parçaları birleştirip İngiltere'ye getirmeyi düşünüyorum :) Guiness rekorlar kitabına girebilir miyim acaba :P En uzun sürede biten paspas diye :)))

Annesine yardım eden oğluş!

Ve C artık bir gazi :)
MK'nın haşin ellerinde kurtaramadık maalesef :)

Bir kaç şey almak için IKEA'ya gittik. Yeşim ve Nihat da geldi. Beyleri restaurant bölümüne yollayıp Yeşim'le kendimizi IKEA'da kaybettik :P Aslında tam öyle olmadı, ben sürekli Yeşim'e; onu alma, çok bakınma, hadi çabuk, daha Meral'lere gidicez... vıdı vıdı.. bıdı bıdı.. diyerek kızı bi rahat bırakmadım :)

Asıl amacım yastık ve nevresim takımı almaktı, yastıkları almadım ama nevresim takımını aldım :) Çok güzel, çiçekli, cıvıl cıvıl bir takım. Bu ülkede de şöyle saçma bir şey var, Nevresim takımı denilen şey 1 yorgan örtüsü+4 yastık kılıfında oluşuyor! Çarşaf yok yani, onu ayrıca alacaksın. Onun yerine 4 tane yastık kılıfı var! Yahu onu 2 yap, bir de çarşaf yap!

Extra almak zorunda olmamız bir yana, her zaman takımın rengine uygun çarşaf bulamıyor insan! Böyle de anlamsız bir şey biz Türk bayanları için :P

Bi sakal traşı yapalım mı abim? :))

Eve bi vestiyer lazım, bakalım uygun bir şeyler var mı?

hmmm... 103. sayfa diyor...

Bir de şu IKEA kataloğunun tadına bakalım :))

Çarşamba:

-Banyo saati-
O el banyo sırasında hiç ayrılmadı o kenardan :)

Meral ve Meltem teyzelerinin hediyelerinden birisi olan pijaması :) Çok teşekkürler teyzeler! Çok güzel, yumuşacık :))

Bir varmış.. Bir yokmuş...


Perşembe:

Çok pis poz keserim :)


Bu bere baba tarafından gelen hediyeler arasındaydı. Ama kimden olduğunu hatırlayamıyorum :) Yarın akşam öğreneceğiz :))

Türk marketinde, alışverişte. MK annesine yardım ederken :))

16 comments:

melike said...

ben şimdiye kadar hiçmi hiç yayla çorbası yapmadım ama çok güzel bir mercimek çorbası tarifim var mercimek ve biraz bulguru(soğan katsan da olur katmasanda ben genelde piştikten sonra terbiye yöntemiyle katıyorum)beraber pişirip süzgeçten geçiriyorum sonra soğanla terbiyesini yapıyorum biraz daha kaynatıyorum
bu kadarcık basit bir tarif

bak sana ne diyecem sen kaynanan(kayınvaliden)gelmişken ona mehmet kaanı teslim et sigara böreği kurabiye kek ve içli köfte gibi zor yemekleri yap buzluğa at(köfte pişmeden)aniden birşey olsa çıkarsan ilk günkü gibi taze taze

nurbeyaz said...

bende ayni sekilde pilav ve yayla corbasi menusune takiyorum, buldugum cozum ise TR den getirdigim bugday kirik/yarmasi ile corbayi yapmak oldu.hatta bugun ayni yayla corbasi tarifine pirinc yerine mantar ekledim gusel oldu bence ve misafirlerimce, misafire genelde kereviz+havuc+tavuk+tel sehriye corbami yapiorum. misafirin karakterine gore koyu kivamli,kremali veya clear yapiyorum corbayi. bir corba canavari oldugum icin yazmadan edemedim, afiyet olsun

Açalya said...

ay bu kedi olmuş o yün topağıyla annesiiiiii!

yayla çorbası sorunsalında bir başka sorunsal daha var. Şimdi sen yayla çorbasının hangi yemeklerle servis edildiğini mi öğrenmek istiyorsun, nasıl yapıldığını mı öğrenmek istiyorsun, yada çorbalardan sadece mercimek ve yayla çorbası mı biliyorsun da repertuarını genişletmek istiyorsun? eğer çorba işini çeşitlendirmekse sorunsalın, sana bulgurlu yoğurt çorbasını öneririm yayla yada mercimek yerine (herkes yapıyor onları zaten) işte tarif, süper oluyor highly recommended.

Malzemeler
1 Su bardagi nohut
2 Su bardagi pirinç
8-10 Su bardagi et suyu
3 Su bardagi süzme yogurt
1 Adet yumurta
2 Çorba kasigi tereyag
1 Çorba kasigi kuru nane
Tuz
Nohudu aksamdan islatin.
Yapilis Tarifi
8-10 saat önce islattiginiz nohudu haslayin.
Pirinci yikayip 8-10 su bardagi et suyu ile haslayin.
Nohutlari ilave edip pisirin.
Yogurdu tencereye alip yumurta ve tuz ilave ederek iyice çirpin.
Kisik ateste karistirarak ilitin.
Kaynayan çorbadan iki kepçe alip yogurda ilave edin ve karistirarak tencereye bosaltin.
Teryagini eritip içine kuru naneyi ekleyin ve çorbanin üzerine gezdirin.
Sicak olarak servis yapin.
NOT : Çorbaya nohut büyüklügünde kesilmis kuzu eti veya köfte de ilave edebilirsiniz.

Açalya said...

yukarıdaki yorumuma ek not:
aman ya işte, bulgurla da yapabilirsin, ben şahsen bulgurla yapıyorum.

yaban eriği said...

ahanda buda benden bi tarif..hemide yayla çorbasının Konya yöresel versiyonu yoğurt çorbası..(ama süzme yoğurt he.):))
yarım bardak pirinç veya bulgur
1 çorba kaşığı un
1 yumurta
1 bardak süzme yoğurt.
tuz, nane, tereyağ..
pirinç(veya bulgur), un , yumurta ve yoğurt bi kapta iyice karıştırılır..sonra üzerine göz kararı alabildiğine su eklenip ocakta kaynayana kadar karıştırılır..eğer kıvamı koyu olursa sıcak su ilavesi yapabilirsin..Kaynadıktan sonra tuz ve nane ilave edilir..sofrada servis yapılırken de üzerine tereyağ kızartıp dökebilirsin..

şimdi yakın olsak ta MK ya yapıp getirsem..tanıdığım tüm bebişler bayılır bu çorbaya ..:))

ay amma çok yazmışım sankim emine beder oldum..Kolay gelsin canımcım..Öpüyorum..

Pınarın Kulubesi said...

şu fotoğraf altı yazılarına bayılıyorum:)
ben de yapacağım:)

mesecina said...

ben prinç koymuyorum :) o zaman hala adı yayla çorbası oluyormu bilmem ama bizim evin hasta çorbasıdır:) un yumurta az yağ ve yogurtu orta ateşte telle çeviririm katılaştığı zaman sıcak suyunu ilave eder iyice pişip un kokusu gidincede yagda nane kızdırır eklerim. Prinç felan hak getire...
MK banyo sonrası ne tatlı oluyordur, zaten tatlı daaa.. Maşallah

meltem said...

canım gule gule kullanın:)))
begenmenıze cok sevındım:)))

Cimcime'nin annesi said...

Pirincli yayla corbasina alternatif arpa sehriye yayla corbasi.Ben bazen arpa sehriyeyle yapiyorum.O da guzel oluyor.Tavsiye edebilirim.
Nevresimlerin carsaflarinin olmamasi benimde cok garipsedigim bisi.Ama 4 yastik kilifi olayina bayildim.Takimi bozmadan yastik kiliflarini degistirebilirsin.Yastiklar daha cabuk kirleniyor cunku.
muhabbetle..

Öykücü said...

Kesinlikle arpa şehriyeli yap.Pirinç gibi ağza lapa lapa gelmiyor diri ama yumuşak oluyor.

Şehriyeleri çorbayı yapacağın tencerede biraz suyla haşla. Başka bir kapta bir kase yoğurt,bir çorba kaşığı un ve bir yumurtayı karıştır.Üzerine sıcak su ekle.Sonra pişen arpa şehriyelerin içinde olduğu suya yavaş yavaş karıştırarak ekle.

Tuz koyma! Hemen tuz koyarsan yoğurt kesilir.Çorabın başında karıştırarak bekle.Kaynamaya başlayınca altını kapat,tuzunu ekle.

Zeytinyağını biraz kızdır, içine biraz kuru nane koy çorbanın içine ekle.

Ben ağzıma yayla çorbası koymam ama bu muhteşem.Adı da nane çorbası.

Sevgiler:)

Calimero Mutfakta said...

Canim senin paspas olayi bizde de vardi. .ozellikle siyah rengin yaninda turuncu pembe gibi 2. bi renkle cok hos oluyordu :) ben karenin yarisini siyah yarisini pembeli bisey ordugumu hatirliyorum am ane oldu acaba?? altina uygun astar yada pelus gecirip MK ya battaniye olarak da kullanabilirsin.. sevgilerle.. Yayla corbasi bence herseyle yenir bol naneli bayilirim.. Evde kalan az pilavi degerlendirmek icin de birebir.. Sutlac (firin sutlac) bu aralar favorimiz.. yakin zamanda yapip bloguma koyomustum.. tekrardan eveli aksam yaptim.. damla sakizi attim bu sefer icine.. uzerine de dondurma ..nefis oldu :)

Kirpikteki Gözyaşı said...

Tarfiler gelmiş Esracım:) O yüzden ben direkt Memo ya gelmek istiyorum:) Ya bu Memo'yu ne yapmalı? Hopur hopur yemeli! Ne tatlı bir çocuk bu Memo:) Maşallah! Muzur da birazcık:) Lacivert-mavi çizgili kazağına bayıldım:) Esra Memo ayaklanınca işin biraz zor gibi:) Maşallah pek hareketli duruyor:) Bu arada şimdiden gözün aydın:) İstanbul'dan sevgiler, kocaman öpücükler...

Sebla.

arzu c said...

Esracim yayla corbasini genellikle pilav ertesi gune artinca yapiyorum:)yaptiktan sonra blenderdan geciriyorum boylece pirinc tadi farkedilsede princler gorunmuyor ve ana yemegin yanina pilav rahatlikla gidiyor:))Buarada brokoli ve ispanak corbasida cok guzel aslinda hem kolay hem cok degisik oluyor:))mantarda et bulyono guzel oluyor, helal bulamadigim icin uzun suredir yapmiyorum(vejeteryan ben bile et bulyonlu versiyonu daha cok seviyorum:))tariflerini yazmiyorum ama istersen emaillerim:)

Insaallah battaniyenin akibeti paspasa benzemez:Psaka bir yana aslihana gecende bir atki oreyim dedim, binler pisman oldum, kizimin beceriksiz bir annesi var napiyim, fotografini cekip bloga koymaya utaniyorum eni oyle inceki:)))

Buarada ay ben o kuveti tutan eli yerim:Pcok seker masaallah cookkkkk

Minik Patikler said...

Canım bir iftar davetinde yayla çorbasını pirinç yerine arpa şehriyeli yemiştim, ertesi hafta evde de denedim gerçekten çok lezzetli oldu. Üstelik davetli olduğumuz yemekte pilav vardı :) Tadı harikaydı, tavsiye ederim. Bu arada domates çorbasına ne olmuş. Sana pımpiratık bir domates çorbası tarifi. Piyasada satılan domates suları var ya hani, işte bir litre ondan kullanacaksın. İlk başta kıvam için biraz unu ( 2 yk kaşıgı kadar) yağda kavuracaksın, tercih senin ister sıvı ister tereyağ. Ardından domates suyunu boca edeceksin, karıştıracaksın bir güzel, kaynamadan önce de içine pembe rengi bulana kadar biraz sıvı krema ekleyeceksin. Sonra topaklar için blenderdan geçirebilirsin ama ben ilk başta tedbirli davranıyorum topaklar için, yavaş yavaş ekliyorum domates suyunu topak kalmayana dek karıştırıyorum. Sonra zaten kalanı boşaltınca onlardan kalmıyor çorbada. Ben bu çorbayı ilk yediğimde bayılmıştım, bir cafenin çok beğendiğim tarifini buldum diye de sevinmiştim, diğer yiyenler de çok beğenmişlerdi kimse anlamamıştı domates suyundan yapıldığını heheh :) Bu arada mercimek çorbasını etli de yapabilirsin çok güzel oluyor, etli dediğim kıymalı. Ayrıca umarım çok güzel zaman geçirirsiniz. MK'nın pozlar harika :))

david santos said...

Hello, Anne!
I passed to see this pretty boy and to desire a good weekend, Congratulations


David Santos

nilly said...

Su yatak ortusu olayi burda da ayni. Bende sinir oluyorum. valla su anda her biri baska bir takimdan bir aray gelmis durumda cunku yatak degistiridim Simdiki birazcik daha buyuk. O yuzden baska carsaf, baska yastik kilifi ve baska yorgan var :)

x