Thursday, 29 November 2007

Shopping Day Wednesday!

Sarı Kanarya :)


Şaşkın Kanarya :)

Bir önceki postun yorumlarında normal doğum konusunda fikir isteyen sedaydin isimli arkadaş; umarım ben bu satırları yazarken sen doğum yapmışsındır ya da en azından sancın başlamıştır :)

Eğer pazartesiye kadar bir gelişme olmazsa doktoruna suni sancı verip veremeyeceklerini sor. Ankara'daki bir arkadaşım gecikme olunca suni sancı ile normal doğum yapmıştı. Suni sancıyı ya fitil veya krem olarak ya da dil altından hap olarak veriyorlar burada. Normalde suni sancıyı verdikten sonra eve göndermezler çünkü çok kısa süre içinde doğum başlar.

Suni sancı ile gelen doğum sancısının çok daha şiddetli olduğunu söylüyorlar. O yüzden ağrı kesici seçeneklerini önceden konuşabilirsin doktorunla. Epidural dışında bir seçeneğin olmayacaktır sanırım :) Epidurali belli bir açılma olmadan (sanırım 5 cm) vermiyorlar. Öncesinde verebilecekleri bir şeyler varsa onları da konuşabilirsin. Bildiğim kadarıyla suni sancı ile olan doğumlar hızlı oluyor. Açılmaların da hızlı olur bu durumda:)

Dualarımız seninle:)

MK Alışverişte!

Çarşambaları gelenekselleşmeye başladı :)

Çarşamba günleri çarşıdaki dükkan-mağazalar ve alışveriş merkezi akşam 8'e kadar açık. Normalde 5.30-6'da kapanıyorlar. Çarşambaları 3-4 gibi evden çıkıyorum, MK ile gezip dolaşıyoruz, kahvemizi içiyoruz:


Neler almışız diye bakıyoruz :)


Akşam 6 gibi de işten çıkan eşim gelip bizi alıyor, eve dönüyoruz.

**************************

Ekoseli, yumuşacık, yünlü bir etek istiyorum. Renk olarak kahverengi ya da bordo ağırlıklı tercihimdir, görenlerin, duyanların, en güzeli; bulanların blogumuza başvurmaları rica olunur :)

**************************

Oh bee!

Cumartesiden sonra, 5 günün ardından poo bugün teşrif etti. Yarın doktordan randevu alacaktım, o kadar gerdi bizi!

**************************

MK organik yesin diye organik sebze&meyve almaya başladık. Normalden biraz daha pahalı oluyorlar ama çok bir şey de farketmiyor hani. Hatta geçen gün organik havuçta indirim vardı, evde 1 poşet olmasına rağmen, 1 alana 1 bedava olduğu için 2 koca poşet daha aldık! Neredeyse 2 kilodan fazla havuç var evde! Ye ye bitmiyor tabi:P Tavşana döndük :P Kabızlığını körüklüyor diye MK'ya da vermedim kaç gün, zaten yese ne yiyecek:))

Bugün de eşim öğle arasında, iş yerinde, canı çekiyor diye gitmiş 600 gr, koca bir poşet dilimlenmiş havuç almış! Tabi yememiş, eve getirmiş! Halbuki ben ne güzel temizlemiş, dilimlemiştim, kemiririz arada, biter diye! Daha onlar duruyor dolapta. Bak şimdi aklıma geldi, gidip kemireyim biraz :P

... Kart... Kurt... Nerde kalmıştık? Hah! Tavşana dönmek üzreyiz, miyobum falan geriledi, o derce yani :)

Ben şimdi bunlardan ne yapayım da tüketeyim? Havuç topları diye bir şey vardı sanki, hindistan ceviziyle kaplıyorsun falan ondan yapayım ama evde ne bisküvi var, ne hindistan cevizi yeter. Cumartesi denerim artık. Başka fikri olan?

... Kart.. Kurt...

**************************

Bugün akşamüzeri MK ile bir uyku çekmişiz, 2 saat kadar ki MK için kendi çapında bir rekor gündüz uykuları için! Ne zaman gündüz onunla uyusam (geceleri zaten birlikte uyuyoruz) daha uzun ve daha derin uyuyor. Sevgili hamileler ve yeni anneler, deneyin, tavsiye ederim.

**************************

Az önce Asya'ya yazınca aklıma geldi, buraya da ekleyeyim dedim. Belki herkes aynı şeyi yapıyordur bilemiyorum:) Amerika'yı bir kez daha keşfetmiş olabilirim :)

MK için hazırladığım küçük bir çanta var. İçinde bir kaç bez, ıslak mendil, fazladan body, pantolon vs yedek giysilerden birer kat. O çantayı hep hazırda tutuyorum, dışarı çıkarken aynen alıyorum, çanta hazırlama derdi olmuyor. Eve gelince beresini, ayakkabısını da içine atıyorum bazen, bezleri kullandıysam yenilerini ekliyorum ve çantayı giriş kapısına yakın tutuyorum :) Çıkarken bir de çanta hazırlama derdi olmuyor. Denemediyseniz, tavsiye ederim.

**************************

Yarın yine çarşıda işler var. Buzdolabında bekleyen pırasalar var. Börek hamuru açabilir miyim acaba evde? Hem pırasalar değerlenir, hem akşam yemeği aradan çıkar :))

Şöyle 4-5 hamur açmak için ne kadar malzeme kullanmam lazım? Tecrübeli hanımlar, tavsiye bekliyorum :)



18 comments:

nurbeyaz said...

hamur konusunda bi tecrubem yok ama havuclarini degerlendirebilecegin bi tarif biliyorum:)belki biliorsun ama yazayim genede; havuclari rendeleyip- ben robottan geciriyorum tembel isi yani-, sarmisaklari sarmisak aletinden gecir,adini unuttum simdi ama anlamissindir mutlaka, zeytinyaginda hafifce kavur, cok cabuk kavruluyor zaten, altini sondur,robottan geciridigin cevizleri ekle az biraz tuz,sonrada yogurt ve istersen mayonez ekleyerek karistir iste bu kadar.cok cabuk ve kolay oluyo.boyle basit bir tarifide nasil uzun anlatmisim. bye

melike said...

bende havuçlarla ilgili bir tarif biliyorum havuçları bisküvitleri(rondodan çektikten sonra)biraz sütü ekliyip tepsiye diziyorlar üstüne kremşanti çırpıp sürüyorlar gerçi artık onu kullanmak pek sağlıklı değilmiş onun için 1 paket süt kremasına biraz şeker ekliyip çırpıyorlar aynı oluyormuş ben bu tatlıyı denemedim ama bir yerde yedim tadı çok güzel olmuştu

hamur içinse tabağın ne kadar büyük bilmiyorum ama 1.5 tabak un(biri tam tepeleme olcak diğeri yarım tepeleme analatabildim mi?) küçük küçük 4-5 beze rahatlıkla çıkarır çünkü hep bu yöntemi kullanıyorum tam bize göre çıkıyor

sühendan said...

Bende hamur açma konusunda tavsiyede bulunamaacağım ama havuçla ilgili nurbeyazın tarifini bende yapıyorum.Ben ceviz kullanmıyorum bir de üstüne sıvı yağda kırmızı biber kızdırıp döküyorum.Dünkü misafirlerime yapmıştım çok beğendiler:)

Bu arada bu yazın kart kurtlarla pek eğlenceli olmuş:)

KIZIMIN CİCİLERİ said...

Esracım; bende sana havuç salatası yap diyecektim ama nurbeyaz demiş bile.Yaparsan gerçekten çok güzel oluyor, ben dün akşam kabakla yaptım o da çok güzel oldu.
Birde M.K'nın pooo su için bişey söyleyecem. Senin yediklerin ister istemez ona da geçiyor ondan etkilenebilir, istersen biraz dikkat et.Birde bu aralar kuru kayası ve armut yersen ona da yararlı olacağını düşünüyorum.hatta M.K artık meyve püresi yediğine göre ona da armut püresi verebilirsin.
sevgiler...

Hira said...

Çok tatlı bir forum!Sanırım sebebi size bahşedilmiş olan melek yüzlü mehmet kaan.
Blogunuzu inceledim biraz ki öyle sanıyodum ama yazdıklarınız ve fotoğraflar sebebiyle o biraz oldu kocaman biraz:)
Aileniz biraz haklı sanırım MK nın bu kadar sevimli,güzel fotoğraflarını koymamanız konusunda:)İnşAllah nazar değmez!Maşallah...
Sizin bloğu inceleyince bende de böyle kapsamlı güzel bir blog oluşturma arzusu doğdu ama şuan için blog hakkında pek birşey bilmiyorum.Mesala sizin arka plan blogspotta yok ama bunu nasıl yapıyorsunuz bir bilgim yok:(

Havuç için bir önerim olabilir ama:)
patatesleri haşlayın,minik minik doğrayın,içine sevdiğiniz yeşilliklerden ekleyin(dere otur-maydonoz vs.)tuzlayın karıştırın ve yerleştireceğiniz servis yabağının altına rendelenmiş ve arzuya göre yağlanmış ya da soslanmış (ya da sade) havuçları dökün üzerine de yaptığınız patates salatasını..en üste ise mayonez yoğurt karışımı ekleyebilirsiniz ve üzerine de:) pul biber..
Gerçi diğer tariflere benzedi ama olsun :)
Blogunuzu vakit buldukça takip etmeye çalışacağım.
Blogumu açtığımda size de haber vermek isterim ;)
Kolay gelsin

Mücevher Kutusu said...

Sobe!

ASYA said...

Şimdi bu MK cimbomlu mu fenerli mi??
Ona göre Efe'ye sölicem sizi ben dün oğluma MK da cimbomlu demiştim.. ..söle bakiimmmm annesi..

ASYA said...

Ve havuç salatası süper olur...Arkadaşları dinle :PP

ela selin said...

suni sanciyla mormal dogum yaptim ben de. ölüm gibi birseydi korkutmak gibi olmasin. ilk 5 cm 6 saatte acildi, o kadar agri kesiciye ragmen kafayi yiyecektim, hele sonuna dogru ardi arkasi kesilmedi sancilarin. dedigin gibi epdürali 5 cmden sonra veriyorlar, ben de pek etki etmedi. 11 saat sonra geldi bebis. umarim arkadasin durumu daha etkin bir sekilde sonuca ulasir.
sen o havuclari dilimleyip buzluga atsana. ihtiyacin oldukca cikarir kullanirsin. artik pirasaya mi koyarsin, barbunyaya mi, arkadaslarin tarif ettigi gibi salata mi yaparsin.. karninizda havuc agaci cikacak ayol!ben ortaokuldayken anneannem her sabah havuc suyu icirirdi. avuc derilerim böyle tupturuncu olup soyulmaya baslamislardi. hehuhehe. felaket habercisiyim bugün cok fena. sen atmadan ben gideyim. öptüm mk yi!

nilüfer said...

ben hergün bilgisayari acip sizin sitenize geliyorum...ve yeni maceralarinizi okumak icin sabirsizlaniyorum...bigün kapiniz calarda( evi nasil bulacagimi bilmiyorum ama :)) )ben MK yi isirmaya geldim derse anlayin ki benim..her fotografindan isirip yemek istiyorum :))
MASALLAH MASALLAH MASALLAH

sumuklubocek said...

aaa olmaz ki ama bir GS formasi bir FB formasi derken MKcigimin aklini karistiriyorsunuz :(((
Ben size bi BJK formasi gondereyim, tam olsun.
Haa bu arada Sumuklu teyzesinin elini degdirdigi her cocugu BJKli yapma gibi bir ozelligi vardir ona gore :)
***
Ya sen havuc toplari dedin de cok severim onu ben, ben de kabak tatlisi yaptim dun cok guzel oldu! Yasasin tatlilar!

misketlimonu said...

Havuçları çorba yapabilirsiniz, rendeleyip kavurarak pirinç pilavına koyabilirsiniz. Özellikle pilavda harika oluyor tadı ve görüntüsü. Bir deee geçen hafta Oktay Usta havuç tatlısı yapıyordu ama yapmadım aşağıda tarifi kopyaladım.
Tarçınlı-Kaymaklı Havuç Tatlısı
MALZEMELER:
1 kg.havuç
2 su b.su
2 su b.toz şeker
1 kase kaymak
ceviz
tarçın
HAZIRLANIŞI:
İlk olarak havuçlar soyularak 2 parmak aralıklı olarak kesilir.
çekirdek çıkarıcı ile havuçların içi çıkarılır.içi çıkarılmış havuçlar
ve çıkan içler tencereye alınır. üzerine şeker ve çubuk tarçın konulur.
üzerine 1 su b. soğuk 1 su b. sıcak su konularak havuçlar pişirilir.
havuçlar pişince servis tabağın alınır. soğuması beklenir. soğuyunca
her bir havucun üzerine kaymak , ceviz ve havucun çıkarılan iç
kısmından yerleştirilir.soğuk olarak servis yapılır.

Bu arada MK'nın nazar boncuğu vardır umarım. Nazar değecek diye korkuyorum valla. Maşallah..

SENABERA said...

Verceğim bütün tarifleri arkadaşlar vermiş bile... İstersen zeytinyağlı havuç yemeği de yapabilirsin.Klasik zeytinyağlılar gibi:Bir soğanı yağda çevirip, doğranmış havuçları ekleyip, biraz pirinç, varsa dereotu, bir küp şeker, tuz, karabiber ve az su ilavesi ile pişiriyorsun.. Bu arada havuç salatası, kabakla karışık yapınca da güzel oluyor..

SENABERA said...

Aaa bi de havuçlu kek yapabilirsin,
şimdi aklıma geldi de....

CEREN GULER said...

Esracım mail attım sana birkaç tarif. Almışsındır işallah. Ayrıca da bunu nasıl unuttum; Bizde de bir ara havuç fazlalığı vardı, rendeleyip dondurucuya attım hemen, kafama esince çıkarıp çıkarıp kektir, kurabiyedir yaptım durdum:) Bozulup atılan yiyecek olayına hiç tahammülüm yok:) Öpüldünüz şekerler.

Tonguç said...

merhaba
bizimde uzun süren bir kaka problemimiz oldu bir çok dr. a muayene olduk.gelişimde bir problem yok herşeyimiz normal çıktı.ayrıntılarla vaktinizi almak ya da uzatmak istemiyorum. dilerseniz e posta ile anlatabilirim.
papatya çayı içiyoruz biz sabah ve akşam 30cc ve ayrıca günde bir kere 1 çorna kaşığı erik suyu veriyoruz. Çok şükür şimdilik işe yarıyor. Geçmiş olsun.Mutluluk dolsun MK

Açalya said...

hahah kart kurt! saracaksiniz.
havuclu kek yap, havuc sogan ve bir suru baharati karistirip havuclu borek yap...havuc salatasi yap kirmizi lahana ile karistirip, yada zeytinyaginda rende havuclari oldur, cevizle karistir, mayonez ve yogurt ile salata yap. yap oglu yap...anca biter..

ekoseli etek ha, hos...iskoc kumaslari yok mu orada?

Salincakta Iki Kisi said...

Anne-ogul bu muhabbetinize ozenmeye basladim. Mehmet Kaan alisverisi seven erkeklerden olursa hic sasirmam :)

x