Friday, 9 November 2007




MK'nın biyolojik amcası yok. Olsaydı da MK'yı, Nihat ve Murat amcalarından daha fazla sevemezdi sanırım.

Guys! I'm glad that we are friends!

Bu arada: Açalyacım, haklıymışsın.. Scrapbooking is an addiction! :)

**********************************

Araba kiralama işi kesinleşti.

Eşim bugün MK'nın nüfus cüzdanını çıkarttı konsolosluktan. Ayrıca pasaport almadığımız için ona, benim pasaportuma ekletti ismini. Şimdi bir tek Ankara'daki İngiliz Büyükelçiliği'nde işimiz kaldı. Umarım kısa sürede, sorunsuz olur.

MK İngiltere doğumlu olduğu için ömür boyu oturma ve çalışma izni var. 18 yaşına gelince de İngiliz Vatandaşlığı'na başvurup geçme hakkı. Ancak Türk pasaportu aldığında ya da annenin pasaportuna yazıldığında buranın İçişleri Bakanlığından mühürletmek gerekiyormuş. Tabi geç kaldık bunun için. Şimdi Ankara'da yaptırmaya çalışacağız.

Gidişimizle ilgili en önemli ayrıntıyı vermedim :) Meral ve Yeşim'le birlikte uçuyoruz İstanbul'a kadar :)) Uçağı kapattık anlayacağınız :P Keşke dönüşte de birlikte gelebilseydik ancak onlar 1 hafta kalıp dönecekler.

**********************************

İnternetten 15 günlük hava tahminlerine baktık, Londra ile aynı:) Tabii garantisi yok ama güzel görünüyor. Gündüzler genelde 10-15 derece arası. Bugün ve yarın Ankara'nın havası ile Londra'nın havası, sıcaklığı aynı olacak mesela.

Bavul hazırlama işi var. Yükten bıkmış bir insan olarak:
2 kot+2 eşofman altı+2 kazak+1 etek+3&4 uzun kollu penye
götürmeyi, düşünüyorum ama buraya yazınca bile çok göründü gözüme:) Hepsini 1'e mi düşürsem napsam? Aslında etekle kazaklar, annemle kayınvalidem için :) Kızım düzgün bir şeyin yok mu? diye şoka girmesinler diye. Misafir gelecek, misafirliğe gidilecek, malum, kılık kıyafet, dış görünüş önemli memlekette, sonra falancanın gelini de pek pasaklı diye adım çıkmasın :)

Pijama bile götürmek istemiyorum. Penye ve eşofmanı kullanırım, kirlendikçe yıkarım :) Hem yabancı yer değil, annemle kayınvalidemin evi, üşürsem verirler herhalde bir şeyler :)

Annem çok kızar yola böyle çıkan insana:)

MK'ya da çok şey almayı düşünmüyorum. Artık üst başını kirletme dönemi geçti. Zaten onun çamaşırından, kirinden ne olacak. Akşamları yıkar, kalorifer üstünde kurutuveririz. Bol bol body, 3 pantolon, bir kaç da örme yelek+hırkalardan... Onun eşyaları sırt çantasına bile sığdırabilirim.

Eşim ne yapacak bilmiyorum:) Eski bilgisayarının kasasını ve ekranını götürmekten bahsediyordu. Bir de bir arkadaşının laptop'ını götürecekmiş. Herhalde üstündekilerle gider bu durumda :)

**********************************

Arabasını getireceğiz herhalde MK'nın. Arabayı taşımaktan daha çok uyutmak için istiyorum. Arabası olmadan nasıl uyutabilirim ki onu havaalanında, dışarda vs?

Ama Car Seat'ini/Araba Koltuğunu da götürmek zorundayız. Hadi MK'yı arabasında taşırız da, hem bavul, hem araba koltuğunu nasıl taşıyacağız? Eşim bavulu, ben MK'yı alsam, araba koltuğunu kim alacak? Onu da MK alsın canım artık aaa :) Kendi eşyasını kendisi taşımaya şimdiden başlasın :)

**********************************

Bugün Armut verdim kendisine biraz, pek beğendiğini söyleyemeyeceğim. İlk verdiğimde, öğleden sonra, beğenmese de yüzünü buruştura buruştura yedi bir kaç parmak ucu. Akşam yemekte bizimle birlikteyken verdim bir kez daha, yemedi. Yeter, çok bile :P

Henüz hiç kaşık kullanmadım, püre falan da yapmadım hiç bir şeyi. Şu ana kadar hep elimle ezip verdim. Böyle devam etsek ne güzel olur.

**********************************

Elif işe başlama işini sormuş:) Sobe değil diyor ama bağımlılık yaptı bence onda:P Çaktırmadan sobeliyor :)))

Şaka bir yana, kaç zamandır yazacağım bu konuyu, unutuyorum. İsabet oldu :))

İş arkadaşım, bölüm menajeri ile yaptığı toplantıda benim durumu da açmış. Benim durum nedir? Çocuğu bırakacak kimsem olmadığı için evden çalışma isteğidir. Hamileliğimin son döneminde iş yeri mecbur kaldığı için evden çalışmama izin vermişti.

Yüzsüzlük edip yine aynısı istiyorum :)

Ancak menajer kesinlikle mümkün değil demiş. Ben bu konuları hiç bir müdür, menajer ile konuşmuyorum çünkü daha 25 nisana kadar doğum iznindeyim, şimdiden kafamı yormak, ortalığı karıştırmak istemiyorum :)

Velhasıl, şu an için 'kesinlikle mümkün değil' diyorlar. Ancak, doğum iznimde yerime bakan "bir dost:)" çok güzel bir staj imkanı yakaladı. Kendini ispatlarsa staj yaptığı şirket tarafından işe alınma ihtimali yüksek. Diğer iş arkadaşım, benim işe dönmem gereken dönemde önce 3 ay ücretsiz izin almayı, sonra da işten ayrılmayı düşünüyor:) Yani, iş yeri zorda kalırsa nazımı çekip teklifimi kabul edebilir.

Ama! Etmeyebilirler de! Ya da başka birisini bulurlar falan filan. Yerim doldurulmayacak bir insan değilim ama Türkçe bilmesi şart birisine ihtiyaçları olduğu için 'ha deyince' bulamıyorlar :)

Çok karışık oldu biliyorum:) Yani, evden çalışma isteğim kabul edilirse ne ala, edilmezse... Orasını şimdilik düşünmüyorum :) Zor durumda kalıp bana kendileri rica etsinler, 'evden-uzaydan, nerden olursa olsun çalış' diye yalvarsınlar diye dua ediyorum :)))

Haftada sadece 2 gün çalışıyorum normalde. MK'yı bırakabileceğim birisi olsa işe dönerim. MK'yı kreşe bıraksam, sabah erken çıkıp akşam geç dönüyorum. MK'yı eşimin getirip götürmesi lazım. Akşam kreş kapanınca da kendi iş yerine götürmesi lazım :) Tüm bunlar için de benim maaşımın tamamına yakınını kreşe vermem lazım.

Özel bakıcıya bırakacak olursam, maaşımın üstüne bir de para vermem gerekiyor :)

Velhasılkelam, görünen köy kılavuz istemiyor :)

Belki ilk bir kaç ay anneme, sonra kayınvalideme rica ederek idare edebiliriz ama sonrası yine aynı çıkmaz...

15 comments:

archisugar said...

Bayilirim oyle 1 kazak, 1 pantalon, 2 gomlekle seyahat edenlere. Ben asla yapamadim. Hep dolu hep dolu. 30 kiloluk hakkimi 35 kilo arti elde 12 kilo olarak kullaniyorum. Ufff...

Bebek arabasi ile gitmenizi tavsiye edicem. Tecrubeyle sabittir.

ISvicre'de de aynen oyle. Calisip da bakici tutarsan bir de ustune para vermen lazim. Vergiler o kadar fark ediyor ki...

Anonymous said...

Esracım ben carsamba gunu 3 valız 1 sırt cantası 1 stroller 1 carseat ve tabıı Kıvırcıkprensesle geldım Istanbula.Beterın beterıde var yanı.Bıde yanlızdım!
Zumrutuanka

sühendan said...

Ben bir İstanbul lafı duydum sanki!
Hem Ankara hem İstanbul mu yoksa?

arzu c said...

Ay Esracim masaallah ne diyim ben sana:) 3-4 gun maximum 1 hafta yapacagim amerika ici tatillere bile senin aldiklarinin iki uc kati kiyafet alip cikiyorum:))hele aslihanin kiyafetleri ayri bir valiz oluyor:)ayyabilari bazen sigdiracak yeri zor buluyorum, ki inan bana suslu biri degilim, ama hersey ihtiyac geliyor:)))ve bir ayrinti gittigim yerde getirdiklerimin 1/3 i kullaniyorum:))yani aslinda seni gibi rahat olmayi cok isterdim:)

Açalya said...

is konusunda bol sans diliyorum, umarim evden calisabilirsin.
armudu azicik hasla oyle ver ve tatli bir armut sec, sevmezse yine, ileride tatli olan muz ile karistirir verirsin, zira armut sindirim icin cok yararli.

Anne ve Bebisi said...

Esracim, bebek bakiciligi, anaokul ogretmenligi vs okumayi dusunuyorum:)) Iyi is valla:))
Arabayi getrecegiz canim, cok sagolasin:)

Sevgili zumrutuanka, yazik sana:) Hakkatten iyi bas etmissin:) Hosgeldiniz bu arada:))

Suhendancim, Istanbul aktarmali Ankara yapacagiz. Istanbul'da 1 saatimiz var sadece;(

Arzucum:) Yillardir ordan oraya esya tasiyorum. 7 yil yurtta kaldim. Yaz gelir kat kapanir, oda degistir. Yurt kapanir, baska yurda tasin. Eve tasin, evden yurda tasin:) 5 yildir da bu ulkede 6-7 kere ev degistirdim:) Zamanla insan bu hale geliyor iste:)

Acalyacim, cok tesekkurler. Umarim is istedigim gibi olur. Armut konusunda cok saol. Bilmiyordum bak sindirim meselesini. Lifli diye sanirim di mi? Verdigim armut tatliydi, Turkiye armutu idi. Yarin haslayip denerim bir de.. Tekrar merci:)

Minik meleğin annesi.. said...

Ollley olleeyyyy... MK bebiş Ankara'ya geliyooooorrr :))

İnşaallah rahat ve güzel bir yolculuk olur Esracım.. Yeşim ve Meral teyze yardım eder sana merak etme :))

İş konusunda da ne desem bilemedim.. İnşaallah evden çalışırsın diyeceğim ama korkuyorum.. Ya benim gibi çok zorlanırsan, MK fırsat vermezse.. Hayırlısı olsun hakkınızda inşaallah..

ASYA said...

Esra bence de olabildiğince az kıyafet al,burdan alırsın ihtiyacın olursa zaten..hem alışverişe mutlaka çıkıcan di mi;)
İstanbul'a gelince bizlerle görüşmicen miiii sen şimdi:((
tamam seni görmeyelim MK yi görsek:P bari...

Anonymous said...

Esracım ızne gıtmenıze cok sevındım .Benım daha 7 ayım var memlekete gıtmek ıcın geldıgım 1 bucuk sene oldu polonyaya
Kıyafet konusunda cok ıyı dusunmussun.Gercekten bızım ulkede cok onem verıyorlar kıyafetıydı makyajıydı ayakkabısıydı ınsanı bazen stres sarıyor
Burda ınsanlar cok rahatlar kendını kasmana gerek yok annemlerın orda aman ne gıymıs ayyakkabısı nasıl markası ne sınır oluyorum.
Guzel bır tatıl gecırmen dılegıyle

hatice said...

güzel bir tatil geçirmen dileğiyle

Anonymous said...

5 gun kaldi yolculuga yippu :)

Rana Eslem GULMEZ said...

bencede az kiyafet al turkiyeden alirsin yeni ciciler,ama oglusuna al bolca turkiyede bebek kiyafetleri cok pahalli.guzel bir yolculuk gecirirsin insaallah..

Ceylin Naz said...

Scrapbook çok hoş olmuş yine, eline sağlık :-)

Bavul, MK ve car seat için bir öneri:
Bavul çok ağır değilse ve sürüklenen cinstense sen bavulu al. MK paşa araba koltuğuna kurulsun, koltuğu da babası taşısın. Olmaz mı?
Biz Ceylin'le Kıbrıs'a gittiğimizde böyle yapmıştık. Bir de uçakta sıkılmasın diye yanınıza bir iki renkli oyuncak alın. Oyalamak için gerekebilir.
Kolay gelsin!
Şimdiden iyi tatiller, iyi dinlenmeler.

Gülfer

Salincakta Iki Kisi said...

Esra'cim cok az kalmis gitmenize, M. Kaan'in ilk Turkiye yolculugu super gececek buna eminim. Simdiden iyi yolculuklar size..

Valiz konusuna gelince; ben genelde nasil olsa ucak tasiyor ya da havaalanina gidip-donerken araba tasiyor diyerek yanima alabilecegim herseyi alirim:) Gittigim yerde rahat hissetmem cok onemli. Senin liste bana o kadar az geldi ki donup bir daha okudum :) Gerci bir ihtiyac olursa Turkiye'den alirsiniz, sorun olacagini sanmiyorum.

Anonymous said...

Nihat Amca'nin sozcusu konusuyor :)
Esra Abla tesekkur ederiz, ellerine saglik.
Mehmet Kaan'i cok seviyoruz.

yesim

x