Monday, 19 November 2007

Leicester Gezisi ve Uykusuz MK'nın Bize Ettikleri

Oğlumu çuvala soktuk :)

Cuma:

Cuma gecesi, Yeşim ve Meral'i Türkiye'ye gitmeden önce bir görelim, siparişlerimizi verelim dedik:) Benim siparişlerim: Bir koca kesekağıdı badem şekeri, bilimum fındıklı-fıstıklı draje, etamin kumaşı:)

Umarım bu hafta çabucak geçer, pazar günü çabucak gelir :)

****************************

Cumartesi:


Eşim bir süre önce, 15 yıldır görüşmediği lise arkadaşının eşini ve oğlunu da alıp 1 yıllığına master için İngiltere'ye geldiğini öğrenmişti. Bu cumartesi, her ne kadar 2 hafta önce Londra dışı gezilere son demiş olsak da, Leicester'a, bu tatlı aileyi ziyarete gittik.

Daha sabahtan MK'nın uykusunu bozduğumuz için tüm gün çok zor geçti.

Cuma gecesi eve geç gelip geç yatınca sabah uyanamadık. Geleceğimizi söylediğimiz saatte orada olabilmek için MK'yı uykusundan uyandırmak zorunda kaldık. Umudumuz 2 saatlik yol boyunca uyuyup sonrasında mutlu ve huzurlu bir çocuk olması idi:) Ancak evdeki hesap çarşıya uymadı.

Arabada 1 saat uyumadı. Uyumayıp sessiz sakin otursa yine iyi. Hem uykusu var, uyumak istiyor; hem de uyuyamıyor. 1. saatin sonunda çok zor da olsa uyudu. 20 dakika geçmedi ki eşim mola vermek istedi. Durma yoksa uyanır dedim ama maalesef... Eşim daha arabadan inmeden MK uyandı. Tabi yolun geri kalanında da uyumadı.

Eşimin arkadaşının evine vardık. Çok tatlı bir karı koca çıktı karşımıza:) 17 aylık bir de oğulları var, kendilerinden şeker:) Sağolsunlar çok güzel vakit geçirdik birlikte.

İlk gittiğimizde MK'yı uyutmaya çalıştım, tüm uykusuzluğuna, benim de tüm uğraşlarıma rağmen uyumadı. Biraz oynadık, oyaladık. Evsahiplerinin 17 aylık oğulları uykuda olduğu için 4 kişi idare ettik MK'yı. Ancak bebekler uykusuz olunca çok ama çok huysuz oluyorlar maalesef.

Bir kaç saat sonra uyutmayı başardım MK'yı. Bir kaç uyanma-geri uyuma girişiminden sonra güzelce uykuya daldı.

Ancak eşim bu sefer de dışarı çıkalım dedi. Aslında ilk aklımdan geçen, herkes gitsin gezsin, ben evde MK'yı bekleyeyim oldu. Ancak MK uyuyalı epey zaman olduğu, bebek arabasında da gezerken uyuyabileceğini düşündüğüm için yine çocuğu uyandırdık, çıktık. Aslında özellikle uyandırmıyoruz tabii ama bizimkisini yattığı yerden milim oynatsan uyandığı için alıp arabasına koymak onu tamamen uyandırmak demek.

Çarşıya vardığımıza yine evdeki hesap uymadı ve MK uyumadı!


Evsahibi minik oğlan Yiğit, MK'dan tam 11 ay büyük. MK'nın önümüzdeki yıl, Allah ömür verirse, nasıl olabileceğini de görmüş olduk Yiğit sayesinde.


Biraz dolaştıktan sonra eve döndüğümüzde MK yine, tüm çabalarıma rağmen uyumadı.

Ben biraz mola verip, bir şeyler atıştırırken, babalar da oğullarına göz kulak oldular. MK ile Yiğit'in bir arada oluşları görülmeye değerdi. Keşke kameraya çekseydim:)

MK henüz çok küçük olduğundan pek bir şeyden anlamıyor ama Yiğit, MK oyuncaklarına her el attığında anne babasını şaşırtarak kıskançlık yaptı:) MK eline hangi oyuncağı alsa ya da anne-babası hangi oyuncağı MK'nın önüne koysa inatla gidip o oyuncağı-parçayı MK'dan geri aldı:)

Bir yandan da bıdır bıdır MK'ya söylendi :) Tabii duruma alınan MK kendini koyverdi :) Yiğit söylendi, MK ağladı; MK ağladı, Yiğit ağladı :) İkisinin de hali birbirinden komikti :)

Anne babasının MK'yı kucağına almasıyla durum daha da komikleşti:) Ağlayarak gidip bacaklarına yapıştı.

Bu sefer eşim aldı MK'yı, biraz sakinleşsin diye başka odaya götürdü, Yiğit de peşlerinden gitti :) Hem kıskanıyor, hem de sanırım ilginç geldiği için MK'nın peşinden ayrılmıyor :)

Önümüzdeki nisan sonunda Yeşim'in bebeişi geldiğinde MK'nın bebekle nasıl iletişim kurabileceği yönünde bir fikir edindik:)

Bizim kabilenin bir an önce bol çocukla dolmasını temenni ediyorum :) Başından beri MK'nın çevremizde tek çocuk olmasını istemedim. Herkesin tek ilgi odağı olması pek sağlıklı olmazdı onun açısından. Kendi kardeşi olana kadar, kuzen sayabileceğimiz kardeşi ile en başta ilgiyi ve oyuncaklarını paylaşmak zorunda kalması onun adına iyi olacak -diye umut ediyorum:)-


Pazar:

Öğlene kadar nöbetleşe uyumanın arkasından kendimi ev işine vurdum. 2 makina çamaşır attım makinaya. Evin her yeri, kalorifer peteklerinin üzeri, kapı üstleri.. kıyafetle dolu :)

Giymediğim, küçülen, eskiyen ne varsa çıkardım. 1 küçük torba eşya ayırdım, verilecek. Gardolap epey ferahladı.

Birikmiş tüm cam kavanozları, içi kazınmış teflon tava ve kek kalıbını, bozulduğu halde nedense bugüne kadar sakladığımız ekmek makinasını temizledim mutfaktan. Dolaplar da ferahladı.

Evdeki her şeye, işime yarıyor mu? En son ne zaman kullandım? Elden çıkarmalı mıyım? gözüyle bakıyorum :)

Çiçekleri de arkadaşlara dağıtacağım. Zaten pek çiçeksever bir insan değilimdir. Tamamı hediye olan çiçekçikleri evde koyabileceğim başka bir yer yok. (Işık açısından) MK da sürekli saksılara meyledip, çiçeklere zarar veriyor. Çiçeklerin selahiyetleri açısından başka aileler tarafından evlat edinilmelerinde fayda var :)

****************************

MK bugün biraz, rendelenmiş ve ateşte şöyle bir çevrilmiş armutla sarımsaklı yoğurt yedi:)

****************************

Meral gitmeden önce İstanbul'da havanın 18 derece olduğundan bahsediyordu. Burada gündüzleri 6, geceleri 2-3 derece. Çarşambaya da kadar da şiddetli yağmur var. Kek yapıp çayla hüpletesim var :))

****************************

A-ha, unutmadan. Bugün yine operasyon yaptım ama ses yok poo'dan. Yiğit de hala kabızlık sorunu yaşıyormuş ve annesi hala ara sıra müdahale etmek zorunda kalıyormuş. Nolcek bu iş böyle?

6 comments:

sühendan said...

Anlaşılan geziniz güzel geçmiş ama MK. uykusunu alsa daha da güzel geçecekmiş:)

Yiğit le MK. nın hali,biraz benim iki çocukla günlük yaşadığım halimi anımsattı:)

Ek gıdaya başlamadın başlamadın sarımsaklı yoğurt mu verdin?Nasıl yedi mi bari?

sumuklubocek said...

MK cuvalda da cok tatli annesi ;)
Poo konusunda onceden de yazdigim erik suyu disinda pek bir tavsiyem yok malesef; kati gidalara gecis bu acidan biraz sancili olabiliyor :(.
Pirinc ve tahil cerealleri yiyor mu MK? Lifli olduklari icin duzenleyebilir poo olayini diye dusunuyorum.
Opuyorum sizleri...

Isil Simsek said...

anlamiyorum insan uykusu varken niye uyumaz ;) Defne de bazen aynisini yapiyor, dün gece 4 de uyandi 6ya kadar da uyumadi.
Sarimsak biraz agir gelebilir bence.Sana gösterdigim listedeki gidalari verirsen problem olacagini sanmiyorum.
Bir de anlayamadigim bir sey var.İnek sütü 1 yasindan önce önerilmiyor da yogurda niye izin veriliyor?Mantikli gelmiyor bana?

Berilin annesi said...

Sevgili anne ve Bebişi, keşfedilmeyeyim derken çok fena keşfedildiğim için eylül'ü kapattım maalesef. Her zamanki gibi ama genel konularımla berilingunlugu.typepad.com'dayım. Seni bilgilendirmek istedim. MK çoook tatlı Maşallah.sevgiler

bielifmiktari said...

Selam esracim.
Yigit acaip tatli bir velelt olup cikmis yaaa.Bu arada ayni hirkadan nail emrenin de vardi.Carters degil mi?
Kati gidaya gectin ve kabizilk basladi. himmm ben boyle bir sorun yasamadim ama yegenimde oldu.hatta o 3 ayliktan baslamisti.
Dr kuru kayisiyi suda iyice kaynatip blendr dan gecirip icirmesini tavsiye atti ve motor tam gaz calisti.Sen de deneyebilirsin.Kolay gelsin..

Anne ve Bebisi said...

Evet suhendancim ama ne yapalim, bu sefer boyle oldu:)

2 cocuk birden buyutmek cok zor ya!

Ek gida az az veriyorum artik. Yogurt sarimsakliydi ama sarimsaksiz yerinden verdik bir kac parmak ucu:) Yedi:)

sumuklubocekcigim, erik suyu tavsiyesi icin tesekkurler. Armut verdim ama sorun cozulmedi:( Pirinc cereal vermiyorum, pirinc de kabiz yapar dedi herkes.

Isilcim, ben de ayni soruyu soruyorum hep:) Bu bebekler nasil olur da uyumayi ogrenmeden gelirler dunyaya:P

Sarimsaklarindan vermedik aslinda ama kokusu sinmis yogurdundan verdik bir kac parmak ucu:)

Sut ve yogurt konusunda tam da gecen bir gun yazi okudum, neden sut degil de yogurt diye. Yogurt mayasindan kaynaklanan bir durummus. Sut dokunurken, yofurt mayasinin ozelligi sebebiyle dokunmuyormus.

Beril'in annesi, cok uzuldum ya:( Diger adresi ekliyorum en kisa zamanda;)

Tesekkurler Elifcim:) Evet o hirka ABD'den gelen bir arkadasimizdan hediye, sagolsun;)

Kuru kayisiyi biliyorum ama kukurtle kurutulmuslar var hep burada, onlardan kullanmak istemedim. Gunkurusu getirirse belki arkadaslar, onunla yapabilirim. Gerci bugun surup aldim, olmadi onu deneyecegim:)

x