Tuesday, 6 November 2007

Kitap Kurdu...

Kitabımı Yemiş!

Neyse ki okumuş olduğum bir sayfaydı :P

Katı gıdaya ciddi ciddi geçmeli artık, çocuk açlıktan kitapları kemirmeye başladı :P

MK'yı artık yalnız başına bırakamıyorum. 2 dakikada, kaşla göz arasında odanın bir ucundan diğer ucuna gidiyor, yerdeki kitapları yiyor, sehpa altlarına giriyor.

Şu ne şu? Kablo mu? Du bi çekeyim bakalım nolcek?

Yerdekileri kadırsam da, tutunup kalkmaya başlayınca tv-bilgisayarı ne yapacağız? Onları herhangi bir yere kaldırmamıza imkan yok.

Eşimin iş arkadaşı, 2 çocuk annesi arkadaşımız, çocukları büyürken evde hiç bir şeyin yerini değiştirmediğini, onları sürekli uyararak nelere dokunup, nelere dokunamayacaklarını öğrettiğini söylemişti. Süpürgesiz Cadı da büyük kızında aynı şeyi yaptığını yazmıştı bir zamanlar. Ne bizim, ne MK'nın başka çaresi var, evin konumu itibariyle. Biz öğretmek zorundayız, o da öğrenmek zorunda.

Çok yaramazım ben nihahahah :)
Yaşasın yaramazlık!

Gel buraya dedim sana, koparıcam o kulağını!


Bakim dağıtılacak bir şey var mı?

Laaa havleeee!

Yemek yiiceeem! Pilav yiceeeem!

Dedim size!

Bugün yine 1.30'da çıktık, 5'te döndük eve. Gezilere mola dediysek o kadar da değil canım:P

MK bugüne kadar hediye gelen kıyafetlerle idare etti :) Ben hamileyken çok şey aldığımı sanıyordum, ancak hep değişik aylar için 1-2 şey aldığım için o kadar çok değillermiş. Gelen hediyelerin yanında benim aldıklarım kayboldu gitti :)

6 aya kadar olanlar artık küçük gelmeye başladı. Kimisi 1 kere giyildi, kimisi hiç giyilmedi. Arkadan geleceklere saklayacağım için hepsini, vakumlu torbaya doldurup kaldıracağım.

***************************

Türkiye'ye de gideceğimiz için bir kaç şey alayım bugün dedim. Ve yine 6-9 ay arası doğru düzgün bir şey bulamadım! Daha küçüğü var, daha büyüğü var ama 6-9 ay arası yok. 9 ay ve üzerini şimdiden alsam mı acaba? 9. aya gelince de onları bulamam :) Amma 6 aylık bebek varmış Londra'da:)

Geçen yıl çok şık kıyafetler vardı, bu yıl hep gri, rengi solmuş (solmamış da soldurulmuş, moda diye satıyorlar) kıyafetler var. 1 tane düzgün bir bahçıvan pantolonu buldum, aldım.

MK tamam da, biz ne yapacağız karı-koca? Biz en son ne zaman bir şeyler aldık kendimize hatırlamıyorum.

***************************

Elif bizim mavi battaniyeyi sormuştu, evet Türkiye'den hediye-ydi! Bugün düşürdüm! (müşüm!) Allahım bir gün kendimi de kaybetmekten korkuyorum:) Yok, nerde düşürdüm hiç bir fikrim yok. MK'yı yine mothercare'de emzirdikten sonra slingine koymuştum, eşyalarını da arabanın sağına-soluna. MK'nın uykusu gelince arabasına geri yatırdım, uyuyunca üstünü örtmek istediğimde farkettim ki battaniye yok! O kadar yolu geri yürüyüp bakamazdım çünkü çooook uzun bir yol ve karışık yerlerden oluşan bir güzergahtı. Bir ihtimal mothercare'dedir diye, yolum üzerinde olduğundan baktım ama yoktu.

Gitti bizim inekli battaniye! Tr'ye gidince aynısından bulsam da alsam, hediye eden kişiye ayıp olmasa bari.

Dönüşte de yol üstünde beyaz bir çocuk battaniyesi buldum! Rastlantının böylesi :)

Bugün manavdan bir şeyler alırken aklıma geldi, ya bir şeylerin fiyatını ödemeyi unutup çıkıp gitsem? Olmaz olmaz demeyelim, bu unutkanlıkla onu da yapabilirim! Çalmaya kalkışmadığıma nasıl inandıracağım? "Emziren kadınım, Unutkanım!" çıkartması yapıştırayım yakama bari :)

***************************

Çiş çişlemeye devam. Herkese tavsiye ederim, bebekler bir süre sonra olayı kavrıyor, çişş sesini duyunca salıveriyorlar :)

***************************

buyulubahce yemek+çamaşır+temizlik işini sormuş. Çalışan annelerin işi, yardımcıları yoksa çok zor. Annem işten eve gelir, oturmadan yemeği yapar, hafta sonları da temizlik ve çamaşır işini hallederdi. Üstelik o zamanlar çamaşır makinası falan merdaneli.

Bizim ev küçük, TR standartlarına göre çok küçük. Zaten evin eşyası evsahibinden, bir tek kendi ıvır zıvırımız var. 12 yıldan fazladır göçebe olduğumdan fazla eşyadan bunalmış, birikeni dağıtan bir insanım. O yüzden öyle fazla eşyamız da yok etrafa dağılsın.

Dolaba kaldırmadığımız kıyafetlerimiz ile çalışma-ma odasını dolduran dosya-kağıt-kitaplarımız var dağınıklık eden, o kadar. Bir de tabii bizim evin olmazsa olmazı eşimin elektronik aletleri, bilgisayar parçaları, kablolar, türlü türlü adaptörler vs. Onlar da bir sepetin içinde, sehpa altında duruyorlar.

Az eşya ile yaşıyoruz, (yine de bana çok geliyor, hangilerini elden-evden çıkarsam diye bakıyorum) dağınıklığı toplamak kolay o yüzden.

Temizlik? Belirli bir temizlik günüm yok. Bugün mesela sabah MK oyalanırken ben ortalığı süpürdüm iki dakikada. Her yer halıfleks. Gerçi bir evim olursa halı dahil hiç bir şey istemiyorum yerde, tozdan bıktım çünkü. Ne kadar süpürürsen süpür fayda etmiyor.

Yarın da başka bir iş yaparım, yorulmaya gerek yok:)

Yemek? Öğleden sonraları yapıyorum genelde. Bizim yemek anlayışımız: Çorba+Yemek, Yemek+Pilav, Yemek+Salata gibi ikili, bazen üçlü kombinasyonlardan oluştuğu için çabucak hazırlanıyor. Soğanı doğra, salçayı koy, sebzeyi ekle, suyu unutma! İşte iki dakikada yemek :) Evde çoğunlukla sebze piştiği için kolay oluyor.

Yemeği günlük yapıyorum bir de, az az ama her gün.

Tembel bir insanım ben, en uğraşmalı yemeğim biber dolması, köfte falandır :)

Dışarıya çıkmış ve geç dönüyorsam bu akşam yaptığım gibi tavuk alıp fırına atıyorum. Acil durumlar için buzlukta hamburger var. Ara sıra da (2 haftada 1 falan) gelirken eşim dışardan bir şeyler alıp gelir.

Çamaşır? E makinalar sağolsun :) Bazen günde 2 makina yıkıyorum, bazen 2 günde 1 makina. Ancak ortalama her gün yıkanıyor çamaşır. Yıkanabilir bez kullandığım için zaten onları gün aşırı yıkamam lazım.

Çamaşırlığımız salondan hiç çıkmıyor. Allahtan dikey, ince uzun da yer kaplamıyor :) Meltoşcuğumun hatırası, hala senin bıraktığın çamaşırlığı kullanıyorum şekerim :) Gün içinde yıkıyorum, asıyorum. Ertesi gün 2 dakikada katla kaldır, yenisini as. Çook ütülenmesi gereken bir şey olursa o anlık, o kıyafetlik açılır ütü.

Bulaşık? Onu da MK'yı uyuttuktan sonra elde hallediyorum. Üstüne de çayımı alıp bilgisayarın karşısına geçiyorum :)

Bizim evde durum budur :)
Ya sizin evde?



17 comments:

minik talhanın annesi said...

ne güzelmiş!!!
ben bu sorunu cevaplamak istiyorum... ay içimi dökmeye ihtiyacım var hehe...
evde eşim, kaynım, oğlum ve ben olmak üzere 4 kişi yaşıyoruz. eşimle kaynım takım elbise giyiyor. ve ütüleri beni bezdiriyor. çamaşır hakeza..
her akşam eve git yemek yap, ortalığı topla, talha ile oyna, bulaşıkları kaldır. haftada üç makina çamaşır. ütü dağ gibi... çocuk ilgi bekler saat en erken 1 de yatar. evdeki iki bebek hiçbirşeye el sürmez. ve ben çıldırmamak için ya sabır çekerim bol bol. anacım kendimi evin hizmetçisi gibin hissediyorum ben yaaa... üstelik 6 gün tam mesai çalışıyorum ben yazık bana ya...

Anne ve Bebisi said...

Sevgili MTA, calisip, o kadar SIKINTI cekip, nicin para kazaniyorsun? Eger isten gelip bir de evde calisiyorsan, para kazanmanin ne anlami vare ki? Benim ihtiyacimi gormeyecek, isimi cozmeyecek parayi ne yapayim ben? Sadece kendi maasindan degil, evde isi gorulecek diger iki yetiskinin de maaslarindan ayirip bir yardimci bulun bence. Yoksa yazik sana:(

sabahnur said...

Esraaaa, o sehpa ve ciceklere son kez oyle yerli yerinde bak. bu bebeler azıcık ivme kazanınca emekleyerek olmadı yuvarlanarak baslarına gidip herseyi kurcalıyor. ZE annemin evinde yere kondugunda ilk yaptıgı sey ciceğin dibinden etrafa toprak sacmak ve hatta yemek..

6-9 ay donemi cidden hiçbirsey bulunmuyor ben de epey zorlanmıstım ama bulduklarımı su ana kadar da giydi bizimki ciliz biraz...

Masallah mkya insallah ek gıdalar da hiç sorun yasamazsınız..
opuyoruzzzz

süpürgesizcadi said...

Ay yerim ben bunu ya, ne seker olmus yareppim :)))) inan bana bigün gelecek ve su an yaptigi yaramazliklari coook özleyeceksin :)))

Sordugun sorunun cevabini kendi blogumda yazacagim, hatta daha bu sabah bi dahaki postumda ben bi günümü anlatayim diye düsünüyordum :))

Anonymous said...

esracim bu ne hiz yetisemiyorum :) dogumun yan etkisi sanirim :)daha obur posta yorum yazacaktim bi geldim dunku maceralari bile yazmissin, cok okumus olsun insallah MK :)
ev islerinden baska mevzu yok mu be esracim bahsetcek :) ben haftasonlari niye misafir aliyorum hep saniyorsun :) bahaneyle tum ev kalkiyor iste ondan :)
kaanin oturabildigini gormemistim cok sevindim :)
kiyafetler icin cok yormayin gonlunuzu arkadaslar bakin alinanlarin hepsi giydirilmiyor bile, az olsun oz olsun,ihtiyac kadar ,fazlasini da kimsesiz bebislere gonderin insallah :)

yesim

minik talhanın annesi said...

ah be esracım... kolay olsa... malesef çalışmaya mecburum. ev taksiti ödüyoruz. ev tamamlanmadığı için kira da ödüyoruz :(
bir yetişkin evin ihtiyaçlarını karşılıyor diğeri taksiti ödüyor. öbürüde kendine yiyor :( ay çok dertliyim. yaram deşildi :(((
söylemeyi unutmuşum küçük kitap kurdu bu günkü fotolarda çoook şeker... maşaallah ona... ben de evin düzenini değiştirmemiştim. sağolsun tek tek kırdı süs eşyalarımı kaşla göz arasında :D. değiştircek bir düzen kalmadı :D

sumuklubocek said...

cok tatliymis bu oglan yaw... ne yaramazligi annesi o camasirlari toplayip katlayacak sana yardim edecek annesi...

ela selin said...

hihi dolmayı kolay yemek sınıfına koyduysan:)biz selin doğduğundan beri hazır gıdaya talimiz malesef:)
sen ne çalışkan bir insansın ya, şapka çıkarıyorum...uzun uzun blog yazıp bir de yemek pişiriyorsun üstüne.
bir de sen kıyafetleri trden alsana madem gidiyorsun..ihraç fazlası satan dükkanlar var her yerde.
MK'nın yeni resimleri muhteşem. yaramaz çocuklar zeki olurmuş..
istanbuldan sevgiler

Duru said...

ah bu anneler,hem çocuklarına hem kocalarına hem işine hem de ev işlerine yetişmeye çalışırlar,hepsi de 4 4lük olsun isterler,olmayınca bunalıma girerler.örnek:ben :) artık kafam o kadar dolu ki işleri sıraya bile koyamıyorum,ah yine unuttum diyerek geçiyor günüm.çoğu zamanda hepsini birden unutup sadece kızımla oynuyorum,eve ve işlere öylece bakıyorum.çünkü biliyorumki en acil olan ve bana ihtiyacı olan o.onun büyüdügünü kaçırmak istemiyorum,her hareketini görmek,onunla beraber yaşamak istiyorum,annem ler gibi 'biz çalışırken sizin bebekliğinizden birşey anlamadık,torunumuzda görcez artık'demek istemiyorum...sevgiler
bu arada MK çok tatlı ya..

Anonymous said...

sevgili esra,
oğlun maşallah inanılmaz tatlı. dün arşivden yenidoğduğundaki fotolarına baktım çok şeker.ben iki ay önce doğum yaptım. bir kızım var. bakıcısına alışalım diye hemen başlattık. bu ara ben bebişle ilgilendiğim için temizlik yemek ütü vs. yapıyor. yoksa eşim her akşam ya çorba ya makarna yiyecekti.sana katılıyorum. kazandığım para beni rahat ettirmeyecekse ne anlamı var. iyi ki bakıcı var.yoksa kızımla istediğim gibi ilgilenemezdim.bu arada blogun harika. MK nın maceralarını hergün merakla okuyoruz. sevgiler...

Minik Patikler said...

Annemle çok iyi anlaşırsın sen :)

Anne ve Bebisi said...

Sabahnurcum, evde cicekler icin tek uygun yer orasi, diger yerler ya dogrudan gunes aliyor ya cok karanlik. Sanirim 4 adet saksidan olusan cicek kolleksiyonumu arkadaslara bagislayacagim:) Sehpalar mecbur orda kalacak, hem tv sehpamiz, hem bilgisayar masamiz:)
Ek gidalar konusunda amiin diyorum:)

Cevabini bekliyorum supurgesizcigim:)

Yesimcim, sen de dogumdan sonra boyle olasin insalllaaah:)

MTAcim, o zaman ev taksidiniz cabucak biter umarim:) En kisa zamanda rahatlamaniz dilegiyle.

Selim abisi gibi olursa tabi yardim eder sumuklucugum:)

Elacigimin annesi:) Yok yahu, ben tanidigin taniyacagin en tembel isnanlardan birisiyimdir kesin:) Dedigim gibi cabucak bir sebze yemegi yapiyorum, yanina da pilav ya da salata vs. Bu kadar. MK yerde oyalanirken sipsak oluyor:) Tabi bazen durmuyor o da slinginde yemek pisirmeyi ogreniyor simdiden:)

Sevgili Duru'nun annesi, ben cok sukur dort dortlukculerden degilim:) Turkiye'deki kadinlarin hali zor, calissalar ayri zor, calismasalar ayri. Duru ile vakit gecirmekle en iyisini yapiyorsun. Zaman geri dondurulemiyor cunku.

Sevgili anonymous, cok tesekkurler. Siz de bir blog yapin, sizi de okuyalim:))

Sevgiler

Açalya said...

Minik talha'nin annesine cok uzuldum, ona yardim etmeyen koca bebelere cok kizdim. Yazik kadina, evdeki herkes eve para getiriyor, ama iclerinden bir evin tum isini ve cocugun bakimini ustlenmis. Aferdersin Talha'nin annesi soyliycem icimde kalmasin, kocanla kaynin tam dayaklikmis. Ay ben de icimi doktum, sorry! sana sabirlar diliyorum Talha'nin annesi, bir de sevgiyle kucakliyorum.

Esra sana ve Minik Kaşif'e(MK) gelince, valla oyle uzun yazmissin ki neresine yorum birakacagimi sasirdim.
Aklımda kalanı yazayım, arkadaşın en iyisini yapmış çocuğa ellememesi gerekenleri öğreterek. Bazı zorunlu temel güvenlik önlemleri dışında sanırım yapılması gereken de bu.

Ha bir de, bizde de bir kitap, kağıt, dergi kurdu var.

Bir de ev işi konusunda, hergün bir taraf düzenlenecek...her taraf aynı anda mümkün değil düzenli olmuyor bebekle. Bir de ben şanslı kadınlardanım, Tammo yemek yapmak dışında her işe yardımcı oluyor, üzerimden yük kalkıyor.

AycA said...

Keşke istanbula da uğrasadınız bu bir .. ikincisi benimde annem hiç birşeyi kaldırmamış bende bu zamana kadar inat ettim anlattım ama en son cam mumlukları alıp birbirine vurmaya başlayınca tehlike arz ettiğinden biraz şekil değişikliği gerekti ama yine de inatla saksılarımı kaldırmayacağım şimdilik hayırı anlıyor.. bende senin gibi her işimi kendim yaptığım için aynen böyle bir rutine sahibim .. ama ayağa kalktıkları zaman oyalanırken yapmak çok da kolay olmuyor.. kafa göz patlatmasın diye yanında kalıyorsun . .şimdi şimdi biraz bırakıyorum kendi kendine tutunarak dolanıyor ama uykusu geldi mi yere güm pat iniyor.. yani ayaklandıkları zaman şu kilo verme olayı devreye giriyor.. bende senin gibi her gün taze az yemek pişiriyorum aslında zor ama yemekler 24 saat içerisinde tüketilmeliymiş.. hele ki bebeğe verdiklerin.. MK artık olmuş annesi :)) başlayın çocuk şişecek yahu..
şimdi Erin pantolonumu çekiştirmeye yalnız oynamaktan sıkıldığını söylemeye çalışarak devam ediyor öpüyorum sizi iyi yolculuklar iyi tatiller...

meltem said...

ESROSCUGUM KAANCIK COK SEKER GOZUKUYOR FOTOLARDA..SABIRSIZLANIYORUM GORMEK ICIN..INSALALH GEŞDIGINIZDE HAVAALANIN DA OLSA GORUSEBILIRIZ COK OZLEDIM SIZLERI:(((

CAMASIRLIK ISINE YARIYORSA NE GUZEL CANIM BENIM:))

OPUYORUM..

SEE U SOON:))

minik talhanın annesi said...

esracım izninle açalyaya teşekkür etmek istiyorum. açalyacım düşüncen için teşekkür ederim...

buyulubahce said...

Selam Esra'cım,
Valla ben de seni takdir ediyorum. Resimlere tekrar baktım da, benim evim bebekten önce bile öyle derli toplu değildi.. Sanırım biz dağınık bir çiftiz :) Daha minimalist yaşamaya başlasak iyi olacak, ev ıncık cıncık dolu.
Tüm annelere kolay gelsin diyorum...

x