Thursday, 8 November 2007

Katı Gıdaya Başladık (mı?)

Bu sabah süt+müsli karışımı kahvaltımı ederken kucağımdaki MK'nın ağzıma götürdüğüm her kaşığa ağzını açarak uzanmasına yüreğim elvermedi :)

Müsli ve süt veremeyeceğim için başka bir şey düşünmeye başladım. Dr. Sears'ın sitesinde Baby Rice'a (Bebek Pirinci) OK verdiklerini okuduğum için, eşantiyon olarak verilen baby rice'ı denemeye karar verdim. Pirinç çok da besleyici ve gerekli gelmiyor açıkçası ancak bugünlük bir deneme yapmanın bir zararı olmayacağını düşündüm.

Bir miktar baby rice'ı, hemen o anda elle sağdığım anne sütü ile karıştırdım.


Normalde kutu içinde, hazır yiyecek vermeyi düşünmüyorum. Bebek pirincinin çok da işlem görmemiş olabileceğini düşünmüştüm. Daha sonra internette yaptığım araştırmada hazırını vermeye gerek olmadığını, baby rice'ı evde de yapabileceğimi öğrendim. Sonuçta paket içindeki her şey gibi o da işlemden geçiyormuş tabii ki:)

Tosya pirinci kullanıyorum normalde kendimiz için, muhtemelen organiktir pek çok Kastamonu üretimi yiyecek gibi :) Yeşim hanım bizi bu konuda bilgilendirir sanırım :)

Pirinç (beyaz yerine kahverengisi tercih edilebilir) önce -bizde bir alet var, adını bilmiyorum:) Püre yapıyor, fındık fıstığı tuz&buz ediyor, o aletle- işlemden geçirilip toz haline getiriliyor, sonra bir miktar su ile haşlanarak kıvam elde ediliyor. Sonra da anne sütü katılıp bebişe yediriliyor.

Ama dediğim gibi, pirinç ne kadar sağlıklı bir seçim olur bilmiyorum.

Neyse, bugünlük denedik. Sonuç ortada :)

Bir süredir meyvelerden ve sebzelerden veriyorum parmağımın ucuyla. Muz, elma, üzüm, patates, yoğurt aklıma gelenler. İçlerinde vermemem gereken bir şey var mı?

Gitmeden, Açalya'nın son postundaki meyve filesinden almalı.

**************************

Bugünkü Afacanlıklar:

Sehpa altına girme...

Kablo inceleme...


Ankara'dan kiralayacağımız araba için internetten ödemeyi yaptık. 2 gün içinde kesinleşecekmiş. Hayırlısı.

**************************

31 Ekim Halloween/Cadılar Bayramı ile havai fişek sezonu başlar burada. Maalesef MK gürültüler yüzünden uykudan uyanıyor sık sık. Christmas zamanı napacağız bilmem.

(Tam bu cümleyi bitirdim ki, dışarıdan gelen ses yüzünden uyandı!)


**************************

Çiş çişleme olayına devam. Bazen az çişi de olsa çiş çişş'i duyunca salıyor :) İlerde işime yarayacak mı bu durum bilmiyorum ama böylesi bir iletişim kurulduğu için aramızda çok mutluyum :)

9 comments:

Açalya said...

Hadi hayirli olsuuuunnn :) MK afiyetle yemis belli :)
Rice cereal'in demir takviyeli olmasini tercih et ve organik ve brown rice'tan olani makbul (biz oyle yiyoruz) Rice ceral'in ilk mama olarak tercih edilmesinin nedeni en az alerjik olan ve bebek tarafindan sindirimi en kolay tahil olmasi.
Daha sonra oatmeal ve barley'ye gecis yapin, rice'ta takilmayin hep.

Sana guzel bir link vereyim, kolay gelsin;

http://www.wholesomebabyfood.com/cereals.htm

Anne ve Bebisi said...

Acalyacim cok cok saol link icin. Tesaduf ki ben de dun ararken bu linki bulup bookmarks'a eklemistim:) Cok guzel bir site.

püstüklü mama said...

Siz yanlış katı gıdaya başlamışsınız bence. Çocuk direkt kaseden geçiş yapmış olaya :)

Anonymous said...

masallah mehmed kaan a ,bi gidelim tr ye annannesi babannesi ona ne mamalar yapar yedirir :)

ayca hanim zaten bahsetmisti sekerim memleketimin organik urunlerinden .bakiniz :http://www.pi.web.tr/aycao/?p=915 .ozellikle istanbulda oturanlara tavsiye edilir ,ankarada da vardir eminim.
benim organik takintim falan yok ama en guzeli en safidir hep :)

cok mesgulum ama bana zorla blog actiracaksin esra :)hadi optum

yesim

ASYA said...

Esra konuyla alakalı diil ama :P Efe büyüsün bende yere böyle bi battaniye serip atıcam üstüne dolansın dursun.zaten yerdeki halıları kaldırdım..koltuklarda da tutamam ya aaaa..çok hoşuma gidiyo senin taktiğin:))
Burda bizimkiler araba koltuğundayken bile yere koydurmuyolar çocuğu çıldırıcam ben yaaa:(

ASYA said...

bende hep konuyla alakasız şeyler yazıyorum:)))

sumuklubocek said...

annesi de izin vermisken yiyeyim ben su MK bebisi bir...
Kablolar daha uzunca bir muddet ilsigini cekebilir ben Selim'e bu yuzden "cable guy" derken anneannesi "ne munasebet canim benim oglum elektrik muhendisi olacak" diyordu :)))
su anda cable guy donemi coktan bitti... simdi elimizde kalem resim yapiyoruz, boyuyoruz, araba, ucak, tren suruyoruz, sarki soyluyoruz.
bunlara bakarak ressam, sofor, pilot, makinist, sarkici (kibar olsun muzisyen diyeyim) vs gibi meslekler var listemizde :)))
MKninkileri de merakla bekleyecegiz, hersey sirasiyla degil mi?

ela selin said...

Esracım,
bir önceki postuna ancak yorum yapıyorum (hızına yetişilmiyor ne yapayım?:)
Ben benim ağır bebek arabamı taşımamak için buradan bir baston puset aldım. Markası Maclaren Quest. Çok memnunum. Hem çok hafif hem de hareket kabiliyeti harika. Tabii tahmin ediyorum İngiliz markası ve orada daha ucuz olma ihtimali var. Ben burada 320 YTL verdim. Sen orada bir bak, renk çeşidi de herhalde daha fazladır. Bak linkini veriyorum.
Hadi kolay gelsin.
http://www.maclarenbaby.com/us/index.php?option=com_content&task=view&id=101&Itemid=493
Katı gıdalarınız hayırlı olsun bu arada.
Sevgiyle
Özlem

misketlimonu said...

Afiyet olsun MK'ya yedikleri. Çok şeker, çok tatlı, bu bebeğe bayılıyorum ben. Tam sevmelik, gıdıklamalık kıvama gelmiş. Annesi izin verirsen öperim o güzel yanaklarından.
Hülya

x