Thursday, 22 November 2007

Dünden bir kare:



Bugünden de var ama onları bilgisayara yükleyecek halim yok.

Önce güzel haber: Babaanne ve dede vizelerini aldılar:) Bir kaç haftaya geliyorlar inşallah.

******************************

MK, annemin deyişiyle .ok kadar şey :) bugün 2 koca insanı alt etti :)

Sabah, sabah uykusu yapıp 10.30 gibi uyandı. Sonra...? Öğleden sonra bir ara emerken kestirdi, 5 dakika kadar, yatağa bıraktım 5 dakika daha uyudu, etti 10 KOCA dakika:)

Akşam 16.30 olduğunda uykusuzluktan bayılmak üzereydi, öncesinde napıyordu derseniz, hem yerde durmak istemiyor, hem kucağıma geldiğinde her şeye ve her yere saldırmak istiyor :) Yani ne istediğini o da bilmiyor:)

Biraz elma verdim bugün yine ama bir-iki çay kaşığı yedi yemedi, parnship diye bir, bir.. hmm bir sebze var:) Havuca benziyor ama beyaz renkli, Türkiye'de hiç yememiştim ama belki vardır ben bilmiyorumdur, türkçe karşılığını da aradım ama bulamadım, neyse :) ondan verdim ama onu da yemedi. Yarın avakado deneyeceğim yeniden. Bakalım.

16.30 demiştik en son.. Emzirip uyuttum, 1 saat uyudu, uyandı. Sonra..? Sonra saat 10.22 idi eşim uyutup odadan çıktığında. Akşam 8 gibi başladık uyutma çalışmalarına, 2.5 saat her yolu denedik ama uykusuzluktan bayılmak üzere olmasına rağmen uyumadı bir türlü.

Emerken içi geçiyor ama bir türlü tam dalmıyor, ayağımda sallamaya çalışıyorum kendi doğrultup kalkmaya çalışıyor, izin alamayınca da ağlıyor:)

Sonra birden bire sanki saatlerce uyumuş da uykusunu almış gibi pür neşe sağa sola sarkıyor:) Yüzünde güller açıyor :)

Bir eşim sallıyor, bir ben sallıyorum ayakta. Bir ara battaniyede salladık ama o bile fayda etmedi.

En son eşim uyutabildi çok şükür.

Uyudu, 1 saat sonra emmeye kalktı. 1 saate yakındır yine uykuda. Bakalım gece nasıl geçecek?

Bütün gün kucak ve oyun istiyor :) Babaanne ve dede gelince bütün gün doysunlar birbirlerine :))))))

Emerken birden bırakıyor, anında ellerini ağzına sokup onları emmeye başlıyor.

Elma ve parnship yemedi ama yine kaşla göz arasında dergi kapağı yedi:) Odadan salona geçtim, 20 saniye sürmedi, geri döndüm, kapaktan bir parça kopmuş! Eşimi çağırıp gösterdim:) Ağzında bir küçük parça buldum, çıkardım. Parçaları birleştirdik, az bir miktar gitmiş:) Bir de üstüne geğirdi şaşkoloz :P

Çıkar yarın kakasından :P

Tabi kaka yapabilirse zavallım. Bugün 2 kere vermeme rağmen şurup poo'su yok henüz ortada.

******************************

Bugün haberi alınca hemen çalışma-ma odamıza el attım. Atılacak bir tomar şey buldum tabii. Daha eşimin gözden geçirmesi gereken dağ gibi bir kağıt yığını var. Benim de daha atabileceğim şeyler çıkacaktır, yarın vakit bulursam son rötuşları tamamlamalı.

Kayınvalidemin MK için getireceği bir sürü yeni şey var. Yorganı, yastığı, yeni takımları, bornoz seti, kıyafetleri... Benim yatak odasını, dolapları bir daha gözden geçirmem gerekecek:) Biraz daha yer açmam lazım :)

Mutfakta temizlenecek bir şey kalmadı, dolapları güzelce istifleyip, tezgah üstündekileri dolaplara koyacağım o kadar.

Bir de çiçekleri verdim mi, tamamdır:)

Bana kalsa, yatak odasındaki yatağı ve salondaki yemek masasını ve sandalyeleri de çıkarırım:)

Yer yatağı gibisi yok. İşin olmayınca kaldır kenara koy.

Masa yerine de otantik bir yer sofrası:) İşin olmayınca onu da katla kenara koy:)

13 yıllık göçebelik ve sürekli eşya toplama, taşıma, yerleştirme derdi başıma vurdu sanırım :P

Eşime bile, evde gereksiz ne varsa temizliyorum, haberin olsun dedim:P

******************************

Yarın sabah bankada işimiz var eşimle, sonrasında, MK durursa eğer, çarşıdayız :))

******************************

Şunların hastasıyım: fxcuisine.com

Hiç evde yapmayı denemedim ama MK babaanne ve dede ile oynarken alışkın olmadığım:) vakit bolluğunda deneyebilirim:) O vakte kadar markete talim :)

9 comments:

Pratik Anne said...

Bahsettigin sebze parsnip olmasin? http://en.wikipedia.org/wiki/Parsnip. Oyleyse turkcesi behmen veya kavzakoku imis. Yabanhavucu da denebiliyormush. Ben de sadece ingilizcesini biliyorum.

sühendan said...

Bu uykusuzluk nedir yaa...Emin in de uykusu çok azaldı.Ne yapmalı...
Gün içerisinde uyutmak için o kadar çok vakit harcıyorum ki...Düzelirler inşaallah.Yoksa iki uykusuz çocukla ne yapacağım ben:)

O dediğin şeye ben de bayılıyorum.Herhalde buradaki adı köpük onun.Bir de acıbadem diye bişey ver.Ben ona da bayılıyorum:)))
Nerden de aklıma getirdin.Canım istedi şimdi :P

Anonymous said...

beze diye biliyorum ben adını, yapılışını dnlemiştim ama adım adım görmemiştim. iyi oldu:)
sanırım dişler MK yı rajatsız ediyor, o da nereye sarsam diye uğraşıyor:)
sevgiler
kulpsuz

minik talhanın annesi said...

birisi uyku mu dedi...
talha sağolsun gece çok kalkan bir çocuk. ve ben 2,5 senedir uykusuzum...
bezeyi ben de çok severim... ama bir saat pişirme süresini duyunca yapmaktan vazgeçtim... fırından alıyorum güzel yapıyor :D

mesecina said...

dergi kapagi üstüne geğirmesine koptum. Çılgın MK. Beze'ye bende bayılırım (neye bayılmıyorum ki) ama o köpuk kıvamını tuturmak cok zor ben hic basarili olamadim. Yumurta aklarına kesinlikle sarısı veya su karışmaması şartmış.
Umarim kesintisiz uyuyacaginiz günler yakındır..

Rana Eslem GULMEZ said...

TRABZONDA ISMI KAYMAKLI RAMAZANDA YAPILIR PASTANELERDE VE COCUKLAR CAMI CIKISINDA SATARLAR BENDE COK SEVERIM.UZUN PISMESININ NEDENI FIRININ KAPAGI ACIK PISIRILIYOR.YAPARKEN PUFLERI COK OLAN BIR SEY)))BABAANNE VE DEDENIN VIZE ALMASINA SEVINDIM)INSAALLAH SIZDE EN KISA ZAMANDA TURKIYE ZIYARETI YAPARSINIZ)
MKNIN UYKUSU OLDUGU HALEDE UYUMAMASINA UZULDUM.BEN COGUNLUKLA RANAYA FATIHA SURESI NAS VE FELAK SURELERINI OKUYUP YATIRIYORUM.RANADA HALA KENDI KENDINE UYUYAN BIR COCUK DEGIL YA SALLIYACAM YA EMZIRIRKEN UYUYACAK(((BOOL DELIKSIZ UYKULAR DILIYORUM SEVGILER..

Anne ve Bebisi said...

Sevgili PA,tesekkurler. Evet haklisin parnship degil, parsnip:))) Yaban oldugu belliydi :D

Suhendancim, sanirim bu da bir surec, gecmesini bekleyecegiz sabirla:)
Ben de acibademi cok severim:)))

Sevgili kulpsuz, her bolgede ayri ismi var sanirim bunun:) Bizim orada da icibos diyorlar galiba:) Evet, disler yapiyor galiba:(

Segili MTA, bebeklikten cocukluga gecseler de gece uyanmalarina devam diyorsun:) O kadar saat firini acik tutacagimiza, o parayla bir koli aliriz bunlardan:))))

Tesekkurler mesecinacim:) Kesintisiz uyku olmasa da, en azindan erkenden yatmasini umut ediyorum:) Yoksa kendime hic vaktim kalmiyor:(

Sevgili REG, sanirim cocuklar ancak 2 yasindan sonra yavas yavas kendi kendilerine uyumaya basliyorlar. O vakte kadar bu durumu kabullenmek, kendimizi akisa birakmak en guzeli sanirim:)))

buyulubahce said...

Sevgili Anne, sendeki bu yazma potansiyeline hayranım. Seni hem çok takdir ediyor, hem de çok özeniyorum. Hatta şerefine şarap kadehimi kaldırıyorum... Nice nice yazılara.. MK'yı da öpüyorum.

Ayşe said...

ay masallah annesi, ne tatli poz vermis oyle.....:)
sevgilerimle....

x