Thursday, 1 November 2007

Dün Sabah:

Cheeky, Cheeky!

Bu Sabah:

Bu body, hamile olduğumu öğrendikten sonra MK için aldığım ilk şey.

Yorumsuz!

My Little Angel...

Gezmeeeeek! Sokaaaaak!

Kaşlarımı çatarım, Çok fena bakarım!

Dün anahtarlarımızı apartman kapısı üstünde bırakmamızın bugün bizi gezmekten alıkoyacağını mı sandınız? Çok yanıldınız :)

Havayı bugün de güzel ve güneşli bulunca, 14.00 gibi attık kendimizi dışarıya.

MK güneşi bulunca kedi gibi mayıştı.

İşte bizim çarşımız. Trafiğe kapalı. Soldaki Belediye Binası, sağda ilerdeki -Exchange Mall- alışveriş merkezi.

Çarşıda ilk önce anahtarcıya gittim. Ancak bizim anahtar, ev sahibini yazılı izni olmadan kopyası yapılması yasaklanmış anahtar cinsiymiş. Yazılı izni aldıktan sonra, üstüne £35 vererek yeni bir tane edinebilirmişiz!!! Tek anahtara talim:)

Daha sonra kütüphaneye gidip hem kendimin, hem MK'nın kaydını yaptırdım. Üstteki benim, alttaki MK'nın kütüphane kartı :)

Bir yere taşındığımda ilk yaptığım işlerden birisi kütüphaneye kaydımı yaptırmaktır. Ancak taşınalı 1 yıldan fazla olmasına rağmen, hamile olmamın tembelliği ile kütüphaneye uğramamıştım. Biraz satın alarak, biraz da arkadaşlardan ödünç alarak idare ettim bugüne kadar.

Artık oğlumla birlikte gideceğiz inşallah kütüphaneye :)

Kütüphanenin içinde, çocuklara ayrılan bölümdeki çocuk kütüphanesini dolaştım.. Çocuk kitapları çok eski ve kullanılmış olduğu için, daha doğrusu pek temiz görünmedikleri için ödünç almadım.

Devletin ve yerel belediyelerin, 4 ay üstü çocukların kütüphaneye kayıt ettirilmeleri için düzenledikleri bir kampanya var. Her hafta bebekler için şarkı&tekerleme saatleri düzenleniyor, her 5 katılımdan sonra sertifika veriliyor. Belli bir sertifikadan sonra da çocuk kitapları hediye ediliyor.

Yukarıdaki set bebekler için hazırlanmış, 7-9 ay arası bebeklere sağlık ocağından ya da kütüphaneden ücretsiz veriliyor.

Kısmen ya da tamamen görme özürlü bebekler için de, özellikle dokunmaya yönelik ayrı bir paket hazırlanmış...

Kütüphaneden çıkınca, MK'nın 6-9 ay arası giyebileceği body'si olmadığı için Mothercare'e uğradık. Daha önce de bulamamıştım, yine bulamadım! 6 aya kadar ve 9 ayın üzeri için her şey var, 6-9 ay arası için hiç bir şey kalmamış! Şubat-Mayıs '07 pek bereketliymiş anlaşılan :)

MK, 9-12 ay arası bir body "Olur mu acaba?" diye üzerine tutarken uyandı:) Uyanınca da acıktığı aklına geldi. Mothercare'in bebek odasında klasik emm(e) seansımızı gerçekleştirdik. Ancak artık MK gündüzleri etrafla ilgilenmekten ya da jimnastik yapmaktan pek emmiyor. Emzirme odasında birileri varsa, aç olsa da emmiyor. Bugün kimse olmamasına rağmen, dışardan sesler geldiği ve odanın içini incelemek istediği için yarım yamalak emdi bıraktı.

"Eh, madem sen karnını doyurmuyorsun, ben doyurayım" dedim ve koydum alışveriş arkadaşımı slingine kahveciye uğradım.

Çarşıya yakın oturan bir arkadaşımı aramıştım, buluşur, birlikte kahve içeriz diye ama telefonu cevap vermemişti. Olsun, oğlum bana arkadaş oldu:)

Croissant ve kahveye atlayan MK.

mmmmmm :) Sildim süpürdüm :)

Akşam 17.00'da, eve dönüş yolunda.. Hava kararırken zor attık kendimizi eve :)


------------------------------------

Bu scrapbooking olayı beni çok sardı:)

------------------------------------

e-bay'de satmak istediklerimin fotolarını çektim nihayet! Koridorda bıraktım ki, Türkiye'ye gitmeden e-bay'e koymayı ve satmayı da akıl edebileyim :)

------------------------------------

MK için aradığım %100 pamuk ceketi GAP'te bulamamış arkadaşım. UK'de yoktur o demişler :( Bir an önce internetten wool ya da pamuk bir şey ısmarlamam lazım.

------------------------------------

Diaper Free olayı diaperli de olsa iyi gidiyor:) Bezini açtıktan sonra, çiş çişleyerek bezine yaptırıyorum. Her seferinde olmasa da yapıyor. Bu akşam çarşıdan dönünce bezini açtım, belli çişi var ancak yapmadı. Bezi topladım, yenisini koyacağım, tam o anda çeşme misali suladı kendisini :) Bir de sesler çıkarıyor ki, rahatladığını anlatan, görülmeye-duyulmaya değer. Hem çöğdürüyor, hem aaahh, oooo diye bağırıyor :) Sırtı göl oldu, çenesine kadar işediğini gördüm ama ağzına girdi mi emin değilim :)

Çişini yaparken ani ses çıkarıp tepki verince çişi kesiyor bebekler. O yüzden sesimi çıkarmadım, çiş çişleyerek olaya katkıda bulundum :)

------------------------------------

Alttaki posta yorumlar için teşekkürler, cevaplarım eklendi :)

25 comments:

Ayşe said...

Uzun zamandir gelememistim buraya,Masallah Mehmed Kaan oyle cok buyumus ki; annesine gezmelerinde, kahve molalarinda ve alisverislerinde eslik eder olmus:))
cok cok sevdim simdi onu:) dil cikardigi fotografa da bayildiim:))

Sevgilerimle...

Minik Patikler said...

Çok şekersin sen MK :)

Bu arada anahtar meselesi için kocaman bir geçmiş olsun, pusetle nasıl koştuğunu tahmin edebiliyorum çünkü ben de yaşamıştım o bir yere yetişme telaşını pusette uyuyan bir bebeyle :)

hatice said...

anlaşılan MK büyüyene kadar ikinizi ne güzel maceralar bekliyor bayıldım hallerinize anahtar meselesi için geçmiş olsun.

mesecina said...

yav bu sefer farkettim ki hep MK Bey'e hayranlığımı dile getiriyorum:) Ama yazdıklarını okudukça sanada koca bir Maşallah demeden geçmeyecegim. O kadar tatlı anlatıyorsun ki ve Mk daha bebek olmasına ragmen o kadar iyi geziyorsun ki...Seni okurken heralde gıpta ettiğim için "acaba bende böyle bir anne olabilirmiyim" sorusu geçiyor içimden. Allah bozmasın diyorum... MK'nın da hep ciddi hallerine bayılıyordum fakat adam ilk fotodaki gibi zıpırkende çok şeker yaa...ona da Maşallah!

KIZIMIN CİCİLERİ said...

Anne-kız yada anne-oğul gezmenin tadı hiç bişeyde yok. Ne mutlu bize ki, bu duyguyu böyle rahat yaşıyabiliyoruz. Bebeklerimiz sağlıklı,uslu ve mutlu. Ben beni üzmeyen kızıma hep dua ediyorum. "senin çocularında seni üzmez inşallah" diye.
Bu arada söylemeden duramayacam kehve keyfini kıskandım. Hiç kahve içmeyen biri olmama rağmen iki, üç gündür canım acayip cheesecake ve kahve istiyor ama Elif' i emzirdiğim için pek içmek istemiyorum. Şimdi yazını okuduktan sonra bir kereden bişey olmaz diyip içersem şaşırmayın.
Keyifli hafta sonları....

Kirpikteki Gözyaşı said...

Memo artık sık sık gülüyor süper:) Maşallah gerçekten çok tatlı bir bebek Esracım:) Kahve keyfi de sabah sabah çok cezbedici gözüküyor:) Afiyet olsun:) Memoyu kocaman öpüp, sarıldım:))

sühendan said...

Seni gezme konusunda hiçbirşey pes ettiremez.Hastayım ben bu huyuna.Senden örnek alarak gezmelere başladık:)

Bu kütüphane işi çok güzel.Herşey düşünülmüş(Görme özürlüler bile)Burada da olmasını isterdim.Çünkü çocuğa kitap okunduğunda gerçekten hem erken konuşuyor hem de düzgün.Ben Enes te yaşadım biliyorum.
Diaper konusunu da gülerek okudum.Demek heryeri suladı küçük afacan:)

Isil Simsek said...

bildigim kadariyla yeni bir anahtar yaptirinca ev sahibi ödüyor.en azindan bizim eski ev sahibimiz ödemisti(bu evin zaten 2 anahtari vardi), emlakciya sorun isterseniz.

Enise said...

Cok guzel, bol resimli bir post olmus. Senin kahveni gordum canim cappuccino cekti, hemen gidip yapmaliyim:)
Dun yazdigin postu da okumustum ve yorum yazmistim ama yazdigim yorum gonderemeden silinince tekrar yazmaya usendim:(. O filmin en azindan DVD'sini mutlaka bulmaliyiz:)

anne said...

ooo yazı çok hoş görünüyor okumaya fırsat bulamadım.soruna cevap vereyim Esracım , bu hastalık PKU diye de geçiyor..En kısa sürede yazıyı okumalı, MK pek şeker görünüyor.

Acqua said...

maşallah allah bağışlasın, oğlunuz pek tatlı. benim de kızımla ilgili hazırladığım bir blog var, beklerim.

www.bebekbuyutu-yorum.blogspot.com

Acqua said...

maşallah allah bağışlasın oğlunuz pek tatlı. benim de kızımla ilgili hazırladığım bir bloğum var, beklerim :)

www.bebekbuyutu-yorum.blogspot.com

Anonymous said...

hocam olmaz ki boyleee !!!
kiskandirmak icin mi yapiyorsun yanee anlayalim ,ben de bebis dogsun da isi gucu birakip geziyim diye hayaller kurmaya basladim bile :) sen burda uykusuz kalinan geceler degil de gidilen gezmeleri anlattigin icin hersey tospembe gorunuyor :)))
afiyet bal seker olsun,bol gezmeler

yesim

Calimero Mutfakta said...

MK ya sevgiler.. Bu kutuphane olayi supermis.. cocuklara kayit ve hediye kitaplar.. insallah temiz MK ya gore seyler de bulabilirsin..
Anahtar yapimi ne kadar pahaliymis.. bir de ev sahibi izni ilginc hic duymamistim..

zeynep said...

merhaba sana kitapları vakit bulupta bi söyleyemedim. bak birinci şu:

The European Employment Strategy: Labour Market Regulation and New Governance (Oxford Monographs on Labour Law) (Hardcover)

yazar:Diamond Ashiagbor

bir de flexicurity (esnek güvenlik) ile ilgili kitaplar..

Flexicurity: A Relevant Approach in Central and Eastern Europe (Paperback)

Flexicurity and Beyond: Finding a New Agenda for the European Social Model (Paperback)

Labor Market Flexibility, Flexicurity and Employment: Lessons of the Baltic States (Hardcover)

flexicurity ile ilgili nette bulabildiğim bunlar. içlerini bilmiyorum. ama zaten sınırlı kitap var bu konuyla ilgili.

zeynep said...

bi de size greenwich yakın mı???

Rana Eslem GULMEZ said...

esracim bol bol gezmeler size bizde sizin gibi gezmelere bayiliyoruz hatta dun rana eslem ceketimi getirdi giyindim sonra kendi hirkasini getirdi ve markete gittik))oglusunun montu icin turkiyeye gitemeden annanesine simdiden siparisini ver cift yonlu bir mont orsunler .rananin var cok kullanisli ve sicacik tutuyor)bu sezon henuz giymedi ama sicak tutuyor birde strollerina bundelme al ben cok memnunum .gecen yil carseati icin olani vardi alacaksan todler olanin al 3 yasina kadar kullanirsin .insaallah bu aksam resimlerini ekliyecem bakarsin hakikaten cok kullanisli cok sicak tutuyor.hersey gonlunce olsun sevgiler..

anne said...

evet okudum ve koca popo MKya bayıldım yine :) bu kütüphane işi ne iyiymiş ya, malesef burdaki kütüphaneler bırak minişleri büyükleri bile pek cezbedemiyor
:( oysa ne güzel olur, mis gibi kitap kokularının arasında, sessizliğin içinde kitap avına çıkmak, kendini kaybetmek..Ne sanş, bol bol kullanın sansınızı :)

minik talhanın annesi said...

idolümsün esraaaaaaa!maşaallah hiç bir şey seni engelleyemiyor gezme hususunda... ben de gezmek istiyorummmm!!!!
sulama işini çok iyi yapar bu afacanlar. sen ucuz atlatmışsın. ben talhanın sulama macerasından kurtulamamıştım, hedef yüz bölgesi :D
bu arada kütüphane işi çok güzelmiş. bizim buralarda yok. gerçi ben tüm gün kitaplar arasındayım ama çocuk kitabı yokki :(
ilk fotografa bayıldım

Anonymous said...

canim yaaa...hayatimda gordugum en guzel gozlu bebeksin sen Kaan`cik.kirkbir kere masallah!!!..opuyorum gozlerinden...

demet

arzu c said...

Esracim diaper free paragrafin bitirdi beni, deli gibi guluyorum:)))

SENABERA said...

Hepsine ama özellikle ilk resmine bayıldım Mk nın..Maşallah binlerce...
Diaper free olayı da alemmiş:)

InciK said...

digital scrapbooking icin www.shabbyprincess.com adresinde super bedava malzemeler var! bir bak istersen...

sabahnur said...

masallah masallah simdiden kutuphane kartı da olmus bu yakısıklı Mknin.. Cok okur inş.

güldüğü fotolar cok az, pek bi ciddiyiz:)

Eline tesbih verip kulhanbeyi edalarında fotosunu ceksene:pp

Anne ve Bebisi said...

Tesekkurler Aysecim:)

Saolasin MPcim. Ah ah sorma:)

Sevgili hatice, cok tesekkurler. Umarim herkes guzel maceralar yasar:)

Utandiriyorsun beni mesecina:) Cok tesekkur ederim. Teveccuhunuz efem:)

Kizimin Cicileri, arada sira bir bardak kahveden bir sey olmaz bence:) Hem ben caykoligim ve gunde bir kac kucuk bardak iciyorum. Burada yasak getirmiyorlar caya kahveye, yeter ki az olsun, bir de gec saatte olmasin ki bebegin uykusunu etkilemesin kafein. Simdiden Afiyet olsun! :)

Tesekkurler KG'cim:) Gel beraber icelim kahveleri:)

Suhendancim, bugun pes dedim valla:) Az sonra anlatacagim:)) Ben kitap okumaya calistim bir kac sefer hic ilgilenmedi bizimki:)) Babasina cekmez umarim bu huyu:)

Isilcim, aslinda var 2. anahtar ama emlakci vermiyor:(( Bugune kadar butun anahtarlari kendi cebimizden odedik:) Bilmem bu sefer ev sahibine odetebilir miyiz? Emlakciya teklif edecegim, cok saolasin.

Enisecim, ah keske yakin olsak da beraber icsek kaveleri:) Evet, DVD'sini bulmali. Ben de merakla bekliyorum bakalim.

Cok tesekkurler anne!

Hemen geliyorum bloguna acqua:))

Yesimcim, gordum bugun toz pembeyi:P Gozume toz doldu, onumu goremiyorum su an:P

Sevgili CM, MK ellerinden oper ablasi:))

Zeynepcim, Greenwich cok uzak degil, cok yakin degil:) Yarim saat 45 dak. uzaklikta. AYni sehir sinirlari icindeyiz ama..

Kitaplari arayacagim senin icin.

REGcigim, mont tavsiyesi icin cok tesekkurler. Kayinvalidem ve kucuk hala hemen hallederler sanirim:))

Tesekkurler sevgili anne!

Sevgili MTA, bizimkisi yazik hep kendini suladi bugune kadar:))

Demetcim, MK da ellerinden oper teyzesi:)

Arzucum:))))

Inci, cok tesekkurler adres icin:) Hemen bakacagim.

sabahnur, bak iyi aklime getirdin:) Bir de omuzuna ceket atayim sunun:))

Sevgiler!

x