Tuesday, 27 November 2007

Cimbom'lu MK!

Alooo süt siparişi vermek istiyorum :)

Benim hayatımda TV yok. Zaten o yüzden her gün blog yazabiliyorum ya :) İzlediğim bir kaç türk dizisi var, onları da ya yemek yapıp-bulaşık yıkarken ya da internette dolaşırken arka plandan dinliyorum.

Dün akşam, yeni başlayan bir programı-bir brother tarzı bir programı izledim. Çocukları konusunda sorun yaşayan aileleri, çocukları ile birlikte kocaman bir eve koymuşlar, onlar orda günlük yaşamlarına devam ediyor (kameralar altında tabii), uzmanlar da onları izleyip yorumlarda bulunuyor, zaman zaman anne babalarla konuşuyorlar, yönlendiriyorlar vs.

Şimdi bir nefes alın ve çizeceğim tabloyu sakin kafayla düşünün.

21 yaşında genç bir kadın. 3 yaşında üçüzleri var. 6-7 aylık bebek arabasında bir bebeği daha var. Veee 5. çocuğuna bir kaç aylık hamile!

İngiltere için hiç de garipsenecek bir tablo değil.

Üstelik, anne sabah 10'da uyanan, geniş ötesi bir insan. Baba, uzmanların bile çok takdir ettiği, çocuklarına düşkün, onlarla çok ilgilenen, 21 yaşından daha büyük olduğunu zannetmediğim gencecik bir insan.

21 yaşında ve 5. çocuğuna hamile. 35'ine gelene kadar kaç çocuğu olur varın hesaplayın.

Bu ailenin problemi, kadının özellikle üçüzleri idare edememesi, babanın sürekli çocuklarla ilgilenmesi ve sonucunda bunalıma girmesi vs.

Genç İngilizlerde, erken yaşta ve çok çocuk doğurmak bir nevi arkadaşlarına hava atmakiçin kullandıkları bir şey gibi. 'Siz daha çocuksunuz, ben çoluk çocuğa karıştım, büyüdüm' gibi bir mesaj barındırıyor sanırım.

Evde 2 aile daha var ama bunlar kadar ilginci yok henüz.

********************

MK'ya çorba yaptım, Ozy'nin blogunda yazdığı patatesli-havuçlu çorbayı. Evde normal patates yoktu, tatlı patates denilen ama tadı aslen kabağa benzeyen patatesten koydum.

Yemedi tabii MK :) Tadına baktım da, ben olsam ben de yemem yani :)

Akşam eşimin aklına geldi, su içirdiğimiz bir bardak var, biberon değil ama ağız bölümü delikli falan. Ona koyduk, ısıtmadan hem de, soğuk soğuk bir güzel içti :) Kalanını buzluğa attım, belki buzluktan çıkmış halini daha çok sever :P

********************

Battaniye ya da yere yayılabilecek yaygı gibi bir şeye başladım. En basit haroşadan, kare kere örerek ekleyeceğim. Örgü ustası kayınvalidem görünce güler herhalde ama olsun :)) Kış için oyalanmalık bir şeyler lazım :))


10 comments:

Açalya said...

Tablo korkunc evet! Ingiliz'lerin 10 yasinda cinsel deneyimlerini yasamaya basladigini dusunursek...ben de bir yerde okumustum, ortaokuldaki kizlarin hamile kalmayi 'cool' birsey olarak algilamalariyla, arkadaslariyla bu konuda sidik yaristirdiklariyla falan ilgili bir yaziydi. Alt gelir dueyindeki ailelerin cocuklarinda ozellikle goruldugu falan filan...
MK demek cobayi sevmedi! kiyma, (normal patates ile yap bu sefer) zeytinyagi ve bir halka sogan ekle (sogani pistikten sonra cikar at, geri kalani suzgecten gecir...bak nasil yiyor...
afiyet olsun minik kasifime, sana da orgunde kolay gelsin.

Ayşe said...

off 21 yas ve 5 cocuk!!! bunlarin problemi olmasinda kimin olsun..ben 22 de anne oldum ve ara vermeden ikincim oluyor diye zamaninda ziril ziril cok agladigimi bilirim...demek ingilizlerde boyle bi gelenek var, insallah evlilikleri de cocuk sayilari ile orantili bir sekilde guclu baglarla devam ediyordur bunlarin....

hahhayyy evet evet bi de buzluktan cikmis halini dene bence :) damak tadi farkli imis ne de olsa bu yemekte;)

Açalya said...

yukaridaki yorumuma ekleme:
ben soganli da vermeye basladim

Anne ve Bebisi said...

Acalyacim, Avrupa'da teenage pregnancy'de 1 numaralar sanirim. Kucucuk kizlar bebek arabasi itiyor burada. Her biri ayri babadan 7 cocuklular bile var!
Evet, genelde gelir duzeyi dusuk ailelerde goruluyor. Sonra o bebekler problemli ortamlarda buyuyor ve problemli insanlar oluyorlar maalesef.
Corba tarifi icin cok saol. Bir de onu deneyeyim bakalim.

Aysecim, sen oturup aglamissin, burdakiler sevincten havalara ucardi;) Her ingiliz ayni degil tabi, gelir duzeyi yuksek, egitimli ingilizlerde durum normal:) Ama genelde bunlar evlenmeyi ve cocuk yapmayi seviyorlar:)

Evlilik bagi ailelerin sosyal statusu ile alakali. Iyi ailelerde evet duzgun aile iliskileri var ama sosyal seviyesi, gelir durumu dusuk aileler karman corman.

Evet, corbayi bir de oyle denemeli:D

sühendan said...

Ben iki çocukla başademezken 21 yaşında ve beş çocuk mu!!!
Gerçekten kadın fazla rahatmış
Ben de öyle rahat olmak isterdim
yoksa beş çocukla başedilirmi:)))

HülyArda said...

MERHABA,
İNANMIYORUM YA 5 ÇOCUK BEN ASLA ALTINDAN KALKAMAZDIM HERHALDE, BİZ BİR TANE İLE ZOR BAŞEDİYORUZ MİLLET 5 TANE YAPIYOR, BU NASIL İŞ ANLAMADIM. DEMEKKİ " SALDIM ÇAYIRA, MEVLAM KAYIRA " YPIYOR BU BAYAN. BEN DE SADECE TÜRKLERDE VAR SANIRDIM BÖYLE ŞEYLERİ. BİRİNİ BÜYÜTMEDEN DİĞERİNE NASIL CESARET EDİYORLAR VENASI BAKIYORLAR, ALLAH MI YARDIM EDİYOR ANLAMIYOOOOORUUUUM......

SENABERA said...

Yaa acele öpmek istiyorum şu alt posttaki alışveriş arabasındaki suratı ben...
Badem şekerine ben de bayılırım:)

O kadar çocukla, o yaşta yardımsız başa çıkmak, imkansız gibi görünüyor bana. İyi ki baba normalmiş bari..

SENABERA said...

Bu arada battaniye için de kolay gelsin.!

CEREN GULER said...

21 yaşında 5. çocuk , bu büyükler 3 yaşında yani 17 yaşında hamilelik. Yani ben 7 yıl önce hamile kalsaymışım. Amanınn.. Bundan 2 yıl önce de 5.ye hamile olsaymışım aklımı kaybederdim muhtemelen. Sorunlu olmamaları düşünülemez zaten. Allah akıl fikir verseymiş, eh vermemiş de şimdi inşallah sabır verir.

AycA said...

allah akıl fiklir versin . bu kadar ürüyolarda ne oluyor.. allam yaa bir tanesini sen bir yap ortaya çıkart işe yarar biş olsun sonra bak üçüne beşine.. :) off off.. bu arada cimconlu MK gözümden kaçmadı .. Erin de cimconlu benim tarafımdan ama baba tarafından bjklı olacak galba :S
bende erine süveter örme karaarındayım bugün yün bile alacağım :)) hehe bakalım annem ne diyecek bu işe :P sana da kolay gelsin .. benim hayatımda da tv yok!! çok şükür.. Erin'in de olmasın istemiyorum biraz daha büyüsün casper falan gibi cici cizgi filmle nemo gibi animasyon filmler seyredebilecek .. ama reklamdı diziydi v.b istemiyoruzzzz:) çorbaya azıcık minicik fındıktan küçük tereyağ atsana.. ya da zeytinyağ.. azıcık tadı damağı yerine gelsin belki yer o zaman :) ama merak etme şimdi Erin tavuk pilav ıspanak kereviz ne bulsa götürüyor :)) ağzını tıkardı resmen ilk zamanlar.. :P öperim MK'yı koccaammann..
He bu arada nutella aldım bu sabah 1 dilim ekmeğe sürüp yedim.. kaşıklamamak için zor tutuyorum kendimi.. Alpay gördü ne buu nutellamıı dedi valla Esra'nın suçu benim değil dedim . boş boş baktı :)))

x