Tuesday, 9 October 2007


  • Tanışmamızın 10. evliliğimizin 5. yıldönümü yaklaşıyor. Orjinal bir hediye düşünüyorum kaç gündür.

Eşim yat meraklısı, yarım gün (tam gün epey tuzlu :P) yat gezisi&eğitimi buldum. Okyanusa açılacaklar falan filan. Eminim çok hoşuna gider ama korkutuyor beni extreme sporlar:) Üstelik kimi yatların bulunduğu yerler Londra'ya çok uzak.

4X4 ile arazi gezisi gibi bir şey var, sever mi emin olamadım. Bu akşam tv'de vardı bir program, biraz ağzını aradım ama çok meraklı görünmüyordu:)

Ralli Tur gibi bir şey var, yine extreme spor diye eledim :)

Balon turu var, istekli olduğunu biliyorum ama o da çok pahalı.

Gönül ister ki Ferrari deneme sürümü hediye edeyim ama £2000 ! Yazı ile: İki bin pound!

Wii alayım dedim, £179'dan başlıyor. O paraya Türkiye'ye gidiş-dönüş bileti alırım daha iyi :)

Velhasılkelam, orjinal hediyeler buldum ama ya çok pahalı ya da benim içime sinmedi.

Any idea?

  • 1-2 saat önce ebay hesabıma giremedim. Şifremin yanlış olmasına imkan yok. Hemen şifremi unuttum seçeneğini tıkladım, mail hesabıma gelen link ile giriş yaptım. Güvenlik soruları falan filan. Belli ki bir şeyler olmuş!
Birileri ebay şifremi kırmış! Allahtan alışveriş yapmamışlar ama 2 satıcıya mail atıp soru sormuşlar bir kaç ürün hakkında. Mailler hala mail kutumda duruyor!

Ebay farkedip olaya el koymuş tabi. Ebay hesabımın ele geçmesi çok önemli değil, asıl önemli olan ödemeleri yaptığım paypal hesabım! Ki ebay'den link var hesaba :)

Neyse ki oraya girememişler. Gerçi limiti az olan bir kredi kartı kullanıyorum ama yine de çok kötü olurdu. Hemen tüm şifrelerimi değiştirdim. Eşim sürekli uyarır, şifrelerini sık sık değiştir, mümkün mertebe karışık yap diye. Bundan sonra belirli aralıklarla değiştirmeli. Ve internette kullanmak üzere çok çok düşük limitli bir kredi kartı almalı.

  • Unutkanlık hat boyutta! Hamileyken bile böyle değildim. Birisini daha annemler burdayken, diğerini 1 ay önce, 2 mandalı bahçeye düşürdüm. Her gün MK ile yürüyüşe çıkıyoruz, mandallar çıktığımız kapının hemen sağındaki çalılıkların üzerinde duruyorlar! Hala ordalar:) Her akşam eve döndüğümde mandalları yine almadan geldiğimi hatırlıyorum! Bu akşam yoğurda koymak için 2 diş sarımsak soydum, yemeğimi yedim, tabağımı tezgaha koyarken soyulmuş, tezgahın üstünde bekleyen 2 diş sarımsağı gördüm :) Sarımsakları doğramayı unuttuğum gibi, yoğurdu yerken bile sarımsaklı yemeye karar vediğimi hatırlamamışım:) Bloga yazacaklarımı da unuttuğumu söylememe gerek yok sanırım:) Not almak da çözüm olmuyor çünkü not defterine yazana kadar yine unutuyorum. İlkokulda iken bazı çocuklar sürekli silgi kaybettikleri için silgileri iple boyunlarına asılı olurdu:) Ben de boynuma bir not defteri ile bir kalem asayım bari:)
  • Hamile arkadaşlara çok çok önemli tavsiye: Doğumdan hemmmmen önce, mümkünse bir kaç gün önce saçlarınızı kısacık kestirin. Hamilelikte parlayan, ışıldayan, gürleyip çoşan saçlarınız doğum sornası avuç avuç dökülecek çünkü. Hiç olmazsa kısa kısa dökülmüş olurlar. Hayatımda hiç bu kadar çok saçımın döküldüğünü hatırlamıyorum. En kısa zamanda kesilecekler ama bakalım o mutlu gün hangi gün :)
  • Hemen hemen her gün MK'yı slingine koyuyorum, bahçeye çıkıyoruz. Bugün yağmur çiseliyordu ama yine çıktık, yağmurda yürüdük biraz.
  • Işıl'ın şu postunu okumanızı tavsiye ederim: Anne Sütü
  • Katı gıdalara geçiş işi bana çok karmaşık geliyor:) Acaba MK şöyle kendi kendine yemek yiyecek yaşa gelene kadar anne sütü ile idare edemez mi? :)
  • Bezsiz Bebek konusundakı araştırmalarımdan habersiz bir arkadaşımla telefonda konuşuyorduk bu akşam, "Bizim köydeki kadınlar bez falan bilmez, 40'ı çıktı mı çocuğu çişe tutarlar" dedi. Hah! Dedim:) Ben de onun için kitap ısmarladım, onu öğrenmeye çalışıyorum. Git bizim köyün kadınlarından öğren dedi:) Vay be! Burnumuzun dibindeki sistemi kalk Amerikalı'dan, Avrupalı'dan öğren. Öze dönüş kampanyası başlatmalı.
  • Doğum iznim 25 nisanda bitiyor. Daha çok var ama sayılı gün çabuk geçer demişler. Evden çalışma başvurumu kabul etmelerini ümit ediyorum. Yoksa işi bırakmak zorunda kalacağım. Evden çalışmaya başlasam da MK'ya bakması için birine ihtiyacım olacak. 1 yaşına yaklaşmış, hareketli bir çocukla 7 saat iş yapamam kesin. Şubat-mart gibi şirkete haber vermeyi düşünüyorum, bakalım.
  • Yine Işıl'ın blogundan ulaştığım bir şey. Tanıştırayım: Şu an klavyemde yaşayan mikroplar. Üzerine tıklayın, bir de siz bakın bakalım, sizin klavyede kaç milyon taneler :)))


1,662,780How Many Germs Live On Your Keyboard?

100% Free Personals from JustSayHi

16 comments:

Köşenin Delisi said...

cidden çok orijinal hediyeler düşünmüşsün esracım :) şanslı koca :)

saç dökülmesi deme banaaaa... ne zaman kel kalıcam diye bekliyorum...her gün saçımı toplamak için kullandığım lastik tokam artık iki değil üç kez dönüyor...püfff...

demek işin evden yapabileceğin bir şey, ne güzel çok sevindim senin adına :)

Anonymous said...

Merhaba,
Sanal kartınız yok mu? Türkiye'de tüm bankaların böyle bir uygulaması var. Asıl - fiziki kartınıza tanımlıyorsunuz. Alışveriş yapmadan önce limiti belirleyip sonra iş bitince limiti 1YKr yapıyorsunuz. İnternetteki tüm alışverişleri bunun üzerinden yapabiliyorsunuz. Bilgileri çalsalar bile limit olmadığı için bişey yapılamıyor. Uzun anlattım ama bilginiz yokmuş gibi geldi ondan.
sevgiler
MK çoook tatlı...Allah bağışlasın..
kulpsuz

serinmavi said...

Hayırlı ve huzur dolu bir bayram diliyorum....
Selam ve sevgiler....

püstüklü mama said...

Ben bakarım MK'ya. Valla bak. Sen başla işe, benim de Haziran'da okul bitiyor zaten :)

Anne ve Bebisi said...

Elifcim, tesekkurler ama galiba sadece dusunmekle kalicam:P

Sanirim en iyi cozum saclari kisacik kestirmek:) Yok yok aslinda en iyi cozum 2.'ye hamile kalmak:P Yine cosar saclar heheh :))
Dogumadan sonra ilk 2 yilda vucut ancak toparlaniyormus. Herhalde 2. yilin sonna kadar dokulecek bunlar boyle :I

Sevgili kulpsuz, Turkiye bu acilardan epey gelismis bir ulke, burada bildigim kadariyla yok oyle bir sistem. Cok iyi bir fikir sanal kart uygulamasi.

Tesekkurler serinmavi, sana da:)

Isil Simsek said...

benim saclarim da cok dökülüyordu, 10-15 gündür artik eskisi kadar dökülmüyorlar. (Dogumdan bu yana 9 ay gecti.)
National Childbirth Trust'un Nearly New Sales günleri var bu aralar, haftasonu burada vardi,sitelerine bak istersen. Ben epey bir seyler aldim ;)
Evden calisabilirsen süper olur ;)

Bebekhikayesi said...

Selam, klasik dogum sonrası basa gelebilecekleri yasiyorsun. :) Emzirme doneminde vitamin aliyorsundur umarim, unutkanliga cok da cozum olmuyor ama...
Hamileyken dokulemeyen saclar dogum sonrası birkac ay sonra dedigin gibi dokuluyor, sonra geciyor :)
Simdiden bayraminizi kutluyor, MK yi opuyorum...

Serra yiLmaz said...

bende de "1,123,500" tane germ cikti, iyi mi :D
ehehe :P

~Serra

süpürgesizcadi said...

Koca'ya orjinal hediye konusunda bende cok cektim,sanirim en mutlu oldug hediye ona hazirladigim süpriz parti olmustu..

Internet'ten alisveris yaparken hic kredi karti kullanmiyoruz biz, teslim sirasinda ödeme yapiyoruz...

gül said...

Esracığım wii haricindeki diğer hediyeler sizin aile olarak seyyah ruhunuza uygun:) o yüzden (wii) alma derim: ) neme lazım sonra alışkanlık yapar sizi unutur falan : )çünkü çok takdir ediyorum, fotoğraflardan anladığım kadarıyla oğluyla ilgili bir baba ve bakımı konusunda sana çok destek oluyor sanırım, ayrıca ailece çok güzel yerler geziyorsunuz. Benim de eşimin yakında doğum günü ona bu sene klasyk hediye elmak yerine pratik annede gördüğüm kuponlarsan yapacağım, mesela oğullarıyla başbaşa bir gün geçirmek, oğlunun altını bezlemek,hanımını sinemaya götürmek gibi : )))). Sen belki eşinin arabası için birşeyler düşünebilirsin, yıkama yağlama cilalama yaptırma : ) , çok istediği bir aksesuar mesela (gene çok mu klasiğe kaçtı acaba:P)…
Bu gidişle sen ikinciyi bebeği düşünüyorsun galiba, acaba bizi mi ısındırıyorsun, eşini mi ısındırıyorsun anlamadım :D. Bak şimdi aklıma geldi, eşine böyle bir hediye :) düşünebilirsin hazır babalığa ısınmışken:) , 5 sene de dünya taatlısı iki evlat, hem belki ikincisi babaya benzer:D. Tabi bu yazdıklarım işin şakası bu çooook ciddi ve hassas bir mesele…

Ve de tebrik ediyorum ayrıca, daha nice mutlu senelere, siz de anne baba olarak evlatlarınızın mürüvvetlerinin 5.10……..yıl dönümlerini görürsünüz inşaallah….

gül said...

Aklıma birşey daha geldi. Acaba hafızanı zorlasan 10 yıl geriye gitsen, o günleri hatırlatan veya o günlerden kalan birşey hazırlasan, ya da 10 yıl önce istediği ve hala olsun istediği bir şey...

Sebnem'den said...

Esracığım merhaba,şimdiden iyi bayramlar dilyorum.Ve sizleri öpüyorum.
Testi bende yaptım..1707..bilmem ne kaç çıktı..iğrendim.
Herneyse,ben de senin gibi zorlanıyorum şu doğum günü hediyelerinden.Erkekler için maalesef çok fazla seçenek yok.Ama en güzel hediye MemedKaan...Mesela doğum gününde eşin tam gün kendini Memed'e adasın.Beraber uyusunlar,dışarı çıksınlar,oynasınlar,alışveriş yapsınlar...?hehe..
Ciddi bir fikir gelirse yazacağım sana..

nino said...

seker gibi bir bayram diliyorum nice guzel bayramlari birlikte kutlamak dilegiyle sevgiler tirandan

New York'tan said...

Esra'cim insallah gonlune gore bir hediye bulursun.
Su kirkindan sonra tuvalete alistirma olayi bana cok ilginc geldi nasil olur acaba dedim :)

ela selin said...

Selam Esra,
Öncelikle önerilerin icin tesekkürler. Ebayden yatak siparisi vermeye karar verdik. Ben kuzumdan ayrilmaya hazir degilim zaten. Bir de böyle deneyelim.
Sac konusunda ben de cok cekiyorum bugünlerde. Her yer sac, temizlemekten canim cikti. Hatta gecen gün kizimin poposunun icinden bile sac cektim iyyy.:)) ciddi söylüyorum! gece emerken yutmus olmali. kakayla beraber yarisi cikmis, yarisi iceride. saka gibi:)
Her gün aklimda ama henüz vakit bulup da uygulayamadim. Henüz anne degilken 2 ayda bir mucize bir sac kürü uygulardim, pek iyi gelirdi: bir kasenin icine 1 yumurta sarisi+saf zeytinyagi+eczaneden ampul icinde alacagin E ve B vitaminlerini kirarark karistir. Bunu sacina sür 2-3 saat beklet (bir folyoya sararsan cok fazla etraf yaglanmaz). Sonra soguk suyla (ya da ilik) yika, cünkü su cok sicak olursa yumurta kafanda pisebilir:)) Ben de bu haftasonu yapayim bari. Kolay gelsin.
özlem (Ben sen dedim ama umarim uygunsuz olmamistir:)

AycA said...

Esra saç dökülmesi için d vitamini alabilirsin ben doğumdan beri kesmedim.. gerçi saçlarım kısa ama uzatmaya başladım ve de hiç dökülmedi/dökülmüyor.. bir de ısırgan yağı bulabilirsen sür ve de ısırgan otu şampuanı kullan ısırgan otu bulabilirsen kaynatıp suyu ile saçlarını yıkayabilirsin.. bir de lavanta aynı şekilde suyu ile saçlarını yıkayabilirsin..
ama d vitamini işe yarıyor büyük ihtimalle..

x