Monday, 29 October 2007

Pazar günü Yeşimlerdeydik. MK, yalnızca emmek ve uyutulmak üzere bana geldi:) Onun dışında gün boyu 10 kişinin kucağında gezdi durdu.

Akşamüzeri bir ara, sanırız yine dişi sebebiyle, huysuzlandı. Babası ve Murat amcası, yanımızda olmadığı için, bir koşu Calpol alıp geldiler. Ancak bu sefer içirmemek için direndim, bu huysuzluk 1 ay sürecek olsa her akşam Calpol mu vereceğiz çocuğa? Neyse ki uyku saatine kadar yine kucaktan kucağa hoplatılıp zıplatılarak oyalandı, böylece Calpol'a gerek kalmadı.

Gündüz sürekli ilgisini çeken kişiler, olaylar olduğu için etrafında, emmekle fazla ilgilenmedi. Gece uykusuna yatınca da, sohbeti bırakıp, neredeyse her yarım saatte bir gidip emzirmem gerekti. Acıktığı aklına geldi :)

****************************

Hafta sonunun yoğunluğu ardından pazartesi evde bunalmasın diye saat 12 gibi çıktık dışarıya. Çıkmadan önce almam ve yapmam gerekenleri liste yaptım, sonra listeyi evde unuttum:) Çarşıya gittiğimde de yapmam gereken en önemli şeyi unutmuştum:)

Tam 4 saat dolaşmışız. Her gün bu kadar yürüsem spor salonu aramama gerek kalmayacak :)

Hava soğuk olmasına rağmen güneşli olduğu için MK kedi misali mayıştı arabasında :)

Mothercare'de emzirdim bir kere, eve kadar idare etti.

****************************

MK'ya hala bir mont alamadım. Bugün bir kez daha dolaştım her yeri. %100 pamuk ya da yün bir şey bulamıyorum. Benetton'daki paltonun bile içinde polyester var. Küçüklüğümden beri babam kıyafetlerimizde hiç bir şekilde naylon, polyester vs olmasını istemez. Her şey pamuk ya da yün olacak. Ayakkabılarımız da asla vinnex falan olmayacak, bir tane de olsa deri olacak.

O yüzden %100 pamuk olmayan bir şeyi kendim için de, MK için de almıyorum. Ancak bulamadım. Eve geldiğimde GAP'in sayfasına baktım, 1 tek mont bulabildim %100 pamuk. Gül, GAP mağazasına yakın bir yerde çalışıyor, varsa alacak. Yoksa... İnternetteki organik dükkanlarda %100 pamuk ya da yün montlar buldum. Üstelik fiyatları, polyester bir montun fiyatından hiç de fazla değil. Keşke onlara bakmak daha önceden aklıma gelseydi. 17 Kasım'a Türkiye'ye bilet ayırttık çünkü.Gerçi bileti ayırttık da, gidip gidemeyeceğimiz hala belli değil. Eşim 6 aydır konsolosluğa gidip de MK'nın nüfus kaydını, pasaport işlemlerini halletmediği için ne olacağı belli değil.

****************************


Sağa sola yapıştırılan sakızlar büyük problem. En sonunda bizim belediye sınırları içinde böyle bir çözüm bulunmuş:) Sanırım işe yarıyor:)

****************************

25 nisana kadar doğum iznindeyim. Ancak işyerinde işler karışık. Yerime bakan arkadaşım güzel bir firmada staja kabul edildi. Haftanın yarısı stajda olacak. Diğer arkadaşım da ücretsiz izne ayrılmayı düşünüyor. Daha öncesinde işe dönmem gerecek sanırım. Evden çalışmak şartıyla tabi. Öyle bile olsa MK'ya bakacak birisine ihtiyacım var. Aramalara başladım...

****************************

Bu nüfus-pasaport işlerine çok canım sıkıldı. Konsolosluğun sayfasını inceliyorum bir yandan, 1.5-2 aydan önce işlemler bitmiyormuş. Sanırım gidemeyeceğiz :(

Bir işin sorumluluğunu ben almayınca böyle oluyor işte!

10 comments:

sühendan said...

Esracım
Sizin orda doğum izni ne kadar?Bayağı uzun herhalde.Bir de ne işinde çalışıyorsun?Evden idare edeceğini söylüyorsun ya merak ettim:)
Bakıcı konusunda da inşaallah aradığın özellikleri taşıyan birini kısa sürede bulursun da MK. yla zorluk yaşamazsın.

Anonymous said...

onceki postun tercemesi :)
esralar bizde, kaan kucaktan kucaga geziyor ,hatta vitinlerimin ustunu bile kontrol etmis ,ama toz yoktu :)
3.4. fotolarda esimle ben bebise marul yediriyorus :) iyi geldi dislerine :)
bol muhabbetli gunumuzun kapanis konsuu da en sondaki ploceus! :) derin bir mevzu :)
asil ben tesekkur ederim esracim ,evimizi senlendirdiniz ama bebisin erkek mi kiz mi oldugu belli deil,esra kendi dilegini belirtmis :)saglikli olsun da insallah , bebisimiz olsun daha ne isteris :)
pasaport islemleri hallolcak ve tr ye hep beraber gitcez insallah,yipppuu :)

yesim

sühendan said...

Yeşim Teyzemize bizi merakta bırakmayıp önceki post u tercüme ettiği için teşekkür ederiz:)
Hayırlısıyla çocuğuna kavuşmayı dileriz:)

minik talhanın annesi said...

inşaallah en kısa zamanda hallolur pasaport işleriniz.
m.k. ya bakacak birini en kısa sürede bulursun inşaallah.
bu arada bir önceki posttaki fotolara bayıldım. bunu da söylemeden geçmeyeyim. maşaallah mehmed kaan'a

Isil Simsek said...

Esracim,
nüfüs kagidini 1 ayda cikariyorlar.Sitede yazildigi gibi 1.5-2 ay sürmüyor.
Sevgiler

New York'tan said...

Esra'cim moralini bozma insallah en kisa zamanda halledilir,bende Mirzada mayisa bilet ayirtmistim, ama haziran sonu gidebilmistim, hayirlisi olsun.

Açalya said...

ay ne guzel TR'ye gidiyorsunuz, konsolosluk islerinde kolayiklar dilerim.
mont cok guzel, al onu bence cok yakisir.

Anonymous said...

Esra sen en iyisi kendin yun iplik ile mont or Kaan'a. :D Neden olmasin dimi ?

Yesimcigim Allah tamamina erdirsin diyelim. Cok sevindim duydugumda. Demek sen de klube uye oluyorsun :) Hayirlisiyla yavruna kavusursun ins canim.

Meral'e de buradan sevgilerimi gonderiyorum.

Jasmin

archisugar said...

Ben Turkiye'de yaptirmistim Turk nufus kagidi islemlerini. Isvicre'den Isvicre pasaportuyla cikmisti ilk Defne. Yurtdisinda sanirim cok uzun suruyor Turk pasaport islemleri. Eger cifte vatandasliginiz varsa once oranin pasaportunu alin derim.

Bizde de ben ilgilenmedim mi aynen boyle sonuclanir hersey. Ah ah...

minny said...

Merhabalar,
Ben ogluma Kanz'dan almistim. 9-12 ay almistim. 6-9 ay arasi cok rahat giymisti. İci disi pamuklu kumastandi.
Aslihan-Dogukan (4 yas)

x