Tuesday, 30 October 2007

Nüfus işlemleri konusundaki bilgi ve destek için çok teşekkürler. Özellikle bugün bana telefonda katlanmak zorunda kalan Meral ve Yeşim'e borcumu ödeyemem.

Bugün konsolosluğu aradım, fazladan £40 verirsek ve Türkiye'den birisi işleri koşturursa 1-2 hafta içinde olabileceğini söylediler.

Eşim yarın konsolosluğa gidecek, dilekçe, pasaportlarımız-nüfus cüzdanlarımız-evlilik cüzdanımız asılları ve fotokopileri+şu parası-bu parası+MK"nin doğum belgesi ile birlikte. İşlemler, üstüne para vermezsen 1-2 ay, verirsen ve işin peşinden koşturan olursa 1-2 hafta sürecek.

İngiltere'de de nüfusa kayıt ettirmiştik MK'yı. Önce randevu aldık, randevu günü MK'yı da yanımıza alıp gittik. 5 dakikada bilgisayara bilgiler girildi, imzalar atıldı, doğum belgesi verildi.

*********************************

Geçen gün önünden geçerken mutfak camında gördüğümüz Halloween balkabağı.

Göçebe bir hayatımız olduğu için bugüne kadar hiç kendi evimin ve yerleşik düzenin hayalini kurmamıştım. Ancak ne oldu bilmiyorum bir süredir "kendi evim olsa, boydan boya kütüphanem olsa, uçtan uca calışma masam olsa, kocaman camlardan odalara ışık dolsa" diye hayal kurar oldum. Keşke, elinin değdiği yeri güzelleştiren insanlardan olabilseydim.

Konu açılmışken, Nilüfer'i, kızlarını ve blogunu çok özledim. Yenilenmediğini bilsem de günde bir kaç kere bakıyorum:) Arşivini karıştırıyorum...

7 comments:

Köşenin Delisi said...

Esracım öncelikle kolay gelsin.. BU sne ilk kez ben de evimiz olsa dedim, ev sahipleriyle uğraşmaktan bıktığım için sanırım. Elinin değidiği yer güzelleşiyor mudur bilemem, ama şunu biliyorum ki ne zaman sayfana girsem gülümsüyorum ve moralim düzeliyor. Sende bu pozitiflik olduktan sonra evin de olur, kütüphanen de yazı masan da :)

Anonymous said...

ben de nilüferi özledim:(
anneyiz.biz 'e bakıp duduyorum, yeni bir haber resim var mı diye...
sevgiler
kulpsuz

CEREN GULER said...

Esracım kolay gelsin. İnşallah işlemleriniz yetişir.

Ben kendi evimde oturuyorum ama hayalimde 70metrekareden biraz daha büyük bir ev hep var. İnşallah sen de kavuşursun, İngiltere'de müstakil bahçeli ev fiyatlarını duyduğumda aklım uçmuştu, doğru mudur bilmem.

Nilüferi özleyenlerdenim ben de, yeni yazı var mı diye her baktığımda The End resmini görüp arşivlere bakıyorum:)

Yani sonuç olarak bu gün yazdığın tüm kelimelere aynen katılmışım:)
Sevgiler.

zeynep said...

selam bloğunuz çok güzel,bebişinizde çok tatlı..benim bebeğimde de aynı pusetten var ama çok rahatsız oluyo gibi geliyor bana içindeyken..ki öyle galiba..siz memnun musunuz,veya kullanırken extra bişeyler mi koyuyosunuz içine?merak ettim..teşekkürler,sevgiler

Rana Eslem GULMEZ said...

esracim insaallah en kisa zamanda tum islemlerini kolaylikla halledersin.bizimki kolay olmustu esim rananin dogum belgesiyle konsolosluga gidip benim pasaportuma kaydetmisti beb turkiyedeyken turk nufus cuzdani gelmisti.bir gunde hallomustu yani.maksat turkiye girerken para vermemekti)turist olarak aliniyor yoksa))ayni dusunceler bendede var.esime soyluyorum amerikada kalacaksa biran once ev alalim esyami ceyizimi aliyim)resmen gocebeyiz yani))ama saglik olsun hamdolsun diyim)) sevgiler..

arzu c said...

Esracim bu hususta en son tavsiyesi olacak benimdir ama canim abilerimden biliyorum:)iki yasina kadar Turkiye'ye giriste cocuklara turist muamelesi yapilmiyor, yapan memursa kendi icin yapiyor bir kural yasa oldugu icin degil:)ama tabi siz yinede pasaportunuza isletin, nufus cuzdanini alin canim:)opuyorum sizi, masaallah oyle sekerki Mehmet Kaan! ne hizli buyuyorlar degilmi?

Anonymous said...

Esracim varya,anahtarla ilgili yazdiklarini okuyunca oldum gulmekten...:):)Sen azindan sadece daire numarasini yazmissin ben bir kere adresi yazmistim anahtarin ustune.niye yazdiysam.ben de kendimi zaman zaman "dory"e benzetirim...hatta bir ara su oyuncaklarindan alacaktim.ama bulamadim...aslinda ben kendime derdim unutkanim diye ama sen benden daha "serious" ciktin:):):).ama aramizda bir fark var tabiki,"senin bir cocugun var"...gun boyunca ona yogunlasiyorsun ve bu durumun cok normal bence.rahat ol yani...bak biz de o da yok:).neyse cok sukur anahtarin basina birsey gelmemis.gecmis olsun...cok guldum ya!!!!:):):)Kaanicigi opuyorum.

demet

x